UCHWAŁA Nr XV/110/2008
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 6 luty 2008 r.
w sprawie : uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych na rok 2008
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U z 2007 r. Nr 70 poz. 473 z późń. zm.) RADA GMINY w Ślemieniu
uchwala co następuje:
§1
Uchwala się „Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008” w brzmieniu jak załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§2
Ustala się wynagrodzenie członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Ślemieniu, określonych w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§3
Traci moc Uchwała Nr V/37/2007 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 28 marca 2007 r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2007 .
§4
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ślemień i Koordynatorowi Gminnej Komisji ds Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Ślemieniu.
§5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega rozplakatowaniu na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy.
Załącznik nr 1 do Uchwały XV/110/2008
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 6 luty 2008 r.
GMINNY PROGRAM PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA
PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W ŚLEMIENIU W 2008 R.
Cel programu:
-
Ograniczenie i zmniejszenie rozmiarów negatywnych następstw nadużywania alkoholu, a w szczególności degradacji psychofizycznej rodzin z problemem alkoholowym.
-
Ograniczenie możliwości spożywania napojów alkoholowych przez osoby nieletnie – dzieci i młodzież.
-
Monitorowanie i egzekwowanie zasad oraz warunków obrotu napojami alkoholowymi na terenie gminy Ślemień.
-
Zapobieganie szerzeniu się narkomanii szczególnie wśród dzieci i młodzieży.
-
Promowanie postaw ograniczających spożycie napojów alkoholowych.
W związku z powyższym przyjmuje się do realizacji następujące zadania i metody działań:
-
Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu lub narkotyków.
-
Współpraca z poradniami lecznictwa odwykowego, jednostkami służby zdrowia oraz zamkniętymi oddziałami lecznictwa odwykowego, wspomagającymi proces zdrowienia osób uzależnionych z terenu gminy Ślemień.
-
Pomoc rodzinom z problemem alkoholowym w zakresie: interwencji, konsultacji, porad oraz działań prawno-administracyjnych wobec przemocy w rodzinie.
-
Prowadzenie punktu informacyjno-konsultacyjnego przy Urzędzie Gminy w Ślemieniu, udzielającego pomocy osobom i rodzinom z problemem alkoholowym.
-
Prowadzenie działalności profilaktycznej, informacyjnej i edukacyjnej dla dzieci i młodzieży:
-
Prowadzenie programów profilaktycznych w szkołach podstawowych i świetlicach.
-
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych oraz imprez o charakterze edukacyjnym, kulturalnym, sportowym i rekreacyjnym dla dzieci i młodzieży, promujących zdrowy styl życia.
-
Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, w tym prowadzenie zajęć sportowych, a także podejmowanie działań na rzecz dożywiania uczestniczących w nich dzieci i młodzieży.
-
Współpraca z organizacjami pozarządowymi, samorządowymi, związkami sportowymi, ośrodkami kultury, których celem jest promowanie zdrowego stylu życia poprzez współzawodnictwo w dziedzinie sportu, kultury, turystyki i innych połączone z profilaktyką na temat uzależnień (alkoholizm).
-
Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Urzędu Gminy, Ochotniczą Strażą Pożarną w Ślemieniu, Koconiu i Lasie, Ludowym Klubem Sportowym „SMREK” w Ślemieniu, Uczniowskim Klubem Sportowym „CZARNI” w Lasie, Uczniowskim Klubem Sportowym przy Szkole Podstawowej w Ślemieniu oraz innymi organizacjami, których celem jest promocja trzeźwego i zdrowego stylu życia.
-
Ograniczenie możliwości naruszania zasad i warunków obrotu napojami alkoholowymi na terenie gminy Ślemień:
1. Podejmowanie działań kontrolnych i informacyjnych w stosunku do przedsiębiorców i sprzedawców prowadzących obrót napojami alkoholowymi w zakresie przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
-
Opiniowanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
-
Wspieranie działalności instytucji, stowarzyszeń oraz osób fizycznych realizujących zadania służące rozwiązywaniu problemów alkoholowych:
-
Współpraca z Ośrodkiem Leczenia Uzależnień w Żywcu.
-
Współpraca z Komisariatem Policji w Gilowicach w realizacji działań interwencyjnych wobec sprawców przemocy domowej odmawiających podjęcia obowiązku leczenia odwykowego orzeczonego przez sąd a także przeprowadzania wizyt w środowiskach objętych działaniami Komisji.
-
Bieżąca obsługa Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:
-
Utworzenie rezerwy finansowej na zadania mogące wyniknąć w trakcie realizacji programu.
-
Przedkładanie Radzie Gminy sprawozdania z realizacji programu.
Wyżej przedstawiony program będzie realizowany w 2008 r. przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Ślemieniu we współpracy z wyżej wymienionymi jednostkami organizacyjnymi oraz zgodnie z Uchwałą budżetową Gminy Ślemień na 2008 r.
Załącznik nr 2 do Uchwały XV/110/2008
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 6 luty 2008 r.
ZASADY WYNAGRADZANIA CZŁONKÓW GMINNEJ KOMISJI
ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W ŚLEMIENIU
§1
Członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Ślemieniu , za realizację zadań określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982 r. (tekst jednolity Dz. U z 2007 r. Nr 70 poz. 473 z późn. zm.) przysługuje wynagrodzenie.
§2
-
Ustala sie wynagrodzenie ryczałtowe płatne miesięcznie z góry dla Koordynatora Komisji w wysokości 300 złotych brutto, dla Sekretarza 200 złotych brutto.
-
Członkowie Komisji otrzymują wynagrodzenie w wysokości 100 złotych brutto – płatne za udział w posiedzeniu.
§3
Wynagrodzenie, o którym mowa w §2 wypłacane będzie członkom Komisji po zakończeniu posiedzenia – w oparciu o listę obecności.
§4
Wykonanie postanowień niniejszego załącznika powierza się Wójtowi Gminy Ślemień
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Roman Wajdzik
- Data udostępnienia w BIP: 2008-06-05 12:16:34
- Informacja zaktualizowana przez: Roman Wajdzik
- Data ostatniej aktualizacji: 2008-06-05 12:16:34
- Liczba odsłon: 2698
- Historia dokumentu: