Załącznik do Uchwały NrXIII/98/2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 25 lutego 2004r
Wysokość stawek miesięcznych /za powierzchnię 1m 2 / za najem lokali komunalnych na terenie
Gminy Ślemień
LP |
Wyszczególnienie |
Stawki |
1 |
Lokale biurowe,przemysłowe,rzemieślnicze |
Od 2.00 zł do 20.00 zł |
2 |
Lokale handlowe,gastronomiczne i gastronomiczno-handlowe |
Od 2.00 zł do 30.00 zł |
3 |
Lokale przeznaczone na cele usług bankowych |
Od 20.00 zł do 60.00 zł |
4 |
Lokale służące celom kulturalno-oświatowym /również widowiskowym/,służby zdrowia,pomocy społecznej i innym celom |
Od 2.00 zł do 20.00 zł |
5 |
Lokale wynajmowane na prowadzenie działalności statutowej organizacjom społecznym |
Od 2.00 zł do 10.00 zł |
6 |
Pomieszczenia składowe |
Od 5.00 zł do 20.00 zł |
7 |
Pomieszczenia mieszkalne |
Od 2.00 zł do 20.00 zł |
8 |
Inne nie objęte wykazem w punkcie od 1 do 7 |
Od 2.00 zł do 20.00 zł |
Uchwała Nr.XIII/ 92 /2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 25 lutego 2004r
w sprawie:wystąpienia ze Związku Międzygminnego d/s Ekologii w Żywcu
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym / Dz.U. z 2001r Nr.142 poz.1591 z pózn.zm/ oraz & 16 pkt.3 Statutu Związku Międzygminnego d/s Ekologii w Żywcu stanowiącego zał.Nr.2 do Uchwały Nr.XXV/159/2000 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 11 grudnia 2000r Rada Gminy w Ślemieniu
uchwala
§1
Wystąpić ze Związku Międzygminnego d/s Ekologii w Żywcu
§2
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęecia.
Uchwała Nr XIII/ 96 /2004
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 25 lutego 2004r
w sprawie:uchylenia Uchwały Nr.XII/ 87/2003 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 30 grudnia 2003r
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 w związku z art.35 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym /tj.Dz.U. Z 2001r Nr.142 poz.1591 z póżn.zm/ Rada Gminy w Ślemieniu
uchwala co następuje
§1
Uchyla się Uchwałę Nr.XII/87/2003r Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 30 grudnia 2003r w sprawie zmiany Uchwały Nr.VI/43/2003r z dnia 28 kwietnia 2003r w sprawie przyjęcia Statutu Sołectwa Las
§2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Uchwała Nr. XIII// 95/2004
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 25 lutego 2004r
w sprawie uchylenia Uchwały Nr.XII/86/2003r Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 30 grudnia 2003r
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 w związku z art.35 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym /tj.Dz.U. z 2001r Nr.142poz.1591 z póżn.zm./ Rada Gminy w Ślemieniu
uchwala co następuje
§1
Uchyla się Uchwałę Nr XII/86/2003r Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 30 grudnia 2003r w sprawie zmiany Uchwały Nr.VI/42/2003r z dnia 28 kwietnia 2003r w sprawie przyjęcia Statutu Sołectwa Kocoń
§2
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr.XIII/97/2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 25 lutego 2004r
w sprawie zasad poboru podatków i opłat lokalnych w drodze inkasa,określenie inkasentów oraz wysokości wynagrodzenia za inkaso
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.8 art.40 ust.1art.41 ust.1, art.42 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001r Nr.142 poz.1591,ze zm./art.6 ust.12 oraz art.14pkt.3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych /tekst jednolity Dz.U.z 2002r Nr.9 poz.84,ze zm/ art.6b ustawy z dnia 15 listopada 1984r o podatku rolnym /tekst jednolity 1993r Nr.94 poz.431.ze zm/ art.6ust.8 ustawy z dnia 30 pażdziernika 2002r o podatku leśnym /Dz.U Nr.200 poz.1682 ze zm./ Rada Gminy w Ślemieniu uchwala:
§1
1.Zarządza się pobór podatków i opłat na terenie Gminy Ślemień przez inkasentów wymienionych
w § 2 uchwały
2.Poborowi w drodze inkasa podlegają następujące podatki i opłaty lokalne:
1/podatek od nieruchomości od osób fizycznych oraz podatek rolny i leśny, w drodze łącznego zobowiązania pieniężnego
2/podatek od posiadania psów
3/opłata targowa
3.Podatki ,o których mowa w ust.2 pkt.1 i 2 można uiścić w kasie Urzędu Gminy
§2
Inkasentami uprawnionymi do poboru podatków i opłat lokalnych wymienionych w §1 ust 2 pkt.1,2
są inkasenci w sołectwie:
1.Kocoń Bąk Barbara zam.Kocoń
2.Las Ponikiewski Józef zam.Las
3.Ślemień Targosz Danuta zam.Ślemień
Inkasentem uprawnionym do poboru opłaty ,o której mowa §1 ust.2 pkt.3 jest pracownik Urzędu Gminy inspektor d/s dochodów
§3
1.Z tytułu poboru podatków i opłat lokalnych inkasenci wymienieni w §2 uchwały otrzymują wynagrodzenie prowizyjne:
1.Inkasent sołectwa Kocoń w wysokości 12% zainkasowanej kwoty
2.Inkasent sołectwa Las w wysokości 12% zainkasowanej kwoty
3.Inkasent sołectwa Ślemień w wysokości 9% zainkasowanej kwoty
4.Pracownik Urzędu Gminy inspektor ds dochodów 4% zainkasowanej kwoty
§4
Inkasent odprowadza pobrane kwoty w całości do budżetu Gminy zgodnie z zawartą umową cywilno-prawną
§5
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§6
Traci moc uchwała Nr.III/13/2002 Rady Gminy Ślemień z dnia 13 grudnia 2002r w sprawie zasad poboru podatków i opłat lokalnych w drodze inkasa ,określenie inkasentów oraz wysokości ich wynagrodzenia za inkaso.
§7
1.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego .
2.Na terenie Gminy uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Uchwała Nr XIII/94 /2004
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 25 lutego 2004r
w sprawie uchylenia Uchwały Nr.XII/85/2003 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 30 grudnia 2003r
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 w związku z art.35 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym /tj.Dz.U. z 2001r ,Nr.142 poz.1591 z póżn.zm./ Rada Gminy w Ślemieniu
uchwala co następuje
§1
Uchyla się Uchwałę Nr.XII/85/2003 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 30 grudnia 2003r w sprawie zmiany Uchwały Nr.VI/41/2003 z dnia 28 kwietnia 2003r w sprawie przyjęcia Statutu Sołectwa Ślemień
§2
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy
§3
Uchwał wchodzi w życie z dniem podjęcia
Uchwała Nr XIII/ 98/2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 25 lutego 2004
w sprawie:ustalenia wysokości stawek czynszu za komunalne lokale użytkowe i budynki
Na podstawie art.18 ust.1 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym /Dz. U.Nr.142 poz.1591 z 2001r z póżn.zm./Rada Gminy Ślemień
postanawia co następuje:
§1
Ustala się wysokość stawek czynszu najmu i dzierżawy za 1 m2 powierzchni użytkowej
komunalnych lokali użytkowych i budynków na terenie Gminy Ślemień jak w załączniku do Uchwały
§2
Wójt Gminy stosuje stawki o których mowa w Uchwale kierując się:
a/ położeniem lokali i obiektów względem centrum wsi
b/stanem technicznym i wyposażeniem
c/charakterem prowadzonej działalności
§ 3
1.W szczególnie uzasadnionych przypadkach zwłaszcza w przypadku poniesienia nakładów przez najemcę Wójt Gminy może obniżyć wysokość czynszu nie więcej jednak niż o 5O% stawki minimalnej
2.W wypadku wyboru ofert podmiotów prowadzących działalność gospodarczą i usługi bankowe mogą być stosowane stawki umowne nie niższe jednak od górnych stawek określonych w załączniku do Uchwały
3.Lokale i obiekty przeznaczone na realizacje zadań statutowych stowarzyszeń prowadzących na rzecz Gminy działalności w zakresie kultury fizycznej,ochrony środowiska i warunków higieniczno sanitarnych mogą być przedmiotem użyczenia,którego warunki określi umowa.
§ 4
W przypadku wynajmowania lub wydzierżawiania lokali w trybie przetargu stawki wyjściowe nie mogą być niższe niż 5O % górnej stawki z załącznika do Uchwały
§ 5
Traci moc Uchwała Nr.XXIX/177/2000 z dnia 28 grudnia 2000r Rady Gminy w Ślemieniu w sprawie ustalenia stawek czynszu regulowanego za lokale mieszkalne.
§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Ślemień.
Uchwała Nr.XIII/99/2004
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 25 lutego 2004r
w sprawie:przyjęcia Strategii Rozwoju
Gminy Ślemień na lata 2004-2015
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.6 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /t.j. Dz.U. z 2001r Nr.142 ,poz.1591 z póżn.zm./ -Rada Gminy w Ślemieniu uchwala co następuje:
§1
Przyjąć Strategię Rozwoju Gminy Ślemień na lata 2004-2015 zawartą w opracowaniu stanowiącym załącznik do niniejszej Uchwały
§2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ślemień
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęecia.
Uchwała Nr XIII/ 93/ 2004
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 25 lutego 2004r
w sprawie: wystąpienia ze Związku Gmin Dorzecza Górnej Skawy -Świnna Poręba w Suchej Beskidzkiej
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym /tj. Dz.U.z 2001r Nr.142 poz.1591 z pózn.zm./oraz § 25 pkt.1 Statutu Związku Gmin Dorzecza Górnej Skawy -Świnna Poręba w Suchej Beskidzkiej stanowiącego zał. do Uchwały Nr.VI /44/ 2003r Rady Gminy z dnia 28 kwietnia 2003r Rada Gminy w Ślemieniu
uchwala
§1
Wystąpić ze Związku Gmin Dorzecza Górnej Skawy -Świnna Poręba w Suchej Beskidzkiej
§2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Uchwała Nr XIV/ 107/2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 29 kwietnia 2004 r.
w sprawie: z m i a n w b u d ż e c i e
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
Rada Gminy Ślemień uchwala co następuje:
§ 1
1. Zwiększyć plan dochodów budżetu gminy o kwotę – 5 000,00
Dział 750 Administracja publiczna – 5 000,00
Rozdział 75023 Urzędy Gmin
§ 0750 - dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych 5 000,00
§ 2
Zwiększyć plan wydatków budżetu gminy o kwotę : 17 292,00
Dział 750 Administracja publiczna - 3 000,00
Rozdział 75023 Urząd Gminy
§ 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników 3 000,00
Dział 801 Oświata i wychowanie - 12 292,00
Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe
§ 4210 - zakup materiałów i wyposażenia 8 292,00
Rozdział 80110 – Gimnazja
§ 4300 - zakup pozostałych usług 4 000,00
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – 2 000,00
Rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód
§ 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 2 000,00
§ 3
Zmniejszyć plan wydatków budżetu gminy o kwotę : 4 000,00
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i obrona cywilna - 2 000,00
Rozdział 75412 Ochotnicze straże pożarne
§ 4300 - zakup pozostałych usług 2 000,00
Dział 926 Kultura fizyczna i sport – 2 000,00
Rozdział 92695
§ 2820 - dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych
do realizacji stowarzyszeniom 2 000,00
Plan dochodów po zmianach wynosi – 4 724 713,00
Plan wydatków po zmianach wynosi - 4 368 520,00
§ 4
Z dochodów budżetu przeznacza się na spłatę kredytu kwotę : 356 193,00
§ 5
Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy na 2003 rok.
1) dochody budżetu 4 724 713,00
RAZEM 4 724 713,00
1) Rozchody budżetu 356 193,00
w tym: spłata kredytów 356 193,00
2) Wydatki budżetu 4 368 520,00
RAZEM 4 724 713,00
§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ślemień.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
Uchwała nr XVI / 114 / 2004
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 17 czerwca 2004
w sprawie zmiany uchwały nr IX/63/2003 Rady Gminy Ślemień z dnia 29 września 2003 roku w sprawie określenia środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania inwestycyjnego „Modernizacja drogi gminnej p.n. „Topolami” w ramach realizacji wieloletniego programu inwestycyjnego.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. c ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn.zm.) oraz art. 22 ust.1 pkt.2 i art. 23 ust.1 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o finansowaniu gmin ( Dz. U. Nr 129 poz.600 z późn. zm.)
Rada Gminy Ślemień uchwala co następuje:
§1
Zmienia się treść § 1 uchwały nr IX/63/2003 Rady Gminy Ślemień z dnia 29 września 2003 roku w sprawie określenia środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania inwestycyjnego „Modernizacja drogi gminnej p.n. „Topolami” w ramach realizacji wieloletniego programu inwestycyjnego w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego w następujący sposób :
0. w miejsce kwoty 332 742,26 brutto wpisuje się kwotę 201.001,76 brutto
1. w miejsce kwoty środków własnych 165 000 zł wpisuje się kwotę102 772,20
2. w miejsce kwoty środków SAPARD 157 742,60 wpisuje się kwotę 98 229,56.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Uchwała Nr XVI/ 112 /2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 17 czerwca 2004 roku
w sprawie: remontu drogi gminnej Las III - k /Gibas w sołectwie Las
Na podstawie art. 18 ust 2 pkt 9 lit. e ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn.zm.)
Rada Gminy Ślemień postanawia:
§ 1
Przystąpić do remontu drogi gminnej Las III - k/Gibas w sołectwie Las.
Przeznaczyć na ten cel kwotę 11 061,01 jako udział własny gminy w odbudowie drogi.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr XVI/ 111 /2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 17 czerwca 2004 roku
w sprawie: odbudowy przepustu na potoku „Koconka” u „Gacha” w sołectwie Kocoń.
Na podstawie art. 18 ust 2 pkt 9 lit. e ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn.zm.)
Rada Gminy Ślemień postanawia:
§ 1
Przystąpić do odbudowy przepustu
Przeznaczyć na ten cel kwotę 2 245,74 jako udział własny gminy w odbudowie przepustu.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr XVI/ 115 /2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 17 czerwca 2004 roku
w sprawie: remontu drogi gminnej „Szczelinówka”w sołectwie Las
Na podstawie art. 18 ust 2 pkt 9 lit. e ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn.zm.)
Rada Gminy Ślemień postanawia:
§ 1
Przystąpić do remontu drogi gminnej „Szczelinówka” w sołectwie Las.
Przeznaczyć na ten cel kwotę 14 813,97 jako udział własny gminy w odbudowie drogi.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr XVI/ 113 /2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 17 czerwca 2004 roku
w sprawie: odbudowa przejazdu – mostu na potoku „Koconka do Głóda”
Na podstawie art. 18 ust 2 pkt 9 lit. e ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn.zm.)
Rada Gminy Ślemień postanawia:
§ 1
Przystąpić do odbudowy przejazdu - mostu na potoku „Koconka do Głóda” .
Przeznaczyć na ten cel kwotę 28 423,59 jako udział własny gminy w odbudowie przejazdu.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr XVI / 116 /2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 17 czerwiec 2004 r.
w sprawie: z m i a n w b u d ż e c i e
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
Rada Gminy Ślemień uchwala co następuje:
§ 1
1. Zwiększyć plan dochodów budżetu gminy o kwotę – 509 514,56
Dział 600 Transport i łączność 98 229,56
Rozdział 60016 Drogi publiczne gminne
§ 6332 – dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych
własnych gmin 98 229,56
Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających
osobowości prawnej 383 634,00
Rozdział 75615 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych
§ 2440 - dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych 383 634,00
Dział 758 Rozliczenia różne 27 651,00
Rozdział 75805 Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin
§ 2920 - subwencje ogólne z budżetu państwa 27 651,00
§ 2
Zmniejszy plan dochodów budżetu gminy o kwotę - 108 634,00
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa 108 634,00
Rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami
§ 0840 – Wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych 108 634,00
§ 3
Zwiększyć plan wydatków budżetu gminy o kwotę : 489 146,07
Dział 600 Transport i łączność 457 546,07
Rozdział 60016 Drogi publiczne gminne
§ 6052 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 201 001,76
Rozdział 60078 Usuwanie skutków klęsk żywiołowych
§ 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 256 544,31
Dział 750 Administracja publiczna 9 000,00
Rozdział 75023 Urząd Gminy
§ 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników 3 000,00
§ 4210 - zakupy materiałów i wyposażenia 6 000,00
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 22 600,00
Rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód
§ 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 20 000,00
Rozdział 90095 – Pozostała działalność
§ 2900 - wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz innych jst oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących 2 600,00
§ 4
Zmniejszyć plan wydatków budżetu gminy o kwotę : 88 265,51
Dział 600 Transport i łączność 75 324,51
Rozdział 60016 Drogi publiczne gminne
§ 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 75 324,51
Dział 852 Pomoc społeczna 3 000,00
Rozdział 85219 Ośrodki pomocy społecznej
§ 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników 3 000,00
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 9 941,00
Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic i placów
§ 4270 - zakup usług remontowych 9 941,00
§ 4
Z dochodów budżetu przeznacza się na spłatę kredytu kwotę : 356 193,00
§ 5
Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy na 2004 rok.
1) dochody budżetu 5 264 396,56
RAZEM 5 264 396,56
1) Rozchody budżetu 356 193,00
w tym: spłata kredytów 356 193,00
2) Wydatki budżetu 4 908 203,56
RAZEM 5 264 396,56
§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ślemień.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
Uchwała Nr XIX/133/2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 14 października 2004 r.
w sprawie: określenia wzorów formularzy informacji podatkowych dla podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego obowiązującego na obszarze gminy Ślemień.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) art.6a ust.11 ustawy z 15 listopada 1984r o podatku rolnym ( tekst jedn Dz. U.Nr 94 poz. 431, Dz. U. z 2002r Nr 200 poz. 1680 z późn. zm.) oraz art.6 ust.13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U.Nr 9 poz.31, Dz.U. z 2002r Nr 9 poz.84 i Nr 200 poz. 1683 z późn. zm.) oraz art.6 ust.9 ustawy z dnia 30 października 2002r o podatku leśnym (Dz.U. Nr 200 poz. 1682)
Rada Gminy Ślemień u c h w a l a, co następuje :
§ 1
Określa się następujące wzory formularzy ;
-
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości stanowiąca załącznik Nr 1
-
Informacja w sprawie podatku rolnego stanowiąca załącznik Nr 2
-
Informacja w sprawie podatku leśnego stanowiąca załącznik Nr 3
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ślemień
§ 3
Uchwała podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
-
Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od daty opublikowania w Dzienniku o którym mowa w ust.1
z mocą obowiązującą od 01.01.2005r.
-
Uchwała podlega ogłoszeniu również przez rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń na terenie Gminy.
§ 4
Traci moc Uchwała Rady Gminy Ślemień Nr III/14/2002 z 13.12.2002r w sprawie określenia wzoru formularza dla wymiaru i poboru podatku od nieruchomości.
Uchwała Nr XIX/136/2004
Rady Gminy Ślemień
z dnia 14 października 2004 r.
w sprawie: z m i a n w b u d ż e c i e
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
Rada Gminy Ślemień uchwala co następuje:
§ 1
Zwiększyć plan dochodów budżetu gminy o kwotę – 54 950,00
Dział 750 Administracja publiczna 54 950,00
Rozdział 75023 Urzędy Gmin
§ 0690 – wpływy z różnych opłat 5 000,00
§ 2700 – środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin pozyskane z innych źródeł 49 950,00
§ 2
Zmniejszyć plan wydatków budżetu gminy o kwotę - 12 760,00
Dział 801 Oświata i wychowanie - 12 760,00
Rozdział 80101 Szkoły podstawowe
§ 4210 - zakup materiałów i wyposażenia 4 640,00
§ 4270 - zakup usług remontowych 8 120,00
§ 3
Zwiększyć plan wydatków budżetu gminy o kwotę – 67 710,00
Dział 710 Działalność usługowa 3 500,00
Rozdział 71004 – Plany zagospodarowania przestrzennego
§ 4300 - zakup pozostałych usług 3 500,00
Dział 750 Administracja publiczna 49 950,00
Rozdział 75023 Urzędy Gmin
§ 4210 - zakup materiałów i wyposażenia 6 420,00
§ 4300 - zakup pozostałych usług 3 530,00
§ 6060 - wydatki na zakupy inwestycje jednostek budżetowych 40 000,00
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 1 500,00
Rozdział 75412 ochotnicze straże pożarne
§ § 4300 - zakup pozostałych usług 1 500,00
Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza - 12 760,00
Rozdział 85401 Świetlice szkolne
§ 4210 - zakup materiałów i wyposażenia 4 640,00
§ 4270 - zakup usług remontowych 8 120,00
§ 4
Z dochodów budżetu przeznacza się na spłatę kredytu kwotę : 356 193,00
§ 5
Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy na 2004 rok.
1) dochody budżetu 5 910 980,43
RAZEM 5 910 980,43
1) Rozchody budżetu 356 193,00
w tym: spłata kredytów 356 193,00
2) Wydatki budżetu 5 499 837,43
RAZEM 5 910 980,43
§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ślemień.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała nr XIX /130/2004 r.
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 14 października 2004 r.
w sprawie: szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ślemień.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3, art. 40 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 i 6 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. nr 132, poz. 622 z późn. zm.) po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żywcu
Rada Gminy Ślemieniu uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się “Szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ślemień” stanowiące załącznik do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ślemień.
§ 3
Traci moc Uchwała nr XVI/123/97 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 22 marca 1997 roku w sprawie: Programu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ślemień
§ 4
-
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Ślaskiego
-
Uchwała podlega rozplakatowaniu w miejscach publicznych oraz ogłoszeniu w Biuletynie Informacyjnym Wójta Gminy Ślemień.
-
Uchwała nr XIX / 131/2004
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 14 października 2004 r.
w sprawie: przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Ślemień na lata 2004-2015.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art.42 ustawy o samorządzie gminnym /tj.Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ w związku z art.14 i 15 ust.4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach /Dz.U. Nr 62 poz. 628 z późn. zm./ po zasięgnięciu opinii Zarządu Województwa, Zarządu Powiatu i RZGW w Krakowie
Rada Gminy w Ślemieniu uchwala, co następuje:
§ 1
Przyjąć Plan Gospodarki Odpadami dla Gminy Ślemień na lata 2004 -2015, który stanowi załącznik do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała nr XIX / 128 /2004
Rady Gminy w Ślemieniu
z dnia 14 października 2004 r.
w sprawie: ustalenia dni i godzin otwierania i zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla ludności na terenie gminy
Na podst. art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminym /Dz. U. z 1996 r. Nr 13 poz. 74 z późniejszymi zmianami/, art. 4 ust. 1 i art. 13 pkt 2 i 10 ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych /Dz.U. Nr 62 poz. 718/ oraz art. XII §1 i §2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku- Przepisy wprowadzające kodeks pracy /Dz.U. Nr 24 poz. 142 z późniejszym zmianami/ oraz art. 22 ustawy z dnia 17 maja 1990 roku o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczegółowych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw /Dz.U. Nr 34 poz. 198 z późniejszym zmianami/ -
Rada Gminy w Ślemieniu uchwala, co następuje:
§ 1
1. Wprowadzić na terenie gminy Ślemień następujące zasady pracy placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych:
Placówki handlu detalicznego, zakłady gastronomiczne z zastrzeżeniem ust. 2 i zakłady usługowe dla ludności mogą być czynne w następujących dniach i przedziale czasowym:
|
poniedziałek - sobota |
niedziela i dni świąteczne |
---|---|---|
Placówki handlu detalicznego |
Od 5.00 do 22.00 |
Od 5.00 do 22.00 |
Zakłady usługowe |
Od 5.00 do 22.00 |
Od 5.00 do 22.00 |
|
poniedziałek - piątek |
sobota, niedziela i dni świąteczne |
Zakłady gastronomiczne |
Od 8.00 do 24.00 |
Od 8.00 do 24.00 |
-
Zobowiązuje się właścicieli placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych do umieszczenia w widocznym dla klienta miejscu informacji o dniach i godzinach otwierania i zamykania lub czasowego wyłączenia placówki.
-
Dopuszcza się możliwość zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i usługowych z powodu urlopu, remontu lub innych ważnych okoliczności po umieszczeniu stosownych informacji.
-
Podmioty prowadzące sprzedaż etyliny, oleju napędowego oraz świadczące całodobowe usługi (np. pogrzebowe, pomocy drogowej) mogą być czynne przez cała dobę.
-
Podmioty wymienione w § 1 ust. 1 dopuszczające się naruszenia postanowień niniejszej uchwały podlegają karze grzywny wymierzonej w trybie i na zasadach określonych w prawie o wykroczeniach.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.
Załącznik
do uchwały Rady Gminy w Ślemieniu Nr XIX/130/2004 z dnia 14 października 2004 r.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY
UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU
NA TERENIE GMINY ŚLEMIEŃ
Rozdział I
-
Postanowienia ogólne
§ 1
Zasady ustalają zadania gminy, obowiązki właścicieli nieruchomości, kierowników budów, użytkowników terenów służących komunikacji publicznej, zarządzających obiektami użyteczności publicznej i obsługi ludności, zarządców nieruchomości wspólnych oraz jednostek wywozowych, zapewniających wywóz odpadów komunalnych z terenu Gminy Ślemień.
§ 2
Ilekroć w zasadach jest mowa o:
1) ustawie – rozumie się przez to przepisy ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz.622 z późniejszymi zmianami);
2) właścicielach nieruchomości – rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych, dzierżawców oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością;
-
odpadach komunalnych – rozumie się przez to odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych, pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych;
-
odpadach komunalnych drobnych- rozumie sie przez to odpady zbierane do typowych pojemników
5) odpadach komunalnych wielkogabarytowych (przestrzennych) – rozumie się przez to odpady komunalne o dużych rozmiarach, a w szczególności meble, materace, wózki dziecięce, wanny, pralki, lodówki itp.;
6) nieczystościach ciekłych – rozumie się przez to ścieki gromadzone przejściowo w zbiornikach bezodpływowych;
7) szczelnych zbiornikach bezodpływowych do gromadzenia nieczystości płynnych – rozumie się przez to instalacje i urządzenia przeznaczone do gromadzenia nieczystości płynnych w miejscu ich powstawania (zbiorniki bezodpływowe przystosowane do opróżniania przez pojazdy służące do wywozu nieczystości płynnych);
8) selektywnej zbiórce odpadów – rozumie się przez to wyodrębnienie z odpadów asortymentów przeznaczonych do powtórnego wykorzystania, odpadów przeznaczonych do kompostowania oraz odpadów niebezpiecznych;
9) jednostce wywozowej – rozumie się przez to przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie Wójta Gminy Ślemień na świadczenie usług usuwania odpadów komunalnych oraz (lub) nieczystości ciekłych;
10) zwierzętach – rozumie się przez to zwierzęta gospodarskie (konie, bydło, świnie, owce, kozy, króliki, drób /tj. ptaki z gatunków: kura, kaczka, gęś, indyk, bażant, przepiórka, perlica, struś/ ) oraz psy i koty.
11) obiektach użyteczności publicznej i obsługi ludności – rozumie się przez to w szczególności urzędy organów administracji, zakłady opieki zdrowotnej , szkoły i placówki w rozumieniu przepisów o systemie oświaty oraz placówki kulturalno- oświatowe
§ 3
Szczegółowe zasady obowiązują:
1) właścicieli nieruchomości
2) kierowników budów
3) jednostki użytkujące tereny służące komunikacji publicznej
4) wszystkich korzystających z terenów będących własnością gminy
Rozdział II
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku
na terenie nieruchomości i terenach użytku publicznego
§ 4
-
Na podstawie ustawy, do obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie zapewnienia
utrzymania czystości i porządku należy:
1) wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych, a po wybudowaniu sieci kanalizacyjnej przyłączenie do niej nieruchomości lub, w przypadku, gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych. Przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych;
2) zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej uchwale;
3) pozbywanie się zebranych na terenie nieruchomości odpadów w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi, obowiązek ten odnosi się także do gromadzenia nieczystości płynnych w zbiornikach bezodpływowych.
2. Właściciele nieruchomości przy wykonywaniu obowiązku określonego w ust.1 obowiązani są do udokumentowania na żądanie osób uprawnionych korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów komunalnych, przez okazanie umowy i dowodów płacenia za takie usługi. W przypadku, gdy właściciele nieruchomości nie udokumentują korzystania z w/w usług, obowiązki te przejmuje gmina w trybie wykonania zastępczego;
3. Wykonanie obowiązków, o których mowa w ust.1, na terenie budowy należy do kierownika budowy.
4. Uprzątnięcie i pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z przystanków komunikacyjnych, należy do obowiązków przedsiębiorców użytkujących tereny służące komunikacji publicznej.
5. Obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należą do zarządu drogi. Do obowiązków zarządu drogi należy także:
-
zbieranie i pozbywanie się odpadów zgromadzonych w urządzeniach do tego przeznaczonych i utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;
-
pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej;
6. Obowiązki utrzymania czystości i porządku na terenach innych niż wymienione w ust. 1- 5 należą do gminy. Do obowiązków gminy należy także:
-
oczyszczanie ulic, placów i innych terenów, których właścicielem jest gmina
-
rozmieszenie koszy ulicznych w rejonach intensywnego ruchu pieszych, (ilości koszy i częstotliwość opróżniania musi gwarantować utrzymanie czystości i porządku),
3) budowanie odpowiedniej ilości szaletów publicznych i ich utrzymanie w czystości i porządku
7. Nadzór nad realizacją obowiązków określonych w ust. 1- 5 sprawuje Wójt Gminy. Wykonanie tych obowiązków podlega egzekucji administracyjnej.
Rozdział III
-
Szczegółowe wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku
na terenie nieruchomości.
§ 5
1. Właściciele nieruchomości położonych w granicach administracyjnych gminy zobowiązani są do zapewnienia utrzymania czystości i porządku na zarządzanych przez siebie nieruchomościach.
2. Zakazuje się na terenie nieruchomości wypalania traw, spalania liści i innych odpadów.
§ 6
1. Na nieruchomościach, bądź innych fragmentach dróg położonych w granicach gminy – dopuszcza się / nie dopuszcza się:
-
mycie samochodów – pod warunkiem, że powstające ścieki gromadzone są w sposób umożliwiający ich usunięcie, zgodnie z wymaganiami niniejszych zasad; w szczególności ścieki takie nie mogą być bezpośrednio odprowadzane do zbiorników wodnych lub do ziemi,
-
dokonywanie drobnych napraw i regulacji samochodów wyłącznie w miejscach do tego celu zorganizowanych i pod warunkiem, że powstające odpady będą gromadzone w pojemnikach do tego przeznaczonych. Zorganizowanie takiego miejsca wymaga uzyskania zgody właściciela nieruchomości.
2. Nie dopuszcza się mycia pojazdów nad brzegami rzek i zbiorników wodnych.
Rozdział IV
Rodzaje urządzeń przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych stałych i ciekłych
na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych,
a także wymagania dotyczące ich rozmieszczenia
oraz utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
§ 7
1. Do zbierania odpadów komunalnych należy używać odpowiednio oznaczonych worków, dostarczonych przez jednostkę wywozową, z którą właściciel nieruchomości zawarł umowę na wywóz odpadów komunalnych. Koszty za dostarczone worki ponosi właściciel nieruchomości.
2. Mieszkańcy gminy zobowiązani są do wywozu odpadów wielkogabarytowych, indywidualnie, na składowisko odpadów
3. W miejscach publicznych (przystanki, chodniki, place itp.) odpady komunalne powinny być gromadzone w koszach ulicznych. Obowiązek ustawienia koszy ulicznych i ich opróżniania spoczywa na:
1) gminie- w miejscach publicznych stanowiących własność gminy lub skarbu państwa
2) przedsiębiorcach użytkujących tereny służące komunikacji publicznej – na przystankach komunikacji PKS.
§ 8
-
Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do wydzielenia na terenie nieruchomości miejsca gromadzenia odpadów komunalnych.
-
Miejsce gromadzenia odpadów komunalnych stałych oraz lokalizacja zbiorników na nieczystości
do gromadzenia odpadów komunalnych płynnych powinno spełniać wymagania lokalizacyjne i budowlane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690).
3. Za utrzymanie czystości i odpowiedniego stanu sanitarnego miejsca gromadzenia odpadów komunalnych odpowiada właściciel nieruchomości.
4. Za składowanie odpadów w miejscach niedozwolonych odpowiada właściciel nieruchomości na której znajduje się tzw. „dzikie” wysypisko śmieci.
§ 9
Organizatorzy imprez masowych, po uzgodnieniu z właścicielem nieruchomości na którym odbywa się impreza masowa, mają obowiązek:
1) wydzielenia miejsc gromadzenia odpadów komunalnych i wyposażenia ich w wystarczającą ilość pojemników bądź kontenerów do gromadzenia odpadów,
2) sprzątnięcia terenu po zakończonej imprezie,
3) wyposażenia terenu w wystarczającą ilość przenośnych szaletów.
Rozdział V
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
§ 10
1. Ustala się minimalne częstotliwości wywozu odpadów komunalnych:
1) jeden raz w tygodniu dla przedszkoli i szkół wszelkiego typu,
2) jeden raz w tygodniu z obiektów oraz terenów handlowo – usługowych,
3) dwa razy w miesiącu dla koszy ulicznych,
4) dwa razy w miesiącu dla worków do segregacji surowców wtórnych.
2. Odpady komunalne zebrane na terenach odbytych imprez plenerowych powinny być usunięte niezwłocznie po ich zakończeniu.
§ 11
Właściciele nieruchomości mają obowiązek opróżniania zbiorników bezodpływowych z częstotliwością zapewniająca niedopuszczenie do ich przepełnienia i wylewania się zawartości na powierzchnię terenu,
§ 12
1. Odpady komunalne należy unieszkodliwiać wyłącznie na składowisku odpadów komunalnych.
2. Nieczystości ciekłe należy wywozić wyłącznie na oczyszczalnię ścieków, korzystając z usług podmiotów posiadających stosowne zezwolenie w tym zakresie.
§ 13
-
Do wywozu odpadów komunalnych należy używać pojazdów specjalistycznych, posiadających zabezpieczenie przed rozwiewaniem i rozsypywaniem oraz gwarantujących ochronę przed zanieczyszczeniem środowiska.
2. Do wywozu nieczystości ciekłych należy używać pojazdów asenizacyjnych.
-
Pojazdy wymienione w ust. 1 i 2 powinny być codziennie poddawane dezynfekcji.
4. Wywóz odpadów komunalnych w tym nieczystości gromadzonych w zbiornikach, prowadzą jednostki organizacyjne lub przedsiębiorcy posiadający zezwolenie Wójta Gminy Ślemień na prowadzenie tych usług.
5. Jednostki organizacyjne, o których mowa w ust. 4 dokonują wywozu odpadów komunalnych jedynie do miejsc o których mowa w § 12.
6. W przypadku dostarczenia do wywozu odpadów niedozwolonych, wywożący może odmówić ich wywiezienia. Właściciel odpadów winien niezwłocznie je usunąć w miejsce i na warunkach uzgodnionych z właściwą służbą ochrony środowiska
7. Szczegółowe warunki wywozu odpadów komunalnych ustala wywożący z wytwarzającym odpady.
§ 14
Na jednostki wywozowe usuwające odpady komunalne lub nieczystości ciekłe nakłada się obowiązek natychmiastowego usuwania zanieczyszczeń powstałych w czasie ich załadunku i transportu.
Rozdział VI
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych.
§ 15
1. Do selektywnego gromadzenia surowców wtórnych należy stosować specjalne worki, o ujednoliconej dla poszczególnych rodzajów odpadów kolorystyce, posiadające napisy i oznaczenia określające rodzaj gromadzonych odpadów.
2. Zobowiązuje się wytwarzających odpady, zarówno osoby fizyczne, jak i prawne oraz jednostki nie posiadające osobowości prawnej do selektywnej zbiorki odpadów.
3. Selektywną zbiórką odpadów objęte są:
surowce wtórne- papier, szmaty, szkło białe, szkło kolorowe, puszki metalowe, plastik
4.Odpady szkodliwe dla środowiska (przeterminowane środki ochrony roślin, przeterminowane lekarstwa, przepracowane oleje silnikowe i przekładniowe, opakowania po olejach, zużyte opony, akumulatory z elektrolitem, lampy rtęciowe, baterie itp.) mieszkańcy oraz podmioty gospodarcze wywożą indywidualnie na składowisko odpadów, bądź zgłaszają firmom posiadającym zezwolenia na odbiór i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych.
§ 16
Odbiorem, zagospodarowaniem i utylizacją odpadów zajmują się podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie tego typu usług, udzielone w drodze decyzji przez Starostę Powiatowego.
Rozdział VII
-
Wymagania dotyczące utrzymywania zwierząt
§ 17
1. Właściciele zwierząt mają obowiązek:
1) należycie opiekować się zwierzętami
2) w przypadku zachorowania zwierzęcia poddać je leczeniu
3) szczepić co roku psy i koty przeciw wściekliźnie
-
doprowadzić zwierzę, które pokąsało człowieka na badanie do właściwej lecznicy (niezależnie od posiadanego świadectwa szczepienia)
2. Zabrania się:
1) porzucania zwierząt
2) uprawiania handlu psami i kotami na ulicach, bazarach, targowiskach itp.
3. Hodowla zwierząt dla rozmnażania ich w celach zarobkowych może być prowadzona jedynie pod warunkiem zarejestrowania jej we właściwym związku branżowym.
§ 18
W zakresie utrzymania porządku i czystości posiadacze zwierząt obowiązani są do przestrzegania następujących zasad:
1) W razie zanieczyszczenia przez zwierzęta pomieszczeń przeznaczonych do wspólnego użytku mieszkańców, posiadacze są zobowiązani do usunięcia zaistniałych zanieczyszczeń.
2) Wyprowadzanie zwierząt w miejsca publiczne powinno być dokonywane w sposób nie stanowiący zagrożenia dla ludzi i dla innych zwierząt, w szczególności:
-
zwierzęta duże /konie, bydło/ powinny być zabezpieczone przy pomocy odpowiedniej uwięzi, umożliwiającej panowanie nad ruchami zwierzęcia
-
psy powinny być wyprowadzane na smyczy, a agresywne na smyczy i w kagańcu
-
koty mogą być przenoszone wyłącznie w zamkniętych koszach
-
zwierzęta mogą być puszczane luzem w miejscach mało uczęszczanych
-
środki ograniczające możliwość ruchu wyprowadzanych lub przenoszonych zwierząt nie mogą sprawiać im udręczeń.
§ 19
1. Zwierzę używane do pilnowania (psy) powinny być zabezpieczone przed wydostaniem się poza obręb pilnowanego obiektu w następujący sposób:
-
Zwierzę powinno przebywać na ogrodzonym terenie o powierzchni co najmniej 16 m 2 bez możliwości jego wydostania się na zewnątrz W takim przypadku nie jest konieczne trzymanie zwierząt na uwięzi.
-
W przypadku braku warunków o których mowa w pkt. 1, zwierzę powinno przebywać na łańcuchu przesuwającym się po rozciągniętym drucie o długości co najmniej 5 m, przy czym kółko przesuwające się po drucie musi być okręcone plastikiem w celu uniknięcia zbędnego hałasu.
-
W razie absolutnej niemożliwości wykonania w/wym.urządzeń, psa należy trzymać przy budzie na łańcuchu o długości co najmniej 2 m.
-
Zwierzę (pies) używane do pilnowania obiektu musi mieć zapewnioną ocieploną budę, a jeśli przebywa na łańcuchu powinno posiadać skórzaną obrożę, do której przyczepiony jest łańcuch na obrotowym ogniwie.
-
Pies będący na uwięzi powinien być przynajmniej raz na dobę zwolniony z łańcucha.
2. Zwierzęta gospodarskie (konie, bydło, trzoda itp.) muszą być przetrzymywane w odpowiednio przystosowanych budynkach, których stan higieniczny oraz warunki środowiskowe nie będą powodować ujemnych skutków zdrowotnych zwierząt.
Rozdział VIII
Deratyzacja i terminy jej przeprowadzania
§ 20
-
Nieruchomości i obiekty na nich zlokalizowane, które należą do osób fizycznych, jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej i osób prawnych prowadzących działalność gospodarczą, właścicieli domów mieszkalnych, zakładów opieki zdrowotnej, placówki oświatowe są objęte obowiązkową deratyzacją.
-
Deratyzacja jest przeprowadzana w terminie:
1) wiosennym – w dniach od 15 kwietnia do 30 kwietnia każdego roku
2) jesiennym – w dniach od 15 października do 31 października każdego roku
-
W przypadkach uzasadnionych stanem zagrożenia sanitarnego, dodatkowe terminy przeprowadzania deratyzacji podane są do publicznej wiadomości w drodze obwieszczenia
-
Do przeprowadzenia deratyzacji zobowiązani są właściciele nieruchomości.
Rozdział IX
Opłaty.
§ 21
Opłaty:
1. Odpłatność za wywóz odpadów komunalnych ustalane jest w drodze umowy między wywożącym odpady, a właścicielem nieruchomości
2. W przypadku, gdy właściciele nieruchomości nie udokumentują korzystania z usług podmiotów gospodarczych posiadających zezwolenia na wywóz odpadów, obowiązek usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych przejmuje gmina, dokonując wywozu zastępczego i pobierając od tych właścicieli nieruchomości 200% opłaty rocznej określonej umową z wywożącym odpady.
3. Na podstawie powyższej umowy, wywożący odpady dokona uporządkowania i wywozu odpadów obciążając gminę kosztami faktycznie poniesionymi.
4. W przypadku uniemożliwienia przez właściciela nieruchomości wykonania zadania o którym mowa w ust.3 wywożący odpady wstrzymuje się z wywozem i zawiadamia Wójta Gminy.
5. Na podstawie powyższego zawiadomienia nastąpi powiadomienie organów ścigania o popełnieniu wykroczenia, wg przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykrocznia.
6. Dalsza realizacja umowy nastąpi po umożliwieniu wejścia na teren posesji przez właściciela lub właściwe organy.
7. Właściciel nieruchomości, w stosunku do którego zrealizowano wykonanie zastępcze, obowiązany jest uiścić opłatę obliczoną wg stawki wskazanej w ust.2 w terminie 14 dni od daty dokonania wywozu.
§ 22
Kontrola
1. Organem kontroli przestrzegania postanowień zawartych w niniejszych Zasadach jest Wójt Gminy i upoważnieni przez Wójta Gminy pracownicy samorządowi oraz Sołtysi Sołectw: Ślemień, Kocoń i Las.
-
Właściciele nieruchomości mają obowiązek przeprowadzania kontroli, o której mowa w ust. 1.
-
Na podstawie ustaleń kontroli organ prowadzący kontrolę może:
- wydać zarządzenie pokontrolne dla właściciela nieruchomości
-wszcząć egzekucję administracyjną lub skierować wniosek o ukaranie.
Rozdział X
Sankcje z tytułu naruszenia postanowień niniejszych zasad.
§ 23
Zgodnie z art. 10 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
-
Kto nie wykonuje obowiązków wynikających z niniejszej uchwały podlega karze grzywny.
-
Kto świadczy usługi komunalne bez wymaganego zezwolenia o którym mowa w art. 7 ustawy podlega karze aresztu lub karze grzywny.
-
Postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1 i 2 toczy się według przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
Uchwała Nr XXV / 180 / 2005
Rady Gminy Ślemień
z dnia 15 marca 2005 r.
w sprawie: z m i a n w b u d ż e c i e
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
Rada Gminy Ślemień uchwala co następuje:
§ 1
Z w i ę k s z y ć plan dochodów budżetu gminy o kwotę – 42 000,00
Dział 600 Transport i łączność 25 000,00
Rozdział 60095 Pozostała działalność
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa 17 000,00
Rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami
§ 2
Z w i ę k s z y ć plan wydatków budżetu gminy o kwotę – 42 000,00
Dział 600 Transport i łączność 9 500,00
Rozdział 60095 Drogi publiczne gminne 9 500,00
Dział 750 Administracja publiczna 32 500,00
Rozdział 75023 Urzędy Gmin 32 500,00
§ 3
Z dochodów budżetu przeznacza się na spłatę kredytu kwotę : 350 987,00
§ 4
Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy na 2005 rok.
1) przychody budżetu 1 346 873,00
w tym z kredytów zaciągniętych w bankach krajowych 1 346 873,00
2) dochody budżetu 4 977 044,00
RAZEM 6 323 917,00
1) Rozchody budżetu 350 987,00
w tym: spłata kredytów 350 987,00
2) Wydatki budżetu 5 972 930,00
RAZEM 6 323 917,00
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ślemień.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Micor Andrzej
- Data udostępnienia w BIP: 2004-03-15 07:52:17
- Informacja zaktualizowana przez: Micor Andrzej
- Data ostatniej aktualizacji: 2005-03-24 08:30:35
- Liczba odsłon: 3604
- Historia dokumentu: