Ewidencja obiektów agroturystycznych
Osoby świadczące usługi hotelarskie w innych obiektach niż obiekty hotelarskie zobowiązane są przed rozpoczęciem działalności zgłosić taki obiekt do ewidencji prowadzonej w gminie właściwej ze względu na miejsce położenia obiektu. Obowiązek ten dotyczy wszystkich, którzy świadczą usługi hotelarskie w obiektach, które nie są obiektami hotelarskimi (czyli nie są: hotelem, motelem, pensjonatem, kempingiem, domem wycieczkowym, schroniskiem młodzieżowym, schroniskiem). Zgodnie z ustawą usługi hotelarskie to: krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych. Inne obiekty mogące świadczyć usługi hotelarskie są to ośrodki wczasowe, ośrodki kolonijne, ośrodki szkoleniowo wypoczynkowe, kwatery agroturystyczne, pokoje gościnne, internaty i szkoły zamienione w czasie wakacji i ferii na schroniska. Świadczeniem usług hotelarskich jest także wynajmowanie przez rolników pokoi i miejsca na gospodarstwach rolnych. Zatem należy pamiętać, iż rolnicy prowadzący gospodarstwa agroturystyczne są także zobowiązani do dokonania zgłoszenia.
Podstawa prawna: art. 38 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004r. Nr 223, poz. 2268) oraz rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (Dz. U. Nr 188, poz. 1945).
I. Wymagane dokumenty
1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, obiektu nie będącego obiektem hotelarskim (gospodarstwo agroturystyczne).
Załączniki:
a. Karta informacyjna obiektu.
b. Deklaracja o spełnianiu minimalnych wymagań, co do wyposażenia obiektu.
W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą wymagane są:
- kserokopia zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, wydanego przez właściwy urząd statystyczny,
- kserokopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
II. Opłaty:
Wpis do ewidencji – bezpłatnie
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji - 17 zł
III. Termin załatwienia sprawy:
Do 14 dni kalendarzowych.
IV. Jednostka prowadząca sprawę
Referat Inwestycji, Budownictwa i Spraw Rolnych, pokój nr 19, tel. 33 8654-098 wew. 35 e-mail: środowisko@slemien.pl
V. Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
VI. Uwagi
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie Urzędu.
Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie zgłoszonym do ewidencji ma obowiązek przekazywania do Urzędu Gminy informacji o następujących zmianach:
- zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
- uzyskaniu zaszeregowania do odpowiedniego rodzaju i kategorii obiektu hotelarskiego,
- zmianie działalności sezonowej na stałą lub odwrotnie,
- zmianie liczby pokoi lub miejsc noclegowych, zmianie nazwy obiektu lub danych teleadresowych,
VII. Druki do pobrania
1. Wniosek o wpis do ewidencji
3. Deklaracja o spełnieniu minimalnych warunków, co do wyposażenia obiektu
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Czernek Krzysztof
- Data udostępnienia w BIP: 2016-09-01 11:08:21
- Informacja zaktualizowana przez: Czernek Krzysztof
- Data ostatniej aktualizacji: 2016-09-01 11:08:21
- Liczba odsłon: 1476
- Historia dokumentu: