ZAMAWIAJĄCY: Gmina Ślemień z siedzibą w Ślemieniu 34-323 Ślemień 430
Tel./fax 0-33-865-40-98 Mail: ugslemien@ugslemien.ig.pl www: www. slemien. pl
NIP: 553-11-18-702 Regon: 070010136
Ślemień, dn. 17 listopada 2008 r.
OGŁOSZENIE
O postępowaniu
prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na “Udzielenie kredytu
długoterminowego w kwocie: 1.345.641,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetowego oraz na spłatę rat kapitałowych kredytów i pożyczek”
1.Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać w Urzędzie Gminy Ślemień w pokoju nr 18 lub na stronie www.slemien.pl
2.Udostępnienie SIWZ jest bezpłatne
Przedmiotem zamówienia jest “Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie
1.345.641,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetowego oraz na spłatę rat kapitałowych kredytów i pożyczek;
Zamawiający zastrzega sobie możliwość
zmiany kwoty kredytu do rzeczywistych potrzeb w dniu złożenia wniosku o kredyt.
Okres kredytowania – grudzień 2008 - 31 grudnia 2013 r. Spłata rat kapitałowych 31 marca 2009 do
dnia 31 grudnia 2013 r.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani ofert wariantowych.
3.Termin wykonania przedmiotu umowy wynosi: 10 grudnia 2008 r
4.Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych ani wariantowych.
5.Wykonawca chcący wziąć udział w postępowaniu musi spełnić następujące warunki:
a) Posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b) Posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.
c) Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d) nie podlega wykluczeniu z postępowania i udzielenie zamówienia.
6.Zamawiający będzie oceniał spełnianie przez Wykonawcę powyższych warunków na podstawie oświadczeń wynikających z art. 22,24 i 44 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych wymaganych przez Zamawiającego i załączonych przez Wykonawcę do złożonej oferty.
7.. Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel In blanco.
Zamawiający żąda wpłaty wadium w wysokości 27.000 zł.
1)Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym ;
c) gwarancjach bankowych ;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. Nr. 109, poz. 1158, z poźn. zm.)
3. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Gilowicach Nr: 218141 0008 0000 1661 2000 0040
Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu.
2) Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez zamawiającego formach misi być dołączone w oryginale do oferty.
3.Termin wniesienia wadium.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu do składania ofert.
4.Zwrot wadium :
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art.
46 u.p.z.p.
5.Utrata wadium.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami , jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
7. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu , zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego , na którym było ono przechowywane , pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8. Kryteria oceny ofert: jedynym kryterium oceny ofert jest cena.
9.Miejsce i termin składania ofert: oferty należy składać do dnia 25 listopada 2008 r. do godz. 10.00 w siedzibie zamawiającego w sekretariacie.
a.Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu w siedzibie zamawiającego, w sekretariacie.
b.Opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do Zamawiającego na adres:
URZĄD GMINY ŚLEMIEŃ
34-323 ŚLEMIEŃ 430
oraz oznakowane następująco:
“Oferta
na Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.345.641,00 zł na
pokrycie planowanego deficytu budżetowego oraz na spłatę rat kapitałowych kredytów i pożyczek.”
i opatrzone nazwą oraz dokładnym adresem oferenta.
10.Otwarcie ofert nastąpi dnia 25 listopada 2008 r. o godz. 10.15 w Urzędzie Gminy pok. Nr. 11.
11.Wykonawca pozostaje związany ofertą 60 dni licząc od dnia skłania ofert.
12. Zawarcie umowy ramowej – nie dotyczy.
13. Zastosowanie aukcji elektronicznej – nie dotyczy
14.Zamawiający nie dopuszcza wykonanie zamówień uzupełniających.
Wójt Gminy Ślemień
mgr Małgorzata Pępek
zaswiadczenie_finansowe_nr_4.jpg
zaswiadczenie_finansowe_nr_5.jpg
poprawiony_zalacznik_-_bilans.jpg
Do:
Uczestnicy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
Dotyczy postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na " Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.345.641,00 zł, na pokrycie planowanego deficytu budżetowego oraz na spłatę rat kapitałowych kredytów i pożyczek..
W związku z prośbą o wyjaśnienie treści SIWZ w przedmiotowym postępowaniu działając w trybie z art. 38 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.( tekst jednolity - Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz 2008 r. Nr 171, poz. 1058).wyjaśniam co następuje:
Pytanie nr.1 - załącznik do SIWZ - Bilans - jest nieczytelny.
Odpowiedź: Bilans czytelnie zeskanowano 18.11.2008 r.
Pytanie 2: do pkt. 3.1 " Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwoty kredytu do rzeczywistych potrzeb w dniu złożenia wniosku o kredyt.
Odpowiedź: Zamawiający może zastrzec możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu.
Pytanie 3 do SIWZ do punktu 3.1.2 i 3.1.6. Uruchomienie kredytu 10 grudnia 2008 r.a okres kredytowania od 01 stycznia 2009 r.
Odpowiedź: Uruchomienie kredytu 10 grudnia 2008 r oraz okres kredytowania od dnia podpisania umowy o kredyt - 10 grudnia 2008 r.
Pytanie 4 do SIWZ do pkt.3.1.5 w związku z pkt.7 b.Spłata kredytu następować będzie zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Wykonawcę - Bank - pkt 3.1.5 czy zgodnie z zapisem zawartym w pkt. 7 b. - 20 rat kwartalnych obliczonych przez zamawiajacego.
Odpowiedź: Zamawiający przewiduje okres spłaty kredytu zgodnie z zapisem pkt. 7 b. SIWZ - 20 rat kwartalnych .
Pytanie: 5 do SIWZ do pkt.3 ppkt.7 Spłata odsetek następować będzie kwartalnie.
Odpowiedź: Spłata odsetek następować będzie kwartalnie - pierwsza płatność odsetek nastąpi na 31 marzec 2009 r. łącznie z ratami kapitałowymi.
pytanie nr 6 do SIWZ: czy do wyliczenia ceny należy przyjąć datę uruchomienia kredytu w dniu 10 grudnia 2008 r,
Odpowiedź: Tak.
Zamawiający do naliczenia wartości odsetek - przyjmuje że rok pbrachunkowy wynosi 365 dni.
W wyniku modyfikacji- wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Zamawiający przesuwa termin składania ofert na dzień 28 listopada 2008 r. do godz. 10.00.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2008-11-24 15:41:38
- Liczba odsłon: 1240
- Historia dokumentu: