OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Na „ Remont budynku i pomieszczeń w Lasie na potrzeby biblioteki w
Gminie Ślemień”
Znak sprawy: FZ-UG-.3410 / 4 / 09
Postępowanie o udzielenie
zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o
wartości powyżej 14 000 euro a poniżej kwot określonych na podstawie art.
11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./
- Nazwa i adres Zamawiającego:
GMINA ŚLEMIEŃ
34- 323 ŚLEMIEŃ
TEL. (033)
865-40-84
FAX (033) 865-40-84
www.slemien.pl
godziny pracy Urzędu Gminy : poniedziałek -
czwartek w godz. 700-1500
piątek w godz. 800-1600
- Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na
podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./ i przepisów
wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia.
- Adres strony internetowej na której
zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać
bezpłatnie również w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 18 w godz. poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500 , piątek w godz. 800-1600
Ogłoszenie
o przetargu zamieszczono w : UZP , Nr. ogłoszenia- 138014-2009, BIP-Gminy
Ślemień, Tablica ogłoszeń.
- Określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkość
i zakres zamówienia , z podaniem informacji o możliwości składania ofert
częściowych – zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Przedmiotem
zamówienia jest realizacja zadania: Remont budynku i pomieszczeń w Lasie na
potrzeby biblioteki w Gminie Ślemień . Szczegółowy opis robót obejmuje
dokumentacja- przedmiar robót, załącznik do SIWZ.
3.Nomenklatura wg. Wspólnego
Słownika Zamówień (CPV):
CPV 45311000-0, 45442100-8, 28812310-3
- Informacja o możliwości złożenia oferty
wariantowej:.
Zamawiający nie dopuszcza składania
ofert wariantowych.
- Termin wykonania zamówienia:. Do dnia 30 czerwca 2009 r.
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis
sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy,
którzy:
1. posiadają uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień;
2. posiadają niezbędną wiedzę i
doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia
a/ Wykonawca musi dysponować min. 1 osobą z niezbędnymi uprawnieniami
ogólnobudowlanymi zgodnie z wymogami prawa budowlanego w zakresie objętym
zamówieniem i należącymi do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, która
będzie pełniła funkcję kierownika budowy,
b/ Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem zawodowym legitymując się wykonaniem (zakończone) w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 200 000,-zł.
3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego.
Z postępowania o
udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców,
którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda
ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat
przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, w stosunku
do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem
wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony
prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia
wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy
zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne
lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne,
które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem
o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących
pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi
gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści
majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału
w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne,
których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku
z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom
osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo
przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu
osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub
przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie,
których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo
popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo
przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa,
przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione
w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub
przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe
oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano
za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne
przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za
przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo
związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne,
których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za
przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne
przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za
przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo
związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe,
wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie
przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny
zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców, którzy
nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1
pkt 1-3.
Z postępowania o
udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali
bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub
posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w
dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie
utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym
udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt
1 i 2 ustawy pzp
2) złożyli nieprawdziwe
informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3) nie złożyli
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów
potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają
błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp;
4) nie wnieśli wadium,
w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się
na przedłużenie okresu związania ofertą.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców
zostanie dokonana wg formuły „spełnia –
nie spełnia”.
Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować
będzie wykluczeniem wykonawcy.
VI.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
I SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ
1.Aktualny
odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawionego nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
2.Umowa regulująca współpracę podmiotów
występujących wspólnie - wymagana w przypadku składania oferty wspólnej przez
kilka podmiotów (dotyczy także spółek cywilnych).
3.
Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego
potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z uiszczaniem podatków i opłat, albo że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie. Odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu. Zaświadczenie winno być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert.
4.
Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Rolniczego potwierdzające, że
Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie
zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał zgodę na zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności (datowane nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
5. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru
Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 ust.4-9 wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
6. Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia wszystkie
warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
wg wzoru załączonego do niniejszej specyfikacji – Załącznik nr 4.
7. Dokumenty przedmiotowe
8. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy
(wraz z wyceną poszczególnych elementów zamówienia
9. Parafowany wzór umowy stanowiący
załącznik do niniejszej umowy – Załącznik nr 2.
10. Dokumenty wymagane od wykonawców
mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą
11.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania za granicą,( potencjalni oferenci z innych państw członkowskich),
przystępując do postępowania przetargowego zobowiązani są do przedłożenia
dokumentów równoważnych odpowiadających polskim dokumentom wymaganym przez
zamawiającego tj. Odpowiedniki zaświadczeń z ZUS-u, Krajowego Rejestru Karnego,
Urzędu Skarbowego, Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Składa
odpowiedni dokument lub dokumenty , potwierdzające, że:
jest
uprawniony do występowania w obrocie prawnym,
nie
wszczęto wobec niego postępowania upadłościowego ani nie ogłoszono jego
upadłości.
12. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
podpunktach 9.3.1.1. i 9.3.1.2., można je zastąpić dokumentem zawierającym
oświadczenie dostawcy lub wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym,
administracyjnym, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego albo przed
notariuszem kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
13. Dokumenty, o których mowa w podpunktach
9.3.1. i 9.3.2. są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub
kopii, przetłumaczonych na język polski, poświadczonych przez polskie placówki
konsularne, stosownie do obowiązujących przepisów.
14. Dokumenty bezwzględnie wymagane, gdy
kilka podmiotów składa wspólnie ofert:
15. W przypadku złożenia wspólnej oferty
przez kilka podmiotów, Zamawiający dopuści taką ofertę, gdy załączona do oferty
Umowa Konsorcjum (umowy spółki cywilnej) w sposób nie budzący wątpliwości
określa:
a)
podmioty odpowiedzialne za złożoną ofertę i wykonanie zamówieniach,
b)
zasady reprezentacji (ustanowiony pełnomocnik – do reprezentowania wykonawców w
postępowaniu albo reprezentowania wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy,
składający wadium – wyłącznie, gdy wadium wnoszone zostaje w pieniądzu),
c)
zasady odpowiedzialności, w tym w szczególności zasadę odpowiedzialności
solidarnej (art. 369 k.c.) za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
zamówienia,
d)
czas trwania umowy.
16. Nie dopuszcza się umowy, o której mowa w
punkcie 9.4.1., w formie przedwstępnej oraz zawartej pod warunkiem
zawieszającym.
17. W przypadku złożenia oferty przez
“Konsorcjum” lub spółkę cywilną, do oferty należy załączyć dokumenty, określone
w punkcie 9.1., wystawione indywidualnie na każdy z podmiotów.
18. Załączone do oferty dokumenty wymienione
w pkt. 9.2. będą traktowane jako wspólne.
19.
Oświadczenie Wykonawcy o części zamówienia, której wykonanie powierzy
podwykonawcom.
8. Informacja na temat wadium: Zamawiający nie
wymaga wniesienia wadium.
9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Przy wyborze
Wykonawcy Zamawiający będzie się
kierował następującymi kryteriami: cena /brutto/- 100%
10. Miejsce i termin składa ofert:
Ofertę należy złożyć w siedzibie
Zamawiającego: Urząd Gminy w Ślemieniu
,34- 323 Ślemień 430 w Sekretariacie, nie później niż do dnia 28.05.2009 roku do godz. 1000.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28.05.2009
roku o godzinie 1015,
w sali konferencyjnej Urzędu Gminy
Ślemień pok. 11.
11. Termin związania ofertą:
Termin
związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. Bieg terminu
związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
12. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia
umowy ramowej.
13. Informacja o zamiarze ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów : nie dotyczy niniejszego przetargu.
14. Informacja o wyborze najkorzystniejszej
oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej:
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej
oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
15.
Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających : nie dotyczy.
Wójt Gminy Ślemień
mgr Małgorzata Pępek
przedmiar_pracownia_komputerowa.pdf
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-05-14 10:35:39
- Liczba odsłon: 274
- Historia dokumentu: