OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Na Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad inwestycją pn.: Wykonanie
infrastruktury okołoturystycznej w Gminie Ślemień”
Znak sprawy: FZ-UG-.3410 / 9 / 09
Ślemień, dnia 12 sierpnia 2009 r.
Postępowanie o udzielenie
zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o
wartości powyżej 14 000 euro a poniżej kwot określonych na podstawie art.
11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./
- Nazwa i adres Zamawiającego:
GMINA ŚLEMIEŃ
34- 323
ŚLEMIEŃ
TEL. (033)
865-40-84
FAX (033) 865-40-84
www.slemien.pl
godziny pracy Urzędu Gminy : poniedziałek -
czwartek w godz. 700-1500
piątek w godz. 800-1600
- Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na
podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./ i przepisów
wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia.
- Adres strony internetowej na której
zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać
bezpłatnie również w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 18 w godz. poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500 , piątek w godz. 800-1600
- Określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkość
i zakres zamówienia , z podaniem informacji o możliwości składania ofert
częściowych – zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Przedmiotem
zamówienia jest realizacja zadania: Pełnienie
nadzoru inwestorskiego nad inwestycją pn: Wykonanie infrastruktury
okołoturystycznej w Gminie Ślemień.
Nadzór
inwestorski obejmuje : nadzór budowlany i nadzór autorski.
.
Nadzór inwestorski prowadzony w branży
budowlanej obejmuje:
- Reprezentowanie inwestora na budowie
przez sprawowanie kontroli zgodności realizowanej inwestycji budowlanej z
umową, dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę, zasadami wiedzy
technicznej i przepisami techniczno-budowlanymi. Przeciwdziałanie
nieprawidłowościom na palcu budowy w związku z realizacją inwestycji oraz
podejmowanie niezbędnych w tym zakresie czynności.
- Sprawdzenie jakości wykonywanych robót,
wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie
zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i
stosowania w budownictwie. Sprawdzenie i odbiór robót budowlanych
ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i
odbiorach technicznych inwestycji, urządzeń technicznych oraz
przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu przekazanie
go do użytkowania. Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz
usunięcia wad, a także kontrolowanie, rozliczeń budowy poprzez
potwierdzenie wykonanego przez realizatora robót budowlano – montażowych
zakresu rzeczowego i finansowego zadania w protokołach odbioru robót,
stanowiących podstawę do wystawienia faktur przez wykonawcę robót.
- Sprawdzenie robót w zakresie przyjętych
założeń z dokumentacją projektową i kosztorysem inwestorskim, czuwanie nad
obiektem w okresie rękojmi i gwarancji. Obecność inspektora nadzoru według
potrzeb określonych przez inwestora na budowie nie rzadziej niż raz
tygodniu.
- Ponadto inspektor nadzoru
inwestorskiego przyjmuje do wykonania następujące czynności:
Udział w naradach roboczych na etapie
realizacji inwestycji mających na celu m.in. rozstrzyganie technicznych spraw
budowy, omawianie przebiegu realizacji budowy. Udział w pracach komisji
powołanych do przeglądów gwarancyjnych dla zrealizowanej inwestycji objętej
pełnionym nadzorem inwestycyjnym o ile zajdzie taka potrzeba w pracach komisji
powołanych do ustalenia przyczyn stwierdzonych wad i usterek w
zrealizowanych i przekazanych inwestycji
oraz kontrolowania ich usunięcia w okresie trwania gwarancji.. W przypadku
konieczności wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w
dokumentacjach projektowych, Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia
rozwiązań wraz z naniesieniem niezbędnych poprawek w terminach ustalonych
każdorazowo dla poszczególnych rozwiązań w terminie nie dłuższym niż 3 dni , a
w przypadku uznania słuszności zastrzeżeń wadę usunąć w terminie nie dłuższym
niż 4 dni. ( terminy te będą ujęte w protokołach ze spotkań roboczych
dotyczących realizacji robót).
Nadzór
autorski prowadzony w ramach inwestycji obejmuje:
·
Każdorazowy
pobyt projektanta na zaproszenie zamawiającego
·
Zapłata
za nadzór nastąpi jednorazowo po zakończeniu inwestycji.
Oferent
otrzymuje:
·
Koncepcje,
plany i projekty inwestycji przeznaczonej do realizacji
·
Program
inwestycji
·
Decyzję
o środowiskowych oddziaływaniach inwestycji na środowisko,
·
Warunki
konserwatorskie przewidziane w decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
3.Nomenklatura wg. Wspólnego
Słownika Zamówień (CPV):
CPV 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
- Informacja o możliwości złożenia oferty
wariantowej:.
Zamawiający nie dopuszcza składania
ofert wariantowych.
- Termin wykonania zamówienia:. Wymagany termin prowadzenia nadzorów nad
wykonaniem inwestycji wynosi nie dłużej niż 18 miesięcy licząc od dnia
podpisania umowy, nie dłużej niż: zgodnie z umową wykonawcy – do uzyskania
pozwolenia na użytkowanie i ostatecznego rozliczenia inwestycji.
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis
sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy,
którzy:
1. posiadają uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień;
2. posiadają niezbędną wiedzę i
doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
( osoba zajmująca się nadzorem z uprawnieniami
bez ograniczeń do prowadzenia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w zakresie objętym zamówieniem- oraz posiadać dokumenty potwierdzające wpis na
listę członków Izby Architektów lub Inżynierów Budowlanych- jako załącznik do oferty) z uwagi na
szczególny rodzaj inwestycji przynajmniej
jedna osoba zajmująca się nadzorem
( wykształcenie wyższe - architekt oraz zaświadczenie o przynależności do
izby oraz co najmniej dwie osoby ( wykształcenie wyższe – specjalność- architekt krajobrazu
4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego.
Z postępowania o
udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców,
którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda
ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat
przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, w
stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z
wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony
prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia
wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy
zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne
lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne,
które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem
o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących
pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi
gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej
grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa
skarbowego;
5) spółki jawne,
których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku
z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom
osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo
przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu
osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub
przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie,
których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo
popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo
przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa,
przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione
w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub
przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe
oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano
za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne
przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za
przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo
związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne,
których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za
przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne
przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za
przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo
związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe,
wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie
przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny
zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców, którzy
nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1
pkt 1-3.
Z postępowania o
udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali
bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub
posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w
dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie
utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym
udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt
1 i 2 ustawy pzp
2) złożyli
nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3) nie złożyli
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów
potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają
błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp;
4) nie wnieśli wadium,
w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się
na przedłużenie okresu związania ofertą.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców
zostanie dokonana wg formuły „spełnia –
nie spełnia”.
Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować
będzie wykluczeniem wykonawcy.
VI.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
I SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ
1.Aktualny
odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawionego nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
2.Umowa regulująca współpracę podmiotów
występujących wspólnie - wymagana w przypadku składania oferty wspólnej przez
kilka podmiotów (dotyczy także spółek cywilnych).
3. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika
Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z uiszczaniem
podatków i opłat, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie. Odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu. Zaświadczenie winno być wystawione nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Rolniczego
potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz
składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał
zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
(datowane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
5. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru
Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 ust.4-9 wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
6. Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia
wszystkie warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych wg wzoru załączonego do niniejszej specyfikacji – Załącznik nr 3..
7. Dokumenty przedmiotowe
8. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy
(wraz z wyceną poszczególnych elementów zamówienia- załącznik nr 1.
9. Parafowany wzór umowy stanowiący
załącznik do niniejszej umowy – Załącznik
nr 2.
10.Wykaz osób – nadzór inwestorski (
przynajmniej jedna osoba zajmująca się
nadzorem z uprawnieniami bez ograniczeń do prowadzenia samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie w zakresie objętym zamówieniem- oraz zaświadczenie o przynależności do izby –
załącznik nr 4
11.
Wykaz osób – nadzór autorski ( z uwagi na szczególny rodzaj inwestycji
przynajmniej jedna osoba zajmująca się
nadzorem ( wykształcenie wyższe - architekt-
oraz zaświadczenie o przynależności do izby oraz co najmniej dwie osoby ( wykształcenie wyższe – specjalność- architekt krajobrazu ) – załącznik nr 5
12. Wykaz elementów zamówienia których
wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom wg załącznika nr 6
13. Dokumenty wymagane od wykonawców
mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą
14.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania za granicą,( potencjalni oferenci z innych państw członkowskich),
przystępując do postępowania przetargowego zobowiązani są do przedłożenia
dokumentów równoważnych odpowiadających polskim dokumentom wymaganym przez
zamawiającego tj. Odpowiedniki zaświadczeń z ZUS-u, Krajowego Rejestru Karnego,
Urzędu Skarbowego, Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Składa
odpowiedni dokument lub dokumenty , potwierdzające, że:
jest
uprawniony do występowania w obrocie prawnym,
nie
wszczęto wobec niego postępowania upadłościowego ani nie ogłoszono jego
upadłości.
15. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
podpunktach 9.3.1.1. i 9.3.1.2., można je zastąpić dokumentem zawierającym
oświadczenie dostawcy lub wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym,
administracyjnym, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego albo przed
notariuszem kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
16. Dokumenty, o których mowa w podpunktach
9.3.1. i 9.3.2. są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub
kopii, przetłumaczonych na język polski, poświadczonych przez polskie placówki
konsularne, stosownie do obowiązujących przepisów.
17. Dokumenty bezwzględnie wymagane, gdy
kilka podmiotów składa wspólnie ofert:
18. W przypadku złożenia wspólnej oferty
przez kilka podmiotów, Zamawiający dopuści taką ofertę, gdy załączona do oferty
Umowa Konsorcjum (umowy spółki cywilnej) w sposób nie budzący wątpliwości
określa:
a) podmioty
odpowiedzialne za złożoną ofertę i wykonanie zamówieniach,
b)
zasady reprezentacji (ustanowiony pełnomocnik – do reprezentowania wykonawców w
postępowaniu albo reprezentowania wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy,
składający wadium – wyłącznie, gdy wadium wnoszone zostaje w pieniądzu),
c)
zasady odpowiedzialności, w tym w szczególności zasadę odpowiedzialności
solidarnej (art. 369 k.c.) za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
zamówienia,
d)
czas trwania umowy.
19. Nie dopuszcza się umowy, o której mowa w
punkcie 9.4.1., w formie przedwstępnej oraz zawartej pod warunkiem
zawieszającym.
20.. W przypadku złożenia oferty przez
“Konsorcjum” lub spółkę cywilną, do oferty należy załączyć dokumenty, określone
w punkcie 9.1., wystawione indywidualnie na każdy z podmiotów.
21. Załączone do oferty dokumenty wymienione
w pkt. 9.2. będą traktowane jako wspólne.
22. Oświadczenie Wykonawcy o części zamówienia,
której wykonanie powierzy podwykonawcom.
8. Informacja na temat wadium: Zamawiający nie
wymaga wniesienia wadium.
9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Przy wyborze
Wykonawcy Zamawiający będzie się
kierował następującymi kryteriami: cena /brutto/- 100%
10. Miejsce i termin składa ofert:
Ofertę należy złożyć w siedzibie
Zamawiającego: Urząd Gminy w Ślemieniu
,34- 323 Ślemień 430 w Sekretariacie, nie później niż do dnia 20.08.2009 roku do godz. 900.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 20.08.2009
roku o godzinie 915,
w sali konferencyjnej Urzędu Gminy
Ślemień pok. 11.
11. Termin związania ofertą:
Termin
związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. Bieg terminu
związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
12. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia
umowy ramowej.
13. Informacja o zamiarze ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów : nie dotyczy niniejszego przetargu.
14. Informacja o wyborze najkorzystniejszej
oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej:
Zamawiający nie przewiduje wyboru
najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
15.
Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających :
Zamawiający
nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
16. Informacja o przewidywanych zmianach
postanowień umowy :
Zamawiający
przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy, warunkiem
zmian postanowień zawartych w umowie będą okoliczności których nie można
przewidzieć w chwili zawarcia umowy oraz termin realizacji przedmiotu
zamówienia oraz w sprawach terminów płatności za wykonanie zadania..
Ślemień , 12
sierpnia 2009 r.
Wójt Gminy Ślemień
mgr Małgorzata Pępek
Urząd Gminy Ślemień
34-323 Ślemień 430
pow. żywiecki
woj. śląskie
Numer sprawy: FZ-UG-3410/9/2009
Zawiadomienie o wynikach postępowania
Na podstawie art. 92 ust. 1 Prawa zamówień
publicznych, Wójt Gminy Ślemień zawiadamia, iż w postępowaniu w sprawie
udzielenia zamówienia publicznego- FZ- UG -3410/9/2009 prowadzonym przez Urząd
Gminy w Ślemieniu w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 i następne w ustawy
Prawa Zamówień Publicznych, na „Pełnienie
nadzoru inwestorskiego nad inwestycją pn: Wykonanie infrastruktury okołoturystycznej
w Gminie Ślemień” - za ofertę
najkorzystniejszą uznana została oferta złożona przez – Pracownia Projektowa Architektury Krajobrazu „ JANUSZÓWKA” mgr inż. Przemysław
Janusz, 43-300 Bielsko- Biała , ul. Boczna 37.
na kwotę: 97 500,00 zł brutto.
W/w oferta była jedyną, ważną ofertą przedłożoną
w postępowaniu przetargowym.
Wójt Gminy Ślemień
mgr Małgorzata Pępek
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-09-03 11:28:32
- Liczba odsłon: 369
- Historia dokumentu: