OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Na Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad inwestycją pn.: Wykonanie infrastruktury okołoturystycznej w Gminie Ślemień”

Znak sprawy:  FZ-UG-.3410 / 9 / 09                                 Ślemień, dnia 12 sierpnia 2009 r.

 

Postępowanie  o udzielenie zamówienia  prowadzone jest  w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej 14 000 euro a poniżej kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./

 Miejsca publikacji ogłoszenia o zamówieniu:

- Biuletyn Zamówień Publicznych w dniu : 12.08.2009 r.

- Siedziba Zamawiającego - Urząd Gminy - tablica na parterze Urzędu: 12.08.2009 r.

- Strona internetowa Urzędu Gminy Ślemień : w dniu 12.08.2009 r.

  1. Nazwa i adres Zamawiającego:

GMINA ŚLEMIEŃ

34- 323 ŚLEMIEŃ

TEL. (033) 865-40-84

FAX  (033) 865-40-84

www.slemien.pl

godziny pracy Urzędu Gminy : poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500

piątek w godz. 800-1600

  1. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie  o udzielenie zamówienia  prowadzone jest  w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./ i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

 

  1. Adres strony internetowej na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać bezpłatnie również w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 18 w godz. poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500 , piątek w godz. 800-1600

 

  1. Określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkość i zakres zamówienia , z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych – zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad inwestycją pn: Wykonanie infrastruktury okołoturystycznej w Gminie Ślemień.

Nadzór inwestorski obejmuje : nadzór budowlany i nadzór autorski.

. Nadzór inwestorski prowadzony w branży budowlanej obejmuje:

  • Reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizowanej inwestycji budowlanej z umową, dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę, zasadami wiedzy technicznej i przepisami techniczno-budowlanymi. Przeciwdziałanie nieprawidłowościom na palcu budowy w związku z realizacją inwestycji oraz podejmowanie niezbędnych w tym zakresie czynności.
  • Sprawdzenie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. Sprawdzenie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych inwestycji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu przekazanie go do użytkowania. Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie, rozliczeń budowy poprzez potwierdzenie wykonanego przez realizatora robót budowlano – montażowych zakresu rzeczowego i finansowego zadania w protokołach odbioru robót, stanowiących podstawę do wystawienia faktur przez wykonawcę robót.
  • Sprawdzenie robót w zakresie przyjętych założeń z dokumentacją projektową i kosztorysem inwestorskim, czuwanie nad obiektem w okresie rękojmi i gwarancji. Obecność inspektora nadzoru według potrzeb określonych przez inwestora na budowie nie rzadziej niż raz tygodniu.
  • Ponadto inspektor nadzoru inwestorskiego przyjmuje do wykonania następujące czynności:

Udział w naradach roboczych na etapie realizacji inwestycji mających na celu m.in. rozstrzyganie technicznych spraw budowy, omawianie przebiegu realizacji budowy. Udział w pracach komisji powołanych do przeglądów gwarancyjnych dla zrealizowanej inwestycji objętej pełnionym nadzorem inwestycyjnym o ile zajdzie taka potrzeba w pracach komisji powołanych do ustalenia przyczyn stwierdzonych wad i usterek w zrealizowanych  i przekazanych inwestycji oraz kontrolowania ich usunięcia w okresie trwania gwarancji.. W przypadku konieczności wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacjach projektowych, Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia rozwiązań wraz z naniesieniem niezbędnych poprawek w terminach ustalonych każdorazowo dla poszczególnych rozwiązań w terminie nie dłuższym niż 3 dni , a w przypadku uznania słuszności zastrzeżeń wadę usunąć w terminie nie dłuższym niż 4 dni. ( terminy te będą ujęte w protokołach ze spotkań roboczych dotyczących realizacji robót). 

Nadzór autorski prowadzony w ramach inwestycji obejmuje:

·        Każdorazowy pobyt projektanta na zaproszenie zamawiającego

·        Zapłata za nadzór nastąpi jednorazowo po zakończeniu inwestycji.

           Oferent otrzymuje:

·        Koncepcje, plany i projekty inwestycji przeznaczonej do realizacji

·        Program inwestycji

·        Decyzję o środowiskowych oddziaływaniach inwestycji na środowisko,

·        Warunki konserwatorskie przewidziane w decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków

 

3.Nomenklatura wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

               

CPV 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi

 

  1. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

  1. Termin wykonania zamówienia:.   Wymagany termin prowadzenia nadzorów nad wykonaniem inwestycji wynosi nie dłużej niż 18 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy, nie dłużej niż: zgodnie z umową wykonawcy – do uzyskania pozwolenia na użytkowanie i ostatecznego rozliczenia inwestycji.

 

  1. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień;

2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;

3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

( osoba zajmująca się nadzorem z uprawnieniami bez ograniczeń do prowadzenia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie objętym zamówieniem- oraz posiadać dokumenty potwierdzające wpis na listę członków Izby Architektów lub Inżynierów Budowlanych-   jako załącznik do oferty) z uwagi na szczególny rodzaj inwestycji przynajmniej  jedna osoba zajmująca się nadzorem

( wykształcenie wyższe - architekt  oraz zaświadczenie o przynależności do izby  oraz co najmniej dwie osoby  ( wykształcenie wyższe –  specjalność- architekt krajobrazu

 

4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia  lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;

2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;

3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3.

 

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:

1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy pzp

2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp;

4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.

Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia”.

Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy.

 

VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
      W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

      I SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ

1.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

2.Umowa regulująca współpracę podmiotów występujących wspólnie - wymagana w przypadku składania oferty wspólnej przez kilka podmiotów (dotyczy także spółek cywilnych).

3.  Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z uiszczaniem podatków i opłat, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie. Odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Zaświadczenie winno być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4.   Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Rolniczego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności (datowane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).

5. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 ust.4-9  wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

6. Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia wszystkie warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wg wzoru załączonego do niniejszej specyfikacji – Załącznik nr 3..

7. Dokumenty przedmiotowe

8. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy (wraz z wyceną poszczególnych elementów zamówienia- załącznik nr 1.

9. Parafowany wzór umowy stanowiący załącznik do niniejszej umowy – Załącznik nr 2.

10.Wykaz osób – nadzór inwestorski ( przynajmniej  jedna osoba zajmująca się nadzorem z uprawnieniami bez ograniczeń do prowadzenia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie objętym zamówieniem-  oraz zaświadczenie o przynależności do izby – załącznik nr 4

11.  Wykaz osób – nadzór autorski ( z uwagi na szczególny rodzaj inwestycji przynajmniej  jedna osoba zajmująca się nadzorem ( wykształcenie wyższe - architekt-  oraz zaświadczenie o przynależności do izby  oraz co najmniej dwie osoby  ( wykształcenie wyższe –  specjalność- architekt krajobrazu ) – załącznik nr 5

12.  Wykaz elementów zamówienia których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom wg załącznika nr 6

 

13. Dokumenty wymagane od wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą

14.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą,( potencjalni oferenci z innych państw członkowskich), przystępując do postępowania przetargowego zobowiązani są do przedłożenia dokumentów równoważnych odpowiadających polskim dokumentom wymaganym przez zamawiającego tj. Odpowiedniki zaświadczeń z ZUS-u, Krajowego Rejestru Karnego, Urzędu Skarbowego, Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. 

Składa odpowiedni dokument lub dokumenty , potwierdzające, że:

 jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym,

 nie wszczęto wobec niego postępowania upadłościowego ani nie ogłoszono jego upadłości.

15. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w podpunktach 9.3.1.1. i 9.3.1.2., można je zastąpić dokumentem zawierającym oświadczenie dostawcy lub wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego albo przed notariuszem kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

16. Dokumenty, o których mowa w podpunktach 9.3.1. i 9.3.2. są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii, przetłumaczonych na język polski, poświadczonych przez polskie placówki konsularne, stosownie do obowiązujących przepisów.

17. Dokumenty bezwzględnie wymagane, gdy kilka podmiotów składa wspólnie ofert:

18. W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilka podmiotów, Zamawiający dopuści taką ofertę, gdy załączona do oferty Umowa Konsorcjum (umowy spółki cywilnej) w sposób nie budzący wątpliwości określa:

a) podmioty odpowiedzialne za złożoną ofertę i wykonanie zamówieniach,

b) zasady reprezentacji (ustanowiony pełnomocnik – do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy, składający wadium – wyłącznie, gdy wadium wnoszone zostaje w pieniądzu),

c) zasady odpowiedzialności, w tym w szczególności zasadę odpowiedzialności solidarnej (art. 369 k.c.) za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia,

d) czas trwania umowy.

19. Nie dopuszcza się umowy, o której mowa w punkcie 9.4.1., w formie przedwstępnej oraz zawartej pod warunkiem zawieszającym.

20.. W przypadku złożenia oferty przez “Konsorcjum” lub spółkę cywilną, do oferty należy załączyć dokumenty, określone w punkcie 9.1., wystawione indywidualnie na każdy z podmiotów.

21. Załączone do oferty dokumenty wymienione w pkt. 9.2. będą traktowane jako wspólne.

22.  Oświadczenie Wykonawcy o części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.

 

8.     Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

9.      Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Przy wyborze Wykonawcy  Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: cena /brutto/- 100%

10.    Miejsce i termin składa ofert:

             Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:   Urząd Gminy w Ślemieniu ,34- 323 Ślemień 430 w Sekretariacie,  nie później niż do dnia  20.08.2009 roku do godz. 900.

               Otwarcie ofert nastąpi w dniu 20.08.2009 roku o godzinie 915, w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Ślemień pok. 11.

11.    Termin związania ofertą:

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

12.   Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

13.   Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów : nie dotyczy niniejszego przetargu.

14.   Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej:

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 

    15.    Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających :

 Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.

 

    16.  Informacja o przewidywanych zmianach postanowień umowy :

 

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy, warunkiem zmian postanowień zawartych w umowie będą okoliczności których nie można przewidzieć w chwili zawarcia umowy oraz termin realizacji przedmiotu zamówienia oraz w sprawach terminów płatności za wykonanie zadania..

 

 

Ślemień , 12 sierpnia 2009 r.

                                                                                                     Wójt Gminy Ślemień

                                                                                                     mgr Małgorzata Pępek

                                                                                                   

 

   SIWZ. nadzor2.doc

 

 

 

 

                                                                                  Ślemień , 20 sierpnia 2009 r.

 

Urząd Gminy Ślemień

34-323 Ślemień 430

pow. żywiecki

woj. śląskie

Numer sprawy: FZ-UG-3410/9/2009

 

                         

               Zawiadomienie o wynikach postępowania

 

 

Na podstawie art. 92 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, Wójt Gminy Ślemień zawiadamia, iż w postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego- FZ- UG -3410/9/2009 prowadzonym przez Urząd Gminy w Ślemieniu w trybie przetargu nieograniczonego  na podstawie art. 39 i następne w ustawy Prawa Zamówień Publicznych, na „Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad inwestycją pn: Wykonanie infrastruktury okołoturystycznej w Gminie Ślemień” -  za ofertę najkorzystniejszą uznana została oferta złożona przez – Pracownia Projektowa Architektury Krajobrazu „ JANUSZÓWKA” mgr inż. Przemysław Janusz, 43-300 Bielsko- Biała , ul. Boczna 37.

 na kwotę: 97 500,00 zł brutto.

W/w oferta była jedyną, ważną ofertą przedłożoną w postępowaniu przetargowym.

 

 

 

                                                                 Wójt Gminy Ślemień

                                                                mgr Małgorzata Pępek

 

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
  • Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
  • Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2009-09-03 11:28:32
  • Liczba odsłon: 369
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 3171555]

przewiń do góry