OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Na „Zimowe utrzymanie dróg gminnych w
sołectwach Ślemień, Las i Kocoń w
sezonie zimowym 2009/2010”
Znak sprawy: FZ-UG-.3410-I- / 11 / 09
Postępowanie o udzielenie
zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o
wartości powyżej 14 000 euro a poniżej kwot określonych na podstawie art.
11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./
Miejsce publikacji ogłoszenia o zamówieniu:
- Biuletyn
Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 23.09.2009 ; Nr : 329150-2009
- Biuletyn
Informacji Publicznej Gminy Ślemień w dniu 23.09.2009 r.
- Siedziba Zamawiającego – Urząd Gminy w
Ślemieniu – tablica ogłoszeń na paterze budynku w dniu 23.09.2009 r.
- Nazwa i adres Zamawiającego:
GMINA ŚLEMIEŃ
34- 323
ŚLEMIEŃ
TEL. (033)
865-40-84
FAX (033) 865-40-84
www.slemien.pl
godziny pracy Urzędu Gminy : poniedziałek -
czwartek w godz. 700-1500
piątek w godz. 800-1600
- Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na
podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./ i przepisów
wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia.
- Adres strony internetowej na której
zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać
bezpłatnie również w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 18 w godz. poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500 , piątek w godz. 800-1600
- Określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkość
i zakres zamówienia , z podaniem informacji o możliwości składania ofert
częściowych – zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający przewiduje
wykonanie dwóch zadań:
1. Zadanie Nr 1: odśnieżanie dróg gminnych w Koconiu i Lasie
zgodnie z załącznikiem
( wykazem dróg) Nr 3A do SIWZ.
2. Zadanie Nr 2 :
odśnieżanie dróg gminnych w Ślemieniu zgodnie z załącznikiem
( wykazem dróg) Nr 3B do SIWZ.
Przedmiotem
zamówienia jest realizacja zadania: Zimowe
utrzymanie dróg gminnych w sołectwach Ślemień, Las i Kocoń w sezonie zimowym 2009/2010
3.Nomenklatura wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
CPV:
90.21.20.00- 6, 90.21.30.00 -3
- Informacja o możliwości złożenia oferty
wariantowej:.
Zamawiający nie dopuszcza składania
ofert wariantowych.
- Termin wykonania zamówienia:. do dnia
30 kwietnia 2010 r.
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis
sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy,
którzy:
1. posiadają uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień;
2. posiadają niezbędną wiedzę i
doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego.
Z postępowania o
udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców,
którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda
ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat
przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, w
stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z
wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony
prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli
poprzez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy
zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne
lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne,
które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem
o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących
pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi
gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści
majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału
w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne,
których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku
z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom
osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo
przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu
osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub
przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie,
których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo
popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo
przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa,
przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione
w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub
przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe
oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano
za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne
przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za
przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo
związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne,
których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za
przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne
przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za
przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo
związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe,
wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie
przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny
zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców, którzy
nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1
pkt 1-3.
Z postępowania o
udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali
bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub
posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w
dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie
utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym
udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt
1 i 2 ustawy pzp
2) złożyli
nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3) nie złożyli
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów
potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy,
z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp;
4) nie wnieśli wadium,
w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się
na przedłużenie okresu związania ofertą.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców
zostanie dokonana wg formuły „spełnia –
nie spełnia”.
Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować
będzie wykluczeniem wykonawcy.
VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I
DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
I SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ
1.Aktualny
odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawionego nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
2.Umowa regulująca współpracę podmiotów
występujących wspólnie - wymagana w przypadku składania oferty wspólnej przez
kilka podmiotów (dotyczy także spółek cywilnych).
3. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika
Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z uiszczaniem
podatków i opłat, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie. Odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu. Zaświadczenie winno być wystawione nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Rolniczego
potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz
składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał
zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
(datowane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
5. Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia
wszystkie warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych wg wzoru załączonego do niniejszej specyfikacji – Załącznik nr 4.
6. Dokumenty przedmiotowe
7. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy
(wraz z wyceną poszczególnych elementów zamówienia
8. Parafowany wzór umowy stanowiący
załącznik do niniejszej umowy – Załącznik nr 2.
9. Dokumenty wymagane od wykonawców mających
siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą
10.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania za granicą,( potencjalni oferenci z innych państw członkowskich),
przystępując do postępowania przetargowego zobowiązani są do przedłożenia
dokumentów równoważnych odpowiadających polskim dokumentom wymaganym przez
zamawiającego tj. Odpowiedniki zaświadczeń z ZUS-u, Krajowego Rejestru Karnego,
Urzędu Skarbowego, Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Składa
odpowiedni dokument lub dokumenty , potwierdzające, że:
jest
uprawniony do występowania w obrocie prawnym,
nie
wszczęto wobec niego postępowania upadłościowego ani nie ogłoszono jego
upadłości.
11. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
podpunktach 9.3.1.1. i 9.3.1.2., można je zastąpić dokumentem zawierającym
oświadczenie dostawcy lub wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym,
administracyjnym, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego albo przed
notariuszem kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
12. Dokumenty, o których mowa w podpunktach
9.3.1. i 9.3.2. są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub
kopii, przetłumaczonych na język polski, poświadczonych przez polskie placówki
konsularne, stosownie do obowiązujących przepisów.
13. Dokumenty bezwzględnie wymagane, gdy
kilka podmiotów składa wspólnie ofert:
14. W przypadku złożenia wspólnej oferty
przez kilka podmiotów, Zamawiający dopuści taką ofertę, gdy załączona do oferty
Umowa Konsorcjum (umowy spółki cywilnej) w sposób nie budzący wątpliwości
określa:
a)
podmioty odpowiedzialne za złożoną ofertę i wykonanie zamówieniach,
b)
zasady reprezentacji (ustanowiony pełnomocnik – do reprezentowania wykonawców w
postępowaniu albo reprezentowania wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy,
składający wadium – wyłącznie, gdy wadium wnoszone zostaje w pieniądzu),
c)
zasady odpowiedzialności, w tym w szczególności zasadę odpowiedzialności
solidarnej (art. 369 k.c.) za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
zamówienia,
d)
czas trwania umowy.
15. Nie dopuszcza się umowy, o której mowa w
punkcie 9.4.1., w formie przedwstępnej oraz zawartej pod warunkiem
zawieszającym.
16. W przypadku złożenia oferty przez
“Konsorcjum” lub spółkę cywilną, do oferty należy załączyć dokumenty, określone
w punkcie 9.1., wystawione indywidualnie na każdy z podmiotów.
17. Załączone do oferty dokumenty wymienione
w pkt. 9.2. będą traktowane jako wspólne.
18. Oświadczenie Wykonawcy o części zamówienia,
której wykonanie powierzy podwykonawcom.
8. Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia
wadium.
9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Przy wyborze
Wykonawcy Zamawiający będzie się
kierował następującymi kryteriami: cena /brutto/- 100%
10. Miejsce i termin składa ofert:
Ofertę należy złożyć w siedzibie
Zamawiającego: Urząd Gminy w Ślemieniu
,34- 323 Ślemień 430 w Sekretariacie, nie później niż do dnia 06.10.2009 roku do godz. 1000.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 06.10.2009
roku o godzinie 1015,
w sali konferencyjnej Urzędu Gminy
Ślemień pok. 11.
11. Termin związania ofertą:
Termin
związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. Bieg terminu
związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
12. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia
umowy ramowej.
13. Informacja o zamiarze ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów : nie dotyczy niniejszego przetargu.
14. Informacja o wyborze najkorzystniejszej
oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej:
Zamawiający nie przewiduje wyboru
najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
15.
Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających :
Zamawiający
nie przewiduje dokonania zamówień uzupełniających.
16. Informacja o przewidywanych zmianach
postanowień umowy :
Zamawiający
przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy, warunkiem
zmian postanowień zawartych w umowie będą okoliczności których nie można
przewidzieć w chwili zawarcia umowy ,termin realizacji przedmiotu zamówienia
oraz ustalenie dotyczące zobowiązania się jednego z wykonawców do podsypywania
całości dróg .
Wójt Gminy
Ślemień
mgr Małgorzata Pępek
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-09-23 15:30:56
- Liczba odsłon: 308
- Historia dokumentu: