OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Na Udzielenie Gminie Ślemień kredytu długoterminowego w kwocie 350, 000,00 zł ( słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) na pokrycie planowanego deficytu budżetowego wynikającego z realizowanych zadań inwestycyjnych.
Znak sprawy: FZ-UG-.3410-I- (15/2009)
Ślemień, dnia 14 grudnia
2009 r.
Postępowanie
o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu
nieograniczonego o wartości powyżej 14 000 euro a poniżej kwot określonych
na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych / Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz.
1058./
- Biuletyn
Zamówień Publicznych w dniu 14 grudnia 2009 r. – Nr: 428516-2009
- Biuletyn
Informacji Publicznej Gminy Ślemień w dniu 14 grudnia 2009 r.
- Siedziba Zamawiającego – Urząd Gminy Ślemień – tablica ogłoszeń na parterze budynku w dniu 14 grudnia 2009 r.
- Nazwa i adres
Zamawiającego:
GMINA ŚLEMIEŃ
34- 323 ŚLEMIEŃ
TEL. (033) 865-40-84
FAX (033) 865-40-84
www.slemien.pl
godziny pracy Urzędu Gminy : poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500
piątek w godz. 800-1600
- Określenie trybu
zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./ i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
- Adres strony
internetowej na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać bezpłatnie również w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 18 w godz. poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500 , piątek w godz. 800-1600
- Określenie przedmiotu
zamówienia oraz wielkość i zakres zamówienia , z podaniem informacji o
możliwości składania ofert częściowych – zamawiający nie dopuszcza
składania ofert częściowych.
Nomenklatura wg. Wspólnego Słownika Zamówień ( CPV) :
66.13.00.00-5
Zamówienie obejmuje” Udzielenie Gminie Ślemień kredytu długoterminowego w kwocie:350 000,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) na pokrycie planowanego deficytu budżetowego wynikającego z realizowanych zadań inwestycyjnych. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwoty kredytu do rzeczywistych potrzeb w dniu złożenia wniosku o kredyt.
1. Wysokość kredytu :350 000,00 zł
2. Okres kredytowania : od dnia
podpisania umowy do dnia 29.12.2012 r.
3. Oprocentowanie bazowe: według stawki
WIBOR 3M + stała marża obowiązująca w okresie kredytowania,
4. Waluta kredytu : PLN ( polski złoty)
5. Spłata kredytu następować będzie w
okresach miesięcznych : 36 rat począwszy od dnia 29.12.2009 r.
6. Termin i forma zaciągnięcia kredytu:
przelew w trzech transzach,
7. Spłata odsetek następować będzie
miesięcznie na podstawie zawiadomienia przesyłanego przez Wykonawcę do
Zamawiającego. Dniem spłaty odsetek jest ostatni dzień miesiąca.
8. Kredyt przeznaczony jest na
finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Ślemień w 2009 r.
9. Zamawiający ma prawo
ograniczenia w skorzystaniu kredytu , o którym mowa w pkt. 3.1 SIWZ
10. Rezygnacja z części kredytu następuje
w formie oświadczenia złożonego na piśmie do dnia 28.12.2009 roku.
11. Umowa
kredytowa nie będzie zawierała innych prowizji z wyjątkiem prowizji od
udzielenia kredytu.
KOD CVP: 66.13.00.00 – 5 – usługi udzielania kredytu.
3.2
Zamówienie odpowiada klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień CPV:66.13.00.00-5
Uwaga:
w celu umożliwienia oferentowi oceny zdolności kredytowej Zamawiającego do
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dołącza się:
1.Roczny
bilans jednostki budżetowej sporządzony na dzień 31 grudnia 2008 r.
2.
Sprawozdanie Rb-Z o stanie zobowiązań wg. tytułów dłużnych oraz gwarancji od
poręczeń za okres od początku roku do
dnia 30 czerwca 2009 r.
3.
Sprawozdanie Rb-NDS o nadwyżce/deficycie za okres od początku roku do dnia 30
czerwca 2009 r.
Kopie w/w dokumentów znajdują się
w załączniku nr 4.
- Informacja o
możliwości złożenia oferty wariantowej:.
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Termin wykonania
zamówienia:. 29 grudnia 2009 r.
- Opis warunków udziału
w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych
warunków:.
O
udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
O
zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
Posiadają uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień.
Posiadają niezbędną wiedzę i
doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do
wykonywania zamówienia.
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Nie podlegają wykluczeniu z
postępowania i udzielenie zamówienia.
zapoznali się z warunkami przetargu
zawartego w SIWZ wraz z jej załącznikami i przyjęli ją bez zastrzeżeń.
Posiadają zezwolenie Komisji
Nadzoru Bankowego na utworzenie Banku.
Ocena
spełnienia warunków, o których mowa w pkt.8.1 nastąpi na podstawie dokumentów
wymienionych w pkt.9 niniejszej specyfikacji , przedłożonych przez Wykonawców w
ofercie.
8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I
DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
I
SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ
8.1.Dokumenty
podmiotowe:
8.1.1.Aktualny odpis z właściwego rejestru
albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej (wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert).
8.1.2.Zaświadczenia z właściwego naczelnika
Urzędu Skarbowego potwierdzającego że Wykonawca nie zalega z uiszczaniem
podatków i opłat, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, oraz
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że oferent
nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne
lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności (datowane nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert).
8.1.3.Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia
wszystkie warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych wg wzoru załączonego do niniejszej specyfikacji – Załącznik nr 4.
8.1.4.Statut Banku.
8.1.5.Wzór umowy kredytowej
8.1.6. Dokument zezwalający na prowadzenie
działalności bankowej zgodnie z ustawą Prawo Bankowe.
8.2.Dokumenty
przedmiotowe
8.2.1.Wypełniony i podpisany formularz
ofertowy (wraz ze szczegółowym kosztorysem)
8.3.Dokumenty
wymagane od wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą
8.3.1.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania za granicą,
przystępując do postępowania przetargowego zobowiązani są do
przedłożenia dokumentów równoważnych, odpowiadających polskim dokumentom
wymaganym przez Zamawiającego t. Odpowiedniki zaświadczeń nz ZUS-u, Krajowego
Rejestru Karnego, Urzędu Skarbowego. wystawione zgodnie z prawem kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: jest
uprawniony do występowania w obrocie prawnym, nie wszczęto wobec niego
postępowania upadłościowego ani nie ogłoszono jego upadłości.
8.3.2.Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
podpunktach 9.3.1.1. i 9.3.1.2., można je zastąpić dokumentem zawierającym
oświadczenie dostawcy lub wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym,
administracyjnym, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego albo przed
notariuszem kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
8.3.3.Dokumenty, o których mowa w podpunktach
9.3.1. i 9.3.2. są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub
kopii, przetłumaczonych na język polski, poświadczonych przez polskie placówki
konsularne, stosownie do obowiązujących przepisów.
8.4.Dokumenty
bezwzględnie wymagane, gdy kilka podmiotów składa wspólnie ofert:
8.4.1.W przypadku złożenia wspólnej oferty
przez kilka podmiotów, Zamawiający dopuści taką ofertę, gdy załączona do oferty
Umowa Konsorcjum w sposób nie budzący wątpliwości określa:
a) podmioty odpowiedzialne za złożoną
ofertę i wykonanie zamówieniach,
b) zasady reprezentacji (ustanowiony
pełnomocnik – do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania
wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy, składający wadium – wyłącznie, gdy
wadium wnoszone zostaje w pieniądzu),
c) zasady odpowiedzialności, w tym w
szczególności zasadę odpowiedzialności solidarnej (art. 369 k.c.) za
niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia,
d) czas trwania umowy.
8.4.2.Nie dopuszcza się umowy, o której mowa
w punkcie 9.4.1., w formie przedwstępnej oraz zawartej pod warunkiem
zawieszającym.
8.4.3.W przypadku złożenia oferty przez
“Konsorcjum” lub, do oferty należy załączyć dokumenty, określone w punkcie
9.1., wystawione indywidualnie na każdy z podmiotów.
8.4.4.Załączone do oferty dokumenty
wymienione w pkt. 9.2. będą traktowane jako wspólne.
9. Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
10. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Przy wyborze Wykonawcy Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: cena /brutto/- 100%
11. Miejsce i termin składa ofert:
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Ślemieniu ,34- 323 Ślemień 430 w Sekretariacie, nie później niż do dnia 22.12.2009 roku do godz. 1000.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 22.12.2009 roku o godzinie 1015, w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Ślemień pok. 11.
12. Termin związania ofertą:
Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
13. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
14. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów : nie dotyczy niniejszego przetargu.
15. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej:
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
16. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających : nie dotyczy
17. Informacja o przewidywanych zmianach postanowień umowy :
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwoty kredytu do rzeczywistych potrzeb w dniu złożenia wniosku o kredyt.
Wójt Gminy Ślemień
mgr Małgorzata Pępek
Ślemień ,20.12.2009 r.
Uczestnicy postępowania
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na udzielenie Gminie Ślemień
kredytu długoterminowego w kwocie 350 000,00 zł ( słownie: trzysta
pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 na pokrycie planowanego deficytu
budżetowego wynikającego z realizowanych zadań inwestycyjnych.
W związku z wnioskami wykonawców
w sprawie udzielenia odpowiedzi na ich pytania , Zamawiający przesyła treść
pytań oraz udziela wyjaśnień w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Pytanie 1. Czy kredyt będzie uruchamiany jednorazowo
czy w transzach
Odpowiedź. 1
Kredyt
będzie uruchamiany jednorazowo
PYTANIE 2. Przedstawienie harmonogramu spłat kredytu
– podanie terminów spłaty wysokości poszczególnych rat
Odpowiedź. 2
Spłata
rat kapitałowych następować będzie kwartalnie a spłata odsetek miesięcznie. Zgodnie
z podanym harmonogramem – załącznik nr 1
PYTANIE 3.Podanie terminu pierwszej spłaty kapitału i
odsetek
Odpowiedź . 3
Termin
pierwszej spłaty raty kapitałowej – 31.03.2010 r.
Termin
pierwszej spłaty odsetek – 31.01.2010 r.
PYTANIE 4. Określenie dokładnego dnia, w przypadku
transz – dni uruchomienia kredytu ( potrzebnego do wyliczenia kosztów)
Odpowiedź . 4
Nie
dotyczy . Patrz pkt. 1
PYTANIE 5. Załączenie do dokumentacji przetargowej
wniosku do RIO o wydanie opinii o możliwości zaciągnięcia kredytu
długoterminowego + przelewy pieniężne.
Odpowiedź . 5
Wniosek
i przepływy pieniężne stanowią załącznik nr 2 i 3 do niniejszych
odpowiedzi.
PYTANIE 6. Przedstawienie aktualnego planu wydatków
inwestycyjnych Gminy.
Odpowiedź. 6
Plan
wydatków inwestycyjnych roczny stanowi załącznik
nr 4, a wydatków wieloletnich załącznik nr 5.
PYTANIE 7 Podanie informacji na temat zobowiązań
odroczonych
( wynikających z zawartych umów w terminie płatności
dłuższych niż 6 miesięcy, przypadających do zapłaty w następujących latach
budżetowych , łącznie z leasingiem)
Odpowiedź. 7
Zobowiązania
odroczone wynikające z zawartych umów o terminach płatności dłuższym niż 6 m-cy
na dzień 16.12.2009 r.:
- umowa na „Wykonanie infrastruktury
turystycznej w Gminie Ślemień – etap I”.
Umowę
podpisano 10 listopada 2008 r. na kwotę:
2 177 557,53 zł . Termin wykonania zadania określono na koniec
roku 2010. W roku 2009 w ramach w/w umowy zapłacono wykonawcy kwotę:
993 022,00 zł.
PYTANIE 8 W jakich instytucjach Gmina korzysta aktualnie
z kredytów
Ad. 8
Aktualnie
Gmina korzysta z kredytów w następujących bankach:
-
Bank Spółdzielczy w Gilowicach
-
ING Bank Śląski
PYTANIE 9 Czy reprezentanci Gminy podpiszą
oświadczenia o poddaniu się egzekucji
Odpowiedź. 9
Wyjaśniam
iż zostanie podpisane oświadczenie o poddaniu się egzekucji przez
reprezentantów Gminy.
PYTANIE 10.
Czy możliwe jest załączenie pełnomocnictw osób reprezentujących Bank , w
formie kserokopii potwierdzającej za zgodność z oryginałem
Odpowiedź . 10
Zamawiający
dopuszcza złożenie kserokopii potwierdzonej notarialnie.
PYTANIE 11. Czy istnieje konieczność dostarczenia
wzoru umowy z n/banku – standardowy wzór tej umowy był załączony do
poprzedniego przetargu.
Ad. 11
Zamawiający
dopuszcza możliwość dołączenia wzoru umowy przez Bank.
PYTANIE 12. Kiedy Gmina przedstawi
opinię RIO o możliwości spłaty kredytu.
Ad. 12
Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu zostanie przedstawiona 17.12.2009 r.
zal._1_-harmonogram_splat_rat_kapitalowych_i_odsetek.p_df.pdf
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-12-21 15:05:20
- Liczba odsłon: 636
- Historia dokumentu: