OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

O wartości zamówienia mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych. 

Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Narodzenia Świętego Jana Chrzciciela w Ślemieniu reprezentowana przez Proboszcza Parafii Ślemień, ul. Krakowska 113, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, powiat żywiecki

Tel. 0-33 865-40-69

Ogłasza

przetarg nieograniczony na:

Remont dachu Kościoła Rzymsko-Katolickiego

P.W. Narodzenia Świętego Jana Chrzciciela

w Ślemieniu

w ramach projektu

 współfinansowanego przez Unię Europejską

w ramach działania 313, 322, 323 „Odnowa i rozwój wsi”

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich

Na lata 2007-2013

 

Nasz znak:  PRK/1/PROW/2010                                     Ślemień, dnia 07.01.2010r.

 

Postępowanie  o udzielenie zamówienia  prowadzone jest  w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej 14 000 euro a poniżej kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./

 

Miejsce publikacji ogłoszenia:

- Biuletyn Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 07 stycznia 2010 r. Nr 5606-2010

- BIP UG Ślemień w dniu 07 stycznia 2010 r.

- Tablica ogłoszeń Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. Narodzenia Świętego Jana Chrzciciela w Ślemieniu w dniu 07 stycznia 2010 r.

1.      Nazwa i adres Zamawiającego:

Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Narodzenia Świętego Jana Chrzciciela

34-323 Ślemień, ul. Krakowska 113

pow. żywiecki

woj. śląskie

       2. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie  o udzielenie zamówienia  prowadzone jest  w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./ i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

3. Adres strony internetowej na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl

4. Określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkość i zakres zamówienia :

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania: remont dachu kościoła , polegający na wykonaniu robót budowlanych określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) jako:

główny przedmiot zamówienia:

 

CPV 45261910-6     Remont dachów

zakres robót:

·        Roboty przygotowawcze:

- oznakowanie i wygrodzenie terenu wyznaczonego pod wykonanie robót

- zastawy zabezpieczające wokół budynku

- daszek zabezpieczający nad wejściem i chodnikiem komunikacyjnym

·        Roboty rozbiórkowe

- rozbiórka instalacji odgromowej

- rozbiórka obróbek blacharskich, rynien i rynien spustowych z blachy stalowej ocynkowanej

·        Remont pokrycia i konstrukcji dachu

- wymiana zużytych elementów drewnianej więźby dachu z zachowaniem ich istniejących przekrojów

- impregnacja ognioochronna i owadobójcza wszystkich drewnianych elementów dachu

- wymiana uszkodzonych elementów deskowania pod nowe pokrycie z blachy miedzianej

- montaż obróbek , rynien i rur spustowych

- montaż instalacji odgromowej z włączeniem do istniejących zwodów

5. Miejsce i termin składania ofert:

Termin składania ofert 28.01.2010 godz.10:00- Kancelaria Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. Narodzenia Św. Jana Chrzciciela 34-323 Ślemień 1

Termin otwarcia ofert  28.01.2010 godz.11;00-  Kancelaria Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. Narodzenia Św. Jana Chrzciciela 34-323 Ślemień 1

6. Oceniane kryteria i ich ranga w ocenie ofert

Kryterium oceny

Ranga

Sposób oceny

Cena

100%

Wg wzoru

 

7. Termin związania ofertą – 30 dni.

8. Termin realizacji zamówienia – do dnia 10 lipca 2010r. 

9. Osoby upoważnione do kontaktów z oferentami : 

Proboszcz Parafii Tadeusz Augustynek  tel. 033-865-40-69, 605720544

W przetargu mogą wziąć udział oferenci spełniający wymogi określone w ustawie Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. z 2007 r. Nr. 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058)), oraz warunki określone w SIWZ.

 

10. WYMAGANIA WSTĘPNE STAWIANE WYKONAWCOM.

1.       O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy:

Ø     posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

Ø     posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania danego zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;

Ø     znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

Ø     nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;

2.       Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:

Ø     wykonawców, którzy wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania,

Ø     Wykonawców w stosunku, do których otwarto likwidację lub, których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;

Ø     Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat, lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

Ø     Osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku   z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonującym pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

 

Ø     Spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione   w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

Ø     Spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione               w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

Ø     Spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione  w związku z postępowaniem  o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowe

Ø     Osoby prawne, których urzędującego członka organu założycielskiego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku                            z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

Ø     Podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

Ø     Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 – 3;

Ø     Wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane  z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonaniu tych czynności, chyba że udział tych Wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;

Ø     Wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

Ø     Wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3;

 

11. Warunki udziału w postępowaniu

Lp.

Warunek udziału

Dokument potwierdzający spełnienie

1

Posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

- aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają  wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert

2

Posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia

1. wykaz minimum dwóch robót  wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym  stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców na załączniku nr 6 do SIWZ

- dokumenty potwierdzające, że  roboty budowlane ujęte w  wykazie j.w.  zostały wykonane należycie.

Dokumenty te muszą jednoznacznie i konkretnie wskazywać, że dotyczą zamówień ujętych w wykazie.

Dokumenty dotyczące innych zamówień, nie wskazanych w wykazie, nie będą uwzględniane w ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

2. Wykaz osób na załączniku nr 7 do SIWZ  którymi dysponuje lub będzie wykonywał wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia jeżeli w wykazie o którym mowa powyżej, wykonawca wskazał osoby którymi będzie dysponował.

Do wykazu, o którym mowa w niniejszym punkcie Wykonawcy są zobowiązani dołączyć dokumenty stwierdzające, że osoby, o których mowa wyżej posiadają wymagane uprawnienia, tj. oryginały lub kserokopie uprawnień zawodowych wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego w tym min. 1 osoba w celu obsadzenia stanowiska niezbędnego do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń -   z co najmniej 5 letnim doświadczeniem zawodowym jako kierownika wyżej wymienionych robót,

 

 

3

Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia

Do potwierdzenia:

Informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość środków finansowych min. 30% wartości złożonej oferty, lub zdolność kredytowa Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.

 

 

 

4

 

 

Spełnienie warunków udziału  w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1

 

 

Do potwierdzenia oświadczeniem

Załącznik nr 8

4

Nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 pkt.1-2

- w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania Wykonawca nie wyrządził szkody nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania

- w stosunku do Wykonawców nie otwarto likwidacji lub upadłości

 

 

 

 

Do potwierdzenia oświadczeniem

Załącznik nr 8.

5

Nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat

- do potwierdzenia aktualnym (wydanym nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert) zaświadczeniem właściwego naczelnika urzędu skarbowego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, chyba że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji

6

Nie zalega z uiszczeniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne

- do potwierdzenia aktualnym (wydanym nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert) zaświadczeniem właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek  na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne chyba że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji

7

Nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 pkt.4-8

- do potwierdzenia aktualną informacją z Krajowego Rejestru Karnego(wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert  )

8

Nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 pkt.9

- do potwierdzenia aktualną informacją z Krajowego Rejestru Karnego(wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert  )

 

 

 

 

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi w systemie „spełnia/nie spełnia” na podstawie złożonych w/w dokumentów.

12.    Nie dopuszcza się składanie ofert częściowych .

13.    Wszelkie czynności podejmowane przez Wykonawcę w toku postępowania wymagają dla swej skuteczności dołączenia dokumentów potwierdzających uprawnienie osoby podpisującej do reprezentowania firmy Wykonawcy

14.   Powyższe postanowienie nie dotyczy sytuacji, gdy Zamawiający dysponuje już odpowiednimi dokumentami złożonymi w toku danego postępowania.

15.   Zamawiający nie zamierza zwołać zebrania Wykonawców.

16. Zamawiający żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy o którym stanowi art. 147 Prawa zamówień publicznych.

17.    Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

18 .   Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.

19.    Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.

20.    Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

21.    Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

 

 

 

                                                             Proboszcz Parafii Rzymsko-Katolickiej

                                                    p.w. Narodzenia Jana Chrzciciela w Ślemieniu

                                                                      ks. Tadeusz Augustynek





siwz_remont_dachu_kosciola_2010.doc

kosztorys_-remont_dachu_kosciola_2010.pdf


projekt-koscol_1.jpg

projekt-kosciol_2.jpg

projekt-kosciol_3.jpg

projekt-kosciol_4.jpg

projekt-kosciol_5.jpg

projekt-kosciol_6.jpg

projekt-kosciol_7.jpg

projekt-kosciol_8.jpg



 Ślemień, dnia 18 stycznia 2010r.

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA WYKONAWCÓW:

Dotyczy: SIWZ do przetargu na remont dachu kościoła p.w. Narodzenia Św. Jana Chrzciciela w Ślemieniu.

 

W związku z wnioskami wykonawców w sprawie udzielenia odpowiedzi na pytania, zamawiający w załączeniu przesyła treść pytań oraz udziela wyjaśnień w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień  publicznych.

 

 

Pytanie 1. W § 7 błędnie określono termin rozpoczęcia prac – 17. 12.2009 r.

                   Proszę o korektę.

 

Odpowiedź na pytanie Nr 1. Termin rozpoczęcia  robót ustala się nie później niż w terminie:  do 15 lutego 2010 r.

 

 

Pytanie 2. dotyczące Przedmiarów robót:

I.                   Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe.

Poz. 8,9,10,11:

a/ Czy należność za oddanie materiałów z rozbiórki z poz. jak wyżej należy zwrócić  Zamawiającemu.

Jeżeli tak to proszę o podanie w jakiej odległości od kościoła znajduje się najbliższy punkt skupu złomu.

 

Odpowiedź: na pytanie nr 2.

Należność za oddane materiały z rozbiórki należy przekazać zamawiającemu,

Punkt skupu złomu znajduje się 1 km od miejsca wykonywania robót.

 

 

Pytanie 3. Remont pokrycia i konstrukcji dachu.

a/ W poz. 3 wymiana deskowania dachu z desek na styk gr. 32 mm w ilości 450,00 m2 obejmuje rozbiórkę starych i przybicie nowych desek.

W poz. 13 uwzględniono już rozebranie deskowania połaci dachu w ilości 450,00 m2.

W normach poz. 3 należy potrącić rozbiórkę tzn. zmniejszyć normę robocizny o 0,36 r-g.

Proszę o wyjaśnienie i zajęcie stanowiska w tej sprawie.

 

 

b/ W opisach w poz. 6 i 7 uzupełniono opis robót przy kryciu blacha miedzianą cyt: - wraz z wykonaniem instalacji odgromowej miedzianej.

 

W związku z brakiem możliwości dokonania przedmiaru powyższej instalacji odgromowej na podstawie załączonych rysunków z projektu , proszę o podanie:

- wysokości od kalenicy hełmu wieży i sygnaturki,

- wysokości elewacji kościoła od terenu do okapu

- wysokości ścian wieży kalenicy dachu kościoła

- ilości złączy kontrolnych zwodów pionowych z pręta miedzianego na połączeniach z uziemieniem z bednarki cynkowej na ścianach kościoła

- przekroju pręta miedzianego dla w/w instalacji odgromowej,

- określenie ewentualnych wymagań specjalnych dotyczących instalacji dodatkowych sztyc instalacji odgromowej w rejonie krzyży wieży i sygnatury

Lub

- dołączenie do materiałów przetargowych przekroju podłużnego kościoła z widocznymi  w/w wymiarami.

- dołączenie do materiałów przetargowych kompletnej dokumentacji projektowej dotyczącej wymiany instalacji odgromowej

 

Czy po otrzymaniu w/w odpowiedzi można uzupełnić kosztorys ofertowy o dodatkowe pozycje dotyczące :

- odwozu materiałów ( blachy, rynien, rur spustowych , odgromienia) z rozbiórki na skład złomu

- wykonania nowej instalacji odgromowej

 

W przypadku innych decyzji Zamawiającego proszę o podanie przedmiarów uzupełniających dotyczących wykonania powyższych prac.

 

Odpowiedź na pytanie 3.

Remont pokrycia i konstrukcji dachu:

a/ w trakcie rozbierania zniszczonych desek zachodzi konieczność oczyszczenia istniejącego podłoża na gzymsie remontowanego dachu w związku z powyższym nie należy zmieniać norm robocizny która występuje w poz. 3 kosztorysu ofertowego.

 

b/ w odpowiedzi na zapytania informujemy że ilość odgromienia jaką należy dodać w pozycjach 6 i 7 kosztorysu ofertowego jest następująca:

- demontaż i montaż iglicy w kształcie krzyża na dużej wieży szt. 1

- demontaż i montaż iglicy na małej wieży szt. 1

- wykonanie poziomych zwodów na dachu wraz z uchwytami – drut miedziany fi 8 mm ilość 93 mb.

- wykonanie przewodów odprowadzających z drutu miedzianego fi 8 mm na uchwytach lub naciągach 115 mb.

- złączenia kontrolne szt. 5

- pomiary kontrolne szt. 5

 

Jednocześnie informujemy że przy wykonaniu kosztorysu ofertowego należy doliczyć koszt wywozu materiałów z rozbiórki na wysypisko w pozycjach 8,9,10,11,12.

 

W elemencie 2 REMONT POKRYCIA I KONSTRUKCJI DACHU.

W pozycji nr 5 należy dodać koszt wykonania impregnacji ognioodpornej dla elementów drewnianych użytych w czasie remontu dachu.

 

 Pytanie nr 4.

Zamawiający w SIWZ rozdz. III p. 4 zrzuca odpowiedzialność za błędy we własnej dokumentacji projektowej na Wykonawcę. Jest to niezgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych art. 31 ust. 1 oraz Rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 2 września 2004  r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, a szczególnie z jego §3.

Zgodnie z przytoczonym rozporządzeniem sporządzenie dokumentacji projektowej i przedmiarów jest obowiązkiem Zamawiającego i to on ponosi odpowiedzialność za wady powstałe w tej dokumentacji.

 

Odpowiedź na pytanie 4.

Przy ocenie ofert zamawiający nie będzie brał pod uwagę zapisu zawartego w Rozdziale III. Sposób Obliczenia Ceny . pkt 4.

 

Pytanie nr  5

 

W SIWZ rozdz. II p.2 Zamawiający żąda: „ Zakres robót, który jest podstawą do określenia tej ceny, musi być zgodny z zakresem robót określonym w dokumentacji projektowej stanowiącej Załącznik Nr 3 do niniejszej SIWZ oraz przedmiarami robót wyszczególnionych w Załączniku Nr 4 do niniejszej SIWZ”. Zaś w rozdz. III p. 3 Zamawiający żąda aby cena zawierała wszystkie roboty niezbędne do wykonania w tym wywóz gruzu.

Tymczasem sporządzenie kosztorysu ofertowego, który byłby zgodny zarówno z przedmiarem jak i projektem oraz zakresem robót określonym w SIWZ i umowie jest niemożliwe. Zakres robót określony w przedmiarach różni się od zakresu robót określonego w projekcie, SIWZ i umowie. Przedmiar nie zawiera nakładów na wykonanie m.in. instalacji odgromowej , impregnacji ognioochronnej, wywozu gruzu, czasu pracy rusztowań. Natomiast wykonanie instalacji odgromowej i impregnacji ognioochronnej SA wymienione w zakresie robót ujętym w projekcie, SIWZ i umowie, zaś wywóz gruzu jest wymieniony w SIWZ i wraz z poniesieniem opłaty za jego składowanie jest niezbędny do wykonania zadania.

 

Odpowiedź na pytanie 5.

 

W odpowiedzi na zapytanie informujemy że ilość odgromienia jaką należy dodać w pozycjach 6 i 7 kosztorysu ofertowego jest następująca :

- demontaż i montaż iglicy w kształcie krzyża na dużej wieży szt. 1

- demontaż i montaż iglicy na małej wieży szt. 1

- wykonanie poziomych zwodów na dachu wraz z uchwytami – drut miedziany fi 8 mm ilość 93 mb.

- wykonanie przewodów odprowadzających z drutu miedzianego fi 8 mm na uchwytach lub naciągach 115 mb.

- złączenia kontrolne szt. 5

- pomiary kontrolne szt. 5

 

Jednocześnie informujemy że przy wykonaniu kosztorysu ofertowego należy doliczyć koszt wywozu materiałów z rozbiórki na wysypisko w pozycjach 8,9,10,11,12 i czas pracy rusztowań w pozycjach 1,2,3 i 4.

W elemencie 2 REMONT POKRYCIA I KONSTRUKCJI DACHU.

W pozycji nr 5 należy dodać koszt wykonania impregnacji ognioodpornej dla elementów drewnianych użytych w czasie remontu dachu.

 




Dotyczy: odpowiedzi na zapytanie z dnia 18 stycznia 2010 r. dotyczące SIWZ do przetargu na remont dachu kościoła p.w. Narodzenia Św. Jana Chrzciciela w Ślemieniu.

 

W związku z wnioskami wykonawców w sprawie udzielenia odpowiedzi na pytanie, zamawiający w załączeniu przesyła treść pytań oraz udziela wyjaśnień w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

Pytanie 1.

W pozycji 1,2 i 3 znajdują się różne typy rusztowań. Czego dotyczą poszczególne rodzaje rusztowań ?

 

Odpowiedź na pytanie 1.

W poz. 1 ujęte są rusztowania remontu dachu, natomiast poz. 2 i 3 dotyczą rusztowań dotyczących remontu wież kościoła.




Zamawiający w związku z zapytaniami Wykonawców przesuwa termin składania ofert na dzień 01 luty 2010 r. godz: 10:00 Kancelaria Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. Narodzenia Św. Jana Chrzciciela , 34-323 Ślemień, ul. Krakowska 113.


 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3171779]

przewiń do góry