Ślemień: Poprawa infrastruktury publiczno-turystycznej poprzez budowę parkingu w Ślemieniu
Numer ogłoszenia: 379864 - 2012; data zamieszczenia: 03.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Ślemieniu , ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, tel. 033 8654098.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa infrastruktury publiczno-turystycznej poprzez budowę parkingu w Ślemieniu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z budową parkingu dla samochodów osobowych przy Urzędzie Gminy w Ślemieniu wraz z kanalizacją deszczową w związku z realizacją zadania, pn: Poprawa infrastruktury publiczno-turystycznej poprzez budowę parkingu w Ślemieniu 1.1.Zakres przewidywanych prac obejmuje: - wykonanie 31 miejsc parkingowych o wym. 2,5 x 5,0m w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych - o wym. 3,6 x 5,0 m przy Urzędzie Gminy w Ślemieniu wraz z drogą manewrową o szer. 6,0 m przeznaczoną do ruchu w obie strony wraz z odwodnieniem. - miejsca postojowe zlokalizowane będą w odległości 1,40 m. - powierzchnia zabudowy : 903,55 m2 - powierzchnia miejsc parkingowych : 369,55m2 - powierzchnia dróg manewrowych : 504, 95m2 - spadek poprzeczny miejsc postojowych : 0,5% Konstrukcja nawierzchni: - warstwa bitumiczna - warstwa ścieralna - 4 cm - warstwa bitumiczna - warstwa wiążąca - 4 cm - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0 63,5 - 28 cm - kruszywo naturalne - 25 cm Miejsca postojowe: - kostka betonowa o wym. 20 x30 x8 cm - podsypka cementowo - piaskowa : 3 cm - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie : 25 cm - kruszywo naturalne : 25 cm Krawężnik: - krawężnik betonowy 15x30 cm - podsypka cementowo- piaskowa : 3 cm - ława betonowa 35 x 35 cm Odwodnienie parkingu 1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: - projekt wykonawczy, - przedmiar robót, - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. a Wykonawca jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem budowlanym, przepisami prawa, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej oraz wskazaniami inspektora nadzoru budowlanego. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia na własny koszt odpadów związanych z realizacją zadania zgodnie z ustawą o odpadach. z dnia 27 kwietnia 2001 Dz.U. 2001, nr. 62, poz. 628 ze zm. b Dokumentacja techniczna znajduje się również do wglądu w siedzibie zamawiającego pok. 17 od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 do godz. 15.00 c Wykonawca wykona wszelkie inne roboty towarzyszące, tymczasowe, porządkowe i zabezpieczające - niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia i funkcjonowania obiektu, w tym zaplecza budowy. d Wykonawca wykona wszystkie prace związane z opracowaniem i wdrożeniem projektu czasowej organizacji ruchu oraz oznakowaniem i zabezpieczeniem terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. e Wykonawca po zakończeniu robót uporządkuje teren budowy najpóźniej w ciągu 14 dni. f Wykonawca usunie na własny koszt skutki awarii które zostały spowodowane przez Wykonawcę g Wykonawca udzieli na wykonywaną robotę budowlaną - 36 miesięcznej gwarancji od dnia wykonania przedmiotu zamówienia. 1.3. Wspólny Słownik Zamówień Publicznych CPV: 45.22.33.00-9 - roboty budowlane w zakresie parkingów, 45.23.31.40-2 roboty drogowe..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.33.00-9, 45.23.31.40-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadają wiedzę i doświadczenie - wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej jedno zadanie odpowiadające swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia. Przez roboty odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia rozumie się zrealizowanie co najmniej jednego zmówienia polegającego na budowie parkingu o wartości robót co najmniej 200 000 zł brutto, poparte dokumentami, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w tym jedna osoba kierownik budowy posiada wymagane uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w odpowiedniej dla wykonania zamówienia specjalności. specjalności drogowej bez ograniczeń , Kierownik budowy wymieniony powyżej posiada odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi ( w Polsce zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz.U.z 2006 r. Nr.156, poz. 1118 ze zm. oraz z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz.U. Nr. 83, poz. 578. Zamawiający, określając wymogi dla kierownika budowy w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. Nr.243, poz. 1623 oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej Dz.U. z 2008 r. nr.63, poz. 394 z późn. zm.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a Wypełniony formularz ofertowy dostarczony Wykonawcom wraz ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia ( Załącznik Nr 1) b Wykaz osób uprawnionych do podpisania dokumentów przetargowych i podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, oraz pełnomocnictwa udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego. c Kosztorysy ofertowe , sporządzone na bazie przedmiarów robót , specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i dokumentacji technicznych. d Pełnomocnictwo udzielone reprezentantowi wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wspólnie.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza zmianę umowy w zakresie: 1 terminu wykonania robót w razie: - wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych długotrwałe opady deszczu, śniegu oraz przymrozki uniemożliwiające wykonywanie robót budowlanych przez okres dłuższy niż 5 dni , mających faktyczny wpływ na realizację robót budowlanych prowadzonych na otwartej przestrzeni, potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego stosownym protokołem. - wystąpienia w trakcie prowadzenia robót nieprzewidzianych okoliczności np.: brak zgody właściciela działki bezpośrednio sąsiadującej z drogą i konieczność przeprowadzenia pomiaru geodezyjnego ustalającego granice przebiegu działki , co zostanie potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego stosownym protokołem. 2. ograniczenia lub zakresu robót będących przedmiotem zamówienia wynikające z: - sytuacji, gdy wykonanie pomiaru geodezyjnego wymaga dłuższego okresu realizacji, Zamawiający może zrezygnować z wykonania robót ustalonych w przedmiarze robót i obniżyć wynagrodzenie wykonawcy o wartość niewykonanych robót zgodnie z kosztorysem ofertowym, co zostanie potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego stosownym protokołem. - ograniczenia zakresu robót wynikające z braku środków finansowych , czego Zamawiający nie mógł przewidzieć przy zawieraniu umowy, - konieczności wykonania robót zamiennych, - zmiany finansowania robót związana ze zmianą budżetu, otrzymaniem dotacji, pożyczek lub innych środków uzyskanych z zewnątrz, 3. gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 4. zmiany korzystne dla Zamawiającego istotne dla prawidłowego wykonania zamówienia. 5. zmiany wynikające z konieczności poprawienia omyłek i błędów projektanta inwestycji. 6. zmiany podwykonawców wskazanych zgodnie z ofertą Wykonawcy. 7. Wprowadzenie zmiany do umowy wymaga spisania protokołu konieczności zaakceptowanego przez obie strony i wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Ślemieniu
34-323 Ślemień ul. Krakowska 148
pow. żywiecki
woj. śląskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2012 godzina 08:00, miejsce: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148 pow. żywiecki woj. śląskie sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach działania Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju - operacja która odpowiada warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
przedmiar_-_parking-prow-2012-ii.pdf
parking-_spacyfikacja_techn-_2012-ii.doc
UWAGA !!!!!
Przy dokonywaniu wyceny oferty nie należy brać pod uwagę pozycji dotyczącej - powierzchni projektowanych nasadzeń - 29,05m2 z opisu technicznego projektu budowlanego.
nr. sprawy: ZP.271.6.PROW.2012 Ślemień, dnia 11 października 2012 r.
WYKONAWCY UCZESTNICZĄCY W POSTĘPOWANIU
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
Na zadanie :
„Poprawa infrastruktury publiczno - turystycznej poprzez budowę parkingu w Ślemieniu” w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach działania „Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju” - operacja która odpowiada warunkom przyznania pomocy w ramach działania „ Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013)
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2010 r. Nr. 113, poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami :
Treść zapytań wraz z odpowiedziami:
Pytanie 1.
Brak w przedmiarze robót ziemnych dla wykonania kanalizacji deszczowej - czy uwzględnić w kosztorysie ?
Odpowiedź:
Tak- należy uwzględnić w kosztorysie.
Pytanie 2.
Brak w przedmiarze opłat za utylizację materiałów z rozbiórki nawierzchni bitumicznej - czy uwzględnić w kosztorysie czy może inwestor posiada miejsce składowania ?
Odpowiedź:
Należy wykonać zgodnie z zapisami SIWZ - Rozdział III Opis przedmiotu zamówienia pkt.1.2 ppkt.a zdanie drugie.
Pytanie 3.
Brak w przedmiarze opłat za składowanie ziemi z korytowania pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni parkingu - czy uwzględnić w kosztorysie czy może inwestor posiada miejsce składowania ?
Odpowiedź:
Należy wykonać zgodnie z zapisami SIWZ - Rozdział III Opis przedmiotu zamówienia pkt.1.2 ppkt.a zdanie drugie oraz ppkt.c.
Pytanie 4.
Pozycja nr 5 w przedmiarze robót dotyczy wykonania podkładów pod posadzki a nie jako warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogowych - proszę o zmianę pozycji na właściwy KNR i przyjąć właściwą grubość zgodną z projektem:
- dla drogi manewrowej - 25 cm kruszywo naturalne + 28 cm kruszywo łamane
- dla miejsc postojowych - 25 cm kruszywo naturalne + 25 cm kruszywo łamane
Odpowiedź:
Dokumentację należy traktować jako całość. Należy przyjąć wszystkie pozycje zgodnie z projektem.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2012-10-19
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-10-19 11:56:02
- Liczba odsłon: 1056
- Historia dokumentu: