Ślemień: Poprawa infrastruktury publiczno-turystycznej poprzez budowę parkingu w Ślemieniu
Numer ogłoszenia: 379864 - 2012; data zamieszczenia: 03.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Ślemieniu , ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, tel. 033 8654098.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa infrastruktury publiczno-turystycznej poprzez budowę parkingu w Ślemieniu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z budową parkingu dla samochodów osobowych przy Urzędzie Gminy w Ślemieniu wraz z kanalizacją deszczową w związku z realizacją zadania, pn: Poprawa infrastruktury publiczno-turystycznej poprzez budowę parkingu w Ślemieniu 1.1.Zakres przewidywanych prac obejmuje: - wykonanie 31 miejsc parkingowych o wym. 2,5 x 5,0m w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych - o wym. 3,6 x 5,0 m przy Urzędzie Gminy w Ślemieniu wraz z drogą manewrową o szer. 6,0 m przeznaczoną do ruchu w obie strony wraz z odwodnieniem. - miejsca postojowe zlokalizowane będą w odległości 1,40 m. - powierzchnia zabudowy : 903,55 m2 - powierzchnia miejsc parkingowych : 369,55m2 - powierzchnia dróg manewrowych : 504, 95m2 - spadek poprzeczny miejsc postojowych : 0,5% Konstrukcja nawierzchni: - warstwa bitumiczna - warstwa ścieralna - 4 cm - warstwa bitumiczna - warstwa wiążąca - 4 cm - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0 63,5 - 28 cm - kruszywo naturalne - 25 cm Miejsca postojowe: - kostka betonowa o wym. 20 x30 x8 cm - podsypka cementowo - piaskowa : 3 cm - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie : 25 cm - kruszywo naturalne : 25 cm Krawężnik: - krawężnik betonowy 15x30 cm - podsypka cementowo- piaskowa : 3 cm - ława betonowa 35 x 35 cm Odwodnienie parkingu 1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: - projekt wykonawczy, - przedmiar robót, - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. a Wykonawca jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem budowlanym, przepisami prawa, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej oraz wskazaniami inspektora nadzoru budowlanego. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia na własny koszt odpadów związanych z realizacją zadania zgodnie z ustawą o odpadach. z dnia 27 kwietnia 2001 Dz.U. 2001, nr. 62, poz. 628 ze zm. b Dokumentacja techniczna znajduje się również do wglądu w siedzibie zamawiającego pok. 17 od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 do godz. 15.00 c Wykonawca wykona wszelkie inne roboty towarzyszące, tymczasowe, porządkowe i zabezpieczające - niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia i funkcjonowania obiektu, w tym zaplecza budowy. d Wykonawca wykona wszystkie prace związane z opracowaniem i wdrożeniem projektu czasowej organizacji ruchu oraz oznakowaniem i zabezpieczeniem terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. e Wykonawca po zakończeniu robót uporządkuje teren budowy najpóźniej w ciągu 14 dni. f Wykonawca usunie na własny koszt skutki awarii które zostały spowodowane przez Wykonawcę g Wykonawca udzieli na wykonywaną robotę budowlaną - 36 miesięcznej gwarancji od dnia wykonania przedmiotu zamówienia. 1.3. Wspólny Słownik Zamówień Publicznych CPV: 45.22.33.00-9 - roboty budowlane w zakresie parkingów, 45.23.31.40-2 roboty drogowe..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.33.00-9, 45.23.31.40-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadają wiedzę i doświadczenie - wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej jedno zadanie odpowiadające swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia. Przez roboty odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia rozumie się zrealizowanie co najmniej jednego zmówienia polegającego na budowie parkingu o wartości robót co najmniej 200 000 zł brutto, poparte dokumentami, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w tym jedna osoba kierownik budowy posiada wymagane uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w odpowiedniej dla wykonania zamówienia specjalności. specjalności drogowej bez ograniczeń , Kierownik budowy wymieniony powyżej posiada odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi ( w Polsce zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz.U.z 2006 r. Nr.156, poz. 1118 ze zm. oraz z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz.U. Nr. 83, poz. 578. Zamawiający, określając wymogi dla kierownika budowy w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. Nr.243, poz. 1623 oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej Dz.U. z 2008 r. nr.63, poz. 394 z późn. zm.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a Wypełniony formularz ofertowy dostarczony Wykonawcom wraz ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia ( Załącznik Nr 1) b Wykaz osób uprawnionych do podpisania dokumentów przetargowych i podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, oraz pełnomocnictwa udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego. c Kosztorysy ofertowe , sporządzone na bazie przedmiarów robót , specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i dokumentacji technicznych. d Pełnomocnictwo udzielone reprezentantowi wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wspólnie.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza zmianę umowy w zakresie: 1 terminu wykonania robót w razie: - wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych długotrwałe opady deszczu, śniegu oraz przymrozki uniemożliwiające wykonywanie robót budowlanych przez okres dłuższy niż 5 dni , mających faktyczny wpływ na realizację robót budowlanych prowadzonych na otwartej przestrzeni, potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego stosownym protokołem. - wystąpienia w trakcie prowadzenia robót nieprzewidzianych okoliczności np.: brak zgody właściciela działki bezpośrednio sąsiadującej z drogą i konieczność przeprowadzenia pomiaru geodezyjnego ustalającego granice przebiegu działki , co zostanie potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego stosownym protokołem. 2. ograniczenia lub zakresu robót będących przedmiotem zamówienia wynikające z: - sytuacji, gdy wykonanie pomiaru geodezyjnego wymaga dłuższego okresu realizacji, Zamawiający może zrezygnować z wykonania robót ustalonych w przedmiarze robót i obniżyć wynagrodzenie wykonawcy o wartość niewykonanych robót zgodnie z kosztorysem ofertowym, co zostanie potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego stosownym protokołem. - ograniczenia zakresu robót wynikające z braku środków finansowych , czego Zamawiający nie mógł przewidzieć przy zawieraniu umowy, - konieczności wykonania robót zamiennych, - zmiany finansowania robót związana ze zmianą budżetu, otrzymaniem dotacji, pożyczek lub innych środków uzyskanych z zewnątrz, 3. gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 4. zmiany korzystne dla Zamawiającego istotne dla prawidłowego wykonania zamówienia. 5. zmiany wynikające z konieczności poprawienia omyłek i błędów projektanta inwestycji. 6. zmiany podwykonawców wskazanych zgodnie z ofertą Wykonawcy. 7. Wprowadzenie zmiany do umowy wymaga spisania protokołu konieczności zaakceptowanego przez obie strony i wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień ul. Krakowska 148 pow. żywiecki woj. śląskie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2012 godzina 08:00, miejsce: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148 pow. żywiecki woj. śląskie sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach działania Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju - operacja która odpowiada warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak


siwz_-siwz_prow-parking-2012.doc

przedmiar_-_parking-prow-2012-ii.pdf

parking-_spacyfikacja_techn-_2012-ii.doc

UWAGA !!!!!

Przy dokonywaniu wyceny oferty nie należy brać pod uwagę pozycji dotyczącej -  powierzchni projektowanych  nasadzeń - 29,05m2 z opisu technicznego projektu budowlanego.


projekt_parking_-2012_-prow-ii.pdf



                   

 

 

nr. sprawy: ZP.271.6.PROW.2012                                                  Ślemień, dnia 11 października 2012 r.

 

 

WYKONAWCY UCZESTNICZĄCY W POSTĘPOWANIU

W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO

 

 

Na zadanie :

 

„Poprawa infrastruktury publiczno - turystycznej poprzez budowę parkingu w Ślemieniu” w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach działania „Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju” - operacja która odpowiada warunkom przyznania pomocy w ramach działania „ Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013)

 

Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2010 r. Nr. 113, poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami :

 

Treść zapytań wraz z odpowiedziami:

 

Pytanie 1.

Brak w przedmiarze robót ziemnych dla wykonania kanalizacji deszczowej - czy uwzględnić w kosztorysie ?

 

Odpowiedź:

Tak- należy uwzględnić w kosztorysie.

 

Pytanie  2.

Brak w przedmiarze opłat za utylizację materiałów z rozbiórki nawierzchni bitumicznej - czy uwzględnić w kosztorysie czy może inwestor posiada miejsce składowania ?

 

Odpowiedź:

Należy wykonać zgodnie z zapisami SIWZ - Rozdział III Opis przedmiotu zamówienia pkt.1.2 ppkt.a zdanie drugie.

 

Pytanie 3.

Brak w przedmiarze opłat za składowanie ziemi z korytowania pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni parkingu - czy uwzględnić w kosztorysie czy może inwestor posiada miejsce składowania ?

 

Odpowiedź:

Należy wykonać zgodnie z zapisami SIWZ - Rozdział III Opis przedmiotu zamówienia pkt.1.2 ppkt.a zdanie drugie oraz ppkt.c.

 

Pytanie 4.

Pozycja nr 5 w przedmiarze robót dotyczy wykonania podkładów pod posadzki a nie jako warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogowych - proszę o zmianę pozycji na właściwy KNR i przyjąć właściwą grubość zgodną z projektem:

- dla drogi manewrowej - 25 cm kruszywo naturalne + 28 cm kruszywo łamane

- dla miejsc postojowych - 25 cm kruszywo naturalne + 25 cm kruszywo łamane

 

Odpowiedź:

 

Dokumentację należy traktować jako całość. Należy przyjąć wszystkie pozycje zgodnie z projektem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
  • Data udostępnienia w BIP: 2012-10-19
  • Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2012-10-11 11:13:52
  • Liczba odsłon: 661
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2973420]

przewiń do góry