Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

Ślemień: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Ślemień wraz z dostawą worków do zbiórki odpadów, w okresie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r
Numer ogłoszenia: 102099 - 2013; data zamieszczenia: 06.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Ślemieniu , ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, tel. 033 8654098.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Ślemień wraz z dostawą worków do zbiórki odpadów, w okresie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Ślemień wraz z dostawą worków do zbiórki odpadów, w okresie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r. . Powierzchnia gminy wynosi 46 km2 . W jej skład wchodzą 3 sołectwa: Ślemień, Kocoń, Las. Liczba ludności wg stanu na 30.04.2013 r. dane z Ewidencji Ludności - wynosiła. 3 484 mieszkańców. Na terenie gminy znajduje się ok. 900 budynków zamieszkałych zabudowa jednorodzinna i 2 budynki zabudowa wielolokalowa Na dzień ogłoszenia przetargu złożono 1007 deklaracji. 1. Osoby fizyczne złożyły 973 deklaracje a. Dla nieruchomości zamieszkałych złożono 886 deklaracji w tym 1 zbiórka nieselektywna, którymi objęto 3057 osób. b. Dla nieruchomości niezamieszkałych złożono 87 deklaracji w tym 17 zbiórka nieselektywna, dla których zadeklarowano średnio miesięcznie wywóz następującej ilości odpadów: - 2,60 worka 60l szkło - 2,69 worka 80l tworzywa sztuczne, metal, papier - 5,67 worka 120l balast 235 właścicieli nieruchomości zadeklarowało oddawanie popiołu, natomiast oddawanie odpadów organicznych zadeklarowało 49 właścicieli nieruchomości. 2. Dla podmiotów gospodarczych złożono 34 deklaracje w tym 3 zbiórka nieselektywna, dla których zadeklarowano średnio miesięcznie wywóz następującej ilości odpadów: - 18,31 worka 60l szkło - 38,22 worka 80l tworzywa sztuczne, metal, papier - 15,78 worka 120l balast - 0,59 pojemnika 240l popiół - 1,5 pojemnika 1,1 m3 tworzywa sztuczne z terenu cmentarza, popiół z Zespołu Szkół - 0,83 pojemnika 5,0 m3 rocznie: 4 kontenery szkła i 6 kontenerów balastu z terenu cmentarza Nieruchomości niezamieszkałe: 1. Zespół Szkół w Ślemieniu 2. Filia Szkoły Podstawowej w Lasie 3. Przedszkole Publiczne w Ślemieniu 4. Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Ślemieniu wraz z OSP Ślemień 5. Gminny Ośrodek Kultury Jemioła w Ślemieniu 6. Klub Kuba w Lasie wraz z OSP Las 7. Urząd Gminy w Ślemieniu 8. OSP Kocoń 9. 1 cmentarz 10. domki letniskowe: ok. 90 11. Nieruchomości na których jest prowadzona działalność gospodarcza : ok. 35 Ślemień jest gminą wiejską o zabudowie rozproszonej. Dostęp do niektórych nieruchomości może być utrudniony z uwagi na: niewystarczającą szerokość niektórych dróg dojazdowych do nieruchomości, rodzaj nawierzchni niektórych dróg dojazdowych, ukształtowanie terenu oraz znaczne nachylenie niektórych ulic, dróg dojazdowych. Dotyczy to w szczególności : ul. Madahorska w Koconiu, ul. Gronik w Lasie, ul. Spacerowa w Ślemieniu, ul. Osiedlowa w Ślemieniu. Odpady komunalne zmieszane i segregowane zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ślemień, wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do właściwej dla regionu IV, określonej w Planie Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego, regionalnej stacji przetwarzania odpadów komunalnych a w przypadku jej awarii lub jej małej wydajności do najbliższej położonej od Gminy Ślemień instalacji zastępczej. Ponadto odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ślemień Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującym prawem w tym wymaganiami ochrony środowiska. 2. Ilość wytworzonych odpadów Kod odebranych odpadów komunalnych Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych w roku 2012 Mg Przewidywana ilość odpadów w okresie 1.07.2013 - 30.06.2014 [Mg] 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 32,7 38,0 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 0,6 1,2 15 01 04 Opakowania z metali 0,1 0,7 15 01 07 Opakowania ze szkła 73,2 78,0 20 02 03 Inne odpady nieulęgające biodegradacji 4,6 5,0 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 79,5 87,0 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 0,8 2,0 10 01 01 Żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów (z wyłączeniem pyłów z kotłów wymienionych w 10 01 04) 7,1 22,0 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33- 0,2 0,3 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 0,9 1,5 20 01 36 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 0 0,7 Grupa 17 01 01 Odpady budowlano-remontowe 0 2,0 Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych w okresie realizacji zamówienia : 238,4 Mg w tym masa odpadów zbieranych selektywnie : 151,4 Mg oraz masa niesegregowanych odpadów komunalnych : 87,0 Mg. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności: - ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach j.t. Dz. U. z 2012 r. poz. 391, ze zm., - ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, ze zm., - ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 21, - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Dz. U. z 2013 r. poz. 122 - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. Dz. U. z 2012 r. poz. 645 w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013 r. poz. 122, Ponadto : Uchwały regulujące gospodarowanie odpadami na terenie Gminy Ślemień: 1. Uchwała Nr XXXI.155.2012 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie: Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień 2. Uchwała Nr XXXI .156.2012 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, 3. Uchwała Nr XXXI. 157.2012 r. Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik, 4. Uchwała NR XXXI.158.2012 r. Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości 5. Uchwała Nr XXXI. 159.2012 r. Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 6. Uchwała Nr XXXI.160.2012 r. Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 7. Uchwała Nr XXXI.161.2012 r. Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi. 4. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenów nieruchomości i terenów przeznaczonych do użytku publicznego : tj. z obszarów zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej, z obszarów zabudowy wielorodzinnej, z przedszkoli, ze szkół, z zakładów usługowych, handlowych, usługowo-handlowych, usługowo-produkcyjnych, produkcyjnych, z budynków jednostek publicznych, z punktów handlowych poza lokalem, z lokali gastronomicznych, z budynków letniskowych i rekreacyjnych, z terenu cmentarza oraz opróżniania koszy w miejscach publicznych, określono szczegółowo w §10 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień, przyjętego Uchwałą Nr XXXI.155.2012 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie: Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień., który stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Uwaga Częstość odbioru odpadów komunalnych z obszarów zabudowy wielorodzinnej - 2 razy w miesiącu Częstość odbioru odpadów organicznych - odbiór 2 razy w miesiącu. 5. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi : 5.1. Odbieranie od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ślemień następujących rodzajów odpadów: a papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne b szkło i odpady opakowaniowe ze szkła c odpady organiczne: zielone i kuchenne d żużle i popioły z kotłów c.o. e niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne f zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny g wielkogabaryty h odpady budowlano - remontowe i zużyte opony j przeterminowane leki k zużyte baterie i akumulatory 5.2. Akcje zbiórki odpadów wielkogabarytowych i sprzętu elektrycznego oraz zużytych opon i inne. Przeprowadzanie dwa razy w okresie realizacji przedmiotu zamówienia zbiórki z terenów nieruchomości zamieszkałych odpadów wielkogabarytowych w tym mebli, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon oraz zużytych baterii i akumulatorów. Wykonawca będzie ważył te odpady lub w inny sposób określał ich ilość, co zanotuje w ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów. Ponadto Wykonawca jeden raz w okresie realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do bezpłatnej zbiórki z terenów nieruchomości zamieszkałych odpadów remontowo-budowlanych. Wykonawca będzie ważył te odpady lub w inny sposób określał ich ilość, co zanotuje w ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do zbiórki przeterminowanych leków jeden raz w okresie realizacji zamówienia. Opróżnianie koszy w miejscach publicznych w ilości ok.30 sztuk. - jeden raz w tygodniu, - szczegóły zawarto w §10 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień, przyjętego Uchwałą Nr XXXI.155.2012 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie: Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień., który stanowi załącznik nr 9 do SIWZ., ponadto likwidacja dzikich wysypisk śmieci na zgłoszenie zamawiającego - nie więcej niż 10 zgłoszeń. 5.3. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych będzie odbywało się w następujący sposób: 5.3.1. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego, tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Regionie IV lub jeśli RIPOK odmówi, to do instalacji zastępczej. 5.3.2. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. 5.4. Uruchomienie Biura Obsługi Klienta W terminie 7 dni od dnia podpisania umowy Wykonawca uruchomi na terenie Gminy Ślemień Biuro Obsługi Klienta -BOK-, w którym będą udzielane wszelkie informacje dotyczące systemu gospodarowania odpadami komunalnymi m.in. harmonogramu wywozu odpadów, sposobu świadczenia usług przez PSZOK i innych oraz przyjmowane wszelkie zgłoszenia i reklamacje właścicieli nieruchomości. BOK winno być czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00. W celu sprawnej obsługi BOK Wykonawca zapewni odpowiedni personel tego Biura co najmniej - 1 osoba oraz wyposaży Biuro w środki łączności, tj. minimum 1 jeden numer telefoniczny telefonia stacjonarna albo komórkowa, numer fax, adres poczty elektronicznej Biura. Koszt utrzymania BOK powinien być skalkulowany w cenie usługi. 5.5. Działania informacyjne Obowiązkiem Wykonawcy jest zamieszczenie na swojej stronie internetowej informacji o gospodarce odpadami komunalnymi w gminie Ślemień. Na przedmiotowej stronie Wykonawca zamieści Harmonogram odbioru odpadów Na przedmiotowej stronie Wykonawca będzie również zamieszczał inne informacje w sprawie zamówienia, przekazane przez Zamawiającego lub zatwierdzone przez Zamawiającego. Ponadto w terminie 14 dni od dnia akceptacji Harmonogramu odbioru odpadów przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy do każdego właściciela nieruchomości z której odbierane są odpady Harmonogram odbioru odpadów w wersji papierowej. Na swojej stronie internetowej Wykonawca zamieści również numer telefonu, numer fax oraz adres e-mail przeznaczone do kontaktów w czasie realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności dane adresowe Biura Obsługi Klienta. UWAGA W cenie usługi Wykonawca powinien uwzględnić: 1.Odbieranie od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ślemień odpadów komunalnych. 2.Akcje zbiórki odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, odpadów budowlano-remontowych, leków przeterminowanych i zużytych baterii i akumulatorów. 3.Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych. 4.Uruchomienie Biura Obsługi Klienta. 5.Działania informacyjne. 6.Dostawa worków do zbiórki odpadów 6. Wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 6.1. Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 6.1.1. Sporządzanie dla Zamawiającego kwartalnych sprawozdań w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego sprawozdanie dotyczy zawierających: a) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania; b) informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: - przekazanych do składowania na składowisku odpadów - nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; c) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; d) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. 6.1.2. Wraz z pierwszym sprawozdaniem za okres VII - IX.2013 r. należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz wszystkich nieruchomości z których zostały odebrane odpady komunalne, ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników.- szczegółowy opis zawarty został w § 6 i § 7 Regulaminu stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ. 6.1.3. Wraz z kolejnymi sprawozdaniami należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz nieruchomości, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne, ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników z jakich odpady odebrano oraz wykaz nieruchomości, od których zaprzestano odbierać odpady komunalne. 6.1.4. Do sprawozdania należy przedłożyć informację o odebranych odpadach wielkogabarytowych oraz zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, zużytych oponach, odpadach budowlano-remontowych, leków przeterminowanych, zużytych bateriach i akumulatorach, podczas akcji prowadzonych jeden lub dwa razy w okresie realizacji przedmiotu zamówienia, ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania. 6.1.5. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawia kopie dowodów dostarczania odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Regionie IV dla Województwa Śląskiego lub jeśli RIPOK odmówi, to do instalacji zastępczej, tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 6.1.7.Sporządzanie dla Zamawiającego miesięcznych raportów, które będą załącznikiem do faktury zawierających ilość odebranych odpadów komunalnych w danym miesiącu, z podziałem na frakcje odpadów i informacja o sposobie ich zagospodarowania. 6.1.8. Ww. sprawozdania i raporty muszą być przekazywane Zamawiającemu w wersji papierowej oraz elektronicznej pliki Excel lub Word. 6.2. W zakresie harmonogramu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: 6.2.1. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne na podstawie opracowanego przez siebie Harmonogramu odbioru odpadów, zatwierdzonego co do treści i formy przez Zamawiającego. Harmonogram obejmie okres od 1 lipca 2013 r. do dnia 30 czerwca 2014 r. 6.2.2. W terminie 3 dni od dnia podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy szczegółowy wykaz nieruchomości z których następował będzie odbiór odpadów komunalnych. Przedmiotowy Wykaz będzie podstawą do opracowania Harmonogramu odbioru odpadów przez Wykonawcę. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt Harmonogramu odbioru odpadów w formie papierowej i elektronicznej wersja edytowalna) w terminie 7 dni od dnia otrzymania ww. wykazu. Zamawiający zatwierdzi Harmonogram odbioru odpadów lub przedstawi do niego uwagi w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty otrzymania tego Harmonogramu. Wykonawca w terminie nie dłuższym niż 7 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi do ponownej akceptacji. 6.2.3. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia Harmonogramu odbioru odpadów na własnej stronie internetowej oraz eksponowania go przez cały okres, na jaki został przygotowany. Zamawiający umieści także Harmonogram na własnej stronie internetowej. Ponadto w terminie 14 dni od dnia akceptacji Harmonogramu odbioru odpadów przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy do każdego właściciela nieruchomości z której odbierane są odpady Harmonogram odbioru odpadów w wersji papierowej. 6.2.4. Harmonogram musi zawierać trasę objazdu, dni w jakich odbywać się będzie odbiór zbieranie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych w poszczególnych sołectwach lub ich częściach. 6.2.5. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. 6.2.6. Wykonawca poinformuje mieszkańców w sposób zwyczajowo przyjęty o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów odbioru jeżeli takie wystąpią. 6.2.7. Wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego uwagi oraz nowe punkty wywozowe - w ciągu 7 dni od zgłoszenia. 6.3. W zakresie pojemników na odpady komunalne zmieszane i pojemników worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości: 6.3.1. Wykonawca zaopatrzy bezpłatnie właścicieli nieruchomości w worki na odpady segregowane oraz na niesegregowane odpady komunalne. a) Na komplet worków składa się : - worek w kolorze żółtym o zabarwieniu przezroczystym z oznakowanym napisem SUROWCE do gromadzenia papieru, tektury, metali i tworzyw sztucznych o minimalnej pojemności 80 l. - w ilości 12 000 sztuk. - worek w kolorze białym o zabarwieniu przezroczystym z oznakowanym napisem SZKŁO OPAKOWANIOWE do gromadzenia szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła o minimalnej pojemności 60 l. - w ilości 12 000 sztuk. - worek w kolorze czarnym na odpady niewyselekcjonowane tzw. balast o minimalnej pojemności 120 l. - w ilości 12 000 sztuk. b) worki muszą być wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE o grubości minimum 0,02 mm c) worki muszą wyglądać estetycznie, być trwale i czytelnie oznakowane nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy. 6.3.2. W przypadkach niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca ma obowiązek przyjąć odpady jako zmieszane i niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego. 6.3.3. Wykonawca dostarczy mieszkańcom po jednym komplecie worków. Pierwsza dostawa kompletu worków nastąpi w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Kolejne, następne dostawy worków, wykonawca dokonywał będzie przy odbiorze odpadów komunalnych w ilości niezbędnej do prawidłowego gromadzenia odpadów. 6.4. W zakresie transportu odpadów komunalnych: 6.4.1. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 6.4.2. Zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 6.4.3.Wykonawca odbiera odpady poza ustalonym harmonogramem na zgłoszenie Zamawiającego, jeżeli zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców.- nie więcej niż 3 zgłoszenia w okresie realizacji zamówienia 6.4.4. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 6.4.5.Wykonawca ma obowiązek tak zorganizować transport odpadów, aby nie zagrażały one bezpieczeństwu ruchu drogowego. 6.4.6. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 6.5. Inne obowiązki wykonawcy: 6.5.1. Wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób fachowy, nie powodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczenie niedogodności dla mieszkańców Gminy Ślemień do niezbędnego minimum. 6.5.2. Dla właściwej realizacji przedmiotu zamówienia zapewnienie, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości odpowiednich środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi na terenie Gminy Ślemień w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 6.5.3. Garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej. 6.5.4. Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo wykonawcy. 6.5.5 Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, złych warunków atmosferycznych; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 6.5.6. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, w szczególności z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień. 6.5.7. Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 6.5.8. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 6.5.9. Naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie np. uszkodzenie chodnika, pojemnika na odpady itp. 6.5.10. Prowadzenie kampanii informacyjnej ogłoszenia na tablicach informacyjnych, strona internetowa Wykonawcy, informacja na stronę Zamawiającego o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni świątecznych. 6.5.11. Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach sesjach Rady Gminy, Komisjach Gminnych, Radach Sołeckich, zebraniach wiejskich itp. prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 3-dniowym. 6.5.13. Umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 6.5.14. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie trwania umowy ustawy z dnia 29 sierpnia 1991 r. o ochronie danych osobowych t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926. ze zm. 6.6. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska 6.6.1. Zanieczyszczenia powstające w wyniku załadunku i transportu odpadów komunalnych pracownicy Wykonawcy mają obowiązek natychmiast usunąć. 6.6.2. Jeżeli miejscem opróżniania pojemników na odpady stałe nie jest miejsce ich ustawienia, to zachowanie porządku i czystości w takim miejscu należy do Wykonawcy. 6.6.3. W przypadku nieterminowego wywozu odpadów, jeśli dojdzie do ich nadmiernego nagromadzenia również poza pojemnikami, uprzątnięcie miejsca ustawienia pojemników należy do Wykonawcy. 6.6.4. Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 6.6.5. Zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów i urządzeń mycie, dezynfekcja sprzętu winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej, w szczególności §4 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 7. Usługi wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia mogą być powierzone do wykonania podwykonawcom..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.30.00-6, 18.93.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Ślemień b) zezwolenie na zbieranie i transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach c) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą dokumenty o których mowa w części VI. SIWZ pkt 1 ppkt. 1.1-1.4.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej jedną usługę obejmującą odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych/ zmieszanych i zbieranych selektywnie w ilości co najmniej 200 Mg, i czasie świadczenia usługi nie krótszym niż 12 miesięcy. Wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów , na rzecz których usługi zostały wykonane , oraz załączeniem dowodów , czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą dokumenty o których mowa w części VI. SIWZ pkt 1 ppkt. 1.5-1.6.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował: a)Bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie gminy Ślemień lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Ślemień, która zlokalizowana jest na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Baza musi spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2012 r. poz. 645 . b)Następującymi pojazdami: - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz - co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Konstrukcja pojazdów ma zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w system : - monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych; oraz wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą dokumenty o których mowa w części VI. SIWZ pkt 1 ppkt. 1.7. - 1.8.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że: a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 100 000 zł Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą dokumenty o których mowa w części VI. SIWZ pkt 1 ppkt. 1.9. -1.10.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1.1. Wypełniony Formularz ofertowy zał. nr 1 do SIWZ, zawierający m.in.: - oświadczenie o zapoznaniu się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia wraz ze wszystkimi załącznikami i przyjęciu ich bez zastrzeżeń oraz o uznaniu się za związanymi określonymi w niej postanowieniami i zasadami postępowania, - oświadczenie o przyjęciu: terminu płatności i terminu związania ofertą przez okres 30 dni - oświadczenie o zobowiązaniu do zawarcia umowy na warunkach określonych we wzorze umowy załącznik nr 8 do SIWZ - wykaz części zamówienia, których Wykonawca powierzy podwykonawcom. 1.2. Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Prawo zamówień publicznych ma obowiązek złożyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej- załącznik nr 7 do SIWZ. 1.3. W wypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia np. spółki cywilne, konsorcja itp. dokumenty, o których mowa w pkt. VI.2 SIWZ ppkt. 2.1-2.4. i pkt. VI.3.2. winny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do każdego z wykonawców. 1.4. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt. VI.2 SIWZ ppkt. 2.1-2.4. 1.5. W przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja, oświadczenia, wnioski adresowane będą do Pełnomocnika Lidera ze skutkiem wobec wszystkich mocodawców. W przypadku złożenia oferty przez konsorcjum wyłącznie Lider konsorcjum będzie mógł wystawiać faktury. 1.6. Pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych - postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 1.7. UWAGA- Dokumenty, o których mowa wyżej, należy przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy - zgodnie z załączonym upoważnieniem. 1.8. W przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 1.9. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę lub osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy - zgodnie z załączonym upoważnieniem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalność zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego 1.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp. 2. Zmiana istotnych postanowień w tym również terminu zawartej umowy może nastąpić ze względu na: a) zawieszenie przez Zamawiającego wykonania zamówienia, b) wystąpienie siły wyższej mającej wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, c) zmianę sposobu finansowania zadania przez zamawiającego, d) konieczność zmiany nazwy zadania, e) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej w umowie, f) zmianę osób reprezentujących strony umowy, g) zmianę przepisów podatkowych h) zmianę przepisów prawa w tym również lokalnego dotyczących utrzymania czystości i porządku i) wystąpienie okoliczności mających wpływ na realizację umowy, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub znacząco utrudnione. 3. Zmiana istotnych postanowień zawartej umowy może nastąpić na pisemny wniosek jednej ze stron i przy akceptacji drugiej strony. Wniosek winien zawierać uzasadnienie konieczności dokonania zmiany istotnych postanowień zawartej umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Ślemieniu ul. Krakowska 148 pow. żywiecki woj. śląskie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Ślemieniu ul. Krakowska 148 pow. żywiecki woj. śląskie SEKRETARIAT.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie




siwz-_odbior_i_tr._i_zagospodarowanie_smieci.doc

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY ŚLEMIEŃ

regulamin_utrzymania_czystosci_i_porzadku_na_terenie_gminy_slemien.rar

w wersji jpg.


ccf20130605_00001.jpg
ccf20130605_00002.jpg
ccf20130605_00003.jpg
ccf20130605_00004.jpg
ccf20130605_00005.jpg
ccf20130605_00006.jpg



ZMIANA TREŚCI SIWZ

siwz-_odbior_i_tr._i_zagospodarowanie_smieci_popr..doc






UWAGA - ZMIANA TREŚCI OGŁOSZENIA


Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 102099-2013 z dnia 2013-06-06 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Ślemień



Numer ogłoszenia: 104753 - 2013; data zamieszczenia: 10.06.2013

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 102099 - 2013 data 06.06.2013 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Urząd Gminy w Ślemieniu, ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, tel. 033 8654098.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.4.2,.
  • W ogłoszeniu jest: III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Ślemieniu ul. Krakowska 148 pow. żywiecki woj. śląskie SEKRETARIAT..
  • W ogłoszeniu powinno być: III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; wykonawca powołujący się przy przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt. III.4.2. IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Ślemieniu ul. Krakowska 148 pow. żywiecki woj. śląskie SEKRETARIAT..

II.2) Tekst, który należy dodać:

  • Miejsce, w którym należy dodać tekst: III.4.2..
  • Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: III.4.2. wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt. III.4.2..

W związku z ujednoliceniem treści ogłoszenia z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający dodał do treści ogłoszenia o zapis zawarty w pkt. III.4.2. Ogłoszenia,

w związku ze zmianą treści ogłoszenia zamawiający wydłuża termin składania ofert do dnia 17 czerwca 2013 r. do godz: 09:00
.


UWAGA


ZP.271.3.2013                                                                                                                                                 Ślemień, dnia 11 czerwca 2013 r.

 

 

 

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ, ZMIANA TREŚCI SIWZ ORAZ PRZEDŁUŻENIE TERMINU SKŁADANIA OFERT

 

 

Na zadanie:

 

„Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Ślemień wraz z dostawą worków do zbiórki odpadów w okresie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r.”

 

 

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 w związku z art. 12 a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010 r. Nr. 113, poz. 759 ze zm.) zwanej dalej ustawą,  informuje, iż w dniu 10 czerwca 2013 r. do Zamawiającego wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Poniżej przedstawiono treść zapytań wraz z wyjaśnieniami przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami udzielonymi przez Zamawiającego

 

 

Pytanie 1.

Zamawiający w SIWZ zapisał: Odpady komunalne zmieszane i segregowane zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ślemień, wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do właściwej dla regionu IV, określonej w Planie Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego, regionalnej stacji przetwarzania odpadów  komunalnych a w przypadku jej awarii lub jej małej wydajności do najbliższej położonej od Gminy Ślemień instalacji zastępczej.

Wnosimy o zmianę zapisu na zgodny z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w Gminach i Wojewódzkim Planem Gospodarki odpadami dla Województwa Śląskiego do 2014 poprzez wykreślenie nieuzasadnionego zapisu „ najbliższego”.

 

Odpowiedź:

Zamawiający dokonuje zmiany treści SIWZ w rozdziale III Przedmiot zamówienia pkt.2  akapit 4., na:

Odpady komunalne zmieszane i segregowane zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ślemień, wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do właściwej dla regionu IV, określonej w Planie Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego, regionalnej lub zastępczej regionalnej  instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. Ponadto odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ślemień Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującym prawem w tym wymaganiami ochrony środowiska.

 

 

Pytanie 2.

Zamawiający w SIWZ zapisał: ponadto likwidacja dzikich wysypisk śmieci na zgłoszenie zamawiającego - nie więcej jak 10 zgłoszeń.

Wnosimy o określenie ilości odpadów i ich kodu by wykonawca mógł właściwie i precyzyjnie wyliczyć koszt tej części usługi.

 

Odpowiedź:

Zamawiający dokonuje zmiany treści SIWZ w rozdziale III Przedmiot zamówienia pkt.5.2 na:

„ponadto likwidacja dzikich wysypisk śmieci na zgłoszenie zamawiającego - nie więcej jak 10 zgłoszeń. Przewiduje się odbiór około 5 ton odpadów niesegregowanych o kodzie 20 03 01.”

 

Pytanie 3.

Zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych.

Czy zapis ten zamawiający rozumie, że każda frakcja ma być odbierana innym pojazdem ?

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie wymaga odbierania każdej frakcji odrębnym pojazdem, pojazd ma być tak zabezpieczony by w trakcie transportu nie dochodziło do mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych.

 

 

W związku z wprowadzonymi zmianami w SIWZ Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 18 czerwca 2013 r. Miejsce , godziny składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.

 

 SIWZ PO MODYFIKACJI

siwz-_odbior_i_tr._i_zagospodarowanie_smieci_modyfikacja.doc

 




Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2972312]

przewiń do góry