Wójt Gminy Ślemień podaje do publicznej wiadomości informację o postępowaniu przetargowym, którego przedmiotem jest :Przebudowa i rozbudowa boiska sportowego przy Zespole Szkół w Ślemieniu”.



Załącznik Nr 1. Ogłoszenie o Zamówieniu -  w Biuletynie Zamówień Publicznych z dnia 05.07.2017 , Nr ogłoszenia: 544803-N-2017

ogloszenie_bzp-_544803-n-2017.pdf


SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

siwz-_boisko-zs-slemien__2017.doc

PRZEDMIAR

i_przedmiar_boisko_dz_5299_slemien.pdf


SPECYFIKACJA WYKONANIA I OBIORU ROBÓT

g_stwiorb_boisko_dz_5299_slemien.pdf

DOKUMENTACJA PROJEKTOWA

a_opis_boisko_dz_5299_slemien.pdf
b_rys.1_pzt.pdf
c_rys2.pdf
d_rys3.pdf
e_rys4.pdf
f_rys5.pdf
tom_i-_kolizje.pdf
tom_ii-_oswietlenie.pdf


ZAPYTANIA  i ODPOWIEDZI :

ZAPYTANIE 1.

Gmina Ślemień                                                                                          Ślemień, dnia 18 lipca 2017 r.

34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148

pow. żywiecki, woj. śląskie

 

 

Wyjaśnienia SIWZ 1.

 

                                   Wykonawcy uczestnicy w postępowaniu

                                 w trybie przetargu nieograniczonego na:

 

                   „Przebudowę i rozbudowę boiska sportowego przy Zespole Szkół w Ślemieniu”

  

I. W związku z otrzymanym zapytaniem od Wykonawcy, Zamawiający - Gmina Ślemień, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.  ( t.j. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.), udziela następujących wyjaśnień:

  

Pytanie 1

Przedział grubości mikronów dla traw syntetycznych monofilowych waha się w granicach 200-300 mikronów. Jest to najbardziej optymalna grubość dla tego rodzaju włókna. Grubość włókna rekomendowana i uznana za najbardziej optymalną przez Instytut Techniki Budowlanej wynosi 300 mikronów.

Wnosimy zatem o zmianę parametru z min 490 mikronów na min 300 mikronów. Co jest standardową wielkością dla tego rodzaju traw syntetycznych.

  

Odpowiedź :

 

Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych parametrów sztucznej trawy niż podane w dokumentacji projektowej i przedmiarach robót pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji i przedmiarach robót. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały i urządzenia.

 

UWAGA !!!  -

II . Zamawiający informuje, że przedłuża termin składania ofert do dnia 24 lipca 2017 r. do godz. 09:00. Otwarcie Ofert nastąpi w dniu 24 lipca 2017 r. o godz. 09:15. Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.


 

ZAPYTANIE 2.


 

Wyjaśnienia SIWZ 2.

 


 

 

 Gmina Ślemień                                                                                          Ślemień, dnia 18 lipca 2017 r.

34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148

pow. żywiecki, woj. śląskie

RIBR.ZP.271.6.2017

 

Wyjaśnienia SIWZ 2.

 

                                                                                            Wykonawcy uczestnicy w postępowaniu

                                                                                            w trybie przetargu nieograniczonego na:

 

 

                   „Przebudowę i rozbudowę boiska sportowego przy Zespole Szkół w Ślemieniu”

 

 

I.  W związku z otrzymanym zapytaniem od Wykonawcy, Zamawiający - Gmina Ślemień, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. ( t.j. z 2015 r. , poz. 2164 z późn. zm.) , udziela następujących wyjaśnień:

 

 

Pytanie 1.

Projekt podaje wymagania dotyczące trawy sztucznej na podstawie konkretnego produktu - konkretnej trawy sztucznej, co jest niefortunne i niekorzystne dla Zamawiającego.

Projekt podaje parametry trawy sztucznej:

1. wysokość włókna 60mm
2. typ włókna: monofil
3. rodzaj włókna: 100% polietylen
Dtex: min 12.900 dtex
grubość każdego włókna: min. 490 mikronów
ilość włókien: min. 150.000/m2
waga całkowita: min 2.300 g/m2
kształt włókna: X zapewniający hydrofilowość trawy

Stwierdzamy, że podane parametry są określone w sposób uniemożliwiający zaoferowanie jakiegokolwiek innego produktu niż konkretny wskazany w projekcie ponieważ wskazany produkt nie są dostępne dla potencjalnych wykonawców.

Należy obiektywnie stwierdzić, że każda trawa sztuczna ma swoje specyficzne właściwości, które w sumie dają odpowiednie parametry użytkowe. Wiele nowoczesnych wyczynowych traw posiada już 2 rodzaje włókien o różnych właściwościach aby zapewnić najwyższe parametry użytkowe.

Dlatego określenie wymagań na podstawie konkretnego produktu jest niekorzystne dla wykonawców ze względu na ograniczenie konkurencji oraz niekorzystne dla Zamawiającego ponieważ spowoduje to zwiększenie wartości zamówienia.

Zwracamy dodatkowo uwagę, że Zamawiający wydatkuje środki publiczne i rolą Zamawiającego jest wybranie oferty jak najkorzystniejszej zarówno jakościowo jak i finansowo. Dlatego powinien tak opisać przedmiot zamówienia, aby jako największa ilość oferentów mogła wystartować w tym przetargu, nie utrudniając dostępu do zamówienia potencjalnym wykonawcom. Przestrzeganie uczciwej konkurencji leży w interesie publicznym, ponieważ pozwala na zachowanie przejrzystości i kontroli wydatków publicznych oraz wybranie oferty najkorzystniejszej z punktu widzenia Zamawiającego.

W związku z powyższym wnosimy o dopuszczenie wyczynowej piłkarskiej trawy syntetycznej posiadającej następujące parametry:

- wysokość włókna 60 mm

- typ włókna: 2 x monofil

- rodzaj włókna: 100% polietylen 

- Dtex:  9.900 + 6.000

- grubość włókna: 420 + 275 mikronów

- ilość włókien: 154.000/m2

- waga całkowita: 3.400 g/m2

- kształt włókna: T-bone + soczewka zapewniające wysokie parametry użytkowe

oraz posiadającej wszystkie dokumenty wymagane w projekcie i SIWZ dokumenty i dodatkowo posiadająca aktualny Certyfikat FIFA QUALITY.

Należy obiektywnie stwierdzić, że proponowana trawa syntetyczna posiada znacznie lepsze parametry oparte o najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne a odmienność od niektórych podanych w projekcie parametrów jest jej atutem a nie wadą.

Zaznaczamy, ze nie chodzi o dopuszczenie nawierzchni o gorszych parametrach tylko o innych, które zapewnią lepsze właściwości użytkowe.

 Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych sztucznej trawy

niż podane w dokumentacji projektowej i przedmiarach robót pod warunkiem zapewnienia

parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji i przedmiarach robót. W takiej

sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te

materiały i urządzenia. Złożone ww. dokumenty będą podstawą do podjęcia przez

zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzuceniu ofert z powodu ich

„nierównoważności”.

 

 

Pytanie 2.

Projekt podaje:

wypełnienie: piasek kwarcowy i granulat EPDM w kolorze szarym
Informujemy, że do wypełnienia traw sztucznych stosuje się granulat EPDM szary z recyklingu.

W związku z powyższym proszę o uzupełnienie opisu wypełnienia o „z recyklingu”.

Odpowiedź: 

Zamawiający nie zmieni zapisów w tym zakresie

Pytanie 3.

Proszę o potwierdzenie, że zakres robót jest zgodny z zamieszczonym przedmiarem robót.

Odpowiedź: 

Zamawiający potwierdza zgodność zakresu robót w ramach załączonej dokumentacji w tym przedmiaru robót.

 

Pytanie 4.

Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił całą dokumentację projektową, techniczną niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji Inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

 Odpowiedź: 

Zamawiający udostępnił dokumentację projektową i techniczną. Dokumentacja jest kompletna                   i odzwierciedla znany stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia. Wykonawca jest związany ofertą, którą złożył na podstawie dokumentacji projektowej udostępnionej przez Zamawiającego a uchylenie się od skutków złożonej oferty może nastąpić zgodnie z zapisami ustawy Pzp i Kodeksu Cywilnego.

Pytanie 5.

Proszę o potwierdzenie, że za termin wykonania robót wykonawcy przyjmuje się datę pisemnego zgłoszenia wykonawcy Zamawiającemu zakończenia robót.

 Odpowiedź: 

Zamawiający w § 15 wzoru umowy (zał. nr 7 do SIWZ) przewiduje, że wykonanie robót (potwierdzone w dzienniku budowy wpisem dokonanym przez kierownika budowy) będzie stanowiło podstawę do zawiadomienia Zamawiającego przez Wykonawcę o gotowości do odbioru końcowego (§ 15 ust. 3 wzoru umowy). Zamawiający nie przewiduje zatem zgłoszenia zakończenia robót, ale gotowości do odbioru końcowego, co wymaga, obok samego zakończenia robót, dołączenia określonych w § 15 ust. 4 wzoru umowy dokumentów.

Zamawiający zwraca jednocześnie uwagę, iż zgodnie z § 3 ust. 3 wzoru umowy za termin wykonania/zakończenia zamówienia należy rozumień podpisanie końcowego protokołu odbioru robót.

 

Pytanie 6.

Projekt umowy (§16) dot. możliwości zmiany umowy w zakresie zmiany terminu podaje w pkt 2. b:

wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonania przez ciągły okres minimum 7 dni – fakt ten musi być potwierdzony pisemnie przez Zamawiającego,

Stwierdzamy, że zachodzi niebezpieczeństwo, że jeśli wystąpią jakiekolwiek opady atmosferyczne, które wg technologii zamawianych robót uniemożliwiają ich wykonywanie to wykonawca nie będzie miał możliwości zmiany terminu wykonania robót – taka sytuacja jest niedopuszczalna gdyż jest wyjątkowo krzywdząca dla wykonawcy.

Należy obiektywnie stwierdzić, że warunki atmosferyczne są zmienne i niezależne do wykonawcy i wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za brak możliwości wykonywania robót zgodnie z technologią, co powoduje wydłużenie terminu wykonania robót. Wystarczy, że będą występować warunki atmosferyczne nie ciągle przez 7 dni ale będą powodować np. zaleganie wody w rozwiniętej trawie sztucznej, co będzie uniemożliwiało kontynuację robót.

Konieczne jest takie opisanie warunków obiektywnie niezależnych od wykonawcy aby nie powodowały dla niekorzystnej sytuacji. Powyższe jest niezbędne dla zapewnienia wykonawcy możliwości zmiany terminu wykonania robót w przypadku ww. okoliczności, sytuacji od niego obiektywnie niezależnych.

W związku z powyższym wnosimy o zmianę wyżej cytowanego fragmentu umowy na następujący:

wystąpienie warunków w tym atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią.

 

Odpowiedź: 

Zamawiający pozostawia zapis zawarty w § 16 ust.2 lit. c. umowy Termin 7-dniowy nie odnosi się do konieczności występowania w tym okresie warunków atmosferycznych, ale właśnie do niemożliwości prowadzenia robót w tym okresie, tzn. warunki atmosferyczne mogą występować krócej, ale jeżeli będą one powodować niemożliwość wykonywania prac przez 7 dni to wtedy jest możliwość zmiany terminu.

 

UWAGA !!!  -

II. Zamawiający informuje, że przedłuża termin składania ofert do dnia 24 lipca 2017 r. do godz. 09:00. Otwarcie Ofert nastąpi w dniu 24 lipca 2017 r. o godz. 09:15. Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.





Ogłoszenie nr 500004117-N-2017 z dnia 18-07-2017 r.
Ślemień:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 544803-N-2017
Data: 05/07/2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Urząd Gminy w Ślemieniu, Krajowy numer identyfikacyjny 7001013600000, ul. ul. Krakowska  148, 34323   Ślemień, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 338 654 098, e-mail ugslemien@ugslemien.ig.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.slemien.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: 6.2.
W ogłoszeniu jest: IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu : Data: 2017-07-20, godzina:09:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia ( przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
W ogłoszeniu powinno być: IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu : Data: 2017-07-24, godzina:09:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia ( przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
















Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
  • Data udostępnienia w BIP: 2017-07-19
  • Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2017-07-18 13:20:57
  • Liczba odsłon: 536
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2974922]

przewiń do góry