Ogłoszenie nr 616121-N-2017 z dnia 2017-11-15 r.
Urząd Gminy w Ślemieniu: Rozbudowa
sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w Gminie Ślemień – etap 3- Zamówienie
na roboty budowlane w formule - zaprojektuj i wybuduj
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
Tak
Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy
chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich
wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały
zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących
członkami grup społecznie marginalizowanych
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające
zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy w Ślemieniu, krajowy numer identyfikacyjny
7001013600000, ul.
ul. Krakowska
148
,
34323
Ślemień, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
338 654 098, e-mail
ugslemien@ugslemien.ig.pl, faks
.
Adres strony internetowej (URL): www.slemien.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Adres strony internetowej (URL): www.slemien.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku
wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i
w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z
zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu
i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.slemien.pl
www.slemien.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.slemien.pl
www.slemien.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2012 r. – prawo pocztowe ( Dz.U. z 2016 r. , poz. 1113) lub osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Adres:
Urząd Gminy w Ślemieniu, ul. Krakowska 148, pow. żywiecki, woj. śląskie
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2012 r. – prawo pocztowe ( Dz.U. z 2016 r. , poz. 1113) lub osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Adres:
Urząd Gminy w Ślemieniu, ul. Krakowska 148, pow. żywiecki, woj. śląskie
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w Gminie Ślemień – etap 3- Zamówienie na roboty budowlane w formule - zaprojektuj i wybuduj
Numer referencyjny: RIBR.ZP.271.RPO.9.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zakres robót objętych Zamówieniem stanowi zaprojektowanie i wykonanie: ‒ Sieci wod.-kan. do budynków w miejscowościach Kocoń i Ślemień w rejonie ulicy Modrzewiowej w Ślemieniu do ulicy Zielonej w Koconiu z włączeniem do sieci wod.-kan. wg odrębnego opracowania wraz z robotami odtworzeniowymi nawierzchni po robotach montażowych. Roboty objęte Zamówieniem należy zaprojektować i wykonać w szczególności w oparciu o: ‒ Warunki Zamówienia, ‒ Wymogi Prawa Polskiego i Unii Europejskiej, ‒ Inne dokumenty wymienione w PFU. Zakres prac obejmuje zaprojektowanie oraz wykonanie ok: 3,4 km sieci kanalizacji sanitarnej, 2,9 km sieci wodociągowej wraz z elementami towarzyszącymi (zakres orientacyjny (trasy) wskazany jest graficznie w załączniku do PFU). W związku z planowanym finansowaniem przedsięwzięć ze środków pochodzących z budżetu Wspólnoty Europejskiej i uprawnieniami kontrolnymi Komisji Europejskiej w zakresie realizacji projektów – obowiązkiem Wykonawcy będzie uwzględnianie zasady pierwszeństwa prawa wspólnotowego oraz obowiązek stosowania prowspólnotowej wykładni przepisów prawa krajowego. Celem spełnienia tego wymogu należy śledzić bieżące przepisy oraz interpretacje i zalecenia na stronie internetowej właściwej Instytucji Zarządzającej – Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego W sytuacji, gdy w SIWZ-OPZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1) – 3) ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach.
II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
71320000-7 |
45200000-9 |
45230000-8 |
45231000-5 |
45232000-2 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2018-09-30
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunku w przedmiotowym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Za spełniającego warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający uzna Wykonawcę posiadającego środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100 gr)
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Za spełniającego warunek dotyczący posiadania zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający uzna Wykonawcę, który: a) wykonał i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: a)) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wybudowaniu co najmniej 1 000 mb sieci kanalizacji sanitarnej, b)) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wybudowaniu co najmniej 1 000 mb sieci wodociągowej, Za ukończone roboty budowlane Zamawiający uważa roboty, w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób, że stanowi on całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami. Zamawiający za spełniającego niniejszy warunek uzna Wykonawcę, który wykaże posiadanie zdolności zawodowej, o której mowa powyżej w ramach: - jednej umowy/zamówienia, obejmującej zakres, o którym mowa w pkt. a))-b)), lub - dwóch umów/zamówień, z których każda obejmuje odpowiednio zakres, o którym mowa w pkt. a)) i b)) b) dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia, umożliwiającymi realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, tj: a)) Kierownik Budowy 1 osoba – posiadający: doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na: 1) ukończonej budowie obejmującej swym zakresem budowę sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 500 mb, 2) ukończonej budowie obejmującej swym zakresem budowę sieci wodociągowej o długości co najmniej 500 mb, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dn. 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; Za ukończone roboty budowlane Zamawiający uważa roboty, w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób, że stanowi on całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami. W ramach niniejszego warunku Zamawiający dopuszcza wykazanie robót budowlanych, o których mowa w pkt. 1)-2) w ramach jednej lub kilku umów/zamówień. b)) Kierownik robót drogowych 1 osoba - posiadający: - doświadczenie zawodowe jako inspektor nadzoru robót drogowych i/lub kierownik robót drogowych. - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń c)) Projektant branży sanitarnej 1 osoba - posiadający: doświadczenie zawodowe w projektowaniu w branży sanitarnej polegającymi na: 1) zaprojektowaniu sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 500 mb, 2) zaprojektowaniu sieci wodociągowej o długości co najmniej 500 mb, uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w branży sanitarnej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dn. 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; Za zaprojektowanie sieci kanalizacyjnej/wodociągowej Zamawiający uważa prace projektowe, dla których zostało wydane pozwolenie na budowę lub zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia i niewniesieniu sprzeciwu. W ramach niniejszego warunku Zamawiający dopuszcza wykazanie projektowań, o których mowa w pkt. 1)-2) w ramach jednej lub dwóch umów/zamówień. 2.Posiadane przez ww. osoby uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SIWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r, Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 3.Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty, jako obowiązujące. 4. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394) a także w sytuacji określonej w art. 20 a ustawy z dnia z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. 2001, nr 5 poz. 42 ze zm.) 5. Wskazane wyżej osoby powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą znajomością języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić, co najmniej jednego tłumacza na okres realizacji umowy w celu realizacji potrzeb wynikających z wykonywanego zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunku w przedmiotowym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Za spełniającego warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający uzna Wykonawcę posiadającego środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100 gr)
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Za spełniającego warunek dotyczący posiadania zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający uzna Wykonawcę, który: a) wykonał i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: a)) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wybudowaniu co najmniej 1 000 mb sieci kanalizacji sanitarnej, b)) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wybudowaniu co najmniej 1 000 mb sieci wodociągowej, Za ukończone roboty budowlane Zamawiający uważa roboty, w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób, że stanowi on całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami. Zamawiający za spełniającego niniejszy warunek uzna Wykonawcę, który wykaże posiadanie zdolności zawodowej, o której mowa powyżej w ramach: - jednej umowy/zamówienia, obejmującej zakres, o którym mowa w pkt. a))-b)), lub - dwóch umów/zamówień, z których każda obejmuje odpowiednio zakres, o którym mowa w pkt. a)) i b)) b) dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia, umożliwiającymi realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, tj: a)) Kierownik Budowy 1 osoba – posiadający: doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na: 1) ukończonej budowie obejmującej swym zakresem budowę sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 500 mb, 2) ukończonej budowie obejmującej swym zakresem budowę sieci wodociągowej o długości co najmniej 500 mb, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dn. 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; Za ukończone roboty budowlane Zamawiający uważa roboty, w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób, że stanowi on całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami. W ramach niniejszego warunku Zamawiający dopuszcza wykazanie robót budowlanych, o których mowa w pkt. 1)-2) w ramach jednej lub kilku umów/zamówień. b)) Kierownik robót drogowych 1 osoba - posiadający: - doświadczenie zawodowe jako inspektor nadzoru robót drogowych i/lub kierownik robót drogowych. - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń c)) Projektant branży sanitarnej 1 osoba - posiadający: doświadczenie zawodowe w projektowaniu w branży sanitarnej polegającymi na: 1) zaprojektowaniu sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 500 mb, 2) zaprojektowaniu sieci wodociągowej o długości co najmniej 500 mb, uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w branży sanitarnej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dn. 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; Za zaprojektowanie sieci kanalizacyjnej/wodociągowej Zamawiający uważa prace projektowe, dla których zostało wydane pozwolenie na budowę lub zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia i niewniesieniu sprzeciwu. W ramach niniejszego warunku Zamawiający dopuszcza wykazanie projektowań, o których mowa w pkt. 1)-2) w ramach jednej lub dwóch umów/zamówień. 2.Posiadane przez ww. osoby uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SIWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r, Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 3.Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty, jako obowiązujące. 4. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394) a także w sytuacji określonej w art. 20 a ustawy z dnia z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. 2001, nr 5 poz. 42 ze zm.) 5. Wskazane wyżej osoby powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą znajomością języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić, co najmniej jednego tłumacza na okres realizacji umowy w celu realizacji potrzeb wynikających z wykonywanego zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH
PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY
PZP:
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
1.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1
oraz ust. 5 pkt 1) u.p.z.p., – Zamawiający żąda następujących
dokumentów: 1)) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (art. 24 ust. 1 pkt.
13, 14, 21); 2)) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego
prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o
zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku takiego wyroku lub decyzji –
dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z
ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia
w sprawie tych należności (art. 24 ust. 1 pkt. 15); 3)) odpisu z
właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia
na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy (art. 24 ust. 5 pkt. 1); 4))
oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka
zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (art. 24
ust. 1 pkt. 22); 5)) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz
z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania
z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu
(art. 24 ust. 1 pkt. 23). Wymienione w niniejszym punkcie oświadczenia i
dokumenty składa się na wezwanie Zamawiającego, za wyjątkiem
oświadczenia, o którym mowa w pkt. 5)), które składa się zgodnie z
ustawą Pzp. 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których
mowa powyżej - ust. 1))-5)): 1)) pkt 1)) - składa informację z
odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny
równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub
administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy
informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13,
14 i 21 ustawy Pzp; 2)) pkt 3)) - składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego
likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokumenty, o których mowa w
pkt. 2. pkt 1)) i 2))a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 4. Jeżeli w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania
ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których
mowa w pkt. 2., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio
oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do
jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał
dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub
miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 3. stosuje się. 5. W
przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę,
zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w
którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych
informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Wykonawca mający siedzibę na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której
dotyczy dokument wskazany w pkt 1.1)), składa dokument, o którym mowa w
pkt. 2.1)) , w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy
Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się
go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed
notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce
zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 3. stosuje się. 7. W przypadku
wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę,
zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym
miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie
niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Uwaga: W przypadku
wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch
lub więcej Wykonawców, każdy z nich musi złożyć przedmiotowe dokumenty.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. 2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt. 1. ustawy Pzp. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust.1 Art. 22a ustawy Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1 Art. 22a ustawy Pzp.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. 2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt. 1. ustawy Pzp. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust.1 Art. 22a ustawy Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1 Art. 22a ustawy Pzp.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności. 1. Zamawiający przewiduje Zmiany polegające na: (a) Zmianie ceny w związku ze zmianą stawki VAT, (b) Zmianie terminu wykonania przedmiotu umowy, na który wpływ mają: • warunki atmosferyczne uniemożliwiające kontynuowanie robót, jednak nie dłużej, niż o czas trwania tych warunków, • sytuacje niemożliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a mające wpływ na realizację robót, • zaistnienia siły wyższej - siła wyższa, to zdarzenie zewnętrzne o obiektywnie małym stopniu prawdopodobieństwa pojawienia się zdarzenia w określonej sytuacji, którego szkodliwe następstwo przy zastosowaniu współczesnej techniki uniemożliwia Wykonawcy wykonywanie w części lub całości jego zobowiązań; • działania organów administracji publicznej, w szczególności: - przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp. - konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy, • konieczność zaspokojenia roszczeń osób trzecich nie możliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy, • zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, których uchwalenie lub zmiana nastąpiły po dniu zawarcia niniejszej umowy, a z których treści wynika konieczność lub zasadność wprowadzenia zmian, mających wpływ na realizację umowy, • zmianę technologii wykonania roboty z metody bezwykopowej na metodę wykopową, jeżeli Wykonawca udowodni Zamawiającemu, że stan techniczny kanału jest zły i nie można z przyczyn technicznych wykonać go w technologii bezwykopowej metodami przewidzianymi w OPZ-PFU, • zmianę technologii wykonania roboty z metody wykopowej na metodę bezwykopową, jeżeli Wykonawca udowodni Zamawiającemu, że jest to uzasadnione uwarunkowaniami technicznymi oraz administracyjnymi, • zmianę zakresu robót, w szczególności wynikających ze zmian projektowych będących efektem zaistnienia siły wyższej, niezinwentaryzowanych przeszkód uniemożliwiających wykonanie robót, brakiem zgód mieszkańców na wejście w teren, • zaistnienie okoliczności uzasadniających zmianę niniejszej umowy, których wystąpienia nie można było przewidzieć na etapie zawierania umowy, m. in.: - nieujęte (nieziwentaryzowane) uzbrojenie podziemne, które nie zostało uwzględnione na mapach do celów projektowych; - związane ze wstrzymaniem robót przez Urzędy Nadzoru Budowlanego; - związane z odkryciem w gruncie przedmiotów niemożliwych do zidentyfikowania przed przystąpieniem do robót budowlanych, takich jak m. in. głazy, niewybuchy, przedmioty wymagające ochrony konserwatora zabytków; - wynikające z niemożliwych do przewidzenia na etapie projektowania sytuacji takich jak kolizje z innymi urządzeniami podziemnymi, powodujące zniszczenia, uszkodzenia, wymagające naprawy; - zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji umowy spowodowanych działaniem osób trzecich; - wystąpienie warunków wodno-gruntowych znacząco odbiegających od tych wskazanych w OPZ-PFU. (c) Zmianie sposobu wykonania zamówienia uzasadnionej ekonomicznymi i technicznymi uwarunkowaniami, (d) zmianie ilości robót w stosunku do określonych w OPZ-PFU, przy czym zmiana do 20% wartości robót opisanych w PFU nie jest zmianą i winna być wliczona przez Wykonawcę w ryzyko kalkulacyjne. Zmiany powyżej 20% wartości robót opisanych w PFU wymagają zmiany i uprawniają do zmiany wynagrodzenia na podstawie cen rynkowych opartych na bazie cenowej dla budownictwa np. Bistyp lub Sekoconbud - wersja obowiązująca w okresie szacowania kosztów. Termin wykonania umowy może ulec w przypadku wystąpienia w/w przesłanek przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. Jednakże Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużania terminu wykonania umowy, jeżeli Zmiana jest wymuszona uchybieniem lub naruszeniem umowy przez Wykonawcę - w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. Zamawiający zastrzega jednocześnie, że zmiany postanowień umowy mogą być przeprowadzone jedynie po przeprowadzeniu negocjacji przez strony, prowadzących do wypracowania obustronnego konsensusu obejmującego wprowadzone do umowy zmiany. Negocjacje będę mogły być prowadzone na wniosek każdej ze stron, zgłaszany w razie zaistnienia powyższych Zmian. Zamawiający może, ale nie musi wyrazić zgody na Zmianę w stosunku do treści Oferty, przewidzianą w niniejszej Umowie. Zmianą w rozumieniu niniejszej umowy nie są: (a) zmiana nazwy, adresu firmy, spowodowane zmianą formy organizacyjno-prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą. (b) zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości, na zasadach określonych w art. 149 ustawy Pzp; (c) zmiana kluczowych specjalistów na inne osoby legitymujące się doświadczeniem jakie było wymagane na etapie procedury przetargowej.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-11-30, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Okres gwarancji | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Zabezpieczenie
służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania Umowy.
1. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania Umowy.
1) Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania Umowy zawartej
w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 5
% ceny podanej w Formularzu Oferty,
2) Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego
wykonania przed podpisaniem Umowy.
2. Forma zabezpieczenia należytego wykonania Umowy.
1) Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy może być wniesione według
wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze
zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U 2007 r. Nr 42 poz.
275).
f) za zgodą Zamawiającego zabezpieczenie może być wniesione w formach
określonych w art. 148 ust. 2 u.p.z.p;
2) Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na
następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
21 8141 0008 0000 1661 2000 0040
3) Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje
je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca
zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy
rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o
koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew
pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
4) Zabezpieczenie należytego wykonania Kontraktu składane w formie
gwarancji powinno spełniać następujące wymagania:
- nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji
(Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej
udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
- dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania,
numer zamówienia nadany przez Zamawiającego,
- precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona
gwarancją,
- kwotę gwarancji,
- zobowiązania gwaranta do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia
kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego,
- określenie miejsca rozstrzygania sporów w sądzie właściwym dla
siedziby Zamawiającego,
- zabezpieczenie winno być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na
pierwsze żądanie.
Wykonawca wnoszący zabezpieczanie w formie niepieniężnej jest
zobowiązany przed wniesieniem zabezpieczenia do uzyskania od
Zamawiającego akceptacji treści dokumentu gwarancyjnego, poprzez
przesłanie jego projektu w terminie 5 dni od otrzymania informacji o
wyborze oferty najkorzystniejszej. Zamawiający, w terminie trzech dni
roboczych od otrzymania stosownego dokumentu (gwarancji, poręczenia), ma
prawo zgłosić do niego zastrzeżenia lub potwierdzić przyjęcie dokumentu
bez zastrzeżeń.
Nie zgłoszenie zastrzeżeń w terminie trzech dni roboczych od otrzymania
dokumentu uważane będzie za przyjęcie dokumentu bez zastrzeżeń.
Wniesienie przez Zamawiającego zastrzeżeń do dokumentu jest równoznaczne
z niewniesieniem zabezpieczenia należytego wykonania umowy i uprawnia
Zamawiającego do skorzystania z postanowień ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r.,
poz. 1579 ze zm.) związanych z niewinieniem zabezpieczenia należytego
wykonania umowy.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniesie
zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, Zamawiający może wybrać
najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych ofert stosownie do treści
art. 94 ust. 2 u.p.z.p.
Do zmiany formy zabezpieczenia Umowy w trakcie realizacji Umowy stosuje
się art. 149 u.p.z.p.
Uwaga! Wniesione zabezpieczenie należytego wykonania kontraktu przez
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w postaci gwarancji
lub poręczenia musi wyraźnie wskazywać, iż jest ono wystawione na rzecz
wszystkich podmiotów składających ofertę wspólną.
4. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania Umowy.
1) Zamawiający zwróci 70 % zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia
wykonania Kontraktu i uznania go przez Zamawiającego za należycie
wykonany (zgodnie z treścią części II SIWZ) tj. Odbioru Końcowego, o
którym mowa w pkt. 3.1.10 PFU.
2) Zamawiający pozostawi 30% zabezpieczenia na okres trwania rękojmi za
wady. Zabezpieczenie to jest zwracane nie później niż w 15 dniu po
wygaśnięciu uprawnień z tytułu rękojmi, tj. w po okresie 24 miesięcy od
Odbioru Końcowego, o którym mowa w pkt. 3.1.10 PFU. (podstawa prawna:
Art. 568 K.C.).
Informacje dodatkowe:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności. 1. Zamawiający przewiduje Zmiany polegające na: (a) Zmianie ceny w związku ze zmianą stawki VAT, (b) Zmianie terminu wykonania przedmiotu umowy, na który wpływ mają: • warunki atmosferyczne uniemożliwiające kontynuowanie robót, jednak nie dłużej, niż o czas trwania tych warunków, • sytuacje niemożliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a mające wpływ na realizację robót, • zaistnienia siły wyższej - siła wyższa, to zdarzenie zewnętrzne o obiektywnie małym stopniu prawdopodobieństwa pojawienia się zdarzenia w określonej sytuacji, którego szkodliwe następstwo przy zastosowaniu współczesnej techniki uniemożliwia Wykonawcy wykonywanie w części lub całości jego zobowiązań; • działania organów administracji publicznej, w szczególności: - przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp. - konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy, • konieczność zaspokojenia roszczeń osób trzecich nie możliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy, • zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, których uchwalenie lub zmiana nastąpiły po dniu zawarcia niniejszej umowy, a z których treści wynika konieczność lub zasadność wprowadzenia zmian, mających wpływ na realizację umowy, • zmianę technologii wykonania roboty z metody bezwykopowej na metodę wykopową, jeżeli Wykonawca udowodni Zamawiającemu, że stan techniczny kanału jest zły i nie można z przyczyn technicznych wykonać go w technologii bezwykopowej metodami przewidzianymi w OPZ-PFU, • zmianę technologii wykonania roboty z metody wykopowej na metodę bezwykopową, jeżeli Wykonawca udowodni Zamawiającemu, że jest to uzasadnione uwarunkowaniami technicznymi oraz administracyjnymi, • zmianę zakresu robót, w szczególności wynikających ze zmian projektowych będących efektem zaistnienia siły wyższej, niezinwentaryzowanych przeszkód uniemożliwiających wykonanie robót, brakiem zgód mieszkańców na wejście w teren, • zaistnienie okoliczności uzasadniających zmianę niniejszej umowy, których wystąpienia nie można było przewidzieć na etapie zawierania umowy, m. in.: - nieujęte (nieziwentaryzowane) uzbrojenie podziemne, które nie zostało uwzględnione na mapach do celów projektowych; - związane ze wstrzymaniem robót przez Urzędy Nadzoru Budowlanego; - związane z odkryciem w gruncie przedmiotów niemożliwych do zidentyfikowania przed przystąpieniem do robót budowlanych, takich jak m. in. głazy, niewybuchy, przedmioty wymagające ochrony konserwatora zabytków; - wynikające z niemożliwych do przewidzenia na etapie projektowania sytuacji takich jak kolizje z innymi urządzeniami podziemnymi, powodujące zniszczenia, uszkodzenia, wymagające naprawy; - zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji umowy spowodowanych działaniem osób trzecich; - wystąpienie warunków wodno-gruntowych znacząco odbiegających od tych wskazanych w OPZ-PFU. (c) Zmianie sposobu wykonania zamówienia uzasadnionej ekonomicznymi i technicznymi uwarunkowaniami, (d) zmianie ilości robót w stosunku do określonych w OPZ-PFU, przy czym zmiana do 20% wartości robót opisanych w PFU nie jest zmianą i winna być wliczona przez Wykonawcę w ryzyko kalkulacyjne. Zmiany powyżej 20% wartości robót opisanych w PFU wymagają zmiany i uprawniają do zmiany wynagrodzenia na podstawie cen rynkowych opartych na bazie cenowej dla budownictwa np. Bistyp lub Sekoconbud - wersja obowiązująca w okresie szacowania kosztów. Termin wykonania umowy może ulec w przypadku wystąpienia w/w przesłanek przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. Jednakże Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużania terminu wykonania umowy, jeżeli Zmiana jest wymuszona uchybieniem lub naruszeniem umowy przez Wykonawcę - w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. Zamawiający zastrzega jednocześnie, że zmiany postanowień umowy mogą być przeprowadzone jedynie po przeprowadzeniu negocjacji przez strony, prowadzących do wypracowania obustronnego konsensusu obejmującego wprowadzone do umowy zmiany. Negocjacje będę mogły być prowadzone na wniosek każdej ze stron, zgłaszany w razie zaistnienia powyższych Zmian. Zamawiający może, ale nie musi wyrazić zgody na Zmianę w stosunku do treści Oferty, przewidzianą w niniejszej Umowie. Zmianą w rozumieniu niniejszej umowy nie są: (a) zmiana nazwy, adresu firmy, spowodowane zmianą formy organizacyjno-prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą. (b) zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości, na zasadach określonych w art. 149 ustawy Pzp; (c) zmiana kluczowych specjalistów na inne osoby legitymujące się doświadczeniem jakie było wymagane na etapie procedury przetargowej.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-11-30, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Wójt Gminy Ślemień
Jarosław Krzak
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Część I - Instrukcja dla Wykonawców:
siwz_-_idw-_2017-33-2017-rr.docCzęść II - Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego:
siwz_-_umowa_-_2017-33-rr.docCzęść III - OPZ- Program Funkcjonalno - Użytkowy
pfu-strona_tytulowa_11-2017.pdf
pfu-pfu-2017-22-tt.docx
orientacja_a4_2-1-popr._tt.pdf
plan_sytuacyjny_a0-1-tt.pdf
przedmiar_robot_wykaz_cen-2przetarg.doc
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2017-11-15
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-11-15 08:15:40
- Liczba odsłon: 222