Ogłoszenie nr 532835-N-2018 z dnia 2018-03-19 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Nazwa projektu lub programu
Wzmocnienie potencjału Ochotniczej straży Pożarnej w Gminie Ślemień poprzez zakup samochodu ratowniczo- gaśniczego.W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej :V Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów dla działania: 5.5. Wzmocnienie potencjału służb ratowniczych.
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
Adres strony internetowej (URL): www.slemien.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
www.slemien.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
www.slemien.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
adres
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Zgodnie z art.10c ust.2 Prawo zamówień pblicznych, składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe ( Dz.U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830 osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Urząd Gminy w Ślemieniu, ul. Krakowska 148, pow. żywiecki, woj. śląskie
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa samochodu ratowniczo-gaśniczego typu średniego dla Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Ślemieniu.
Numer referencyjny: RIBR.271.2.3.RPO.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest : dostawa samochodu ratowniczo -gaśniczego typu średniego dla Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Ślemieniu. Wspólny słownik zamówień ( CPV) : 34.14.42.10-3 – Wozy strażackie 2. Szczegółowy opis oraz warunki sprzętowe i techniczne przedmiotu zamówienia określa Zał. Nr 6 do SIWZ ( Specyfikacja Techniczna samochodu ratowniczo - gaśniczego typu średniego dla Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Ślemieniu ). Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia występują nazwy konkretnych produktów, wyrobów lub określenia sugerujące wyroby konkretnych podmiotów Wykonawca winien uznać, iż podano produkty przykładowe, a Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania produktów, wyrobów, materiałów równoważnych o właściwościach, parametrach technicznych nie gorszych niż przyjęto w dokumentacji przetargowej. Zgodnie z przepisem zawartym w art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca winien wykazać, że oferowane materiały , urządzenia i technologie spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zagwarantują realizację zamówienia. Wraz z przedmiotem dostawy, Dostawca winien przekazać dokument określający warunki serwisowania gwarancyjnego i pogwarancyjnego oferowanego samochodu, wskazujący lub zawierający wykaz punktów serwisowych. 3. Pojazd powinien spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym zgodnie z Ustawą „Prawo o ruchu drogowym” z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych . 4. Pojazd powinien spełniać przepisy polskiej normy PN-EN 1846-1 oraz PN-EN 1846-2 lub równoważne. 5.Pojazd powinien spełniać minimalne „Wymagania techniczno-użytkowe dla wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej” – Rozporządzenie Ministra spraw Wewnętrznych i Administracji – Dz. U. Nr 143 poz. 1002 z 2007 r. i Rozporządzenie zmieniające – Dz. U. z 2010, Nr 85 poz. 553 . 6.Samochód musi posiadać świadectwo dopuszczenia wyrobu, do stosowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej wydany przez polską jednostkę certyfikującą. Świadectwo ważne na dzień odbioru samochodu. 7. Podczas odbioru samochodu zamawiający dokona oceny stanu technicznego oraz zgodności parametrów techniczno - eksploatacyjnych z parametrami technicznymi określonymi w załączniku nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W ramach odbioru zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia prób technicznych sprzętu, których wyniki zostaną uwzględnione w protokole odbioru. 8. Okres gwarancji udzielony przez Wykonawcę na podwozie samochodu wraz z kabiną załogi wynosi minimum 24 miesiące oraz na zabudowę pożarniczą wynosi minimum 24 miesiące i stanowią kryteria oceny ofert ( zgodnie z ofertą) Okres gwarancji udzielony przez Wykonawcę na sprzęt i wyposażenie dostarczone wraz z pojazdem wynosi minimum 24 miesiące, 9. Okres rękojmi za wady fizyczne przedmiotu Umowy jest równy okresowi gwarancji. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpocznie się w dniu następnym po podpisaniu przez strony protokołu zdawczo-odbiorczego przedmiotu umowy.
II.5) Główny kod CPV: 34144210-3
Dodatkowe kody CPV:
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2018-08-31
Okres w miesiącach | Okres w dniach | Data rozpoczęcia | Data zakończenia |
| 2018-08-31 |
II.9) Informacje dodatkowe:
Określenie warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
Nie dotyczy
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Ocena techniczna | 20,00 |
Okres gwarancji na podwozie pojazdu wraz z kabiną załogi | 10,00 |
Okres gwarancji na zabudowę pożarniczą | 10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Istotne dla stron postanowienia związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego zawiera wzór umowy stanowiący załącznik do SIWZ Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy: 2.Zamawiajacy dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy pzp, zmiany, o których mowa mogą dotyczyć: a) zmiany terminu zakończenia realizacji umowy, jeżeli zajdą okoliczności, na które strony umowy nie będą miały wpływu lub wystąpienia których, nie przewidywano w chwili zawarcia niniejszej umowy, b) zmiany podwykonawców, których udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający, c) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany podatku VAT w wyniku zmiany przepisów prawa, w takiej sytuacji do rozliczenia przyjęta zostanie kwota netto i naliczony podatek VAT wg obowiązujących przepisów. W przypadku zmiany stawki podatku VAT w trakcie wykonywania umowy, zmianą zostanie objęta wyłącznie część umowy wykonywana po wejściu w życie nowej stawki podatku. Powyższa zmiana następuje z mocy prawa, od dnia wejścia w życie nowej stawki podatku VAT, d) zmiana zasad dokonywania odbioru. 3.Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 2) jest złożenie pisemnego wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: a) opis propozycji zmiany, b) uzasadnienie zmiany, c) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy, d) opis wpływu zmiany na terminy wykonania usługi. 4.Zmiany, o których mowa w ust. 2) mogą zostać dokonane, jeżeli zachodzą i są ich uzasadnieniem, któreś z niżej wymienionych okoliczności: a) obniżenie kosztu wykonania usługi (wynagrodzenia Wykonawcy), b) zmiana obowiązujących przepisów, c) siła wyższa. 5.Dokonanie zmian, wymaga podpisania aneksu do umowy. 6. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, b) zmiana danych teleadresowych, osób reprezentujących stron lub oznaczenia stron umowy – wynikających ze zmiany stanu faktycznego albo prawnego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-03-28, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający na dostawę pojazdu zamierza pozyskać dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Zamawiający informuje, że nieprzyznanie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej , stanowić będzie podstawę do unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp. zarówno przed jak i po otwarciu ofert a przed podpisaniem umowy. Unieważnienie postępowania przetargowego z powodu niewystarczającej ilości środków pieniężnych niezbędnych do jego realizacji nie będzie skutkować możliwością dochodzenia przez Oferentów od Zamawiającego strat wynikłych z przygotowania oferty.
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA :
straz_-_2018_-_pojazd-212.03.2018.doc
ZAŁĄCZNIK NR 6 - Specyfikacja Techniczna Samochodu Ratowniczo -Gaśniczego Typu Średniego dla Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Ślemieniu
specyfikacja_techniczna_-_samochod_strazacki-ostateczna.doc
ZAPYTANIA WYKONAWCÓW I ODPOWIEDZI:
RIBR.271.2.3.RPO.2018 Ślemień, dnia 23 marca 2018 r.
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego
na ”Dostawę samochodu ratowniczo – gaśniczego typu średniego dla Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Ślemieniu”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej :V Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów dla działania: 5.5. Wzmocnienie potencjału służb ratowniczych.
I. W związku z otrzymanym zapytaniem od Wykonawcy, Zamawiający – Gmina Ślemień, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. ( t.j. z 2017 r., poz. 1579 ), udziela następujących wyjaśnień:
Pytanie 1.
Czy Zamawiający dopuści podwozie fabrycznie nowe, rok produkcji 2017 ?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści jedynie pojazd z podwoziem fabrycznie nowym, rok produkcji 2018.
Pytanie 2.
Czy Zamawiający dopuści samochód z zawieszeniem mechanicznym przedniej osi a zawieszenie tylnej osi pneumatyczne samopoziomujące?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści jedynie samochód z zawieszeniem mechanicznym osi przedniej i tylnej, wyposażonym w: resory paraboliczne, amortyzatory i stabilizatory przechyłów.
Pytanie 3.
Czy Zamawiający dopuści samochód z szerokością całkowitą 2567mm?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści pojazd o szerokości nie przekraczającej 2550 mm. Wymiar ten nie obejmuje: lusterek zewnętrznych, świateł umieszczonych na bokach pojazdu oraz elementów elastycznych wykonanych z gumy lub z innych tworzyw sztucznych.
Pytanie 4.
Czy Zamawiający dopuści wykonanie zbiornika na wodę o pojemności 3000l z tolerancją ± 1%, zapisana w świadectwie dopuszczenia jako 2995l?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści wykonanie zbiornika na wodę o pojemności 3000 l z tolerancją ± 1% zapisaną w świadectwie dopuszczenia jako 2995 l.
Pytanie 5 do SIWZ zał. 6 pkt. 2.6
Czy Zamawiający dopuszcza aby tylko lusterka główne zewnętrzne były elektrycznie sterowane i podgrzewane?
Informujemy, że nie ma na rynku pojazdów, w których wszystkie lusterka zewnętrzne są podgrzewane i elektrycznie sterowane.
Odpowiedź:
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza aby tylko lusterka główne po stronie kierowcy i dowódcy były sterowane elektrycznie i podgrzewane.
Pytanie 6 do SIWZ zał. 6 pkt. 2.8
Co Zamawiający miał na myśli wprowadzając zapis :” ładowarki powinny być zasilane z instalacji samochodowej z uwzględnieniem przetwornicy 24V/12V oraz powinno być wyprowadzenie instalacji do zasilania ze źródła zewnętrznego w garażu z instalacji ~230V z lewej strony pojazdu. Sposób realizacji w gestii Wykonawcy, do uzgodnienia z zamawiającym na etapie realizacji zamówienia.”
Nie da się doprowadzić bezpośrednio napięcia 230V do instalacji 24V.
Czy Zamawiający uzna;” za spełniony zapis punktu 2.8 jeżeli będzie zamontowany układ do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła 230V ( z pkt:2.13) z gniazdem przyłączeniowym z wyrzutnikiem i wtyczką z przewodem do ładowania Akumulatorów, a tym samym zapewnione ładowanie latarek i radiotelefonów w czasie postoju bez obawy o rozładowania akumulatorów .”?
Odpowiedź: Zamawiający wprowadzając zapis w pkt. 2.8 dotyczący sposobu zasilania ładowarek, miał na myśli rozwiązanie uszczegółowione później w pkt. 2.13.
Tak więc, zamontowany układ do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła 230V z gniazdem przyłączeniowym z wyrzutnikiem i wtyczką do ładowania akumulatorów, a tym samym zapewniający ładowanie latarek i radiotelefonów w czasie postoju bez obawy rozładowania akumulatorów pojazdu, jest rozwiązaniem o które Zamawiającemu chodzi.
Pytanie 7 do SIWZ zał. 6 pkt. 2.10
Czy Zamawiający dopuści zapis” Wszystkie lampy zabezpieczone przed uszkodzeniem, mechanicznie za pomocą osłon, lub poprzez zastosowanie odpowiednio wytrzymałych na uderzenia kloszy np. z poliwęglanu”?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza rozwiązanie zabezpieczenia lamp przed uszkodzeniem mechanicznym poprzez zastosowanie odpowiednio wytrzymałych na uderzenia kloszy z poliwęglanu.
Pytanie 8 do SIWZ zał. 6 pkt. 2.17
Czy Zamawiający dopuści : z przodu centralnie zamontowaną wyciągarkę w obudowie kompozytowej, stelaż z obudową wyciągarki wyposażone w sworzeń do odholowania, bez zaczepów typu szekla, a z tyłu hak paszczowy do ciągnięcia przyczep do 10t, Ringfeder ,bez innych zaczepów do holowania .
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza rozwiązanie: z przodu pojazdu stelaż z obudową wyciągarki wyposażone w sworzeń umożliwiający holowanie, bez zaczepów typu szekla oraz z tyłu pojazdu hak holowniczy typu paszczowego do ciągnięcia przyczep o masie minimalnej 8 ton, bez zaczepów typu szekla.
Pytanie 9 do SIWZ zał. 6 pkt. 2.20
Zamawiający wymaga:” Wylot spalin wyprowadzony na lewą stronę pojazdu”;
Zgodnie z obowiązującymi przepisami wylot spalin może być wyprowadzony na jedna lub drugą stronę.
Uzależnione jest to tylko od garażowania pojazdów i zamontowania w nich instalacji odprowadzających spaliny. Parametr ten może być uzgodniony indywidualnie z odbiorcą na etapie realizacji zamówienia.
W chwili obecnej samochody spełniają już rygorystyczne przepisy-EURO 6-dla których nie są wymagane odciągi spalin.
Czy Zamawiający dopuści zatem wyprowadzenie wylotu spalin na prawą stronę pojazdu ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza wyprowadzenie wylotu spalin na prawą stronę pojazdu.
Pytanie 10 do SIWZ zał. 6 pkt. 3.1
Czy Zamawiający dopuszcza aby konstrukcja i poszycie zewnętrzne zabudowy było wykonane w całości z materiałów odpornych na korozję: z aluminium, kompozytów i stali nierdzewnej?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza wykonanie konstrukcji i poszycia zewnętrznego zabudowy z: aluminium, materiałów kompozytowych i stali nierdzewnej.
Pytanie 11 do SIWZ zał. 6 pkt. 3.1
Czy Zamawiający dopuszcza aby pionowe poszycia skrytek pokryte były anodową gładką blachą aluminiową a spody schowków wyłożone blachą nierdzewną ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza rozwiązanie aby pionowe poszycia skrytek pokryte były anodową gładką blachą aluminiową a spody schowków wyłożone blachą nierdzewną.
Pytanie 12 do SIWZ zał. 6 pkt. 3.1
Czy Zamawiający dopuszcza szerokość pojazdu 2505 mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza pojazd o szerokości nie przekraczającej 2550 mm. Wymiar ten nie obejmuje: lusterek zewnętrznych, świateł umieszczonych na bokach pojazdu oraz elementów elastycznych wykonanych z gumy lub z innych tworzyw sztucznych.
Pytanie 13 do SIWZ zał. 6 pkt. 3.5
Czy Zamawiający dopuści: „ pojedyncze listwy LED, umieszczone pionowo po obu stronach każdego schowka , na całą wysokość, przy prowadnicy żaluzji „?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza rozwiązanie oświetlenia skrytek poprzez pojedyncze listwy LED umieszczone pionowo po obu stronach każdego schowka, na całą wysokość, przy prowadnicy żaluzji.
Pytanie 14 do SIWZ zał. 6 pkt. 3.6
Czy Zamawiający dopuści: „załączanie oświetlenia powierzchni dachu tylko z przedziału pracy autopompy”?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza rozwiązanie załączania oświetlenia powierzchni dachu tylko z przedziału pracy autopompy.
Pytanie 15 do SIWZ zał. 6 pkt. 3.22
Nie istnieją układy wodno-pianowe, które można skutecznie odwodnić przy użyciu tylko dwóch zaworów, w związku z czym czy Zamawiający dopuszcza by konstrukcja układu wodno-pianowego umożliwiała całkowite odwodnienie przy wykorzystaniu dwóch dodatkowych zaworów odwadniających oraz innych stałych elementów układu wodno-pianowego np. zawory, pokrywy?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza by konstrukcja układu wodno-pianowego umożliwiała całkowite odwodnienie przy wykorzystaniu dwóch zaworów odwadniających oraz innych stałych elementów układu wodno-pianowego np. zawory, pokrywy.
Pytanie 16 do SIWZ zał. 6 pkt. 3.23
Czy Zamawiający dopuszcza zamiast licznika motogodzin pracy autopompy licznik czasu pracy autopompy?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zamiast licznika motogodzin pracy autopompy licznik czasu pracy autopompy.
Pytanie 17 do SIWZ zał. 6 pkt. 3.27
Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie zaworu odcinającego dla działka ze sterowaniem elektryczno-
pneumatycznym umieszczonego w ogrzewanym przedziale autopompy?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zastosowanie zaworu odcinającego dla działka ze sterowaniem elektro – pneumatycznym umieszczonego w ogrzewanym przedziale autopompy.
Pytanie 18. Pkt. 4.4
Latarki kątowe, akumulatorowe, z ładowarkami zamontowanymi w kabinie – 6 kpl.
Latarki powinny posiadać następujące cechy i funkcjonalności:
· możliwość zastosowania w przestrzeniach zagrożonych wybuchem klasyfikowanych jako strefy Z1 i Z2 (niebezpieczeństwa wybuchu gazów, par lub mgieł), grupy wybuchowości IIB oraz klasy temperaturowej T4,
· obudowa klasy IP54, odporna na uderzenia oraz wilgoć,
· wykonanie w technologii LED, moc strumienia światła co najmniej 175 lm,
· dwa podstawowe tryby oświetlenia - niski oraz wysoki,
· akumulator o pojemności co najmniej 1800mAh,
· zaczep umożliwiający pewne mocowanie do ubrania specjalnego.
Czy Zamawiający dopuści latarkę o trybach oświetlenia: niski, wysoki, migający oraz Moonlight, w którym latarka może nieprzerwanie pracować przez 15 minut ?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści latarkę o trybach oświetlenia: niski, wysoki, migający oraz Moonlight, w którym latarka może pracować nieprzerwanie przez 15 dni.
Pytanie 19.
Czy Zamawiający dopuści akumulator o pojemności 1500 mAh?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści latarkę z akumulatorem o pojemności 1500 mAh
Pytanie 20.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu o szerokości całkowitej wynoszącej 2 525mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza pojazd o szerokości nie przekraczającej 2550 mm. Wymiar ten nie obejmuje: lusterek zewnętrznych, świateł umieszczonych na bokach pojazdu oraz elementów elastycznych wykonanych z gumy lub z innych tworzyw sztucznych.
Pytanie 21.
Czy Zamawiający wyrazi zgodą na dostarczenie pojazdu z zabudową wykonaną z aluminium oraz tworzywa sztucznego i niektórymi elementami ze stali nierdzewnej?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza wykonanie konstrukcji i poszycia zewnętrznego zabudowy z: aluminium, materiałów kompozytowych i stali nierdzewnej.
Pytanie 22.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu ze zbiornikiem wody o pojemności wynikającej z tolerancji pomiarowej , tj. 2 900 l?
Odpowiedź: Zamawiający dopuści wykonanie zbiornika na wodę o pojemności 3000 l z tolerancją ± 1%. Wartość: 2900 l przekracza dopuszczalną dolną granicę tolerancji.
- W związku z udzielonymi odpowiedziami zmianie ulega załącznik:
- Załącznik nr 6 – SPECYFIKACJA TECHNICZNA SAMOCHODU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO TYPU ŚREDNIEGO DLA JEDNOSTKI OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ W ŚLEMIENIU.
Aktualny załącznik zostanie zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego.
II. UWAGA !!! – Zamawiający informuje, że w przedłuża termin składania ofert do dnia 30 marca 2018 r. do godz. 09:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30 marca 2018 r. o godz. 09:15. Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.
AKTUALNY ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ :
specyfikacja_techniczna_po_zapytaniach_21.03.2018_-_popr.ii.doc
Zmiana treści ogłoszenia zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Data: 19.03.2018
Adres strony internetowej (url): www.slemien.pl
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu :Data:2018-03-28,godzina :09:00. Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia ( przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):Nie.
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu :Data:2018-03-30,godzina :09:00. Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia ( przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):Nie.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2018-03-23
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-03-23 07:40:24
- Liczba odsłon: 653
- Historia dokumentu: