OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

W postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego

 

Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 688 511,00 PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetowego wynikającego z planowanych zadań inwestycyjnych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I.                    1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Ślemieniu ,

                                                    ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień,

                                                    woj. śląskie,

                                                    pow.żywiecki

                                                    tel. 033 8654098.

·                  Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl

·                  Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 w związku z art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.).

Do postępowania przetargowego mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  - z dnia 20 listopada 2007 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy, opublikowany w Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655, następnie zmiany opublikowane w Dziennikach Ustaw z 2008 r. nr 171, poz. 1058, nr. 220, poz. 1420, nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. nr 19, poz. 101, nr 65, poz. 545, nr 91, poz. 742, oraz nowelizację 5 listopada 2009 r. ( Dz. U. z 2009 r. nr 206, poz. 1591) i 2 grudnia 2009 r. ( Dz. U. z 2009 r. nr 223, poz. 1778) – zwanej dalej ustawą.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

 

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 688 511,00 PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetowego wynikającego z planowanych zadań inwestycyjnych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Udzielenie kredytu długoterminowego wysokości 2 688 511,00 PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetowego wynikającego z planowanych zadań inwestycyjnych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów. Szczegółowy opis warunków udzielenia kredytu: 1. Wysokość kredytu :2 688 511,00 zł 2. Okres kredytowania : od 2011 do 2025 r. 3. Oprocentowanie bazowe: według stawki WIBOR 3M + stała marża banku obowiązująca w okresie kredytowania, 4. Waluta kredytu : PLN polski złoty 5. Spłata kredytu następować będzie w okresach kwartalnych : 60 rat począwszy od dnia 31.03.2011 r. 6. Termin i forma zaciągnięcia kredytu: przelew w transzach uzależnionych od potrzeb zamawiającego 3-4 transze, 7. Spłata odsetek następować będzie miesięcznie na podstawie zawiadomienia przesyłanego przez Wykonawcę do Zamawiającego. Dniem spłaty odsetek jest ostatni dzień miesiąca. 8. Kredyt przeznaczony jest na pokrycie planowanego deficytu budżetowego wynikającego z planowanych zadań inwestycyjnych oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów. 9. Zamawiający zastrzega prawo do niewykorzystania całej kwoty kredytu , o którym mowa w pkt. 3.1 SIWZ 10. Rezygnacja z części kredytu następuje w formie oświadczenia złożonego na piśmie do dnia 20.12.2010 roku. 11. Umowa kredytowa nie będzie zawierała innych prowizji z wyjątkiem prowizji od udzielenia kredytu..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.13.00.00-5.- usługi udzielania kredytu.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.1.8) Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej : Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

II.1.9) Informacja o ustanowieniu dynamicznego systemu zakupów: Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Termin wykonania zamówienia: 02.07.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wpłaty wadium od Wykonawców.

III.2) ZALICZKI

·                  Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·           III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   - Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust 1 pkt 1-4 ustawy Pzp wg wzoru zgodnie z Zał. Nr 2, - Koncesji , zezwolenia lub licencji - Komisja Nadzoru Bankowego

·           III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

·           III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

·           III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

·           III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku wtym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·           III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·                  koncesję, zezwolenie lub licencję

·           III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·                  oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·                  aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·                  aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·           III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·                  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy sporządzony zgodnie z zał. Nr 1

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

 

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych - przewiduje zmiany w zakresie postanowień umowy. Z uwagi na specyficzne zapisy umów które stosowane są przez poszczególne banki Zamawiający nie narzuca projektu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień ul. Krakowska 148 pow. żywiecki woj. śląskie.

IV.4.2) Termin składania ofert do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.06.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień ul. Krakowska 148 pow. żywiecki woj. śląskie.

Otwarcie ofert: 18.06.2010 r. godz. 11:30.

IV.4.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.4) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

IV.4.5) OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU:

- zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 02.06.2010 r. Numer ogłoszenia: 154648-2010.

- zamieszczono w BIP Gmina Ślemień : 02.06.2010

- zamieszczono na tablicy ogłoszeń dnia: 02.06.2010 r.

 

 

 

 

                                                                                       Wójt Gminy Ślemień

                                                                                     mgr Małgorzata Pępek


siwz_kredyt_2010_-i.doc



z21.bmp

 z20.bmp

z19.bmp

z18.bmp

z17.bmp

z16.bmp

z15.bmp

z14.bmp

z13.bmp

z12.bmp

z11.bmp

z10.bmp

z9.bmp

z8.bmp

z7.bmp

z6.bmp

z5.bmp

z4.bmp

z3.bmp

z2.bmp

z1.bmp

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_21.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_20.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_19.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_18.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_17.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_16.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_15.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_14.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_13.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_12.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_11.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_10.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_9.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg_1.jpg

uchwala_w_sprawie_kredytu.jpg

nds_2_z_2.jpg

bilans_jb_3z2.jpg

bilans_jb_2z2.jpg

bilans_jb_1z2.jpg

bilans_1z2.jpg

bilans_2z2.jpg



Dotyczy: przetargu nieograniczonego na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 688 511,00 PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetowego wynikającego z planowanych zadań inwestycyjnych oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.




W związku z wnioskami wykonawców w sprawie udzielenia odpowiedzi na ich pytania , Zamawiający Gmina Ślemień przesyła treść pytań oraz udziela wyjaśnienia w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.



Odpowiedzi na zapytania


 

  1. Czy zamawiający przewiduje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego?

Tak, zamawiający przewiduje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego.

 

  1. Czy Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na wekslu mającym stanowić zabezpieczenie kredytu?

Tak, skarbnik złoży kontrasygnatę na wekslu mającym stanowić zabezpieczenie kredytu.

 

  1. Czy została podjęta uchwała o zaciągnięciu kredytu upoważniającego Wójta Gminy do jego zaciągnięcia oraz wskazująca źródło spłaty kredytu?

W sprawie zaciągnięcia kredytu została podjęta Uchwała Nr Uchwała Nr XLIII / 281 /2010 Rady Gminy Ślemień z dnia 25 maja  2010 roku a także w § 15 Uchwały Nr XXXIX/257/2010 Rady Gminy Ślemień z dnia 14 stycznia 2010 roku w sprawie podjęcia uchwały budżetowej na rok 2010 zostały umieszczone odpowiednie upoważnienia Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek. W/w dokumenty stanowią załącznik do SIW.

 

  1. Czy Gmina posiada pozytywną opinię RIO o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu?

Gmina wystąpiła z wnioskiem o uzyskanie opinii o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu, oczekujemy na opinię. Jednakże  kredyt,  o który się ubiegamy uwzględniony był w prognozie zadłużenia, która przedkładana była Regionalnej Izbie Obrachunkowej,  do której Gmina otrzymała pozytywną opinię.      

 

  1. Prosimy o przedłożenie prognozy kwoty długu Gminy na okres kredytowania?

Załączamy przepływy pieniężne, które przedłożone były Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem otrzymania opinii do kredytu.

 

 

Odpowiedzi na zapytania

 

  1. Czy do naliczania odsetek w okresie kredytowania należy przyjąć kalendarz rzeczywisty tj. rok obrachunkowy liczący 365/366 dni?

Do naliczania odsetek w okresie kredytowania należy przyjąć rok obrachunkowy liczący 365  dni.

 

  1. Czy do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć kalendarz rzeczywisty tj. rok obrachunkowy liczący 365/366 dni?

Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć rok obrachunkowy liczący 365  dni.

 

  1. Rozdział III pkt 2 i rozdz. XX pkt 2 SIWZ – „Okres kredytowania: od 2011 do 2025 r.” Pytanie: ponieważ okres kredytowania liczy się od podpisania umowy kredytowej do dnia spłaty kredytu, proponujemy zapis:

Zmienia się zapis rozdziału III pkt 2 i rozdz. XX pkt 2 SIWZ okres kredytowania od 2011 do 2025 na „Okres kredytowania: od 2010 do 2025 r.”

 

  1. Rozdział III pkt 3 i rozdz. XX pkt. 3 SIWZ – „Oprocentowanie bazowe: według stawki WIBOR 3 M + stała marża banku obowiązująca w okresie kredytowania” pytanie: czy WIBOR 3M może być stawką ustalaną na okres trzech miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M z 20-do dnia ostatniego miesiąca kwartału kalendarzowego lub ostatniego dnia roboczego przed tą datą, jeśli w danym dniu nie ma notowania i mająca zastosowanie do odsetek naliczonych począwszy od 25-go dnia tego miesiąca ?

WIBOR 3M może być stawką ustalaną na okres trzech miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M z 20-go dnia ostatniego miesiąca kwartału kalendarzowego lub ostatniego dnia roboczego przed ta datą,  jeżeli w danym dniu nie ma notowania i mająca zastosowanie do odsetek naliczonych począwszy od 25-go dnia tego miesiąca.

 

  1. Rozdział III pkt 5 SIWZ – „Spłata kredytu następować będzie w okresach kwartalnych: 60 rat począwszy od dnia 31.03.2011r. „ pytanie: czy zapis ten może być sprecyzowany w następujący sposób: Spłata kredytu następować będzie w okresach kwartalnych : 60 rat płatnych w ostatnim dniu każdego kwartału, począwszy od dnia 31.03.2011r. w tym 59 rat po 44 808,00 i ostatnia rata wyrównującą w wysokości 44.839,00 płatna do 31.12.2025r ?

W rozdziale III pkt. 5 SIWZ – zapis „Spłata kredytu następować będzie w okresach kwartalnych: 60 rat począwszy od dnia 31.03.2011r. „ zamienia się na zapis: „Spłata kredytu następować będzie w okresach kwartalnych : 60 rat płatnych w ostatnim dniu każdego kwartału, począwszy od dnia 31.03.2011 r. w tym 59 rat w równej wysokości po i ostatnia rata wyrównującą płatna do 31.12.2025 r.”

 

  1. Rozdział VII SIWZ – do wyliczenia ceny oferty należy określić wysokość rat. Pytanie: czy wyliczenie ceny oferty może być oparte na niżej określonym harmonogramie spłat: „Spłata kredytu następować będzie w okresach kwartalnych : 60 rat płatnych w ostatnim dniu każdego kwartału, począwszy od dnia 31.03.2011r. w tym 59 rat po 44 808,00 i ostatnia rata wyrównującą w wysokości 44.839,00 płatna do 31.12.2025r.” ?

Wyliczenie ceny oferty należy określić na następującym harmonogramie spłat:: „Spłata kredytu następować będzie w okresach kwartalnych : 60 rat płatnych w ostatnim dniu każdego kwartału, począwszy od dnia 31.03.2011 r. w tym 59 rat w równej wysokości po i ostatnia rata wyrównującą płatna do 31.12.2025 r.”

 

  1. Z uwagi na sprzeczne zapisy w rozdz. XVII pkt a i w pkt 2 Oferty – dotyczące zastosowania stawki WIBOR  (oprocentowanie należy wyliczyć wg zmiennej stopy WIBOR 3M –dla porównania ofert zastosować stawkę WIBOR 1M z 26.04.2010r. po czym w ofercie kredytowej należy wpisać odestki wyliczone na bazie WIBOR 3M – prosimy o ostateczne określenie na bazie jakiej stawki ma być wyliczona cena oferty WIBOR 1M z 26.04.2010r. czy WIBOR 3M z 26.04.2010r ?

Dla porównania ofert należy zastosować stawkę WIBOR 3M z 26.04.2010r.

 

  1. Prosimy o informację kiedy zostaną zamieszczone na stronie internetowej sprawozdania jako załączniki do SIWZ ?

Załączniki do SIWZ zostały zamieszczone na stronie internetowej dnia 10.06.2010 r.

 

  1. Czy Gmina posiada zobowiązania z tytułu wykupu wierzytelności?

Gmina nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności.

 

  1. Z uwagi na krótki okres przetargu oraz brak załączonych do SIWZ sprawozdań finansowych prosimy o informację, czy Zamawiający przewiduje przesunięcie terminu składania ofert przetargowych ?

Zamawiający przewiduje przesunięcie terminu składania ofert przetargowych do dnia 23 czerwca 2010 r., godzina 11:00 , miejsce : Urząd Gminy w Ślemieniu, 34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148, pow. żywiecki, woj. śląskie.

 

 

                                                                             Wójt Gminy Ślemień

                                                                            mgr Małgorzata Pępek





















Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2967570]

przewiń do góry