Nr sprawy: FZ.271.2.2011                                                                 Ślemień, dnia 10 marca 2011 r.

 

                                                OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 

Na „wykonanie pełnobranżowego projektu budowlano wykonawczego Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej wraz z realizacją robót budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji w miejscowości Ślemień etap I zadanie 1 - zaprojektuj i wybuduj”

 

Ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych : 41080 - 2011; data zamieszczenia: 10.03.2011 r.

Ogłoszenie na stronie internetowej : data zamieszczenia: 10.03.2011 r.

Ogłoszenie na tablicy ogłoszeń UG Ślemień: 10.03.2011 r.

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Ślemieniu , ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, tel. 033 8654098.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugslemien.ig.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie pełnobranżowego projektu budowlano wykonawczego Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej wraz z realizacją robót budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji w miejscowości Ślemień etap I zadanie 1 - zaprojektuj i wybuduj.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia pn: Wykonanie pełnobranżowego projektu budowlano- wykonawczego Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej wraz z realizacją robót budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji w miejscowości Ślemień etap I zadanie 1 zaprojektuj i wybuduj, są roboty budowlane polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu pełnobranżowego projektu budowlano- wykonawczego Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej wraz z realizacją robót budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji w miejscowości Ślemień etap I zadanie 1 Ideą Zamawiającego Gminy Ślemień jest wybudowanie Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej w Ślemieniu. Park Etnograficzny będzie pełnił funkcję muzeum typu skansenowego czyli muzeum etnograficznego. Celem Parku będzie zgromadzenie , ochrona i zaprezentowanie materialnej kultury ludowej obszaru Żywiecczyzny. Będą tu zgromadzone obiekty architektoniczne , ich wyposażenie , narzędzia rolnicze i rzemieślnicze , wystrój , odzież oraz inne elementy folkloru. Przedmiotowy projekt realizowany będzie w systemie zaprojektuj i wybuduj. Bezpośrednim celem przedmiotowego przedsięwzięcia jest zwiększenie znaczenia kultury , jako czynnika rozwoju społeczno- gospodarczego Gminy Ślemień oraz Regionu Powiatu Żywieckiego , poprzez zachowanie dla przyszłych pokoleń wyjątkowego dziedzictwa kulturowego Żywiecczyzny. Park Etnograficzny zlokalizowany zostanie na nieruchomościach rolnych, stanowiących część działek należących do Skarbu Państwa , a będących w zarządzie Nadleśnictwa Jeleśnia. Działki nr 170 3 i 5098 o łącznej powierzchni 6 ha wpisane są do Księgi Wieczystej pod numerem BB1Z000882172 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Żywcu. Gmina Ślemień dysponuje w/w nieruchomościami na podstawie umowy najmu numer 1 2011 zawartej ze Skarbem Państwa Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe- Nadleśnictwo Jeleśnia w dniu 08.03.2011 r. Planowane przedsięwzięcie jest zgodne z wymaganiami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Dz.U. Nr 80, poz. 717 z póź. zm. Rada Gminy Ślemień podjęła Uchwałę nr XV 111 2008 z dnia 06.02.2008 r. w sprawie przystąpienia do zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Ślemień uchwalonego Uchwałą nr XXXI 192 2001 Rady Gminy Ślemień z dnia 06.04.2001 r. polegającej na wyznaczeniu terenów pod lokalizację Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej w Ślemieniu , na działkach nr 5098 i 170 3. Działki na których zlokalizowany będzie Park nie są uzbrojone. W związku z powyższym istnieje konieczność uzbrojenia terenu w podstawowe media: woda , kanalizacja , energia elektryczna. Istniejąca sieć energetyczna przebiega w odległości około 300 metrów od projektowanego Parku. W pobliżu Parku budowana jest sieć kanalizacyjna. Dogodny dojazd do terenu Parku zapewniają drogi powiatowe 1413S przecinające planowaną budowę. Ukształtowanie terenu korzystne do prowadzenia prac budowlanych. Teren otwarty o ukształtowaniu płaskim z lekkim nachyleniem. Projekt Parku Etnograficznego przewiduje odtworzenie typowego układu zabudowań wsi beskidzkiej. Planowana jest zabudowa 17 obiektów , których wykaz stanowi załącznik nr D do SIWZ. Pełnobranżowy projekt Parku Etnograficznego powinien zawierać następujące elementy: Aktualizację mapy zasadniczej do celów projektowych. Dokumentację geologiczno-inżynierską opracowaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 września 1998 w sprawie geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych Dz. U. z 1998 nr 126 poz. 839 Projekt zagospodarowania terenu wskazujący lokalizację poszczególnych obiektów , niezbędne ciągi komunikacyjne , miejsca parkingowe dla autobusów i samochodów osobowych , urządzenia małej architektury. Projekt zagospodarowania terenu należy uzgodnić w niezbędnym zakresie. W projekcie zagospodarowania terenu należy wskazać rezerwę terenu pod obiekt sakralny oraz karczmę , które nie będą zabudowane na terenie Parku Etnograficznego w ramach realizowanego projektu. Projekt wewnętrznej instalacji wodociągowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami. Projekt wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami. Projekt instalacji odgromowej, alarmowej, monitoringu, oświetlenia terenu i sygnalizacji pożarowej. Projekt instalacji przeciwpożarowej - hydrantowej lub alternatywnej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami. Projekt budowlany i wykonawczy branży drogowej obejmujący parkingi , drogi wewnętrzne i ciągi piesze wraz z projektem wjazdu na teren Parku Etnograficznego. Projekt organizacji ruchu na czas trwania budowy oraz projekt stałej organizacji ruchu przy Parku Etnograficznym zatwierdzone przez odpowiednie urzędy. Inwentaryzację budowlaną obiektów kubaturowych przeznaczonych do przeniesienia do Parku Etnograficznego wg załącznika nr D do SIWZ wraz z określeniem stanu technicznego poszczególnych elementów obiektów. Dokumentację fotograficzną obiektów - jako załącznik do inwentaryzacji. Projekt budowlano i wykonawczy odbudowy obiektów we wszystkich obiektach należy zaprojektować fundamenty, nową więźbę dachu wraz z pokryciem z gontu i dranicy Projekt urządzenia terenów zieleni wraz ze wskazaniem gatunków roślin zalecanych do nasadzania. Pełnobranżowy projekt budowlano-wykonawczy należy sporządzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej , specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego Dz. U. z 2004 r. nr 202 poz. 2072 wraz z kompletem wymaganych opinii , uzgodnień i decyzji. Projekt należy uzgodnić z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oddział w Bielsku-Białej oraz uzyskać pozwolenie Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych jeżeli zachodzi taka konieczność. Wykonawca złoży kompletną dokumentację projektową w Starostwie Powiatowym w Żywcu w celu uzyskania pozwolenia na budowę. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę oraz uprawomocnieniu się decyzji Wykonawca zgłosi zamiar przystąpienia do robót budowlanych w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Żywcu i przystąpi do realizacji robót budowlanych objętych opracowaniem projektowym. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu 3 komplety zatwierdzonej dokumentacji technicznej do jego wyłącznej dyspozycji. Poza tym dokumentacja winna być sporządzona w ilości niezbędnej do uzyskania uzgodnień i pozwolenia na budowę. Całkowity koszt wykonania dokumentacji w niezbędnej ilości egzemplarzy obciąża Wykonawcę. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej obejmującej inwentaryzację powykonawczą budowlaną , inwentaryzację geodezyjną powykonawczą wszystkich zabudowanych obiektów oraz uzbrojenia i instalacji wewnętrznych z potwierdzeniem przyjęcia do zasobów geodezyjnych na terenie Parku Etnograficznego. Komplet dokumentacji powykonawczej Wykonawca dostarczy Zamawiającemu do jego wyłącznej dyspozycji. Wykonawca otrzyma pełnomocnictwo do reprezentowania Gminy Ślemień przed odpowiednimi urzędami w celu wykonania niezbędnych czynności do uzyskania pozwolenia na budowę Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej w Ślemieniu. W ramach realizacji projektu budowlanego Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania następującego zakresu czynności: Zakup wskazanych obiektów do przeniesienia do Parku Etnograficznego. Część obiektów przekazana zostanie przez ich właścicieli nieodpłatnie. W wykazie obiektów znajduje się informacja, które obiekty należy wykupić a które przekazane zostaną nieodpłatnie. Rozbiórka obiektów przeznaczonych do przeniesienia do Parku Etnograficznego wraz z wykonaniem szczegółowej dokumentacji fotograficznej filmowej prowadzonych robót w technologii cyfrowej w formatach umożliwiających odtwarzanie plików na standardowym sprzęcie. Katalogowanie i oznakowanie numeryczne wszystkich elementów demontowanych w poszczególnych obiektach. Wszelkie roboty związane z rozbiórka obiektów prowadzone będą pod nadzorem etnografa wskazanego i powołanego w tym celu przez Zamawiającego. Wykonywanie tych prac bez wcześniejszego zawiadomienia inwestora jest niedopuszczalne. Inwestor dokona na bieżąco oceny stanu technicznego poszczególnych elementów obiektów pod katem szkód spowodowanych przez szkodniki drewna, wpływ zawilgocenia i innych czynników mających wpływ na materiał drewniany. Etnograf zakwalifikuje materiał drewniany do ponownej zabudowy oraz wskaże elementy do usunięcia i odtworzenia. Zaleci również metody zabezpieczenia materiału drewnianego przeznaczonego do ponownej zabudowy. Na niektórych obiektach zabudowany jest materiał wykonany z płyt azbestowych elewacja lub pokrycie dachu. Wykonawca zleci do rozbiórki i utylizacji przez uprawnioną firmę. Koszty utylizacji azbestu ponosi Wykonawca. Transport zdemontowanych elementów obiektów z miejsca rozbiórki do miejsca odbudowy w Parku Etnograficznym lub do miejsca bezpiecznego składowania ochrona przed niekorzystnymi warunkami meteorologicznymi , obróbki i mechanicznej przed ponowną zabudową. Wymaga się aby Wykonawca dysponował odpowiednia halą trwałą lub w zabudowie namiotowej, która przeznaczona zostanie na magazyn zdemontowanych elementów i równocześnie warsztat robót zabezpieczających . Wykonawca winien dysponować odpowiednimi maszynami i samochodami umożliwiającymi bezpieczne przeprowadzenie rozbiórki oraz transport w miejsce przeznaczenia. W celu wiernego odtworzenia zabytkowej zabudowy zaleca się zabudowę materiałów pozyskanych wyłącznie ze źródeł lokalnych. Akceptacji proponowanych materiałów do zabudowy dokona inwestor. Konserwacja , renowacja , wymiana uszkodzonych i uzupełnienie brakujących elementów budowli w oparciu o materiał pozyskany z lokalnych źródeł na podstawie inwentaryzacji. Wykonanie fundamentów żelbetowych z okładziną z kamienia lokalnego pod projektowaną odbudowę. Montaż ścian obiektów metodą ciesielską, montaż więźb dachowych oraz pokrycia dachu gontem, zabezpieczenie preparatami ogniotrwałymi drewnianych elementów, wykonanie podłóg w formie klepiska w pomieszczeniach gospodarczych i częściowo mieszkalnych podłogi z desek na legarach na podłożu piaskowym, w kapliczce podłogi z obrobionego piaskowca wykonanie urządzeń ogniowych grzewczych zgodnie z projektem, wykonanie instalacji wod-kan w dwóch obiektach zgodnie z projektem. Odbudowa obiektów zgodnie ze sporządzoną i zatwierdzoną dokumentacją techniczną. Wszelkie konieczne zmiany należy zgłosić Zamawiającemu i uzyskać Jego pisemna zgodę na ich wykonanie. Wykonanie ogrodzenia terenu z siatki stalowej powlekanej lub elementów systemowych na słupkach bez podmurówki wraz z bramą wjazdową. Wykonanie elementów małej architektury. Wykonanie terenów zieleni zgodnie z projektem zagospodarowania terenu i projektem terenów zielonych. Budowę dróg dojazdowych, parkingów i ścieżek dla pieszych o nawierzchni z tłucznia kamiennego. Wykonanie czasowej organizacji ruchu i utrzymanie jej przez cały czas trwania robót budowlanych. Po zakończeniu robót wykonanie oznakowania stałej organizacji ruchu. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z wykonaniem dokumentacji technicznej. W ofertę cenową należy wkalkulować koszty uzyskania niezbędnych uzgodnień , pozwoleń , odbiory wykonywane przez uprawnionych pracowników właścicieli uzbrojenia terenu jeżeli zajdzie taka konieczność, opłat z tytułu przyłączenia do sieci uzbrojenia technicznego i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie Parku Etnograficznego. Wykonawca powoła we własnym zakresie i na koszt własny personel techniczny uprawniony do prowadzenia robót na nieruchomych obiektach zabytkowych Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z wykonaniem dokumentacji technicznej. W ofertę cenową należy wkalkulować koszty zakupu obiektów - budowli do Parku, uzyskania niezbędnych uzgodnień , pozwoleń , odbiory wykonywane przez uprawnionych pracowników właścicieli uzbrojenia terenu jeżeli zajdzie taka konieczność, opłat z tytułu przyłączenia do sieci uzbrojenia technicznego i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie Parku Etnograficznego. Szczególne obowiązki wykonawcy i wymagania odnośnie sposobu prowadzenia robót: . Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: Transport i składowanie odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów Ustawy o odpadach z dnia 27.04.2001 roku Dz. U. nr 62 poz. 628 z późn. zm., w tym: przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregację, transport i składowanie, ponosi koszty z tytułu jw. na wniosek zamawiającego wskaże miejsce składowania lub utylizacji, oraz przedstawi stosowne dokumenty, że powstałe odpady zostały zagospodarowane wywiezione na składowisko, poddane utylizacji zgodnie z w wym. ustawą oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7, 71.22.00.00-6, 45.45.30.00-7, 45.20.00.00-9, 45.10.00.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się zawarcie umowy ramowej: nie

II.1.9) Czy dopuszcza się ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: nie

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.06.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości 125 000,00 zł. Wadium może być wniesione w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Gilowicach Nr: 21 8141 0008 0000 1661 2000 0040, z dopiskiem Wadium - .. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, oryginały dokumentów należy złożyć w kasie Urzędu Gminy Ślemień adres: Gmina Ślemień z siedzibą w Ślemieniu 34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148 - w godz. 8 - 14, , wg instrukcji jn. Wadium należy wnieść przelewem w terminie do dnia 25 marca 2011r. do godz. 10 00. Poręczenie lub gwarancja, o którym mowa powyżej powinno być ważne przez okres ważności oferty, powinno dotyczyć konkretnego zamówienia i zawierać klauzulę o dostępności środków przez Zamawiającego w okresie trwania procedury udzielania zamówienia, bez spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz odpowiednie dokumenty winny być złożone w kasie Zamawiającego Urzędu Gminy Ślemień adres: Gmina Ślemień z siedzibą w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148 - w godz. 8 - 14, uzyskując potwierdzenie złożenia na kserokopii dokumentów, w terminie wyznaczonym dla złożenia oferty. Wadium uważać się będzie za wniesione wtedy, kiedy znajdować się będzie ono na rachunku Zamawiającego, lub zostanie zdeponowane w kasie Zamawiającego w razie wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Podstawy prawne wykluczenia z postępowania określają art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek dotyczący niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2, o którym mowa powyżej, muszą spełniać łącznie wszystkie podmioty działające wspólnie. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli z oświadczenia o spełnieniu warunków art.22 ust 1 będzie wynikało, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym w pkt. IV.1.2.8, oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.8, potwierdzających zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej trzech zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia , w tym: - jedna robota budowlana o wartości nie mniejszej niż 4 mln.zł. - wykonanie jednego projektu rewitalizacji na obszarze min. 35 000 m2 użyteczności publicznej potwierdzenie fizycznie zrealizowanego projektu wykonanie budowli lub konstrukcji z drewna nieszkieletowego o kubaturze min. 2000m3. Jako referencje inne dokumenty dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji zadań, których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania.

·         III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Wykonawca musi dysponować sprzętem budowlanym i środkami transportowymi niezbędnymi do wykonywania robót. Wymagane jest posiadanie następujących narzędzi i urządzeń koparki gąsienicowa o poj. łyżki pow. 0,6 m3 - 2 szt., kop.- ładowarki o poj. łyżki 0,25 m3 - 3 szt., dźwigi - 1 szt, spycharki - 1 szt. samochody ciężarowe 5 - 10 t. - 4 szt., w tym wywrotki , sprzęt do zabezpieczenia wykopów obudowy 50 m2 , co należy udokumentować jak pkt IV 1.2. 7

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Wykonawca powinien dysponować odpowiednio wykwalifikowanymi osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: architektoniczne, wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 2 osoby, konstrukcyjno - budowlanej, wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 1 osoba, instalacyjno - sanitarnej, wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 2 osoby, drogowej wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 1 osoba, elektrycznej, wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 1 osoba, Dysponować odpowiednio wykwalifikowanymi osobami posiadającymi: uprawnienia geodezyjne - 1 osoba aktualne uprawnienia SEP dla robót elektroenergetycznych - 1 osoba Dysponować odpowiednio osobami posiadającymi wykształcenie w zakresie: architektura i urbanistyka o specjalności ochrona zabytków 1 osoba ksero potwierdzone za zgodność - dyplomu ukończenia studiów architektura krajobrazu o specjalności architekt krajobrazu 1 osoba ksero potwierdzone za zgodność dyplomu ukończenia studiów

·         III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        wykonawca musi mieć dostęp lub dysponować środkami finansowymi wystarczającymi do realizacji przedmiotu zamówienia, określonymi na sumę 3 000 000 zł, co winno jednoznacznie wynikać z dokumentu określonego w pkt. IV. 1.2.10, 2.2. wykonawca musi posiadać średnioroczny obrót w ciągu ostatnich trzech lat w zakresie wykonawstwa robót w wysokości 4 000 000 zł, potwierdzony jak w pkt. IV 1.2.9, 2.3. Wykonawca powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 4 000 000 zł, co powinno wynikać z dokumentu określonego w pkt. IV.1.2.11. Wykonawca, który nie dysponuje polisą obejmującą pełny okres realizacji zamówienia, winien złożyć oświadczenie, iż zobowiązuje się do wznowienia polisy jw. na cały okres realizacji zamówienia przed wygaśnięciem posiadanej polisy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

·         Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

·         III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Kosztorys ofertowy, który winien być zgodny wartościowo z wynagrodzeniem ryczałtowym zaoferowanym przez wykonawcę, w ramach oferty. Harmonogram realizacji umowy w ujęciu rzeczowo-finansowym, zgodny z kosztorysem ofertowym oraz ramowym harmonogramem realizacji inwestycji zawierający zestawienie kosztów elementów robót i usług bez podatku VAT. Będzie on podstawą do wystawienia faktur częściowych, obejmujących wykazane w harmonogramie elementy robót jako przedmioty oddzielnych odbiorów zgodnie z umową. Szczegółowy Harmonogram zostanie ustalony w terminie 7 - miu dni od daty podpisania umowy. Zaparafowany na dowód akceptacji przez osobę osoby upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy projekt umowy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne postanowienia umowy określa projekt umowy stanowiący załącznik B. do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Wójta Gminy Ślemień, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach: ustawowej zmiany przepisów podatkowych, zmiany zakresu prac powierzonych podwykonawcom, działania siły wyższej, wystąpienia przyczyn zależnych od zamawiającego, rezygnacji z wykonania części robót, z jednoczesnym ograniczeniem obniżeniem wynagrodzenia wykonawcy, zmiany czasokresu finansowania inwestycji w uzgodnieniu z jednostką finansującą, wówczas może nastąpić zmiana terminu realizacji wydłużenie, stosownie do uzgodnionego a tą jednostką przez zamawiającego nowego czasokresu finansowania, wystąpienia zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, wówczas zmiana umowy może nastąpić w zakresie terminu realizacji. zmiany technologii wykonania robót, lub zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla zamawiającego, przy zachowaniu niepogorszonych standardów jakościowych, zmiany są korzystne dla zamawiającego, konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:www.ugslemien.ig.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148 pow. żywiecki, woj. śląskie pok. 18.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.03.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148 pow. żywiecki, woj. śląskie Sekretariat. Otwarcie ofert nastąpi w UG Ślemień : 25.03.2011 r. godzina 10:30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Priorytet IV - Kultura, Działanie 4.1 Infrastruktura Kultury, oraz dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

 

 

 

                                                                                           Wójt Gminy Ślemień

                                                                                          mgr Małgorzata Pępek



siwz_parczek_333333.doc

program_-_funkcjonalno-uzytkowy-park-2011.docx


ODPOWIEDZI  NA ZAPYTANIA WYKONAWCÓW:

odpowiedzi_n_apytania_wykonawcow-2011.doc


MODYFIKACJA TREŚCI SIWZ

modyfikacja_tresci_siwz_park_-2011.doc



ZMIANA TREŚCI SIWZ:

zmiana_siwz_park_etno-2011.doc



                                                           

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3171625]

przewiń do góry