Wersja archiwalna 2011-03-22 12:00:55
Nr sprawy: FZ.271.2.2011
Ślemień, dnia 10 marca 2011 r.
OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU
Na „wykonanie
pełnobranżowego projektu budowlano wykonawczego Parku Etnograficznego Ziemi
Żywieckiej wraz z realizacją robót budowlanych na podstawie wykonanej
dokumentacji w miejscowości Ślemień etap I zadanie 1 - zaprojektuj i wybuduj”
Ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych
: 41080 - 2011; data zamieszczenia: 10.03.2011 r.
Ogłoszenie na stronie internetowej : data
zamieszczenia: 10.03.2011 r.
Ogłoszenie na tablicy ogłoszeń UG Ślemień: 10.03.2011
r.
Zamieszczanie
ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA
I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1)
NAZWA I ADRES: Urząd Gminy
w Ślemieniu , ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, tel. 033
8654098.
- Adres strony internetowej
zamawiającego:
www.ugslemien.ig.pl
I. 2)
RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA
II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie pełnobranżowego projektu budowlano wykonawczego
Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej wraz z realizacją robót budowlanych na
podstawie wykonanej dokumentacji w miejscowości Ślemień etap I zadanie 1 -
zaprojektuj i wybuduj.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.3)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia pn: Wykonanie
pełnobranżowego projektu budowlano- wykonawczego Parku Etnograficznego Ziemi
Żywieckiej wraz z realizacją robót budowlanych na podstawie wykonanej
dokumentacji w miejscowości Ślemień etap I zadanie 1 zaprojektuj i wybuduj, są
roboty budowlane polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu pełnobranżowego
projektu budowlano- wykonawczego Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej wraz z
realizacją robót budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji w miejscowości
Ślemień etap I zadanie 1 Ideą Zamawiającego Gminy Ślemień jest wybudowanie
Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej w Ślemieniu. Park Etnograficzny będzie
pełnił funkcję muzeum typu skansenowego czyli muzeum etnograficznego. Celem
Parku będzie zgromadzenie , ochrona i zaprezentowanie materialnej kultury
ludowej obszaru Żywiecczyzny. Będą tu zgromadzone obiekty architektoniczne ,
ich wyposażenie , narzędzia rolnicze i rzemieślnicze , wystrój , odzież oraz
inne elementy folkloru. Przedmiotowy projekt realizowany będzie w systemie
zaprojektuj i wybuduj. Bezpośrednim celem przedmiotowego przedsięwzięcia jest
zwiększenie znaczenia kultury , jako czynnika rozwoju społeczno- gospodarczego
Gminy Ślemień oraz Regionu Powiatu Żywieckiego , poprzez zachowanie dla
przyszłych pokoleń wyjątkowego dziedzictwa kulturowego Żywiecczyzny. Park
Etnograficzny zlokalizowany zostanie na nieruchomościach rolnych, stanowiących
część działek należących do Skarbu Państwa , a będących w zarządzie
Nadleśnictwa Jeleśnia. Działki nr 170 3 i 5098 o łącznej powierzchni
II.1.4)
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.32.00.00-7, 71.22.00.00-6, 45.45.30.00-7, 45.20.00.00-9, 45.10.00.00-8.
II.1.6)
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7)
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się zawarcie umowy
ramowej: nie
II.1.9) Czy dopuszcza się ustanowienie
dynamicznego systemu zakupów: nie
II.2)
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.06.2012.
SEKCJA
III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Wykonawca
zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości 125 000,00 zł. Wadium może
być wniesione w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego w Banku
Spółdzielczym w Gilowicach Nr: 21 8141 0008 0000 1661 2000 0040, z dopiskiem
Wadium - .. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -
kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych
przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
oryginały dokumentów należy złożyć w kasie Urzędu Gminy Ślemień adres: Gmina
Ślemień z siedzibą w Ślemieniu 34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148 - w godz. 8 -
14, , wg instrukcji jn. Wadium należy wnieść przelewem w terminie do dnia 25
marca 2011r. do godz. 10 00. Poręczenie lub gwarancja, o którym mowa powyżej
powinno być ważne przez okres ważności oferty, powinno dotyczyć konkretnego
zamówienia i zawierać klauzulę o dostępności środków przez Zamawiającego w okresie
trwania procedury udzielania zamówienia, bez spełnienia jakichkolwiek
dodatkowych warunków. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz
odpowiednie dokumenty winny być złożone w kasie Zamawiającego Urzędu Gminy
Ślemień adres: Gmina Ślemień z siedzibą w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul.
Krakowska 148 - w godz. 8 - 14, uzyskując potwierdzenie złożenia na kserokopii
dokumentów, w terminie wyznaczonym dla złożenia oferty. Wadium uważać się
będzie za wniesione wtedy, kiedy znajdować się będzie ono na rachunku
Zamawiającego, lub zostanie zdeponowane w kasie Zamawiającego w razie wnoszenia
wadium w formie innej niż pieniądz. Wykonawca, którego oferta nie będzie
zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony
z postępowania. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo
zamówień publicznych. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli
wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie
zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł
wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego, zawarcie umowy w
sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po
stronie wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami,
jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3
ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o
których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika
to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
III.2)
ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek
na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
·
III.
3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Podstawy
prawne wykluczenia z postępowania określają art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo
zamówień publicznych. W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek
dotyczący niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2, o którym mowa
powyżej, muszą spełniać łącznie wszystkie podmioty działające wspólnie. Warunek
ten będzie spełniony, jeżeli z oświadczenia o spełnieniu warunków art.22 ust 1
będzie wynikało, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek. Zamawiający nie
wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
·
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Wykonawca
musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym w pkt. IV.1.2.8, oraz
dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.8, potwierdzających
zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia
postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym
okresie, co najmniej trzech zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością
robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia , w tym: - jedna robota
budowlana o wartości nie mniejszej niż 4 mln.zł. - wykonanie jednego projektu
rewitalizacji na obszarze min.
·
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Wykonawca
musi dysponować sprzętem budowlanym i środkami transportowymi niezbędnymi do
wykonywania robót. Wymagane jest posiadanie następujących narzędzi i urządzeń
koparki gąsienicowa o poj. łyżki pow.
·
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Wykonawca
powinien dysponować odpowiednio wykwalifikowanymi osobami posiadającymi
uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
architektoniczne, wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby
inżynierów budownictwa - 2 osoby, konstrukcyjno - budowlanej, wraz z
zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 1
osoba, instalacyjno - sanitarnej, wraz z zaświadczeniem o przynależności do
odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 2 osoby, drogowej wraz z
zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 1
osoba, elektrycznej, wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej
izby inżynierów budownictwa - 1 osoba, Dysponować odpowiednio wykwalifikowanymi
osobami posiadającymi: uprawnienia geodezyjne - 1 osoba aktualne uprawnienia
SEP dla robót elektroenergetycznych - 1 osoba Dysponować odpowiednio osobami
posiadającymi wykształcenie w zakresie: architektura i urbanistyka o
specjalności ochrona zabytków 1 osoba ksero potwierdzone za zgodność - dyplomu
ukończenia studiów architektura krajobrazu o specjalności architekt krajobrazu
1 osoba ksero potwierdzone za zgodność dyplomu ukończenia studiów
·
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
wykonawca
musi mieć dostęp lub dysponować środkami finansowymi wystarczającymi do
realizacji przedmiotu zamówienia, określonymi na sumę 3 000 000 zł, co winno
jednoznacznie wynikać z dokumentu określonego w pkt. IV. 1.2.10, 2.2. wykonawca
musi posiadać średnioroczny obrót w ciągu ostatnich trzech lat w zakresie
wykonawstwa robót w wysokości 4 000 000 zł, potwierdzony jak w pkt. IV 1.2.9,
2.3. Wykonawca powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 4 000 000
zł, co powinno wynikać z dokumentu określonego w pkt. IV.1.2.11. Wykonawca,
który nie dysponuje polisą obejmującą pełny okres realizacji zamówienia, winien
złożyć oświadczenie, iż zobowiązuje się do wznowienia polisy jw. na cały okres
realizacji zamówienia przed wygaśnięciem posiadanej polisy.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
·
III.4.1)
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót
budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy
i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz
narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych
wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z
informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
- sprawozdanie
finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego
rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią
odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku
wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny
dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie
dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
- informację
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których
wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
·
Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na
zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego
zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy,
potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub
jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
·
III.4.2)
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny
odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.
24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku
do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne,
lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
·
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- nie
zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie
orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
·
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego
lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy -
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym
organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania
osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie
wydaje się takiego zaświadczenia
III.6)
INNE DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Kosztorys
ofertowy, który winien być zgodny wartościowo z wynagrodzeniem ryczałtowym
zaoferowanym przez wykonawcę, w ramach oferty. Harmonogram realizacji umowy w
ujęciu rzeczowo-finansowym, zgodny z kosztorysem ofertowym oraz ramowym
harmonogramem realizacji inwestycji zawierający zestawienie kosztów elementów
robót i usług bez podatku VAT. Będzie on podstawą do wystawienia faktur
częściowych, obejmujących wykazane w harmonogramie elementy robót jako
przedmioty oddzielnych odbiorów zgodnie z umową. Szczegółowy Harmonogram
zostanie ustalony w terminie 7 - miu dni od daty podpisania umowy. Zaparafowany
na dowód akceptacji przez osobę osoby upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy
projekt umowy.
III.7)
Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla
wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA
IV: PROCEDURA
IV.1)
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1)
Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
IV.2.2)
Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3)
ZMIANA UMOWY
Czy
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne
postanowienia umowy określa projekt umowy stanowiący załącznik B. do niniejszej
specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmiany do umowy możliwe są jedynie
w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie
wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Wójta Gminy Ślemień, a zmiana
umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach:
ustawowej zmiany przepisów podatkowych, zmiany zakresu prac powierzonych
podwykonawcom, działania siły wyższej, wystąpienia przyczyn zależnych od
zamawiającego, rezygnacji z wykonania części robót, z jednoczesnym
ograniczeniem obniżeniem wynagrodzenia wykonawcy, zmiany czasokresu
finansowania inwestycji w uzgodnieniu z jednostką finansującą, wówczas może
nastąpić zmiana terminu realizacji wydłużenie, stosownie do uzgodnionego a tą
jednostką przez zamawiającego nowego czasokresu finansowania, wystąpienia
zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego
zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek
sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, wówczas zmiana umowy może
nastąpić w zakresie terminu realizacji. zmiany technologii wykonania robót, lub
zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla zamawiającego,
przy zachowaniu niepogorszonych standardów jakościowych, zmiany są korzystne dla
zamawiającego, konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których
nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na
której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:www.ugslemien.ig.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148 pow. żywiecki, woj.
śląskie pok. 18.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.03.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd
Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148 pow. żywiecki, woj. śląskie
Sekretariat. Otwarcie ofert nastąpi w UG Ślemień : 25.03.2011 r. godzina 10:30.
IV.4.5)
Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków
Unii Europejskiej: Projekt
współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata
2007-2013, Priorytet IV - Kultura, Działanie 4.1 Infrastruktura Kultury, oraz
dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego..
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt
Gminy Ślemień
mgr Małgorzata Pępek
program_-_funkcjonalno-uzytkowy-park-2011.docx
nr
sprawy: FZ.271.2.2011
Ślemień, dnia 21 marca 2011 r.
WYKONAWCY
UCZESTNICZĄCY W POSTĘPOWANIU
W TRYBIE
PRZETARGU NIOGRANICZONEGO
Na zadanie:
Wykonanie pełnobranżowego projektu budowlano-
wykonawczego Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej wraz z realizacją robót
budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji w miejscowości Ślemień etap I
zadanie
Działając na podstawie art. 38 ust. 2
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010 r.
, Nr. 113, poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z
wyjaśnieniami:
Pytanie:
1.
w punkcie 1.2 jest zapis
„(…)
Park Etnograficzny zlokalizowany zostanie na nieruchomości rolnych (…)” W
związku z powyższym czy Zleceniodawca zamierza zmienić sposób użytkowania
przedmiotowych nieruchomości i kiedy przewiduje tego dokonać ?
Odpowiedź:
Park Etnograficzny zlokalizowany będzie na
działkach obecnie użytkowanych rolniczo – natomiast teren ten zgodnie z planem
miejscowym jest przeznaczony na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia.
Pytanie
2.
w punkcie
III.2.2 jest zapis
„(…)
wykonawca musi posiadać średnioroczny obrót w ciągu ostatnich trzech lat w
zakresie wykonawstwa robót w wysokości
4 000 000 zł (…)”
Odpowiedź:
„(…)wykonawca musi posiadać średnioroczny
obrót w ciągu ostatnich trzech lat w zakresie wykonawstwa robót w wysokości co
najmniej 4 000 000 zł (…)”
Pytanie
nr 3.
Dot.
punktu III. 3. Czy jedna osoba ( o ile spełnia określone wymagania) może być
wymieniona w 2 lub więcej punktach z zał. POTENCJAŁ KADROWY ?
Odpowiedź:
Nie może.
Pytanie:
4
W
punkcie III.3.1 Zamawiający wymaga dysponowania dwoma osobami z uprawnieniami
instalacyjno- sanitarnymi. Czy przy stosunkowo małym zakresie robót z branży
instalacyjno-sanitarnej nie będzie wystarczające dysponowanie jedną osoba o
takich uprawnieniach ?
Zamawiający dokonuje zmiany w treści
zapisu z: instalacyjno – sanitarnej, wraz z
zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 2
osoby,
na: instalacyjno
– sanitarnej, wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby
inżynierów budownictwa - 1 osoba,
Pytanie:
5
W punkcie III.5
a/ czy koparki o poj. łyżki
pow.
b/ czy koparko ładowarki o poj.
łyżki
Odpowiedź:
Potencjał
sprzętowy:
Wykonawca
musi dysponować sprzętem budowlanym i środkami transportowymi niezbędnymi do
wykonywania robót.
Wymagane jest posiadanie następujących narzędzi i urządzeń: koparki –
dopuszcza się niegasienicowe o poj. łyżki pow.
Pytanie:
6,7
W punkcie III.7 jest zapis :
„(…) Zamawiający dokona wykluczenia wykonawców
zgodnie z treścią art. 24 ust. 1 i
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga złożenia
oświadczenia z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy PZP, Zamawiający w ramach modyfikacji
treści SIWZ uzupełnił oświadczenie. W ramach modyfikacji SIWZ wyeliminowano
błędy literowe.
Pytanie: 8
punkt.
IV.1.3.” Kosztorys ofertowy, który winień być zgodny wartościowo z
wynagrodzeniem ryczałtowym zaoferowanym przez wykonawcą, w ramach oferty” oraz
punkt
IV.7. „Kosztorysy ofertowe należy opracować metodą kalkulacji szczegółowej,
przy czym:
- zamawiający
nie wymaga opracowania kosztorysu ofertowego ściśle wg podanych podstaw wyceny,
w związku z czym można je wykorzystywać jedynie posiłkowo,
-
kosztorys ofertowy może być powiększony
o dodatkowe pozycje kosztów (np. obsługa geodezyjna, koszt zajęcia pasa
drogowego, itp.) w zależności od uznania wykonawcy.
Dodatkowe
pozycje jw. oraz inne wynikające z zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia,
jeżeli nie zostały wycenione odrębnie przez wykonawcę, uważać się będzie, że
zostały ujęte w innych pozycjach kosztorysu.
Wykonawca
określi ceny jednostkowe na wszelkie pozycje wymienione w przedmiarze, oraz
wynikające z dokumentacji projektowej. Pozycje, dla których nie zostaną
wstawione przez wykonawcę ceny jednostkowe, nie zostaną zapłacone po ich
wykonaniu i uważać się będzie, że zostały ujęte w cenach innych pozycji
wymienionych w przedmiarze. (..)”
Ponieważ
zapisy znajdujące się w w/w punktach wzajemnie się wykluczają a Zamawiający nie
podał przedmiaru ani dokumentacji projektowej ( o których mowa w punkcie
IV.7.), która jednocześnie jest przedmiotem zamówienia zwracam się z
zapytaniem, czy kosztorys może być sporządzony w formie uproszczonej ?
Odpowiedź:
Kosztorys
ofertowy, który winien być zgodny wartościowo z wynagrodzeniem ryczałtowym
zaoferowanym przez wykonawcą, w ramach oferty, Zamawiający dopuszcza
sporządzenie kosztorysu w formie uproszczonej.
Pytanie: 9
Dot. zapisu w punkcie IV.18.3
Oferta
składana przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych musi spełniać następujące
warunki:
Zawierać
dokumenty o oświadczenia wymienione w pkt. Od 1.2.2) do 1.2.5.) dotyczące
każdego podmiotu pozostałe dokumenty winny dotyczyć wykonawcy ( konsorcjum lub
spółki cywilnej ) tj. w ofercie muszą być
złożone przedmiotowe dokumenty, przez tego/tych wykonawcę/wykonawców ,
który/którzy spłenia/spełniają warunek (…)
Z
zapisu tego wynika, iż „ Oświadczenie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych oraz że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na
podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004 r.
na załącznik nr
Odpowiedź:
Oferta
składana przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych musi spełniać następujące
warunki:
Spełniać warunki określone w pkt. III przy
uwzględnieniu zsumowania danych od wszystkich podmiotów;
Zawierać dokumenty i oświadczenia wymienione
w pkt. od 1.2.1) do 1.2.6) dotyczące każdego podmiotu; pozostałe dokumenty
winny dotyczyć wykonawcy (konsorcjum, lub spółki cywilnej) tj. w ofercie muszą
być złożone przedmiotowe dokumenty, przez tego/tych wykonawcę/wykonawców,
który/którzy spełnia/spełniają warunek.
Musi
być podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie Strony;
Zawierać pełnomocnictwo w
rozumieniu art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia warunki określone w pkt
1.2.1 (Oświadczenie z art.
22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ) winien spełnić jeden z Wykonawców
lub Wykonawcy wspólnie oraz, że wykonawca nie podlega wykluczeniu
z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych z dnia 29.01.2004 r. na załączniku nr I. warunek określony w 1.2.1 każdy z wykonawców
Pytanie :10.
Czy
Zamawiający wymaga potwierdzenia pisemnego potwierdzonego przez Zamawiającego o
zapoznaniu się na którym prace będą wykonywane i czy brak tego dokumentu
wykluczy z tego postępowania ?
W celu wyczerpującego zapoznania się z
przyszłą inwestycją Zamawiający wymaga
od Wykonawców zapoznania się z terenem na którym prace będą wykonywane,
potwierdzonego przez Zamawiająecgo..
Pytanie: 11
Czy
dostarczenie mediów tzn. kanalizacja , woda, energia el. ( wykonanie i projekt
) leży po stronie Wykonawcy czy Inwestora ?
A jeśli po stronie Wykonawcy to z jakiej odległości ?
Czy Wykonawca otrzyma dokumentację projektową istniejących lub planowanych w/w
mediów ? Czy Inwestor posiada warunki przyłączy ?
Odpowiedź:
Przyłącza zewnętrzne do granic Parku Etnograficznego
wykona Inwestor, w granicach Parku Wykonawca.
Pytanie: 12.
Czy w obiektach nr 2 i 6 będzie stworzone stałe miejsce pracy ?
Nie
będą tworzone miejsca pracy.
Pytanie: 13
Czy wyposażenie – np. wozy,
warsztat, kurnik wraz z kurami , narzędzia rolnicze, kasa , wyposażenie
niezbędne do sprzedaży pamiątek, stoły, krzesła, piec, ekspozycja szkoły itp.
leżą po stronie Wykonawcy czy Inwestora ? A jeżeli po stronie Wykonawcy proszę
o szczegółowy preliminarz wyposażenia.
Odpowiedź:
Wyposażenie leży po stronie Inwestora.
Pytanie: 14
Jakie działania przewiduje
inwestor jeśli obiekt jest w tak złym stanie technicznym, że nie można go
odbudować lub nie istnieje i brak dokumentacji odtworzenia ?
Odpowiedź:
Zamawiający
dopuszcza zamianę na inny równoważny obiekt.
Pytanie:15
W SIWZ I Programie
Funkcjonalno - Użytkowym pojawiają się różna obszary realizacji zadania. Proszę
podać właściwy ?
Odpowiedź:
Właściwy
obszar -
Pytanie:
16
Czy monitoring ma być:
zewnętrzny czy wewnętrzny , gdzie będzie zlokalizowana centrala, czy będzie
wykonany drogą radiową czy kablową ?
Odpowiedź:
Monitoring
zewnętrzny radiowy lub przewodowy.
Pytanie:
17
Czy instalacja alarmowa,
odgromowa, sygnalizacji pożarowej, hydrantowa o p-poż. ma dodatkowe wymagania
niż wynikające z przepisów.
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie:
18
Czy palenisko w kuźni ma być
uruchomione, czy przystosowane do późniejszego uruchomienia?
Palenisko
stanowić będzie jedynie eksponat.
Pytanie:
19
Jakie elementy małej
architektury mają być wykonane i w jakiej ilości ?
Odpowiedź:
-
siedziska – 12 szt.
-
kosze na śmieci- 12 szt.
-
ogrodzenie wewnętrzne wg. potrzeb,
-
ścieżki żwirowe wg. potrzeb,
-
krzyże – 2 szt.
-
stojak na rowery
Pytanie:
20
Jeżeli nie będzie możliwości
pozyskania materiału do odtworzenia na rynku lokalnym to czy dopuszcza się
pozyskanie z innych źródeł ?
Odpowiedź:
Tak
– dopuszcza.
Pytanie:
21
Czy zamawiający dopuszcza inny
– spójny z odtwarzaną architekturą rodzaj ogrodzenia ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza innego rodzaju
ogrodzenia. Zgodnie z zapisem treścią SIWZ oraz pkt. 10 Programu funkcjonalno –użytkowego ( wymagania w stosunku do realizacji
zatwierdzonego projektu budowlanego:) -
Wymaganie ogrodzenia terenu z siatki stalowej powlekanej lub elementów
systemowych na słupkach stalowych bez podmurówki wraz z bramą wjazdową.
Pytanie:
22
Czy projekty muszą zawierać
specyfikacje techniczne wykonania robót ?
Odpowiedź:
Tak,
projekty muszą zawierać specyfikacje techniczne wykonania robót.
Niniejsze
pismo stanowi integralną część SIWZ wiążącą Wykonawców uczestniczących w
przedmiotowym postępowaniu.
Wójt Gminy Ślemień
mgr Małgorzata Pępek
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2011-03-22
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-03-22 12:00:55
- Liczba odsłon: 837
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: