Ślemień: Udzielenie Gminie Ślemień
kredytu długoterminowego w kwocie 765 558,00 zł słownie:
siedemset sześćdziesiąt pięć tysięcy pięćset pięćdziesiąt osiem
złotych 00 100 z przeznaczeniem na częściową spłatę wcześniej
zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyprzedzające
finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej
Numer ogłoszenia: 192820 - 2012; data zamieszczenia: 08.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Ślemieniu , ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, tel. 033 8654098.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie Gminie Ślemień kredytu długoterminowego w kwocie 765 558,00 zł słownie: siedemset sześćdziesiąt pięć tysięcy pięćset pięćdziesiąt osiem złotych 00 100 z przeznaczeniem na częściową spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie Gminie Ślemień kredytu długoterminowego w kwocie 765 558,00 zł słownie: siedemset sześćdziesiąt pięć tysięcy pięćset pięćdziesiąt osiem złoty 00 100 z przeznaczeniem na częściową spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 3.2. Wysokość kredytu - kredyt długoterminowy w wysokości 765 558,00 zł słownie: siedemset sześćdziesiąt pięć tysięcy pięćset pięćdziesiąt osiem złotych 00 100 3.3. Okres kredytowania - od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2022 r.; 3.4. Oprocentowanie bazowe: według stawki WIBOR 1M + stała marża obowiązująca okresie kredytowania; 3.5. Waluta kredytu: PLN polski złoty 3.6. Spłata kredytu następować będzie w okresach kwartalnych: 40 rat począwszy od dnia 31.03.2013 r.; 3.7. Termin i forma zaciągnięcia kredytu: przelew w jednej transzy ; 3.8. Spłata odsetek następować będzie kwartalnie na podstawie zawiadomienia przesyłanego przez Wykonawcę do Zamawiającego. Dniem spłaty odsetek jest ostatni dzień kwartału. 3.9. Kredyt przeznaczony jest na częściową spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 3.10. Wykorzystanie kredytu odbywać się będzie bezgotówkowo; 3.11. Zamawiający ma prawo ograniczenia w skorzystaniu kredytu tj wykorzystanie mniejszej kwoty kredytu, o którym mowa w pkt 4.1 SIWZ bez ponoszenia dodatkowych opłat, kosztów z tego tytułu. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu. 3.12 Rezygnacja z części kredytu następuje w formie oświadczenia złożonego na piśmie z 3 dniowym wyprzedzeniem. 3.13 Zamawiający złoży przed podpisaniem umowy na udzielenie kredytu aktualne zaświadczenie o niezaleganiu w opłaceniu składek i podatku wobec ZUS i US, opinię RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu . 3.14. Wykonawca, który zamierza wykonać zamówienie przy udziale podwykonawcy, musi w ofercie wskazać, jaką część zamówienia wykonywać będzie w jego imieniu podwykonawca. Należy wypełnić odpowiednio załącznik nr 1 - Formularz Ofertowy. W przypadku gdy Wykonawca nie zamierza wykonać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wskazać w formularzu nie dotyczy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2022.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Koncesja, zezwolenie lub licencja tj. dokument upoważniający Wykonawcę do prowadzenia działalności bankowej
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wymaga szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wymaga szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wymaga szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wymaga szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony formularz ofertowy stanowiący kartę tytułową oferty - Załącznik nr 1 do SIWZ; - Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzające brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania wymienionych w pkt. 7 SIWZ; - Pełnomocnictwo udzielone reprezentantowi wykonawców do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust.1 Ustawy prawo zamówień publicznych z 29 stycznia 2004 r w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. - Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień pełnomocnictw osób składających tj. podpisujących ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych;
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany umowy: 1.Zmiana treści umowy może nastąpić za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. Strona dążąca do zmiany treści umowy jest obowiązana do przedstawienia argumentów uzasadniających zmianę . 2. Niedopuszczalne są pod rygorem nieważności istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności , których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy . - Zamawiający przewiduje miedzy innymi możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 1 zmiana dot. skrócenia okresu kredytowania; 2 zmiana dot. ograniczenia w skorzystaniu kredytu; 3 zmiana dot. terminu uruchomienia transz; 4 zmiana adresu/siedziby zamawiającego/wykonawcy, 5 zmiany danych identyfikujących Zamawiającego; 6 zmiana osób występujących po stronie zamawiającego/wykonawcy, 7 zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki pisarskiej, 8 okoliczności, których nie można było przewidzieć z chwilą wszczęcia niniejszego postępowania
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Ślemieniu
34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148
pow. żywiecki
woj. śląskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.06.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148 pow. żywiec woj. śląskie ( sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Ślemień
mgr Andrzej Piecha
siwz_kredyt_-_2012-2012_-2012-_iv.doc
2417122_przeplywy.pdf
bilans_budzetu_r_2011.pdf
opinia_rio_do_prawidlowosci_kwoty_dlugu.pdf
opinia_rio_do_sprawozdania_rocznego_za_2011.pdf
opinie_rio_do_projektu_na_2012.pdf
rachunekow__zyskowi_strat_r_2011.pdf
rb_27s_2011.pdf
rb_27s_iq2012.pdf
rb_28s_2011.pdf
rb_28s_iq2012.pdf
rb_n__2011.pdf
rb_n_iq_2012.pdf
rb_nds_iq2012.pdf
rb_nds_r_2011.pdf
rb_z__2011.pdf
rb_z_iq_2012.pdf
uchwala__budzetowa_na_2012.pdf
uchwala_o_zaciagnieciu_kredytu.pdf
wpf_na_2012.pdf
zestawienie_zaciagnietych_kredytow_i_pozyczek.pdf
ZP.271.5.2012 15 czerwca 2012 r.
Wszyscy Wykonawcy
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „udzielenie Gminie Ślemień kredytu długoterminowego w kwocie 765 558,00 zł ( słownie: siedemset sześćdziesiąt pięć tysięcy pięćset pięćdziesiąt osiem złotych 00/100) z przeznaczeniem na częściową spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej ”
Zamawiający - Gmina Ślemień, działając na podstawie art. art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010 r. Nr. 113, poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający Gmina Ślemień zawiadamia, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęło w dniu 13.06.2012 r. zapytanie na które udziela następujących odpowiedzi:
Treść zapytania:
Pytanie 1. Czy na wekslu zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy?
Odpowiedź:
Tak na wekslu będzie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy.
Pytanie 2. Czy na deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy ?
Odpowiedź:
Tak, na deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy
Pytanie 3.
Czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego ? Jeśli tak to czy na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy ?
Odpowiedź:
Tak, zostanie złożone oświadczenie wraz z kontrasygnatą..
Pytanie 4.
Jakie założenia należy przyjąć do wyliczenia ceny oferty - kalendarz rzeczywista liczba dni w miesiącu, rok 365/366 czy 365 dni ?
Odpowiedź:
365 dni.
Pytanie 5.
Prosimy o udostępnienie informacji o stanie mienia komunalnego na 2010 i 2011 rok ?
Odpowiedź:
Zamawiający zamieści informacje o stanie minia komunalnego w załączniku do wyjaśnień
Pytanie 6.
Prosimy o udostępnienie uchwały w sprawie absolutorium dla organu wykonawczego za ostatni rok.
Odpowiedź:
Zamawiający zamieści uchwałę w załączeniu do wyjaśnień.
Pytanie 7.
Czy po wyborze oferty udostępnione zostaną dokumenty NIP, Regon, dokumenty o wyborze organu wykonawczego Gminy, uchwała o powołaniu skarbnika, statut Gminy.
Odpowiedź:
Tak w/w dokumenty zostaną udostępnione.
-informacja_o_stanie_mienia_komunalnego_2010.pdf
sprawozdanie_-_budzet_gminy_2011.doc
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2012-06-15
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-06-15 11:20:08
- Liczba odsłon: 903
- Historia dokumentu: