Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

Ślemień: Ubezpieczenie Mienia i Odpowiedzialności Zamawiającego.
Numer ogłoszenia: 151808 - 2015; data zamieszczenia: 23.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Ślemieniu , ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, tel. 033 8654098.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie Mienia i Odpowiedzialności Zamawiającego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie: ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej, ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia szyb od stłuczenia, ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczeń komunikacyjnych, w następujących jednostkach organizacyjnych: 1.Urząd Gminy, ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień 2.Żywiecki Park Etnograficzny w Ślemieniu, ul. Łączna 2A , Ślemień 3.Zespół Szkół, ul. Szkolna 1, 34-323 Ślemień 4.Szkolne Schronisko Młodzieżowe, ul. Spacerowa 3, 34-323 Ślemień 5.Gminny Ośrodek Kultury Jemioła , ul. Krakowska 124, 34-323 Ślemień 6.Przedszkole Publiczne, ul. Spacerowa 3, 34-323 Ślemień 7.Gminna Biblioteka Publiczna, ul. Krakowska 124, 34-323 Ślemień 8.Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień 9.Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej - Ślemień - Las - Kocoń UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 3 - Program Ubezpieczenia UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Wymagania określone przez Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia: 1.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielał pełnomocnikowi Zamawiającego - Maximus Broker Sp. z o.o. informacji na temat bieżącej likwidacji szkód Zamawiającego. 2.Zamawiający wymaga, aby Zamawiający jednostki Zamawiającego nie byli zobowiązani do pokrywania strat Wykonawcy działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych przez wnoszenie dodatkowej składki, zgodnie z art. 44 ust. 2 Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej Dz. U. z 2013 r. poz. 950. 3.Wykonawca musi posiadać ogólne szczególne warunki ubezpieczenia, zwane dalej OWU, wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, jeżeli zamówienie uzupełniające dotyczy ryzyk ubezpieczeniowych wymienionych w zamówieniu podstawowym. 2. Zamówienia uzupełniające mogą również dotyczyć przedłużenia terminu realizacji zamówienia (okresu ubezpieczenia). 3. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie wyższych niż zastosowanych w zamówieniu podstawowym, z uwzględnieniem okresu rzeczywiście udzielanej ochrony wg systemu pro rata temporis za każdy dzień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.50.00-3, 66.51.60.00-0, 66.51.21.00-3, 66.51.41.10-0, 66.51.61.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wnoszenia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie zezwolenia na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 950), tzn. kopia zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego, bądź Ministra Finansów (jeżeli uzyskali zezwolenie przed 1 stycznia 2004) na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej, lub potwierdzenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej (jeżeli rozpoczęli działalność przed 28-08-1990r.), lub inny dokument jak zezwolenie właściwego organu na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym ten zakład ma siedzibę, potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 Ustawy - załącznik nr 1 do oferty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 Ustawy - załącznik nr 1 do oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 Ustawy - załącznik nr 1 do oferty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 Ustawy - załącznik nr 1 do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony i podpisany Formularz Oferty. 2. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 Ustawy albo informację, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, zgodnie z załączonym wzorem - oświadczenie Wykonawcy nr 3. Podmioty wspólnie składające ofertę (konsorcjum, koasekuracja). 1. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców każdy z nich musi spełniać warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 Ustawy, oraz nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy. Przynajmniej jeden z Wykonawców musi spełniać warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2-4 Oświadczenie wspólne o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zawartych w art. 22 ust. 1 składa i podpisuje ustanowiony przez Wykonawców pełnomocnik do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub wszyscy Wykonawcy składają i podpisują oświadczenie łącznie. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi złożyć odrębnie: - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, - aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 2. Wykonawcy występujący wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązani są stosownie do treści art. 23 ust. 2 Ustawy, ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 3. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli każdego z partnerów. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 4. Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za prawidłową realizację zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Zaakceptowanie klauzul dodatkowych - 20

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: 1) zmiany terminów płatności, wysokości i liczby rat składki - taka zmiana zostanie dokonana, bez dodatkowej zwyżki składki, na pisemny wniosek Zamawiającego złożony przed upływem terminu płatności składki przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia po uprzedniej zgodzie Wykonawcy; 2) zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniach majątkowych w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia - w przypadku zmiany wartości majątku w okresie ubezpieczenia oraz w wyniku nabycia składników majątkowych w okresie pomiędzy zebraniem danych a rozpoczęciem okresu ubezpieczenia. Składka będzie rozliczana zgodnie z określonymi w specyfikacji zapisami klauzuli warunków i taryf oraz klauzul automatycznego pokrycia; 3) zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczeniach na zawartych w systemie na pierwsze ryzyko w wyniku podwyższenia wysokości sumy gwarancyjnej i zmiany limitów odpowiedzialności. Składka będzie rozliczana zgodnie z, określonymi w specyfikacji, zapisami klauzuli warunków i taryf; 4) zmiany wysokości składki w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia budynków i budowli - w przypadku zmiany rodzaju wartości budynków/budowli (np. z wartości księgowej brutto na wartość odtworzeniową). Składka będzie rozliczana zgodnie z, określonymi w specyfikacji, zapisami klauzuli warunków i taryf; 5) zmiany wysokości składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia w ubezpieczeniu autocasco oraz w przypadku ubezpieczenia pojazdów nabywanych przez Zamawiającego (jednostki Zamawiającego) w trakcie trwania umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz sprzedaży lub likwidacji pojazdów przez Zamawiającego (jednostki Zamawiającego) i zmiany posiadacza pojazdów w tym okresie. Ostatnim dniem umożliwiającym ubezpieczenie pojazdu na warunkach umowy o udzielenie zamówienia publicznego jest ostatni dzień obowiązywania umowy to jest 06.08.2018 r. Maksymalnie okres ubezpieczenia pojazdów zakończy się dnia 05.08.2019 r.. Składka będzie rozliczana zgodnie z zapisami klauzuli warunków i taryf; 6) zmiany wysokości składki w przypadku wprowadzenia na usługi ubezpieczeniowe podatku od towarów i usług (VAT) lub zmiany stawki tego podatku, jeżeli będzie miał zastosowanie do usług ubezpieczeniowych. Składka ulega podwyższeniu o kwotę naliczonego podatku VAT. 7) zmiany dotyczące liczby jednostek organizacyjnych Zamawiającego podlegających ubezpieczeniu i ich formy prawnej - w przypadku: a) powstania nowych jednostek (w wyniku utworzenia, połączenia lub wyodrębniania) - składka będzie rozliczana bądź naliczana zgodnie z, określonymi w specyfikacjami, zapisami klauzuli warunków i taryf; b) przekształcenia jednostki - warunki ubezpieczenia będą nie gorsze jak dla jednostki pierwotnej; c) likwidacji jednostki - jednostka zostanie wyłączona z ochrony ubezpieczeniowej, a jeżeli jej mienie zostanie przekazane innym jednostkom organizacyjnym Zamawiającego, to zostanie ono objęte ochroną przez Wykonawcę na warunkach ubezpieczenia nie gorszych jak dla jednostki zlikwidowanej. d) włączenia dodatkowych jednostek do ubezpieczenia w okresie realizacji zamówienia, na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy - dotyczy to jednostek, które nie były wykazane do ubezpieczenia w chwili udzielenia zamówienia publicznego Wykonawcy; 8) korzystnej dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy bez dodatkowej zwyżki składki; 9) zmiany zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148 pow. żywiecki, woj. śląskie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.07.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148 pow. żywiecki, woj. śląskie SEKRETARIAT.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie





siwz_gmina_slemienubezpieczenie2015-ii.doc


zalacznik_nr_4_do_siwz.xls







   Gmina Ślemień z siedzibą w Ślemieniu

34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148

pow. żywiecki , woj. śląskie

tel/fax 33 865 40 98

e-mail: ugslemien@ugslemien.ig.pl

Znak sprawy: RIBR. ZP.271.3.2015                                                                                                              Ślemień, dnia 29 czerwiec 2015 r.

 

 

Do wszystkich wykonawców.

                                               

                                                                                         

 

Na zadanie pn.:„ Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego”. Znak postępowania : RIBR.ZP.271.3.2015 ( Nr ogłoszenia: 151808-2015)

 

 

Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2013 r., , poz. 907 z późn. zm.) zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami:

 

Pytanie nr 1.

Czy Zamawiający we wszystkich lokalizacjach posiada aktualne protokoły przeglądów instalacji elektrycznej, odgromowej oraz instalacji hydrantowej zgodnych z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa?

 

Odpowiedź na pytanie nr 1:

Tak, posiada.

 

Pytane nr 2.

Czy obiekty budowlane, związane z nimi instalacje (np.: elektryczne, gazowe, wodne, grzewcze, wentylacyjne, spalinowe itd.) oraz urządzenia techniczne poddawane są okresowym przeglądom stanu technicznego i czynnościom konserwacyjnym zgodnie z zasadami określonymi
w przepisach prawa, normach technicznych oraz według wskazań producenta?

      

      

Odpowiedź na pytanie nr 2:

Tak.

 

Pytanie nr 3

Czy obiekty wyposażono w gaśnice, hydranty oraz inne urządzenia przeciwpożarowe zgodnie
z obowiązującymi normatywami, sprzęt i urządzenia poddawane są okresowej konserwacji
i przeglądom stanu technicznego potwierdzających ich sprawność, zgodnie z zaleceniami producenta, nie rzadziej jednak niż raz w roku?

 

Odpowiedź na pytanie nr 3

Tak.

 

Pytanie nr 4

Czy uzyskano pozwolenie na użytkowanie obiektów wydane przez właściwy organ nadzoru budowlanego, stosownie do aktualnego przeznaczenia? Jeżeli nie, to prosimy o podanie które
z obiektów pozwolenia na użytkowanie nie posiadają.

 

Odpowiedź na pytanie nr 4

Wszystkie obiekty posiadają stosowne zezwolenia za wyjątkiem sieci wodociągowo - kanalizacyjnej w „Ceretniku”.

 

Pytanie nr 5

Czy wszystkie budynki i budowle posiadają aktualne roczne i pięcioletnie przeglądy budowlane potwierdzające właściwy stan techniczny – nie są zagrożone katastrofą budowlaną
i nie znajdują się w stanie przedawaryjnym. Prosimy o informacje czy sporządzone protokoły pokontrolne z okresowego przeglądu technicznego obiektów zgłoszonych do ubezpieczenia nie zwierają uwag , zastrzeżeń, wniosków, sugestii lub innych sformułowań o podobnym charakterze – jeśli jest inaczej udzielenie bliższych informacji na ten temat.

 

Odpowiedź na pytanie nr 5:

Tak.

 

Pytanie nr 6

Czy w chwili obecnej trwają na terenie zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacji jakieś inwestycje, budowy, remonty, modernizacje? Czy teren prac jest wyłączony z użytkowania, czy jest tam prowadzona działalność? Czy prace te nie wymagają pozwolenia na budowę, czy nie naruszają konstrukcji nośnej obiektu lub konstrukcji dachu?

 

Odpowiedź na pytanie nr 6:

Nie

 

Pytanie nr 7

Czy zamawiający przewiduje w okresie ubezpieczenia przeprowadzanie remontów/modernizacji, jeżeli tak to jakich,  z podziałem na remonty wymagające pozwolenie na budowę i nie wymagających takich zezwoleń, z szczególnym uwzględnieniem remontów/modernizacji związanych z naruszeniem konstrukcji nośnej obiektu lub konstrukcji dachu.

 

Odpowiedź na pytanie nr 7:

Tak , przewiduje się wykonanie prac remontowych w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym.

( pęknięcia na ścianach)

 

 

Pytanie nr 8

Czy w zgłoszonym do ubezpieczenia mieniu, znajdują się instalacje solarne/fotowoltaiczne? Jeżeli tak, prosimy o informacje:

a)       w których lokalizacjach występują, jaka jest ich wartość, rok montażu, do kiedy objęte są gwarancją?

b)       czy jest prowadzony systematyczny serwis konserwacyjny przez wyspecjalizowane firmy zewnętrzne zgodnie z wymogami/zaleceniami producenta i kiedy były wykonywane ostatnio przedmiotowe  przeglądy techniczne?

c)       czy były zgłoszone jakieś usterki, zastrzeżenie, czy były szkody/ zgłoszone roszczenia, czy obiekty z kolektorami są na terenie ogrodzonym, dozorowanym?

 

Odpowiedź na pytanie nr 8:

Nie.

 

 

Pytanie nr 9

Prosimy o informacje czy w rejonie lokalizacji należących do Zamawiającego obiektów
w ostatnim dziesięcioleciu wystąpiły zjawiska osuwiskowe. Jeżeli tak, to w jakich lokalizacjach miały miejsce takie zdarzenia.

 

Odpowiedź na pytanie nr 9:

Zjawiska osuwiskowe nie miały miejsca.

 

Pytanie nr 10

Prosimy o informacje czy w którejkolwiek z lokalizacji zgłoszonej do ubezpieczenia przez Zamawiającego, prowadzona jest działalności: wysypiska śmieci, sortowni czy też spalarni śmieci, biogazowni. Jeżeli tak, prosimy o podanie następujących informacji:

a)       łącznej wartości mienia zlokalizowanego w danej lokalizacji z wyszczególnieniem poszczególnych rodzajów tj. budynki/budowle, wyposażenie maszyny itd.

b)       szczegółowe wskazanie procesów technologicznych

c)       konstrukcji budynków’

d)       zabezpieczeń ppożar. i pkradzież

e)       co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie ?

f)         czy w okresie zamówienia Zamawiający planuje nabyć/wybudować/przejąć obiekty o taki przeznaczeniu?

 

Odpowiedź na pytanie nr 10:

W lokalizacjach zgłoszonych do ubezpieczenia przez Zamawiającego, nie prowadzona jest działalność: wysypiska śmieci, sortowni czy też spalarni śmieci, biogazowni.

 

Pytanie nr 11

Prosimy o informację w których lokalizacjach aktualnie zgłoszonych do ubezpieczenia od 1997 r. włącznie, miały miejsce szkody powodziowe rozumiana jako zalanie ubezpieczanego mienia wskutek podniesienia się poziomu wód w zbiornikach stojących i płynących, sztormu i podniesienia się poziomu wód morskich, tworzenia się zatorów lodowych, przerwania tam, zabezpieczeń przeciwpowodziowych, także wskutek nadmiernych opadów atmosferycznych lub w wyniku topnienia mas lodu i śniegu na tych zboczach lub stokach, spływu wody po zboczach lub stokach górskich oraz wystąpienie wody z systemów kanalizacyjnych będące następstwem wymienionych zjawisk. Prosimy również o podanie wartości wypłaconych odszkodowań z ryzyka powodzi również od 1997 r. włącznie oraz informacje jakie działania prewencyjne, zabezpieczające lub dostosowawcze zostały podjęte po zaistniałych szkodach powodziowych, w tym podjęte rozwiązania techniczne lub organizacyjne w celu minimalizacji ryzyka powstania strat finansowych w takim wymiarze.

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 11:

Nie miały miejsca szkody powodziowe o których mowa w zapytaniu.

 

Pytanie nr 12

Wnioskujemy o wykreślenie z definicji ryzyka zalania szkód wynikających z niedrożności lub z niedostatecznej drożności urządzeń odprowadzających wodę (kanalizacji odpływowej) w wyniku ich awarii lub zapchania.

 

Odpowiedź na pytanie nr 12

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 13

Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia przedmiotu ubezpieczenia: wiaty przystankowe, bariery ochronne przy drogach publicznych.

 

Odpowiedź na pytanie nr 13

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 14

Prosimy o wykreślenie z zakresu ubezpieczenia pozycji znaki drogowe, tablice informacyjne słupy oświetleniowe, lampy należące do Zamawiającego na terenie Gminy nie wykazane do ubezpieczenia w systemie na sumy stałe.

 

Odpowiedź na pytanie nr 14

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 15

Prosimy o informację czy w ostatnich trzech latach ubezpieczenia Zamawiający posiadał ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych obejmujące zakresem: sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjne, oświetlenia uliczne, mosty, kładki, drogi, chodniki

 

Odpowiedź na pytanie nr 15

Zamawiający posiadał ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych obejmujące zakresem: sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjne, oświetlenia uliczne, chodniki.

 

Pytanie nr 16

 

Ubezpieczenie środków obrotowych – prosimy o wyłączenia z zakresu ubezpieczenia środków obrotowych w postaci paliwa w pojazdach.

 

Odpowiedź na pytanie nr 16

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 17

Prosimy o informację czy Zamawiający przewiduje w okresie ubezpieczenia włączyć inne, niż wymienione w załączniku do SIWZ,  nieruchomości? Jeśli tak to prosimy o podanie przybliżonej wartość nieruchomości wraz z wyposażeniem oraz informację o konstrukcji nowego obiektu oraz jakie zabezpieczenia przeciwpożarowe obiekt ten posiada/ będzie posiadał?

 

Odpowiedź na pytanie nr 17

Na chwilę obecną Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć jakie nieruchomości mogą zostać włączone do ubezpieczenia w ciągu 3 letniego trwania umowy.

 

Pytanie nr 18

Z wnioskowanego zakresu ubezpieczenia wnioskujemy o wykreślenie:

a)    szkód powstałych w wyniku uszkodzenia mienia wskutek działania wysokiej temperatury
(z wyłączeniem powolnego oddziaływania temperatury), pary, gwałtownych zmian temperatury lub wilgotności powietrza.

b)    kosztów ewakuacji związanych z otrzymaniem informacji o zagrożeniu życia, zdrowia lub mienia, niezależnie od tego czy zagrożenie wystąpiło czy też nie do limitu odpowiedzialności 20 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia

 

Odpowiedź na pytanie nr 18

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 19

 

Klauzula mienia wyłączone z eksploatacji – wnioskujemy o dodanie następujących zapisów:

W odniesieniu do mienia wyłączonego z eksploatacji ochrona udzielana jest przez okres dłuższy niż 30 dni od wyłączenia obiektu z użytkowania, pod warunkiem że spełnione są łącznie następujące warunki:

1) maszyny i urządzenia są oczyszczone, konserwowane oraz odłączone od źródeł zasilania,

2) teren zakładu jest ogrodzony, dozorowany, oświetlony w porze nocnej,

3) gaśnice oraz inne instalacje ppoż. znajdują się w wyznaczonym miejscu , są sprawne technicznie i gotowe do użycia,

4) z urządzeń (instalacji) wodno-kanalizacyjnych i technologicznych została usunięta woda, inne ciecze oraz para.

Mienie wyłączone z eksploatacji ze względu na zły stan techniczny  lub przeznaczone do likwidacji pozostaje poza zakresem ubezpieczenia.

 

Odpowiedź na pytanie nr 19

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

 

Pytanie nr 20

Klauzula przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie – prosimy o potwierdzenie że klauzula nie ma zastosowania dla limitów odpowiedzialności oraz mienia ubezpieczonego w systemie pierwszego ryzyka.

 

Odpowiedź na pytanie nr 20

Zamawiający potwierdza, iż Klauzula przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie nie ma zastosowania dla limitów odpowiedzialności oraz mienia ubezpieczonego w systemie pierwszego ryzyka

 

 

Pytanie nr 21

 

W treści klauzuli warunków i taryf prosimy o dodanie zapisu:

       Postanowienia niniejszej klauzuli nie dotyczą rozliczeń wynikających z art. 816 Kodeksu Cywilnego

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 21

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 22

 

Klauzula katastrofy budowlane – prosimy o potwierdzenie że w ramach niniejszej klauzuli nie będą pokrywane szkody powstałe w obiektach:

a)         nie posiadających protokołu odbioru końcowego robót dokonanego przez organ nadzoru budowlanego,

b)         użytkowanych niezgodnie z przeznaczeniem,

c)         nie posiadających aktualnej „Książki obiektu budowlanego” z okresowym potwierdzeniem stanu technicznego obiektu,

d)         w których prowadzenie prac adaptacyjnych i modernizacyjnych obej­mowało zmiany
w elementach konstrukcyjnych i nie było wykonane na bazie stosownych dokumentacji projektowo-technicznych i wymaganych zezwoleń,

e)         wysokościowych nie posiadających aktualnie wykonanych pomiarów geodezyjnych potwierdzających poprawność posadowienia konstrukcji,

f)           wyłączonych z eksploatacji,

g)         położonych na obszarach zagrożonych występowaniem szkód górniczych, o ile szkoda powstała w wyniku prowadzenia prac i robót geologicznych, wydobywczych kopalin ze złóż lub robót podziemnych z zastosowaniem techniki górniczej lub też zawału wyrobisk górniczych (zarówno czynnych jak i wyłączonych z eksploatacji),

h)         w trakcie budowy, rozbudowy, przebudowy, odbudowy i nadbudowy oraz w mieniu znajdującym się w tych obiektach.

 

Odpowiedź na pytanie nr 22

Zamawiający nie potwierdza.

 

Pytanie nr 23

 

Dla klauzuli katastrofy budowlanej prosimy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej 5% należnego odszkodowania nie mniej niż 5.000,00 PLN

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 23

Zamawiający wyraża zgodę.

 

 

Pytanie nr 24

Prosimy o potwierdzenie że w ramach klauzuli transportowania nie będą pokryte następujące szkody:

a) polegające na utracie informacji zapisanych na wszelkiego rodzaju nośnikach danych, w tym magnetycznych i optycznych,

b) powstałe wskutek naturalnego zużycia ubezpieczonego mienia lub jego wad ukrytych, bądź jego właściwości,

c) spowodowane użyciem niewłaściwego środka transportu, nie przystosowanego do przewozu określonego rodzaju mienia, spowodowane złym stanem technicznym środka transportu,

d) powstałe w wyniku niewłaściwego załadowania, umocowania lub rozmieszczenia mienia na lub w środku transportu, niewłaściwego opakowania lub użycia niewłaściwych lub niesprawnych urządzeń do wykonania czynności załadunkowych
i wyładunkowych,

e) powstałe wskutek nietrzeźwości, odurzenia narkotycznego lub farmakologicznego kierowcy lub osób dokonujących rozładunku i załadunku,

f) powstałe wskutek kradzieży bez śladów włamania lub zaginięcia

 

Odpowiedź na pytanie nr 24

Zamawiający nie potwierdza.

 

Pytanie nr 25

 

W treści klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych – prosimy o dodanie zapisu:

„Zabezpieczenia przeciwpożarowe i przeciwkradzieżowe muszą być sprawne, zgodne z przepisami prawa i właściwymi normami, należycie konserwowane oraz dokonywane są w nich przeglądy zgodnie z zaleceniami producenta”

 

Odpowiedź na pytanie nr 25

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 26

            W treści klauzuli przepięć – prosimy o dodanie zapisu:

„Z ochrony ubezpieczeniowej pozostają wyłączone szkody powstałe we wszelkiego rodzaju wkładkach topikowych, bezpiecznikach, stycznikach, odgromnikach, ochronnikach przeciwprzepięciowych, czujnikach, żarówkach, lampach”

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 26

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 27

       W treści klauzuli przepięć – prosimy o wykreślenie zapisu:

Zastosowane limity odpowiedzialności nie mają zastosowania do ryzyk, które w myśl zapisów OWU nie są limitowane

 

Odpowiedź na pytanie nr 27

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 28

 

Dla szkód z zakresu klauzuli przepięć wnioskujemy o wprowadzenie franszyzy redukcyjne
w wysokości 5% należnego odszkodowania nie mniej niż 1.000,00 zł

 

Odpowiedź na pytanie nr 28

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 29

Prosimy o potwierdzenie że w ramach klauzuli aktów terroryzmu nie będą pokryte szkody powstałe wskutek:

a)         skażenia biologicznego lub chemicznego;

b)         działań chuligańskich, hackerów komputerowych, zamieszek społecznych, demonstracji, strajków, gróźb i fałszywych alarmów oraz;

c)         innych aktów nie mających podłoża politycznego, wyznaniowego, ideologicznego, etnicznego, rasowego.

 

Odpowiedź na pytanie nr 29

Zamawiający potwierdza.

 

 

Pytanie nr 30

Dla klauzuli automatycznego pokrycia w środkach trwałych i wyposażeniu  ubezpieczenia nowego mienia prosimy o ustalenie limitu odpowiedzialności 20% łącznej sumy ubezpieczenia przyjętej do ubezpieczenia w ww. ryzyku na początku okresu ubezpieczenia.

 

Odpowiedź na pytanie nr 30

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 31

 

Klauzula zalaniowa: prosimy o wykreślenie treści klauzuli lub obniżenie limitu do 10.000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia oraz dodanie następującego zastrzeżenia:       

„Ubezpieczyciel nie odpowiada za zalegający i topniejący śnieg i lód, za grad i deszcz, pękanie mrozowe, za zalania przez nieszczelny dach, nieszczelne złącza budynków, nieszczelną stolarkę okienna i drzwiową,  jeżeli do powstania szkody doszło na skutek złego stanu technicznego dachu lub innych elementów budynku lub niezabezpieczenia otworów dachowych, okiennych lub drzwiowych - o ile obowiązek ich konserwacji lub zabezpieczenia należał do Ubezpieczającego lub Ubezpieczonego”

 

Odpowiedź na pytanie nr 31

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 32

Klauzula zmian w odbudowie. Prosimy o ustalenie limitu odpowiedzialności 20% sumy wartości szkody wyliczonej bez uwzględnienia zmian w odbudowie, nie więcej niż 100.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia

 

Odpowiedź na pytanie nr 32

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 33

Klauzula zniesienia limitów odpowiedzialności dla klauzul automatycznego pokrycia – prosimy podać na podstawie planowanych zakupów, szacunkową wartość i rodzaj środków trwałych jakie weszłyby do ochrony w ramach niniejszej klauzuli w trakcie obowiązywania umowy ubezpieczenia minia od ognia i innych zdarzeń losowych.

 

Odpowiedź na pytanie nr 33

Na chwilę obecną Zamawiający nie jest w stanie podać przybliżonej szacunkowej wartości i rodzaju zakupu środków trwałych ze względu na roczny budżet planowany przez Radę Gminy.

 

Pytanie nr 34

 

Klauzula ubezpieczenia mienia zabytkowego, unikatowego – prosimy o wykreślenie lub przeniesienie klauzuli do klauzul fakultatywnych

 

Odpowiedź na pytanie nr 34

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 35

Prosimy o listę mienia zabytkowego, unikatowego należącego do Gminy i podlegającego jej odpowiedzialności cywilnej

 

Odpowiedź na pytanie nr 35:

Mieniem zabytkowym, unikatowym należącym do Gminy i podlegającym jej odpowiedzialności cywilnej są:

 - Spichlerz z Suchej Beskidzkiej znajdujący się na terenie Żywieckiego Parku Etnograficznego, oraz

 - Ruiny Piecha Hutniczego w Ślemieniu ( budowla Kamienna)

 

 

 

Pytanie nr 36

Prosimy o informacje czy wystąpiły jakieś szkody które były poza zakresem ubezpieczenia w dotychczasowych umowach ubezpieczenia, a które mogłyby być pokryte w ramach zakresu ubezpieczenia określonego w aktualnej SIWZ lub nie wykazane szkody które przekraczały określone w dotychczasowym programie limity odpowiedzialności (ile takich szkód, jakie szkody).

 

Odpowiedź na pytanie nr 36

Tak, jedna szkoda o okresie ostatnich 3 lat: zalanie pomieszczeń, których przyczyną była nieszczelność pokrycia dachowego.

 

 

Pytanie nr 37

Czy podana szkodowość obejmuje wszystkie zgłoszone do ubezpieczenia lokalizacje tj. czy podana szkodowość uwzględnia wszystkie szkody jakie wystąpiły w okresie 5 ostatnich lat we wszystkich zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach?

 

Odpowiedź na pytanie nr 37

Szkodowość przygotowana na podstawie zaświadczenia przesłanego przez Ubezpieczyciela.

 

Pytanie nr 38

Prosimy o potwierdzenie, iż podana szkodowość oznacza brak  jakichkolwiek innych roszczeń zgłoszonych do Ubezpieczonego, braku jakichkolwiek innych okoliczności, o których Ubezpieczony wie lub przy dołożeniu należytej staranności powinien wiedzieć, z tytułu których mogą zostać zgłoszone roszczenia w przyszłości. Jeśli jest inaczej prosimy o podanie bliższych informacji o roszczeniach / okolicznościach, o których mowa powyżej.

 

Odpowiedź na pytanie nr 38

Szkodowość przygotowana na podstawie zaświadczenia przesłanego przez Ubezpieczyciela.

 

Pytanie nr 39

Prosimy o informację, czy zakres ubezpieczenia oraz poziom franszyz pokrywa się z dotychczasowych ubezpieczeniem Zamawiającego. Jeśli nie, to prosimy o wskazanie różnic.

 

Odpowiedź na pytanie nr 39

Zakres został zmodyfikowany poprzez zmianę treści niektórych definicji ryzyk, dodaniu nowych klauzul obligatoryjnych oraz fakultatywnych. Poziom franszyz nie uległ znacznej zmianie.

 

Dotychczasowy zakres ubezpieczenia wraz z modyfikacjami dostępny jest na stronie Zamawiającego pod poniższym linkiem:

https://ugslemien.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=394

 

Pytanie nr 40

Prosimy o dodatkowe informacje dotyczące budynków o konstrukcji drewnianej:

a)czy elementy drewniane konstrukcji ścian i dachu zostały pokryte środkami ogniochronnymi (jakimi, kiedy)

b)czy instalacja elektryczna prowadzona jest nie palnych peszlach

 

Odpowiedź na pytanie nr 40:

40 a. Budynki o konstrukcji drewnianej w zakresie elementów dachu - zostały pokryte środkami konserwującymi, ognioochronnymi. Środek konserwujący o nazwie „ FOBOS”. Kąpiel gontu przed montażem w 2012 roku.

40. b instalacja elektryczna prowadzona jest w kablach przystosowanych do montażu w budynkach drewnianych.

 

Pytanie nr 41

Dla ryzyka pożaru, wybuchu dymu i sadzy w odniesieniu do budynków i budowli drewnianych prosimy  o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej 5 % wartości szkody nie mniej niż 1.500,00 PLN

 

Odpowiedź na pytanie nr 41

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 42

W odniesieniu do budynków, w których jednocześnie występują materiały palne w więźbie dachowej i pokryciu dachowym czy oraz jakim i kiedy (rok) wykonano zabezpieczenie więźby dachowej środkami/preparatami trudnozapalnymi lub innym o podobnym charakterze zabezpieczenia drewna i materiałów drewnopodobnych przez działaniem wysokiej temperatury? Czy na ostatniej kondygnacji (na poddaszu) występuje instalacja lub urządzenia elektryczne lub inne podobne, a jeśli tak, to w jaki sposób zapewniono brak styczności między nimi a materiałami palnymi znajdującymi się w otoczeniu? Czy na ostatniej kondygnacji (na poddaszu) przechowuje się ruchomości, a jeśli tak, to jakiego rodzaju, w jakiej ilości i z jakiego powodu tam zostały umieszczone, jak i to, czy zamawiający w sposób planowy i regularny kontroluje budynek w tej części i mienia tam się znajdujące?

 

Odpowiedź na pytanie nr 42

Budynki o konstrukcji drewnianej w zakresie elementów dachu - zostały pokryte środkami konserwującymi, ognioochronnymi. Środek konserwujący o nazwie „ FOBOS”. Kąpiel gontu przed montażem w 2012 roku.

 

 

Pytanie nr 43

       Prosimy o podanie poniższych informacji na temat Żywieckiego Parku Etnograficznego:

 

1. Wnioskujemy o uzupełnienie  pustych pól w Tabeli nr 2 Załącznika nr 4 do SIWZ dotyczących Żywieckiego Parku Etnograficznego; prosimy również o informację, jak często i w jaki sposób są impregnowane drewniane, zabytkowe budynki skansenu

 

Odpowiedź na pytanie nr 43.1

W budynkach drewnianych w Żywieckim Parku Etnograficznym prowadzone są prace konserwatorskie stabilizujące pod względem biologicznym (drewnojady),

Stan techniczny: mienie zabytkowe po renowacji. Konstrukcja drewniana.

 

2. Prosimy o informację, jakie zabytki oprócz budynków znajdują się na terenie Żywieckiego Parku Etnograficznego i jaka jest ich wartość.

 

Odpowiedź na pytanie nr 43.2

Eksponaty z drewna, metalu, skóry, tkanin, szkła, tworzyw sztucznych, ceramiki itp.– wartość szacunkowa odtworzeniowa ok. 100 000,00 zl (eksponaty będące własnością ŻPE, darowizny lub pozostające pod zarządem ŻPE na podstawie umów depozytowych lub umów użyczenia).

 

3. Oczekujemy ze strony zamawiającego potwierdzenia, że poza gaśnicami, o których mowa w Tabeli nr 2 Załącznika nr 4 do SIWZ, nie ma innych zabezpieczeń przeciwpożarowych;

 

Odpowiedź na pytanie nr 43.3

Zamawiający potwierdza,  poza gaśnicami brak innych zabezpieczeń na terenie Parku.

 

4. Prosimy podanie do wiadomości wartości najdroższego budynku oraz udostępnienie planu/mapy z wrysowanymi budynkami i innymi obiektami, jak i wpisanymi odległościami między budynkami;

 

Odpowiedź na pytanie nr 43.4

Zamawiający nie posiada oszacowania wartości poszczególnych budynków w Żywieckim Parku Etnograficznym. Wartość początkowa wynosi- 4 442 933,66 zł.

 

 

5. Prosimy o informację czy obiekty podlegają okresowej lub doraźnej kontroli przez Państwową Straż Pożarną – jeśli tak, przesłanie protokołu/protokołów sporządzonych przez PSP w latach 2014-2015, a jeśli zawarto w nim/nich zalecenia, uwagi, zastrzeżenia, wnioski lub inne zapisy o podobnym charakterze, wówczas udzielenie również stosownych informacji (czy wykonano, powodach nie wykonania, czy i kiedy będą realizowane);

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 43.5

w latach 2014-2015 - nie sporządzono protokołów okresowej lub doraźnej kontroli

 

6. Prosimy o informację, czy podana w Tabeli nr 2 do Załącznika nr 4 do SIWZ wartość budynków i budowli w ramach Żywieckiego Parku Etnograficznego jest całkowitą wartością mienia podlegającą ubezpieczeniu w tej lokalizacji ?;

 

Odpowiedź na pytanie nr 43.6

Nie, zgodnie z załącznikiem, wartość ŻPE poza budynkami to również środki trwałe z tabeli nr 4, czyli Eksponaty z drewna, metalu, skóry, tkanin, szkła, tworzyw sztucznych, ceramiki itp.– wartość szacunkowa odtworzeniowa ok. 100 000,00 zl (eksponaty będące własnością ŻPE, darowizny lub pozostające pod zarządem ŻPE na podstawie umów depozytowych lub umów użyczenia).

 

 

7. Prosimy o informację czy zamawiający przewiduje zwiększenie sumy ubezpieczenia w tej lokalizacji w okresie ubezpieczenia – jeśli tak, wnosimy o udzielenie szczegółowych informacji.

 

Odpowiedź na pytanie nr 43.7:

Zamawiający nie przewiduje zwiększenia sumy ubezpieczenia w Żywieckim Parku Etnograficznym.

 

Pytanie nr 44

Klauzula likwidacji drobnych szkód: Prosimy o potwierdzenie, że zapisy klauzuli nie będą miały zastosowania dla ryzyka kradzieży zwykłej.

 

Odpowiedź na pytanie nr 44:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 45

Prosimy o obniżenie sumy ubezpieczenia dla ryzyka kradzieży zwykłej do 5.000,00 PLN oraz ustalenie franszyzy redukcyjne: 10% należnego odszkodowania.

 

Odpowiedź na pytanie nr 45

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 46

W treści klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych – prosimy o dodanie zapisu:

„Zabezpieczenia przeciwpożarowe i przeciwkradzieżowe muszą być sprawne, zgodne
z przepisami prawa i właściwymi normami,
należycie konserwowane oraz dokonywane są w nich przeglądy zgodnie z zaleceniami producenta”

 

Odpowiedź na pytanie nr 46

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 47

W treści klauzuli warunków i taryf prosimy o dodanie zapisu:

„Postanowienia niniejszej klauzuli nie dotyczą rozliczeń wynikających z art. 816 Kodeksu Cywilnego”

 

Odpowiedź na pytanie nr 47:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 48

Prosimy o wykreślenie z zakresu ubezpieczenia klauzuli kradzieży zwykłej  przedmiotu ubezpieczenia: włazy studzienkowe, paliwo w pojazdach

 

Odpowiedź na pytanie nr 48

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 49

Prosimy o informację o zabezpieczeniach przeciwkradzieżowych w Żywieckim Parku Etnograficznym.

 

Odpowiedź na pytanie nr 49

Żywiecki Park Etnograficzny posiada monitoring z podglądem i zapisem cyfrowym w cyklu miesiecznym

 

 

Pytanie nr 50

Czy  Zamawiający akceptuje następujące klauzule standardowo stosowane przez Ubezpieczyciela:

Klauzula Cyber risk/ Klauzula IT

W ramach niniejszej umowy ubezpieczenia ZU odpowiada za szkody rzeczowe, przez które rozumie się fizyczne szkody w mieniu objętym ubezpieczeniem.

W tym znaczeniu za szkodę rzeczową nie uważa się fizycznego uszkodzenia i/lub zniszczenia danych lub oprogramowania, a w szczególności jakichkolwiek niekorzystnych w nich zmian spowodowanych przez skasowanie, uszkodzenie lub zmiany ich pierwotnej formy.

Z ochrony ubezpieczeniowej wyłączone są:

1 szkody w danych i oprogramowaniu powstałe wskutek ich utraty lub uszkodzenia,
w szczególności wszelkie niekorzystne w nich zmiany spowodowane przez skasowanie, uszkodzenie lub zmiany ich pierwotnej formy, a także powstałe w ich następstwie szkody związane z utrata zysku oraz wszelkie straty wynikające
z przerwy lub zakłóceń w działalności,

2 szkody w danych lub oprogramowaniu będące następstwem ograniczenia zakresu funkcjonalności, użytkowania lub dostępności do nich, jak również powstałe w ich następstwie szkody związane z utratą zysku, a także powstałe w ich następstwie szkody związane z utratą zysku oraz wszelkie straty wynikające z przerwy lub zakłóceń w działalności,

Jednakże – mimo wprowadzenia powyższych wyłączeń z ochrony ubezpieczeniowej oraz z zastrzeżeniem warunków, zakresu, postanowień i wyłączeń zapisanych
w umowie ubezpieczenia  - szkody rzeczowe w danych i oprogramowaniu są objęte ochroną.

 

Odpowiedź na pytanie nr 50

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 51

 

Dla ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk prosimy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w wysokości 500 PLN

 

Odpowiedź na pytanie nr 51

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 52

Dla klauzuli automatycznego pokrycia w sprzęcie elektronicznym prosimy o ustalenie limitu odpowiedzialności 20% łącznej sumy ubezpieczenia przyjętej do ubezpieczenia w ww. ryzyku na początku okresu ubezpieczenia.

 

Odpowiedź na pytanie nr 52

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 53

W treści klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych – prosimy o dodanie zapisu:

„Zabezpieczenia przeciwpożarowe i przeciwkradzieżowe muszą być sprawne, zgodne
z przepisami prawa i właściwymi normami,
należycie konserwowane oraz dokonywane są w nich przeglądy zgodnie z zaleceniami producenta”

 

Odpowiedź na pytanie nr 53

Zamawiający nie wyraża zgody

 

Pytanie nr 54

W treści klauzuli warunków i taryf prosimy o dodanie zapisu:

„Postanowienia niniejszej klauzuli nie dotyczą rozliczeń wynikających z art. 816 Kodeksu Cywilnego”

 

Odpowiedź na pytanie nr 54

Zamawiający nie wyraża zgody

 

 

Pytanie nr 55

 

Dla ubezpieczenia szyb od stłuczenia prosimy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej 200,00 PLN

 

Odpowiedź na pytanie nr 55

Zamawiający nie wyraża zgody

 

 

Pytanie nr 56

Prosimy o następujące informacje:

a)      podanie ilości szkód, w tym podanie szkód zamkniętych z wypłatą zero (czyli wszelkich szkód zgłoszonych)

b)      podanie jakie franszyzy zostały zastosowane w poszczególnych poprzednich okresach

c)      podanie szkód w podziale na osobowe i rzeczowe

d)      krótki opis w/w szkód

e)      zestawienie dot. zobowiązań przypisuje  szkody  do roku zdarzenia się szkody czy do roku jej zgłoszenia

f)        zestawienie dot. zobowiązań dotyczy lat kalendarzowych czy lat polisowych?

 

Odpowiedź na pytanie nr 56

Szkodowość została podana w zał. nr 4 do SIWZ. W ryzyku OC brak szkód zamkniętych z wypłatą zero. Brak franszyz i udziałów własnych. Szkoda z OC dróg – uszkodzenie pojazdu na drodze.

 

 

Pytanie nr 57

Prosimy o informację czy dotychczasowy zakres ochrony jest tożsamy z wymaganym na kolejny okres ubezpieczenia – suma gwarancyjna i limity, rodzaj wypadów ubezpieczeniowych,  jednostki organizacyjne?

 

Odpowiedź na pytanie nr 57

Poprzedni zakres ubezpieczenia oraz limity znajduje się na stronie BIP Zamawiającego pod linkiem:

 

https://ugslemien.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=394

 

 

Pytanie nr 58

Czy planowane są imprezy o charakterze lotniczym?

 

Odpowiedź na pytanie nr 58

Na chwilę obecną nie. Imprezy planowane są maksymalnie z rocznym wyprzedzeniem.

 

Pytanie nr 59

Prosimy o informację czy Zamawiający posiada, użytkuje, zarządza lub administruje wysypiskiem lub składowiskiem odpadów, oraz czy prowadzi działalność związaną z:  sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem?

 

Odpowiedź na pytanie nr 59

Zamawiają posiada punkt selektywnej zbiórki odpadów.

 

Pytanie nr 60

Prosimy o informację czy w zakres działalności Zamawiającego wchodzą budynki komunalne mieszkaniowe. Jeśli tak to prosimy o udzielenie następujących informacji:

                       a)              wykaz budynków mieszkaniowych wraz z liczbą lokali mieszkalnych i użytkowych oraz udziałem w częściach wspólnych

                       b)              wiek i stan techniczny budynków

                       c)              wskazanie budynków w których w okresie ostatnich 10 latach przeprowadzone zostały remonty generalne

                       d)              prosimy o potwierdzenie, że w zakres ochrony nie wchodzi  odpowiedzialność cywilna z tytułu posiadania i administrowania:

·           nieruchomościami  przeznaczonymi do rozbiórki

·           nieruchomościami będącymi nie zalegalizowanym samowolami  budowlanymi,

·           nieruchomościami wyłączonymi z eksploatacji na okres dłuższy niż 30 dni,

 

Odpowiedź na pytanie nr 60

Informacje o przeznaczeniu budynków znajdują się w załączniku nr 4 do SIWZ, tabela nr 2 – Wykaz budynków i budowli w Gminie Ślemień, kolumna C, informacja o tym czy budynek jest użytkowany czy nie znajduje się w załączniku nr 4 do SIWZ, tabela nr 2 – Wykaz budynków i budowli w Gminie Ślemień, kolumna D.

Budynek przeznaczony do rozbiórki: Szopa tartaczna, pozycja nr 4 w wykazie budynków UG, wiersz 23. Informacja o rozbiórce znajduje się w kolumnach od N do T.

 

 

Pytanie nr 61

Prosimy o informację czy w zakres działalności Zamawiającego wchodzą oczyszczalnia ścieków oraz dostarczanie wody? Prosimy o podanie długości sieci wodociągowo-kanalizacyjnej.

 

Odpowiedź na pytanie nr 61

Zamawiający posiada oczyszczalnię ścieków, która wykazana jest w załączniku nr 4 do SIWZ w tabeli nr 2 – Wykaz budynków i budowli w Gminie Ślemień!

Za doprowadzanie i odprowadzanie odpowiedzialna jest Spółka Gminna, Zakład Usług Komunalnych Ślemień Sp. z o.o., która nie jest jednostką organizacyjną Gminy i nie podlega ubezpieczeniu w niniejszym postępowaniu.

 

 

Pytanie nr 62

Prosimy o potwierdzenie , że w sprawach nieuregulowanych w SIWZ będą miały zastosowanie Ogólne/Szczególne Warunki Ubezpieczenia wraz z Klauzulami stosowanymi  przez Wykonawcę

 

Odpowiedź na pytanie nr 62

W sprawach nieuregulowanych w ofercie oraz SIWZ, zastosowanie mają OWU. W przypadku wystąpienia sprzecznych zapisów z OWU pierwszeństwo mają zapisy SIWZ i oferty.

 

 

Pytanie nr 63

Prosimy o potwierdzenie , że w sprawach nieuregulowanych w SIWZ będą miały zastosowanie Ogólne/Szczególne Warunki Ubezpieczenia wraz z Klauzulami stosowanymi  przez Wykonawcę

 

Odpowiedź na pytanie nr 63

W sprawach nieuregulowanych w ofercie oraz SIWZ, zastosowanie mają OWU. W przypadku wystąpienia sprzecznych zapisów z OWU pierwszeństwo mają zapisy SIWZ i oferty.

 

 

Pytanie nr 64

Prosimy o wprowadzenie następujących zmian w załączniku nr 2 do SIWZ – Cześć I Umowa wzór

a)       W § 5 ust. 7. wzoru umowy prosimy o wykreślenie słów : „ lub faksem”

b)       W § 13 wzoru umowy: prosimy  o  potwierdzenie, że zmiany które przewiduje wprowadzić Zamawiający, mogą zostać wprowadzone za zgodą Ubezpieczyciela.

c)       W § 13 pkt 3) prosimy o dodanie zapisu  „ po uprzedniej zgodzie ubezpieczyciela”

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 64

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 65

 

Prosimy o przesunięcie terminu składania ofert na 08.07.2015 r.

 

Odpowiedź na pytanie nr 65

Zamawiający wydłuża termin składania ofert do dnia 03.07.2015 r. ( godzina bez zmian)

 

 

 

Pytanie nr 66

 

Prosimy o zmianę pkt:

 

Klauzula likwidacji drobnych szkód – w przypadku szkód o wartości nieprzekraczającej 3 000,00 zł Ubezpieczający/Ubezpieczony sam likwiduje szkodę przesyłając jednocześnie do Ubezpieczyciela pisemne zgłoszenie szkody, opis okoliczności szkody, dokumentację fotograficzną uszkodzonego mienia, zestawienie strat, kalkulacje, kosztorysy, kopie faktur zakupu utraconego mienia, kopie faktur naprawy maszyn, urządzeń lub sprzętu elektronicznego, a w przypadku szkód będących wynikiem przestępstwa dodatkowo poświadczenie z policji o wszczęciu dochodzenia. Dodatkowo Ubezpieczony zobowiązany jest pozostawić uszkodzone i wymienione części, aby umożliwić ich oględziny przez Ubezpieczyciela lub sporządzić dokumentacje zdjęciową uszkodzonego mienia. W przypadku szkód o wartości nieprzekraczającej 3 000,00 zł Ubezpieczyciel odstępuje o oględzin, jednakże oględziny mogą zostać przeprowadzone na wniosek Ubezpieczającego/Ubezpieczonego. Niniejsza klauzula nie ma zastosowania w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków.

 

Na:

 

W razie zaistnienia szkody AC (wyłącznie z umowy zawartej w wariancie bez wprowadzania procentowego pomniejszenia wartości części przy ustalaniu odszkodowania) zwłaszcza w wyniku włamania do pojazdu, kradzieży części lub wyposażenia, innego działania osób trzecich (dotyczy aktów wandalizmu), kierowca uszkodzonego pojazdu i/lub Ubezpieczający może w uszkodzonym  pojeździe dokonać zmiany oraz oddać do naprawy bez uprzedniego przeprowadzenia oględzin przez przedstawiciela WARTY, o ile spełnione są łącznie następujące warunki:

1. Wysokość szkody nie przekracza kwoty 10% sumy ubezpieczenia i nie jest wyższa niż 3 000 zł

netto w odniesieniu do samochodów osobowych i ciężarowych o ładowności o dmc do 3,5 tony lub

7 000 zł netto w odniesieniu do pozostałych pojazdów,

2. Zakres dokonanej wymiany nie obejmuje naprawy blacharsko-lakierniczej,

3. W przypadku kradzieży części lub wyposażenia pojazdu została zawiadomiona policja.

Kierowca uszkodzonego pojazdu i/lub Ubezpieczający może w tym wypadku ustalić tryb likwidacji szkody telefonicznie z likwidatorem, po uprzednim przesłaniu do WARTY dokumentacji cyfrowej uszkodzeń pojazdu. Wypłata odszkodowania nastąpi po przedłożeniu w WARCIE oryginałów faktur (lub kopii w przypadku wypłaty w kwocie netto) za naprawę i zakup części, przy czym kwota  odszkodowania będzie ustalona zgodnie z OWU AC/KR dla flot samochodowych.

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 66

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytane nr 67

Ubezpieczenie auto-casco (AC)

1)      Zakres ubezpieczenia:

 

Prosimy o wykreślenie punktów:

- uszkodzenie pojazdu w następstwie jego zabrania w celu krótkotrwałego użycia, rabunku oraz rozboju,

- uszkodzenia pojazdu w związku z podnoszeniem w celu dokonania naprawy,

- będące wynikiem wjechania w nierówności drogi.

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 67

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 68

Likwidacja szkód:

1)      Prosimy o wykreślenie:

 

a) w przypadku braku oględzin w powyższym terminie, przyjmuje się zakres uszkodzeń zgodny z protokołem sporządzonym przez ubezpieczającego, ubezpieczonego lub warsztat dokonujący naprawy,

b) zatwierdzenia przedstawionego kosztorysu naprawy dokonuje Ubezpieczyciel w ciągu 3 dni roboczych od jego dostarczenia pisemnie informując ubezpieczonego lub warsztat, w przypadku braku informacji, przedstawiony kosztorys uznaje się za zatwierdzony,

c) Ubezpieczyciel pokryje koszty obowiązkowego badania technicznego, wykonywanego w związku ze szkodą w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, za którą uprzednio przyjął on odpowiedzialność.

 

Odpowiedź na pytanie nr 68

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 69

W odniesieniu do szkodowości prosimy o:

- podanie liczby i wysokości rezerw

- podanie szkodowości za lata 2009-2011

 

Odpowiedź na pytanie nr 69

 

Brak rezerw.

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkodowość na podstawie zaświadczeń z ZU z 2012 r.

 

Rok

Liczba szkód

Suma wypłaconych odszkodowań

Krótki opis szkód

1. Urząd Gminy

2012

2

3 292,53 zł

Szkody dot. samochodów będących na własności ZUK sp zoo (autobusu i ciagnika)

 

 

Pytanie nr 70

Czy Zamawiający zgłasza do ubezpieczenia budynki nieużytkowane lub pustostany? Jeżeli tak to prosimy o ich wskazanie i podanie informacji na temat ich zabezpieczenia, czy odłączone są media, czy budynki są dozorowane?

 

Odpowiedź na pytanie nr 70

Informacje o stanie budynków znajdują się w załączniku nr 4 do SIWZ, tabela nr 2 – Wykaz budynków i budowli w Gminie Ślemień.

 

Pytanie nr 71

 

Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia budynków nieużytkowanych i pustostanów.

 

Odpowiedź na pytanie nr 71

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 72

W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyrażenie zgody na ubezpieczenie tego typu budynków w zakresie FLEXA.

 

Odpowiedź na pytanie nr 72

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 73

 

Prosimy o potwierdzenie czy wszystkie ubezpieczone obiekty spełniają wszystkie wymogi w zakresie bezpieczeństwa  przeciwpożarowego, określone obowiązującymi przepisami prawa.

 

Odpowiedź na pytanie nr 73

Tak

 

Pytanie nr 74

W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń prosimy o odpowiedź – czy Zamawiający  w  okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.

 

Odpowiedź na pytanie nr 74

Zakres został zmodyfikowany poprzez zmianę treści niektórych definicji ryzyk, dodaniu nowych klauzul obligatoryjnych oraz fakultatywnych. Poziom franszyz nie uległ znacznej zmianie.

 

Dotychczasowy zakres ubezpieczenia wraz z modyfikacjami dostępny jest na stronie Zamawiającego pod poniższym linkiem:

https://ugslemien.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=394

 

Pytanie nr 75

 

W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń, prosimy o informację o wysokości  

franszyz / udziałów własnych mających zastosowanie w umowach do których odnosi się wykazana szkodowość

 

Odpowiedź na pytanie nr 75

Zakres został zmodyfikowany poprzez zmianę treści niektórych definicji ryzyk, dodaniu nowych klauzul obligatoryjnych oraz fakultatywnych. Poziom franszyz nie uległ znacznej zmianie.

 

Dotychczasowy zakres ubezpieczenia wraz z modyfikacjami dostępny jest na stronie Zamawiającego pod poniższym linkiem:

https://ugslemien.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=394

 

 

Pytanie nr 76

 

Czy wykonywane są wszystkie  przeglądy budynków w  wymagane obowiązującymi przepisami prawa co zostało potwierdzone pisemnymi protokołami.

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 76

Tak.

 

 

Pytanie nr 77

 

Prosimy o potwierdzenie, że w sprawach nieuregulowanych SIWZ zastosowanie mają zapisy odpowiednich OWU Ubezpieczyciela (Wykonawcy).

 

Odpowiedź na pytanie nr 77

W sprawach nieuregulowanych w ofercie oraz SIWZ, zastosowanie mają OWU. W przypadku wystąpienia sprzecznych zapisów z OWU pierwszeństwo mają zapisy SIWZ i oferty.

 

Pytanie nr 78

Prosimy o zmianę rodzaju wartości z odtworzeniowej lub z księgowej brutto na rzeczywistą dla budynków  starszych niż  50 lat.

 

Odpowiedź na pytanie nr 78

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 79

W przypadku posiadania obiektów starszych niż 50 lat prosimy o podanie kiedy zostały wykonane następujące remonty:

a)    Wymiana instalacji elektrycznej,

b)    Wymiana pokrycia dachowego,

c)     Wymiana konstrukcji dachu,

d)    Wymiana instalacji wodno – kanalizacyjnej,

e)    Wymiana stolarki okiennej,

f)     Wymiana instalacji centralnego ogrzewania

g)    Wymiana instalacji wentylacyjna i kominowa

 

Odpowiedź na pytanie nr 79

Stan techniczny budynków opisany jest w załączniku nr 4 do SIWZ, tabela nr 2 – Wykaz budynków i budowli w Gminie Ślemień.

 

Pytanie nr 80

W odniesieniu do klauzuli „ katastrofa budowlana” prosimy o akceptację w następującym brzmieniu:

Z zachowaniem pozostałych, niezmienionych niniejszą klauzulą

zapisów OWU, Ubezpieczyciel obejmuje szkody w mieniu zgłoszonym

do ubezpieczenia powstałe w wyniku katastrofy budowlanej.

Ubezpieczeniem może zostać objęte wyłącznie mienie stanowiące

przedmiot ochrony ubezpieczeniowej od ognia i innych zdarzeń

losowych w zakresie rozszerzonym albo pełnym lub od wszystkich

ryzyk.

W ubezpieczeniu mienia na podstawie niniejszej klauzuli Ubezpieczający

deklaruje sumę ubezpieczenia lub limit odpowiedzialności na jedno

i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia; przyjęta suma ubezpieczenia

podana jest w wartości ubezpieczeniowej takiej, jak w ubezpieczeniu

mienia od ognia i innych zdarzeń losowych lub od wszystkich ryzyk dla

danej grupy mienia.

Z odpowiedzialności. wyłączone są szkody:

1) wynikłe ze zdarzeń powstałych w budynkach będących w tracie

przebudowy lub remontu wymagającego uzyskania pozwolenia

na budowę;

2) powstałe w przypadku braku zamocowania elementów nośnych

w ich podporach;

3) w budynkach przeznaczonych do rozbiórki.

5. W ubezpieczeniu od ryzyka katastrofy budowlanej zastosowanie

ma franszyza redukcyjna w wysokości 5% odszkodowania, jednak nie

mniej niż 4 000 zł. Limit 3 000 000,00 zł.

 

Odpowiedź na pytanie nr 80

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 81

W odniesieniu do wykazu budynków prosimy o dodatkowe informacje:

- przeznaczenie budynków/budowli

- roku budowy

- podanie stanu technicznego budynków wg gradacji dobry dostateczny i zły

Pytanie dotyczy tych budynków gdzie nie podano takich informacji.

 

Odpowiedź na pytanie nr 81

Stan techniczny budynków opisany jest w załączniku nr 4 do SIWZ, tabela nr 2 – Wykaz budynków i budowli w Gminie Ślemień.

 

 

Pytanie nr 82

W odniesieniu do klauzuli reprezentantów prosimy o  włączenie do katalogu reprezentantów również dyrektorów jednostek podległych.

 

Odpowiedź na pytanie nr 82

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 83

W odniesieniu do klauzuli automatycznego pokrycia w środkach trwałych i wyposażeniu prosimy o zmianę z 30% sumy ubezpieczenia maszyn od uszkodzeń przyjętej do ubezpieczenia na początku okresu ubezpieczenia na 20%.

 

Odpowiedź na pytanie nr 83

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 84

Prosimy o przeniesienie klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia do katalogu klauzul fakultatywnych

 

Odpowiedź na pytanie nr 84

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 85

W odniesieniu do klauzuli czasu ochrony prosimy o przeniesienie do zakresu fakultatywnego.

 

Odpowiedź na pytanie nr 85

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 86

Prosimy o informację czy w miejscach wskazanych w SIWZ jako miejsca ubezpieczenia w okresie ostatnich 20 lat wystąpiła powódź lub lokalne podtopienia.

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie lokalizacji oraz informację na temat wysokości poniesionych strat,

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o zmniejszenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka powodzi z 5 000 000,00 zł na 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 86

W miejscach wskazanych w SIWZ w okresie ostatnich 20 lat miały miejsce lokalne podtopienia. Straty oszacowane protokołem w 2014 r. wynosi : 949 596,66 zł . Zamawiający nie wyraża zgody na zmniejszenie limitu odpowiedzialności

 

Pytanie nr 87

W odniesieniu do zapisu „podtopienie mienia w wyniku deszczu nawalnego,  topnienia mas śniegu lub spływu wód po zboczach lub stokach na terenach górskich lub falistych oraz wystąpienia powodzi w sąsiednim otoczeniu (w tym podniesienie się poziomu wody w wyniku powodzi) z limitem odpowiedzialności 50 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia” prosimy o informację  czy w okresie ostatnich 5 lat ryzyka były objęte ochroną jeżeli nie czy wystąpiły zdarzenia za które Ubezpieczyciel byłby zobowiązany do wypłaty odszkodowania gdyby ryzyko było objęte zakresem ochroną.

 

Odpowiedź na pytanie nr 87

Tak , w okresie ostatnich pięciu lat wystąpiły zdarzenia za które Ubezpieczyciel byłby zobowiązany do wypłaty odszkodowania gdyby ryzyko było objęte zakresem ochroną

 

 

Pytanie nr 88

W odniesieniu do zapisu „uszkodzenie ubezpieczonego mienia wskutek działania wysokiej temperatury, pary, gwałtownych zmian temperatury lub wilgotności powietrza” prosimy o potwierdzenie, że intencją Zamawiającego było objęcie nagłych i niespodziewanych zdarzeń nie zaś powolnego oddziaływania wymienionych czynników.

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 88

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 89

Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia klauzuli przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie.

 

Odpowiedź na pytanie nr 89

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 90

Ubezpieczenia komunikacyjne:

W odniesieniu do holowania prosimy o akceptację zapisu: „w przypadku unieruchomienia pojazdu wskutek wypadku na terytorium RP zorganizowanie i pokrycie kosztów holowania pojazdów do jednego z wybranych przez Ubezpieczonego miejsc: stacji obsługi, miejsca zamieszkania albo do celu podróży.”

 

Odpowiedź na pytanie nr 90

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 91

Prosimy o potwierdzenie, że w ubezpieczeniu assistance pomoc poszkodowanym dotyczy: informacji turystycznej, informacji w razie wypadku, pomoc administracyjna, informacja o stacjach obsługi pojazdów, pomoc drogowa w razie wypadku, rezerwacji pojazdu zastępczego, przekazania pilnej wiadomości”

 

Odpowiedź na pytanie nr 91

Zamawiający nie potwierdza.

 

Pytanie nr 92

W odniesieniu do podanej szkodowości prosimy o podanie liczby orz wysokości szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych.

 

Odpowiedź na pytanie nr 92

Dla pojazdów wskazanych w zał. nr 4 do SIWZ brak szkód komunikacyjnych.

 

Pytanie nr 93

Uprzejmie prosimy o przesunięcie terminu otwarcia ofert na 03-07-2015r.

 

Odpowiedź na pytanie nr 93

Zamawiający wydłuża termin składania ofert do dnia 03.07.2015 r. ( godzina bez zmian)

 

 

Pytanie nr 94

Prosimy o potwierdzenie, że każda zmiana zawartej umowy wymagać będzie zgody obu stron.

 

Odpowiedź na pytanie nr 94

Zamawiający nie potwierdza, możliwe zmiany do umowy wskazane są we wzorze umowy, załącznik nr 2 do SIWZ zgodnie z § 12 i § 13.

 

Pytanie nr 95

W odniesieniu do OC z tytułu szkód związanych z przeniesieniem ognia oraz szkód powstałych w następstwie zalania mienia osób trzecich…. Prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 200 000,00 zł lub innego odpowiedniego dla zamawiającego.

 

Odpowiedź na pytanie nr 95

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 96

Prosimy o potwierdzenie, że  zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje  i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności, medycznej, badawczej, farmaceutycznej a także udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej.

 

Odpowiedź na pytanie nr 96

Zamawiający potwierdza.

 

 

Pytanie nr 97

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów a także w związku z prowadzeniem działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.

 

Odpowiedź na pytanie nr 97

Zamawiający nie potwierdza.

 

Pytanie nr 98

 

W odniesieniu do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony ubezpieczeniowej nie będzie obejmować szkód związanych z organizacją imprez motorowych, motorowodnych, lotniczych.

 

Odpowiedź na pytanie nr 98

Zamawiający potwierdza.

 

 

Pytanie nr 99

Prosimy w potwierdzenie, że w OC za produkt ochrona nie będzie obejmować szkód związanych z następstwem  przeniesienia choroby Creutzfeldta-Jacoba oraz innych encefalopatii gąbczastych.

 

Odpowiedź na pytanie nr 99

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 100

Prosimy o potwierdzenie, że w OC organizatora imprez niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu pokazy sztucznych ogni będą objęte ochroną wyłącznie w sytuacji, gdy będą przeprowadzane przez podmioty profesjonalnie zajmujące się takimi pokazami

 

Odpowiedź na pytanie nr 100

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 101

 

Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą obejmowane imprezy związane ze      sportami ekstremalnymi takimi jak:  skoki bungee, B.A.S.E. jumping, speleologia, rafting, canyoning itp.

 

Odpowiedź na pytanie nr 101

Zamawiający potwierdza.

 

 

Pytanie nr 102

Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą objęte szkody powstałe wskutek przyjęcia przez Ubezpieczonego odpowiedzialności wykraczającej poza ustawową odpowiedzialność.

 

Odpowiedź na pytanie nr 102

Zamawiający nie potwierdza. Zakres ubezpieczenia zgody z SIWZ.

 

 

Pytanie nr 103

Prosimy o potwierdzenie, że w ostatnich 3 latach nie wystąpiły szkody z OC dróg.

 

Odpowiedź na pytanie nr 103

Szkodowość została podana w załączniku nr 4 do SIWZ wraz z opisem ryzyka.

 

Pytanie nr 104

Prosimy o potwierdzenie, że podana szkodowość obejmuje wszystkie ujęte w SIWZ jednostki organizacyjne.

 

Odpowiedź na pytanie nr 104

Zamawiający potwierdza.

 

 

Pytanie nr 105

Odnośnie podanej szkodowości proszę o informację jakie franszyzy i udziały własne ona uwzględnia. Jakie franszyzy i udziały własne miały zastosowanie w dotychczasowych umowach.

 

Odpowiedź na pytanie nr 105

 

Dotychczasowy zakres ubezpieczenia wraz z wysokościami zastosowanych franszyzy dostępny jest na stronie Zamawiającego pod poniższym linkiem:

https://ugslemien.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=394

 

Pytanie nr 106

W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń prosimy o odpowiedź – czy Zamawiający  w  okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.

 

Odpowiedź na pytanie nr 106

Dotychczasowy zakres ubezpieczenia wraz z wysokościami zastosowanych franszyzy dostępny jest na stronie Zamawiającego pod poniższym linkiem:

https://ugslemien.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=394

 

Pytanie nr 107

Odnośnie OC zarządcy dróg prosimy o informację – jaki jest stan techniczny zgłoszonych do ubezpieczenia odcinków? Ile wynosił fundusz remontowy w roku ubiegłym i jaki jest zaplanowany na lata kolejne?

 

Odpowiedź na pytanie nr 107

Plan wydatków:

- 2014 r. - 111 900,00 zł

- 2015 r. - 33 000,00 zł

 

 

Pytanie nr 108

W odniesieniu do OC wzajemna prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 200 000,00 zł lub innego odpowiedniego dla Zamawiającego

 

Odpowiedź na pytanie nr 108

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 109

W odniesieniu do szkód wyrządzonych przez bezpańskie zwierzęta prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokość 100 000,00 zł lub innego odpowiedniego dla Zamawiającego.

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 109

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

 

 

Pytanie nr 110

Prosimy o akceptację limitu w klauzuli władzy publicznej w wysokości 300.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia.

 

Odpowiedź na pytanie nr 110

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

Pytanie nr 111

 

Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą objęte szkody na terenie USA, Kanady i Australii.

 

Odpowiedź na pytanie nr 111

Zakres terytorialny zgodnie z SIWZ.

 

 

 

-  UWAGA -


ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT:



Numer ogłoszenia: 158702 - 2015; data zamieszczenia: 29.06.2015

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 151808 - 2015 data 23.06.2015 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Urząd Gminy w Ślemieniu, ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, tel. 033 8654098.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.07.2015 godzina 09:00 , miejsce : Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148 pow. żywiecki, woj. śląskie , SEKRETARIAT.
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.07.2015 godzina 09:00 , miejsce : Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148 pow. żywiecki, woj. śląskie , SEKRETARIAT.






Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
  • Data udostępnienia w BIP: 2015-06-29
  • Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2015-06-29 13:51:24
  • Liczba odsłon: 593
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 3147842]

przewiń do góry