Wersja archiwalna 2017-02-22 11:47:53
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Nazwa projektu lub programu
Projekt pn. e-Urząd w Gminie Ślemień, w ramach działania 2.1 - Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych w ramach II osi Priorytetowej: Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
Adres strony internetowej (URL): www.slemien.pl
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
www.slemien.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
www.slemien.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
adres
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. Składanie ofert odbywa się za pośrednictem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2012 r. - Prawo pocztowe ( t,j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1113) lub osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Adres:
Urząd Gminy w Ślmieniu, ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, pow. żywiecki, woj. śląskie
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia: dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
II.5) Główny kod CPV: 30200000-1
Dodatkowe kody CPV:30233000-1, 30213000-5, 30216110-0, 30216130-6, 30237280-5, 39717200-3, 48000000-8, 48822000-6, 48700000-5
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
II.9) Informacje dodatkowe:
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60 |
Gwarancja | 20 |
Parametry techniczne oferowanych serwerów | 20 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Data: 23/02/2017, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA: wraz za załącznikami 1-5 i 8.
siwz-siwz-siwz-e-urzad_2017-dostawa-1-5_i_8-ost.i_word_2003.doc
Załącznik nr 6 - Opis przedmiotu zamówienia:
gmina_slemien_-_dostawy_opz_zalacznik_6.docx
Załącznik nr 7 - Zestawienie oferowanych rozwiązań:
gmina_slemien_-_dostawy_zor_zalacznik_7.docx
ZAPYTANIA WYKONAWCÓW i ODPOWIEDZI :
Gmina Ślemień Ślemień, dnia 20 lutego 2017 r.
34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148
Pow. żywiecki, woj. śląskie
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu
W trybie przetargu nieograniczonego na:
„ Dostawę sprzętu komputerowego i oprogramowania w ramach projektu pn:” e- Urząd w Gminie Ślemień” w ramach działania 2.1.– Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych w ramach II osi Priorytetowej: Cyfrowe Śląskie, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
W związku z otrzymanymi zapytaniami od Wykonawcy, Zamawiający - Gmina Ślemień, działając na podstawie art. 38 ust. 1, 2 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. ( t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.), udziela następujących odpowiedzi dotyczących oprogramowania
Załącznik nr 6 do SIWZ, punkt 1- zestawy komputerowe 14 szt. , punkt 2 - notebook - 6 szt.:
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający wymaga, aby system operacyjny dawał możliwość podłączenia do domeny Active Directory? Taką możliwość oferuje wyłącznie wersja Professional systemu operacyjnego?
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga, aby dostarczony system operacyjny zainstalowany na stacji komputerowej miał możliwość komunikacji w usługami katalogowymi, a w szczególności był kompatybilny z systemem usług katalogowych udostępnianym przez system operacyjny dostarczony wraz z serwerem w ramach postępowania.
Pytanie nr 2
Czy Zamawiający wymaga fabrycznie nowego systemu operacyjnego, nieużywanego oraz nieaktywowanego nigdy wcześniej na innym urządzeniu ?
Odpowiedź:
Zamawiający w pkt.1 załącznika 6, definiuje warunki gwarancji, które dotyczą wszystkich komponentów dostarczonych wraz z komputerem stacjonarnym.
Pytanie nr 3
Czy Zamawiający wymaga by oprogramowanie systemowe było fabrycznie zainstalowane przez producenta komputera?
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy dostarczenia Komputera stacjonarnego wraz z zainstalowanym systemem operacyjnym zgodnie z pkt.12 załącznika nr 6. Ponadto, Zamawiający przez „instalację w miejscu wskazanym przez Zamawiającego” rozumie uruchomienie sprzętu komputerowego w sposób umożliwiający komunikację z zainstalowanym serwerem, w tym również podpięcie do serwera Usług katalogowych.
Pytanie nr 4
Czy Zamawiający wymaga aby oprogramowanie było dostarczone wraz ze stosownymi, oryginalnymi atrybutami legalności np. certyfikatami ( tzw.COA) ?
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga certyfikatu autentyczności dla systemu operacyjnego dostarczonego wraz z zestawem komputerowym.
Pytanie nr 5
Czy w momencie odbioru towaru Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury sprawdzającej legalność zainstalowanego oprogramowania ? W jaki sposób będzie przebiegała ta procedura ?
Odpowiedź:
Zamawiający zweryfikuje legalność zainstalowanego oprogramowania łącznie z możliwością weryfikacji u Producenta dostarczonego rozwiązania.
Pytanie nr 6
Czy Zamawiający dopuszcza możliwości przeprowadzenia weryfikacji oryginalności dostarczonych programów komputerowych u Producenta oprogramowania jako elementu procedury odbioru ?
Odpowiedź:
Jak wyżej.
Zamawiający informuje, że przedłuża termin składania ofert do dnia 27 lutego 2017 r. do godz. 12:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27 lutego 2017 r. o godz. 12:15. Miejsce składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.
Niniejsze pismo stanowi integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i modyfikuje jej treść w sposób prowadzący do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z Biuletynu Zamówień Publicznych zostanie zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego razem z niniejszą informacją o zmianie treści SIWZ
odp_na_zapytania.pdf
ZMIANA OGŁOSZENIA w BZP:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Data: 15/02/2017
Adres strony internetowej (url): www.slemien.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu : Data 23/02/2017, godzina 11:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia( przetarg nieograniczony,przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): nie
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu : Data 27/02/2017, godzina 12:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia( przetarg nieograniczony,przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): nie
Wyjaśnienia SIWZ 2
Gmina Ślemień Ślemień, dnia 21 lutego 2017 r.
34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148
Pow. żywiecki, woj. śląskie
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu
W trybie przetargu nieograniczonego na:
Dostawę sprzętu komputerowego i oprogramowania w ramach projektu pn: „e-Urząd w Gminie Ślemień” w ramach działania 2.1.– Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych w ramach II osi Priorytetowej: Cyfrowe Śląskie, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
W związku z otrzymanymi zapytaniami od Wykonawcy, Zamawiający - Gmina Ślemień, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. ( t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.), udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1.
W wymaganiach dotyczących wentylatorów w serwerze bazodanowym (pkt.3), Zamawiający wskazał: ” Minimum 6 redundantnych wentylatorów Hot- Plug ” . Ze względu na różne konstrukcje stosowane przez producentów serwerów, ilość wentylatorów niezbędnych do schłodzenia wnętrza obudowy serwera może się różnić.
Proszę o wyjaśnienie – czy wobec tego Zamawiający dopuści rozwiązanie serwerowe wyposażone w cztery wentylatory typu hot - plug, które będą w zupełności wystarczające do schłodzenia komponentów znajdujących się wewnątrz obudowy serwera ?
Odpowiedź:
Ad.1) Zamawiający przychyla się do wniosku Wykonawcy i dopuszcza zaproponowane rozwiązanie pod warunkiem zapewnienia wystarczających parametrów do schłodzenia wszystkich komponentów znajdujących się wewnątrz obudowy.
Pytanie nr 2.
W wymaganiach dotyczących wentylatorów w serwerze e Urząd ( pkt.4), Zamawiający wskazał: ”Minimum 6 redundantnych wentylatorów Hot- Plug”. Ze względu na różne konstrukcje stosowane przez producentów serwerów, ilość wentylatorów niezbędnych do schłodzenia wnętrza obudowy serwera może się różnić
Proszę o wyjaśnienie – czy wobec tego Zamawiający dopuści rozwiązanie serwerowe wyposażone w cztery wentylatory typu hot - plug, które będą w zupełności wystarczające do schłodzenia komponentów znajdujących się wewnątrz obudowy serwera ?
Odpowiedź:
Ad.1) Zamawiający przychyla się do wniosku Wykonawcy i dopuszcza zaproponowane rozwiązanie pod warunkiem zapewnienia wystarczających parametrów do schłodzenia wszystkich komponentów znajdujących się wewnątrz obudowy.
Pytanie nr 3.
W Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia w pkt. 2 w zakresie wydajności notebooka Zamawiający określił: ”Oferowany komputer przenośny musi osiągać w teście wydajności SYSMARK 2014 wyniki:
- dla SM2014 Overall Rating wynik, co najmniej 900 punktów,
- dla Office Productivity wynik, co najmniej 830 punktów,
- Media Creation - co najmniej wynik 1270 punktów
- Data/Financial Analysis – co najmniej wynik 1405 punktów „
Czy w przypadku wyników dla Media Creationoraz Data/Finansial Analysis – Zamawiający nie popełnił omyłki pisarskiej podając powyższe wielkości punktów dla komputera stacjonarnego zamiast dla notebooka ?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje że w Opisie Przedmiotu Zamówienia pkt.2 w zakresie wydajności notebooka winno być:
Oferowany komputer przenośny musi osiągać w teście wydajności SYSMARK 2014 wyniki:
- dla SM 2014 Overall Rating wynik, co najmniej 900 punktów
- dla Office Productivity wynik, co najmniej 830 punktów
- dla Media Creation wynik, co najmniej 850 punktów
- dla Data/Financial Analysis wynik, co najmniej 1050 punktów
Pytanie nr 4.
W wymaganiach dotyczących serwera bazodanowego oraz serwera e Urząd Zamawiający zapisał :” Zintegrowana karta graficzna umożliwiająca rozdzielczość min. 1920 x 1080”.
Proszę zatem o wyjaśnienie – czy Zamawiający dopuści rozwiązania, w których karta graficzna obsługuje rozdzielczość 1440 x 990 ?
Odpowiedź
Zamawiający przychyla się do wniosku Wykonawcy i dopuszcza rozwiązania, w których zintegrowana karta grafiki umożliwi rozdzielczość minimum 1440x990
Ze względu na treść udzielonych wyjaśnień oraz wyjaśnień SIWZ nr 3 (z dnia 21.02.2017 r.) zmianie ulegają załączniki:
- Formularz oferty (załącznik nr 1),
- Opis Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 6),
- Zestawienie Oferowanych Rozwiązań (załącznik nr 7),
Aktualne załączniki zostaną zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego.
Zamawiający informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Wyjaśnienia nr 3
Gmina Ślemień Ślemień, dnia 21 lutego 2017 r.
34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148
Pow. żywiecki, woj. śląskie
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu
W trybie przetargu nieograniczonego na:
Dostawę sprzętu komputerowego i oprogramowania w ramach projektu pn: „e- Urząd w Gminie Ślemień” w ramach działania 2.1.– Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych w ramach II osi Priorytetowej: Cyfrowe Śląskie, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
1. W związku z otrzymanymi zapytaniami od Wykonawcy, Zamawiający - Gmina Ślemień, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. ( t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.), udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1:
W odniesieniu do opublikowanej specyfikacji przedmiotu zamówienia w zakresie sprzętu komputerowego informuję , że Zamawiający naruszył zasady uczciwej konkurencji poprzez takie wyspecyfikowanie produktów aby preferować wyłącznie jednego producenta sprzętu IT. Kompilacja wielu specyficznych uwarunkowań łacznie powoduje brak możliwości zaoferowania w sposób realny ekonomicznie produktów innych firm niż producenta DEEL. W związku z czym wnoszę o taka zmianę parametrów opisywanego przedmiotu zamówienia aby można było zaoferować rozwiązania konkurencyjne w stosunku do produktów firmy DELL.
W zakresie serwerów Zamawiający tak ułożył kryteria oceny technicznej aby tylko model serwera DELL PowerEdge R730XD poprzez celowe zastosowanie następujących zapisów dla oceny technicznej rozwiązania:
Cytat ze strony 12 SIWZ
4. Punkty za kryterium parametry techniczne oferowanych serwerów ( 20% wagi) zostaną przyznane Wykonawcom w oparciu o zaoferowane przez Wykonawcę w ofertach parametry techniczne serwerów.
W przypadku zaoferowanych serwerów, z których każdy posiada:
1) Możliwość instalacji w serwerach do 16 dysków 3,5”w ramach jednej obudowy i obsługa do 160 TB pamięci masowej bez konieczności podłączenia zewnętrznych rozszerzeń – Wykonawcy zostanie przyznanych 10 punktów.
2) Możliwość jednoczesnej obsługi dysków 3,5”, 2,5” oraz 1,8” w ramach jednej obudowy – wykonawcy zostanie przyznanych 10 punktów.
Informuję Zamawiającego, że jedynym urządzeniem na rynku spełniającym możliwość takiej specyfikacji rozbudowy jest produkt firmy DELL o oznaczeniu Power Edg R730XD w połączeniu z pozostałymi parametrami sprzętu opisanych w opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6.
W związku z tym wnosimy o zmianę kryteriów oceny w taki sposób aby równo traktowały pozostałych Wykonawców poprzez rezygnacje z zapisu oceniania możliwości jednoczesnej obsługi dysków 3,5”, 2,5” , 1,8” a zamiast tego przyjąć ocenę punktową za zastosowanie dysków o łącznej sumarycznie większej pojemności niż określona w wymaganiach minimalnych z podziałem na możliwość uzyskania 5 i 10 pkt za wskazane sumy pojemności zainstalowanych dysków oraz w zakresie możliwości instalacji w serwerach dysków punktować za możliwość instalacji więcej niż 12 dysków w górę i stopniować punkty równomiernie od 13 dysków do 16 dysków w taki sposób aby zapewnić równe traktowanie dla pozostałych rozwiązań innych producentów niż DELL.
W zakresie pozostałych wymagań serwerów pojawiły się również zapisy wymagań powodujące wykluczenie podobnych produktów, które z powodzeniem będą realizowały wyznaczone cele przez Zamawiającego i nie ma żadnego logicznego uzasadnienia aby dany warunek był kluczowym z punktu widzenia Zamawiającego
Przykład : Załącznik nr 6 – opis przedmiotu zamówienia:
Pozycja 3 i 4 – serwery :
Cytat:
Karta zarządzająca :
Nie dopuszcza się rozwiązań serwerowych wymagających dokupowania dodatkowych licencji umożliwiających zarządzanie serwerem i dostarczających wyżej wymienione funkcjonalności.
Nie ma żadnego powodu aby funkcjonalność systemu zarządzania, który jest oferowany przez producenta w kilku różnych wariantach aktywowanych licencjami na etapie produkcji serwera nie spełniała założonych funkcji przez administratora takich jak zdalne przejęcie konsoli graficznej podpinanie wirtualnych napędów, monitorowanie środowiska pracy serwera, zdalne zarządzanie na każdym poziomie statusu serwera.
W zakresie komputerów stacjonarnych – Zamawiający wymaga zastosowania możliwości weryfikacji wyników testów dla całej jednostki i w przypadku braku danej konfiguracji rezerwuje sobie prawo wzywania Wykonawcy do dostarczenia dokumentów potwierdzających osiągnięty wynik testu. Należy zwrócić uwagę na fakt, że Zamawiający planuje zakup kilkunastu sztuk i obciąża Wykonawcę koniecznością przeprowadzenia testu platformy oprogramowaniem płatnym oraz w czasochłonnej procedurze testującej. Wnosimy o zmianę tych parametrów poprzez wykreślenie konieczności stosowania do oceny wyników testu Sysmark a posłużenie się opisem wydajności procesora na podstawie ogólnie dostępnych wyników testów Passmark( witryna cpubenchmark.net) oraz takie opisanie komponentów dodatkowych jakie są niezbędne Zamawiającemu do osiągnięcia wyznaczonego celu.
Wnosimy również o wykreślenie następującego wymogu jako funkcjonalności BIOS:
Możliwość włączenia/wyłączenia portu szeregowego oraz zmianę IRQ z dokładnym adresem poprzez zmianę portu z COMI1na COM2 COM3, COM4.
Zamawiający w opisie komputera stacjonarnego kieruje się punktacją dla dwóch różnych testów w związki z czym dlaczego nie może posłużyć się jednym sposobem i umożliwi dostęp większej grupie Wykonawców do ubiegania się o pozyskanie Zamówienia publicznego.?
W związku z tym, że Zamawiający nie wymaga w komputerze stacjonarnym portu szeregowego, niezrozumiałym jest stosowanie takiego wymogu skoro nie ma w ogóle takiej potrzeby w świetle pozostałych wymagań.
W zakresie notebooków - Zamawiający wymaga zastosowania możliwości weryfikacji wyników testów dla całej jednostki i w przypadku braku danej konfiguracji rezerwuje sobie prawo wzywania Wykonawcy do dostarczenia dokumentów potwierdzających osiągnięty wynik testu . Należy zwrócić uwagę na fakt, że Zamawiający planuje zakup kilku sztuk i obciąża Wykonawcę koniecznością przeprowadzenia testu platformy oprogramowaniem płatnym oraz w czasochłonnej procedurze testującej.
Wnosimy o zmianę tych parametrów poprzez wykreślenie konieczności stosowania do oceny wyników testu SYSMARK a posłużenie się opisem wydajności procesora na podstawie ogólnie dostępnych wyników testów Passmark ( witryna cpubenchark.net) oraz takie opisanie komponentów dodatkowych jakie są niezbędne Zamawiającemu do osiągnięcia wyznaczonego celu. Zamawiający w opisie notebooka kieruje się punktacją dla dwóch różnych testów w związku z czym dlaczego nie może posłużyć się jednym sposobem i umożliwi dostęp większej grupie Wykonawców do ubiegania się o pozyskanie Zamówienia publicznego.
Odpowiedź:
Ad1. Zamawiający w minimalnych wymaganiach dla serwerów wymaga funkcjonalności dla których obudowa umożliwia instalację minimum 12 dysków. Wg ugruntowanej wiedzy Zamawiającego takie rozwiązania posiadają prawie wszyscy producenci na rynku. W ramach kryterium parametry techniczne oferowanych serwerów Zamawiający premiuje możliwość rozbudowy w ramach obudowy serwera o kolejne dyski oraz możliwość instalacji dysków 3,5”, 2,5” i 1,8”. Wg. ugruntowanej wiedzy Zamawiającego taką możliwość posiada co najmniej kilku czołowych producentów rozwiązań dostępnych na rynku.
Po analizie Zamawiającego celem zwiększenia konkurencyjności składanych ofert Zamawiający przychyla się do wniosku Wykonawcy i modyfikuje kryteria oceny ofert. Zmiana dotyczące kryterium pozacenowaego znajduje się w pkt 2 niniejszych wyjaśnień.
Ad2. Karta zarządzająca.
Zamawiający wymaga dostarczenia rozwiązań technicznych zgodnie z minimalnymi wymaganiami. Nie dopuszcza rozwiązań wymuszających od Zamawiającego w okresie użytkowania i eksploatacji ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat za uruchomienie wymaganej funkcjonalności.
Zamawiający podtrzymuje zapisy w SIWZ.
Ad3. W zakresie komputerów stacjonarnych Wykonawca sugeruje zastosowanie testu „Test PassMark” który zdaniem Zamawiającego jest testem syntetycznym oceniającym wyłącznie wydajność procesora, a wyniki przeprowadzonego testu, wbrew temu czego można by oczekiwać od testu syntetycznego, uzależnione są od konfiguracji sprzętowej, w której przeprowadzono testy. Ta zależność wyniku od pozostałych komponentów oraz metoda obliczania wyników publikowanych na ogólnodostępnej stronie internetowej sprawia, że wynik osiągany przez ten sam procesor pracujący z tą samą częstotliwością zmienia się w czasie. Tym samym wymaganie, by nabywane urządzenie wyposażone było w procesor osiągający określony wynik w teście PassMark CPU Mark jest wymaganiem niejednoznacznym, gdyż punkt odniesienia nie jest stały. Dochodzi zatem do naruszenia art. 29 ust. 1. Ustawy PZP a na to Zamawiający nie może wyrazić zgody.
Zamawiający wymaga wyników pomiaru ogólnej wydajności urządzenia komputerowego, a nie tylko jego procesora, gdyż tylko na podstawie tego typu pomiaru może jednoznacznie określić przydatność urządzeń do osiągnięcia celu jakim jest komfort pracy przyszłych użytkowników. Zamawiający pragnie w tym miejscu powołać się na rekomendację Prezesa Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji z października 2015 r. pt. „Oceny wydajności dla komputerów” poradnik dla Zamawiających.
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
Ad4. Zamawiający w opisie Komputera stacjonarnego przychyla się do wniosku Wykonawcy i wykreśla wymaganie dotyczące możliwości włączenia/wyłączenia portu szeregowego oraz zmianę przerwania IRQ z dokładnym adresem poprzez zmianę portu COM1 na COM2, COM3, COM4
Ad5. W zakresie notebooków Wykonawca sugeruje zastosowanie testu „Test PassMark” który zdaniem Zamawiającego jest testem syntetycznym oceniającym wyłącznie wydajność procesora, a wyniki przeprowadzonego testu, wbrew temu czego można by oczekiwać od testu syntetycznego, uzależnione są od konfiguracji sprzętowej, w której przeprowadzono testy. Ta zależność wyniku od pozostałych komponentów oraz metoda obliczania wyników publikowanych na ogólnodostępnej stronie internetowej sprawia, że wynik osiągany przez ten sam procesor pracujący z tą samą częstotliwością zmienia się w czasie. Tym samym wymaganie, by nabywane urządzenie wyposażone było w procesor osiągający określony wynik w teście PassMark CPU Mark jest wymaganiem niejednoznacznym, gdyż punkt odniesienia nie jest stały. Dochodzi zatem do naruszenia art. 29 ust. 1. Ustawy PZP a na to Zamawiający nie może wyrazić zgody.
Zamawiający wymaga wyników pomiaru ogólnej wydajności urządzenia komputerowego, a nie tylko jego procesora, gdyż tylko na podstawie tego typu pomiaru może jednoznacznie określić przydatność urządzeń do osiągnięcia celu jakim jest komfort pracy przyszłych użytkowników Zamawiający pragnie w tym miejscu powołać się na rekomendację Prezesa Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji z października 2015 r. pt. „Oceny wydajności dla komputerów” poradnik dla Zamawiających.
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
2. W związku z wyjaśnieniami treści SIWZ Zamawiający zmienia punkt XIV SIWZ (Kryteria oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób oceny ofert dla każdej części) podpunkt 3 (dotyczący gwarancji), w ten sposób, że otrzymuje on brzmienie:
„Punkty za kryterium parametry techniczne oferowanych serwerów (20% wagi) zostaną przyznane Wykonawcom w oparciu o zaoferowane przez Wykonawców w ofertach parametry techniczne serwerów.
W przypadku zaoferowania serwerów, z których każdy posiada:
1) Możliwość instalacji w serwerach dodatkowych dysków 3,5” w ramach jednej obudowy Wykonawcy zostanie przyznanych odpowiednio:
za 14 dysków - 5 punktów
za 16 i więcej dysków maksymalna ilość - 10 punktów.
2) Możliwość jednoczesnej obsługi dysków 3,5”, 2,5” w ramach jednej obudowy – Wykonawcy zostanie przyznanych 10 punktów.
Łącznie w tym kryterium Wykonawca może uzyskać nie więcej niż 20 punktów.
Informacje o zaoferowaniu serwerów posiadających powyższe parametry, podlegające ocenie w niniejszym kryterium, należy umieścić w formularzu oferty w pkt. 8 (wzór formularza określony w załączniku nr 1 do SIWZ).
Zamawiający dokona weryfikacji oferowanych parametrów technicznych serwerów na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt VI.6 SIWZ.
W przypadku nieprzedłożenia w/w dokumentów lub w przypadku, gdy przedłożone dokumenty nie będą potwierdzać posiadania przez oferowane urządzenia parametrów podlegających ocenie niniejszym kryterium, Zamawiający nie przyzna Wykonawcy punktów.”
Ze względu na treść udzielonych wyjaśnień oraz wyjaśnień SIWZ nr 2 (z dnia 21.02.2017 r.) zmianie ulegają załączniki:
- Formularz oferty (załącznik nr 1),
- Opis Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 6),
- Zestawienie Oferowanych Rozwiązań (załącznik nr 7),
Aktualne załączniki zostaną zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego.
Zamawiający informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Załącznik NR 1 - Formularz oferty -PO ZMIANIE
ZAŁACZNIK NR 6 - Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia
zalacznik_nr_6_-_aktualny_od_21_02_2017.docx
Załącznik Nr 7 - Zestawienie Oferowanych Rozwiązań
zalacznik_nr_7_do_siwz_-_zor_-_aktualny_od_21.02.2017.docx
Ślemień , dnia 22 luty 2017 r.
Gmina Ślemień Ślemień, dnia 22 lutego 2017 r.
34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148
Pow. żywiecki, woj. śląskie
Wyjaśnienia SIWZ 4
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu
W trybie przetargu nieograniczonego na:
Dostawę sprzętu komputerowego i oprogramowania w ramach projektu pn: „e-Urząd w Gminie Ślemień” w ramach działania 2.1.– Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych w ramach II osi Priorytetowej: Cyfrowe Śląskie, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
W związku z otrzymanymi zapytaniami od Wykonawcy, Zamawiający - Gmina Ślemień, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. ( t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.), udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1.
W wymaganiach dotyczących komputera stacjonarnego Zamawiający zapisał:
„Wbudowane porty:
- min. 1 x HDMI
- min. 1 x DisplaypPort V1.1a
- min 8 portów USB wyprowadzonych na zewnątrz komputera w tym min 4 porty USB 3.0; min 2 porty USB 3.0 z przodu obudowy”
Proszę zatem o wyjaśnienie - czy Zamawiający dopuści rozwiązanie, w którym komputer stacjonarny jest wyposażony w min. 6 portów USB wyprowadzonych na zewnątrz komputera ?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści rozwiązanie, w którym komputer stacjonarny wyposażony jest w minimum 6 portów USB wyprowadzonych na zewnątrz w tym min 4 porty USB 3.0; min. 2 porty USB 3.0 z przodu obudowy. Wymagana ilość i rozmieszczenie (na zewnątrz obudowy komputera) portów USB nie może być osiągnięta w wyniku stosowania konwerterów, przejściówek itp.
Pytanie nr 2.
W załączniku nr 1 do SIWZ , określonym jako oferta Wykonawcy w tabelce w pkt. 5 , w którym jest wyszczególniony sprzęt komputerowy i oprogramowanie w pozycjach, które będą prowadzić do powstania obowiązku podatkowego po stronie Zamawiającego, czy Zamawiający wymaga w kolumnie VAT ( zł) wpisanie jakiejś treści, czy pozostawienie tego pola pustego ?
Odpowiedź:
Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług ( tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 710) , jeżeli przedmiotem transakcji jest towar wymieniony w załączniku nr 11 do ustawy, do rozliczenia VAT co do zasady zobowiązany jest nabywca towaru. W takiej sytuacji na formularzu ofertowym i fakturze dostawca nie podaje stawki i kwoty VAT, ale umieszcza w odpowiedniej kolumnie oznaczenie „nie przysługuje - odwrotne obciążenie. W takim przypadku kwota netto i brutto danej pozycji powinna być tożsama.
Pytanie nr 3.
Router/Firewall umożliwiający stworzenie 2 stef DMZ - Zamawiający określił :” Minimum 3 lata gwarancji realizowanej w miejscu instalacji sprzętu, z czasem reakcji do następnego dnia roboczego od przyjęcia zgłoszenia”
Czy Zamawiający dopuści rozwiązanie : Minimum 3 lata gwarancji realizowanej poprzez zgłoszenia mailowe lub telefonicznie w dni robocze między godz. 8 a18 ?
Odpowiedź:
Zamawiający dla urządzenia Router/Firewall umożliwiający stworzenie 2 stef DMZ wymaga warunków gwarancji zgodnie z opisem w OPZ.
Zamawiający podtrzymuje zapisy w SIWZ.
Pytanie nr 4.
System archiwizacji danych dla serwerów wraz z oprogramowaniem - Zamawiający określił:” Możliwość bezpłatnej wymiany urządzenia na nowo po okresie gwarancji”
Według naszej najlepszej wiedzy producenci oferujący w/w rozwiązanie świadczą taką możliwość tylko w przypadku wykupienia min. 4 letniej gwarancji serwisu takiego systemu. W związku z tym proszę o doprecyzowanie czy Zamawiający w ramach własnych środków przedłuży okres gwarancji w/w systemu na okres 1 roku ?
Odpowiedź:
Zamawiający dla urządzenia System archiwizacji danych dla serwerów wraz z oprogramowaniem wymaga, zgodnie z zapisami OPZ możliwości bezpłatnej wymiany urządzenia na nowe po okresie gwarancji.
Zamawiający podtrzymuje zapisy w SIWZ.
UWAGA !!! - modyfikacja zapisów : Pytania nr 4 z dnia 21.02.2017. r. (wyjaśnienia nr 2 SIWZ)
Pytanie nr 4
W Wymaganiach dotyczących serwera bazodanowego oraz serwera e Urząd Zamawiający zapisał :” Zintegrowana karta graficzna umożliwia rozdzielczość min. 1920x 1080”
Proszę zatem o wyjaśnienie - czy Zamawiający dopuści rozwiązania, w których karta graficzna obsługuje rozdzielczość 1440x 990 ?
Odpowiedź :
Zamawiający dopuszcza rozwiązania, w których zintegrowana karta grafiki umożliwi rozdzielczość minimum 1600 x 900.
Ze względu na treść udzielonych wyjaśnień zmianie ulegają załączniki:
- Opis Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 6),
- Zestawienie Oferowanych Rozwiązań (załącznik nr 7),
Aktualne na dzień 22.02.2017 r. załączniki zostaną zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego.
zalacznik_nr_6_-_modyfikacja_-_2.docx -zalacznik_nr_7_-_modyfikacja_-_2.docx
UWAGA !!!!! - Zamawiający informuje, że przedłuża termin składania ofert do dnia 28 lutego 2017 r. do godz. 10:15. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28 lutego 2017 r. o godz. 10:30. Miejsce składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.
Ogłoszenie nr 25523-2017 z dnia 15-02-2017
-
Ślemień
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Gminy Ślemień w ramach projektu pn. e- Urząd w Gminie Ślemień, w ramach działania 2.1 – Wsparcie rozwoju cyfrowych us... Termin składania ofert/wniosków: 23-02-2017 |
|
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Data: 15/02/2017
Adres strony internetowej (url): www.slemen.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 27/02/2017,godzina 12:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia ( przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): nie
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 28/02/2017,godzina 10:15, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia ( przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): nie
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2017-02-22
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-02-22 11:47:53
- Liczba odsłon: 1680
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: