Ślemień: Remont 3 dróg gminnych w Gminie Ślemień w ramach usuwania skutków powodzi 2010- 2011, obejmujący:
1. remont drogi gminnej ul. Obwodowa w Lasie w km 0+230-0+380, 0+380-0+680
2. remont drogi gminnej ul. Jasna w Ślemieniu w km 0+000 - 0+140
3. remont drogi gminnej ul. Leszczynowa w Ślemieniu w km 0+000 - 0+164
Numer ogłoszenia: 151586 - 2013; data zamieszczenia: 17.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Ślemieniu , ul. Krakowska 148, 34-323 Ślemień, woj. śląskie, tel. 033 8654098.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont 3 dróg gminnych w Gminie Ślemień w ramach usuwania skutków powodzi 2010- 2011, obejmujący: 1. remont drogi gminnej ul. Obwodowa w Lasie w km 0+230-0+380, 0+380-0+680 2. remont drogi gminnej ul. Jasna w Ślemieniu w km 0+000 - 0+140 3. remont drogi gminnej ul. Leszczynowa w Ślemieniu w km 0+000 - 0+164.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z Remontem 3 dróg gminnych w Gminie Ślemień w ramach usuwania skutków powodzi 2010- 2011, obejmującym: 1. remont drogi gminnej ul. Obwodowa w Lasie w km 0+230-0+380, 0+380-0+680 2. remont drogi gminnej ul. Jasna w Ślemieniu w km 0+000 - 0+140 3. remont drogi gminnej ul. Leszczynowa w Ślemieniu w km 0+000 - 0+164 1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: - projekt wykonawczy, - przedmiar robót, - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. UWAGA: Tam gdzie w dokumentacji przetargowej, zostało wskazane pochodzenie marka, znak towarowy, producent, dostawca itp. materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 -3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej. Warunki szczegółowe dotyczące realizacji robót: 1. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem budowlanym, przepisami prawa, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej oraz wskazaniami inspektora nadzoru budowlanego. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia na własny koszt odpadów związanych z realizacją zadania zgodnie z ustawą dnia 27 kwietnia 2001 o odpadach Dz.U. z 2007 r. nr 39, poz. 251 z późn. zm.. 2. dokumentacja techniczna znajduje się również do wglądu w siedzibie zamawiającego pok. 17 od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 do godz. 15.00. 3. Wykonawca wykona wszelkie inne roboty towarzyszące, tymczasowe, porządkowe i zabezpieczające - niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia i funkcjonowania obiektu, w tym zaplecza budowy. 4. Wykonawca wykona wszystkie prace związane z opracowaniem i wdrożeniem projektu czasowej organizacji ruchu oraz oznakowaniem i zabezpieczeniem terenu budowy zgodnie z przepisami BHP, z chwilą przekazania placu budowy Wykonawca ponosi za niego wyłączną odpowiedzialność i jest do jego właściwego zabezpieczenia. 5. Wykonawca po zakończeniu robót uporządkuje teren budowy najpóźniej w ciągu 14 dni. 6. Wykonawca usunie na własny koszt skutki awarii które zostały spowodowane przez Wykonawcę 7. ewentualne żądania odszkodowania przez właścicieli nieruchomości z tytułu wyrządzonych szkód za zniszczenia mienia, obciążają Wykonawcę. Zamawiający nie będzie refinansował ewentualnych szkód. 8. przekazanie palcu budowy Wykonawcy nastąpi w dniu podpisania umowy ws. Zamówienia publicznego, w dniu przekazania palcu budowy przekazany zostanie projekt budowlany. 1.3.Wykonawca udzieli na wykonane roboty budowlane, co najmniej 36 miesięcy gwarancji, począwszy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego bez usterek i wad. Udzielenie przez Wykonawcę gwarancji nie zwalnia go z rękojmi..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadają wiedzę i doświadczenie - tj. wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli przynajmniej dwa zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia. Przez roboty odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia rozumie się zrealizowanie przynajmniej dwóch zadań zmówienia polegających na remoncie lub odbudowie dróg o wartości robót co najmniej 200 000 zł brutto każde, poparte dokumentami, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia - które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w tym jedna osoba kierownik budowy posiada wymagane uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w odpowiedniej dla wykonania zamówienia specjalności. specjalności drogowej bez ograniczeń , Kierownik budowy wymieniony powyżej posiada odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w Polsce zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz.U.z 2006 r. Nr.156, poz. 1118 ze zm. oraz z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz.U. Nr. 83, poz. 578. Zamawiający, określając wymogi dla kierownika budowy w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. Nr.243, poz. 1623) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz.U. z 2008 r. nr.63, poz. 394 z późn. zm.).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a. wypełniony formularz ofertowy dostarczony Wykonawcom wraz ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia Załącznik nr 1 b. Wykaz osób uprawnionych do podpisania dokumentów przetargowych i podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy oraz pełnomocnictwa udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, c. kosztorysy ofertowe, sporządzone na bazie przedmiarów robót, specyfikacji technicznych i dokumentacji, przy czym Zamawiający nie wymaga opracowania kosztorysu ofertowego ściśle wg. podanych podstaw wyceny , w związku z czym można je wykorzystać jedynie posiłkowo, d. pełnomocnictwo udzielone reprezentantowi wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wspólnie na podstawie art. 23 ustawy Pzp, e. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów oryginał do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Szczegółowe warunki umowy o wykonanie zamówienia zostały zawarte w projekcie Umowy, stanowiącym załącznik Nr 6 do SIWZ. 2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza zmianę umowy w zakresie: 1. terminu wykonania robót w razie: - wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych ( długotrwałe opady deszczu przez okres dłuższy niż 5 dni) , mających faktyczny wpływ na realizację robót budowlanych prowadzonych na otwartej przestrzeni, potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego stosownym protokołem. - wystąpienia w trakcie prowadzenia robót nieprzewidzianych okoliczności np.: brak zgody właściciela działki bezpośrednio sąsiadującej z drogą i konieczność przeprowadzenia pomiaru geodezyjnego ustalającego granice przebiegu działki , co zostanie potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego stosownym protokołem. 2. ograniczenia lub zakresu robót wynikające z: - sytuacji, gdy wykonanie pomiaru geodezyjnego wymaga dłuższego okresu realizacji, Zamawiający może zrezygnować z wykonania robót ustalonych w przedmiarze robót i obniżyć wynagrodzenie wykonawcy o wartość niewykonanych robót zgodnie z kosztorysem ofertowym, co zostanie potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego stosownym protokołem. - ograniczenia zakresu robót wynikające z braku środków finansowych , czego Zamawiający nie mógł przewidzieć przy zawieraniu umowy, - konieczności wykonania robót zamiennych, - zmiany finansowania robót związana ze zmianą budżetu, otrzymaniem dotacji, pożyczek lub innych środków uzyskanych z zewnątrz, - wykonania robót przed upływem terminu przewidzianego w umowie, 3. gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 4. zmiany korzystne dla Zamawiającego istotne dla prawidłowego wykonania zamówienia. 5. zwłoki w przekazaniu placu budowy przez Zamawiającego, 6. konieczności zmiany nazwy zadania, 7. zaistniałej omyłki pisarskiej lub rachunkowej w treści umowy, 8. zmiany osób reprezentujących strony umowy, 9. odstąpienia od realizacji któregokolwiek z zadań wynikających z niniejszej umowy w wyniku braku zgody właścicieli działki bezpośrednio sąsiadującej z drogą 10. wcześniejszego wykonania robót tj. przed upływem terminu wskazanego w umowie. 11. Wprowadzenie zmiany do umowy wymaga spisania protokołu konieczności zaakceptowanego przez obie strony i wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Ślemieniu
34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148
pow. żywiecki
woj. śląskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2013 godzina 08:00, miejsce: Urząd Gminy w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148 pow. żywiecki woj. śląskie SEKRETARIAT.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
DROGA GMINNA" Ul. OBWODOWA" W LASIE
przedmiar_obwodowa_las-2013-r.pdf
projekt_techn.obw.-r-1.pdf
projekt_techn.obw.-r-2.pdf
projekt_techn.obw.-r-3.pdf
projekt_techn.obw.-r-4.pdf
projekt_techn.obw.-r-5.pdf
projekt_techn.obw.-r-6.pdf
projket_techn.obw.-r-7.pdf
projekt_techn.obw.-r-8.pdf
projket_techn.obw.-r-9.pdf
projekt_techn.obw.-r-10.pdf
specyfikacja_techn.obw.-r-_11.pdf
specyfikacja_techn.obw.-r-12.pdf
specyfikacja_techn.obw.-r-13.pdf
specyfikacja_techn.-r-14.pdf
specyfikacja_techn.-r-15.pdf
specyfikacja_techn.-r-16.pdf
specyfikacja_techn.-r-17.pdf
DROGA GMINNA "Ul. JASNA" W ŚLEMIENIU
przedmiar-jasna-slemien-2013-r.pdf
projekt_techn._jasna-slemien-2013-r.-1.pdf
projekt_techn.jasna-slemien-2013-r-2.pdf
projekt_techn.jasna_-slemien-2013-r-3.pdf
projekt_techn.jasna-slemien-2013-r-4.pdf
projket_techn.jasna-slemien-2013-r-5.pdf
projekt_techn.jasna-slemien-2013-r-6.pdf
projekt_techn.jasna_-slemien-2013-r-7.pdf
projekt_techn.jasna-slemien_-2013-r-8.pdf
projekt_techn.jasna_-slemien-2013-r-9.pdf
projekt_techn.jasna-slemien-2013-r-10.pdf
specyfikacja_techn._jasna_-_r-2013-1.pdf
specyfikacja_techn.jasna-r-2013-2.pdf
specyfikacja_techn.jasna_-r-2013-3.pdf
specyfikacja_techn.jasna-r-2013-4.pdf
specyfikacja_techn.jasna_-r-2013-_5.pdf
specyfikacja_techn.jasna-r-2013-6.pdf
specyfikacja_techn.jasna-r-2013-7.pdf
DROGA GMINNA "UL. LESZCZYNOWA" W ŚLEMIENIU
przedmiar_slemien_ul._leszczynowa.pdf
projekt_techniczny_1.pdf
projekt_techniczny_2.pdf
projekt_techniczny_3.pdf
projekt_techniczny_4.pdf
projekt_techniczny_5.pdf
projekt_techniczne_6.pdf
projket_techniczny_7.pdf
projket_techniczny_8.pdf
sst_naw_beton_asfaltowy_1.pdf
sst_podb_z_kruszywa_stab_mechan_2.pdf
sst_przepusty_pod_korona_drogi_3.pdf
sst_przepusty_pod_zjazdami_4.pdf
sst_roboty_ziemne_5.pdf
sst-_scieki_6.pdf
sst_scinanie_i_uzupelnianie_poboczy_7.pdf
UWAGA !!!
ZMIANA DOTYCZY UL. OBWODOWEJ W ZAKRESIE:
- PRZEDMIAR ROBÓT
- PROJEKT TECHNICZNY oznaczony znakiem 1
zmiana dotyczy długości drogi z 460 mb. na 450 mb.
PRZEDMIAR UL. OBWODOWA ( PO MODYFIKACJI)
przedmiar_-_obwodowa-2013-popr..pdf
PROJEKT TECHNICZNY ( PO MODYFIKACJI)
opis_tech_obwodowa_las-450m.doc
pozostałe zapisy pozostaję bez zmian.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2013-04-18
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-04-18 08:58:49
- Liczba odsłon: 825
- Historia dokumentu: