REFERAT ORGANIZACYJNY

Do Referatu Organizacyjnego należą w szczególności sprawy:

  1. Z zakresu obsługi sekretariatu Wójta i dziennika podawczego , w tym:
    1.  wykonywanie czynności związanych z funkcją reprezentacyjną Wójta,
    2. organizowanie spotkań Wójta z mieszkańcami,
    3. współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
    4. związane z funkcjonowaniem OSP W zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie Gminy, W tym rozliczanie wykonanych czynności konserwacyjnych W samochodach pożarniczych i wyjazdów tych samochodów, rozliczanie paliwa, ubezpieczenia osób,
    5. rejestrowanie i dokonywanie rozdziału, zgodnie z adnotacją, korespondencji wpływającej do Urzędu, rejestrowanie i wysyłka korespondencji z Urzędu,
    6. prowadzenie obsługi centrali telefonicznej,
    7. prowadzenie spraw związanych z transportem własnym i transportem obcym wykorzystywanym na cele Urzędu,
    8. zabezpieczenie i aktualizacja informacji W Urzędzie.
  2. Współpracy z organizacjami pozarządowymi, społecznymi oraz osobami fizycznymi działającymi na terenie Gminy W zakresie wynikającym z ustawy o działalności organizacji pożytku publicznego i o wolontariacie.
  3. Z zakresu organizacji, w tym:
    1. zamawianie pieczęci i tablic urzędowych na potrzeby Urzędu oraz prowadzenie ich ewidencji,
    2. prowadzenie archiwum zakładowego oraz współpraca z archiwum państwowym,
    3. organizowanie zaopatrzenia materiałowo-technicznego Urzędu.
  4. Z zakresu oświaty, w tym:
    1. współpraca z Kuratorium Oświaty i Wychowania w zakresie wykonywania zadań własnych Gminy w dziedzinie oświaty,
    2. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem młodocianych,
    3. prowadzenia dowozu dzieci do szkół,
    4. prowadzenia postępowania W sprawie awansu zawodowego nauczycieli,
    5. nadzoru nad realizacją obowiązku szkolnego,
    6. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy materialnej uczniom tj. przyjmowanie wniosków, sprawdzanie ich kompletności, występowanie o konieczne uzgodnienia i opinie, sporządzanie projektu decyzji w sprawie przyznania pomocy materialnej, rozliczenie przyznanej pomocy pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    7. nadzoru nad działalnością szkół i przedszkoli, w tym: współpracy w zakresie opiniowania arkuszy organizacyjnych placówek, prowadzenia Systemu Informacji Oświatowej, współpracy z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie organizacji dowozu dzieci do szkół (harmonogramy dowozu, opieki, wyjazdy autobusów inne niż dowóz dzieci).
  5. Z zakresu obsługi technicznej Urzędu:
    1. bieżąca naprawa i konserwacja sprzętu biurowego,
    2. zapewnienie czystości i porządku na terenie Urzędu,
    3. oflagowanie budynku Urzędu z okazji świąt państwowych.
  6. Z zakresu obrony cywilnej:
    1. przygotowanie i prowadzenie akcji kurierskiej,
    2. tworzenie bazy danych, gromadzenie i przetwarzanie aktualnych informacji o potencjalnych źródłach zagrożenia ludności,
    3. realizowanie programów wynikających z polityki województwa w zakresie obrony cywilnej,
    4. określenie i planowanie zadań obrony cywilnej na terenie Gminy,
    5. sporządzanie i aktualizacja lokalnych planów obrony,
    6. upowszechnianie zagadnień obrony cywilnej wśród ludności,
    7. organizowanie i prowadzenie ćwiczeń ludności,
    8. wydawanie zaświadczeń w sprawie powszechnego obowiązku obrony,
    9. przygotowanie warunków do tworzenia formacji obrony cywilnej,
    10. organizacja i utrzymywanie systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń,
    11. prowadzenie magazynu sprzętu i środków obrony cywilnej.
  7. Z zakresu zadań obronnych, W tym związanych z nakładaniem i realizacją świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony.
  8. Prowadzenia księgi kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Urzędzie.
  9. Z zakresu wykonywania zadań Pełnomocnika ds. Informacji Niejawnych określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 201or. o ochronie informacji niejawnych, a w szczególności:
    1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych zgodnie z obowiązkiem nałożonym na Urząd,
    2. przeprowadzanie postępowania sprawdzające osób na stanowiskach pracy związanych z dostępem do informacji niejawnych,
    3. wydawanie lub odmawianie wydania poświadczeń bezpieczeństwa osobom sprawdzanym,
    4. prowadzenie wykazu stanowisk prac zleconych, osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych,
    5. podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,
    6. prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych,
    7. współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami służb ochrony państwa,
    8. opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową - oznaczonych klauzulą "zastrzeżone" - uzyskując ich zatwierdzenie przez Wójta,
  10. Z zakresu prowadzenia spraw kadrowych , w tym:
    1. prowadzenie rejestru pełnomocnictw - upoważnień udzielonych przez Wójta,
    2. prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
    3. prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników Urzędu,
    4. prowadzenie spraw urlopowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek, organizacyjnych Gminy,
    5. prowadzenie spraw podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników planowanie, organizowanie oraz prowadzenie ewidencji szkoleń pracowników w różnych formach,
    6. opracowanie wniosków o nadanie pracownikom odznaczeń i wyróżnień,
    7. opracowanie wniosków o pociągnięcie pracowników do odpowiedzialności porządkowej,
    8. nadzór nad gospodarką etatami,
    9. organizowanie prac związanych z przeprowadzeniem ocen kwalifikacyjnych pracowników,
    10. prowadzenie spraw wynikających z ustawowego obowiązku składania oświadczeń majątkowych oraz innych oświadczeń, o których mowa w ustawie o samorządzie gminnym i innych ustawach, przez pracowników samorządowych,
    11. prowadzenia postępowania konkursowego na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
    12. rozliczanie czasu pracy pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
    13. dbałość o przestrzeganie przez pracowników dyscypliny pracy oraz informowanie Wójta o przypadkach jej naruszenia.
    14. prowadzenie spraw BHP, z wyjątkiem przeprowadzania szkoleń pracowników, przestrzegania Regulaminu Pracy w Urzędzie Gminy.
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Roman Wajdzik
  • Data udostępnienia w BIP: 2013-02-13 17:17:38
  • Informacja zaktualizowana przez: Roman Wajdzik
  • Data ostatniej aktualizacji: 2013-02-13 17:17:38
  • Liczba odsłon: 2139
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 3170889]

przewiń do góry