REFERAT FINANSOWY
- Przygotowania i realizacji budżetu , w tym:
- gromadzenie materiałów oraz opracowanie projektu budżetu Gminy zgodnie z uchwałą Rady w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu Gminy,
- sporządzanie projektów uchwał Rady w sprawie zmian w budżecie Gminy lub innych dotyczących finansów Gminy oraz przedkładanie ich w obowiązującym terminie do zaopiniowania przez odpowiednią Komisję Rady a następnie do zatwierdzenia przez Radę,
- przygotowanie projektów uchwał w sprawach majątkowych przekraczających zakres zwykłego zarządu,
- sporządzanie projektów zarządzeń Wójta oraz przedkładanie ich w obowiązującym terminie do zatwierdzenia przez Wójta,
- bieżąca realizacja budżetu Gminy oraz okresowe informowanie organów Gminy o przebiegu jego realizacji,
- opiniowanie planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy oraz zadań realizowanych poza budżetem przed ich zatwierdzeniem,
- opracowanie planów finansowych z zakresu zadań administracji rządowej zleconych Gminie, negocjowanie wysokości środków, ich realizacja,
- prowadzenie komputerowej ewidencji księgowej operacji gospodarczych,
na podstawie dowodów księgowych Urzędu Gminy,
- uzgadnianie kont rozrachunkowych z jednostkami podległymi,
- prowadzenie gospodarki funduszami będącymi w dyspozycji Gminy,
- sporządzanie i przekazywanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej Gminy,
- finansowe rozliczanie otrzymanych dotacji z budżetu państwa oraz z innych źródeł,
- finansowe rozliczanie dotacji udzielonych, W tym udzielonych w ramach konkursów,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, materiałów i wyposażenia, rozliczenie
inwentaryzacji składników majątkowych Urzędu, jednostek organizacyjnych
obsługiwanych przez Urząd,
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, p) obsługa finansowo - księgowa Urzędu Gminy, jako jednostki sektora finansów publicznych zgodnie z ustawą o rachunkowości, w tym dokonywanie płatności,
- finansowe rozliczenie inwestycji realizowanych przez Gminę,
- współpraca z organami administracji rządowej ( Izby i Urzędy Skarbowe) oraz bankami,
- prowadzenie kasy w Urzędzie.
- Podatków i opłat, a w szczególności:
- przygotowanie projektów uchwał Rady w zakresie wysokości stawek podatkowych
oraz stosowanie ulg i obniżek stawek tych podatków,
- prowadzenie spraw podatków i opłat lokalnych oraz innych wpływów Gminy (wymiar, egzekucja, pobór podatków i opłat, opracowanie decyzji dotyczących ulg i umorzeń w spłacie zobowiązań podatkowych),
- analiza zeznań i deklaracji podatkowych składanych przez osoby fizyczne, prawne oraz przez podatników podatku od środków transportowych,
- wprowadzanie zmian geodezyjnych na podstawie wykazów otrzymanych ze Starostwa
Powiatowego,
- prowadzenie księgowości podatkowej Gminy jako organu podatkowego,
- przygotowywanie niezbędnych sprawozdań z księgowości podatków i opłat,
- prowadzenie ewidencji należności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług VAT oraz ich rozliczenie, w tym prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży VAT,
- przedstawianie Wójtowi propozycji dotyczących odroczeń, umorzeń, zaniechania poboru, rozłożenia na raty oraz stosowania ulg w zakresie podatków i opłat,
- prowadzenie całości gospodarki drukarni ścisłego zarachowania (wydawanie i rozliczanie),
- rozliczanie inkasentów z zainkasowanych podatków i opłat,
- przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń na wniosek podatników.
- Płacowe pracowników Urzędu w tym:
- prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu, w tym naliczanie i wypłata
wynagrodzeń pracowników Urzędu z tytułu umów o pracę oraz umów zlecenia
i o dzieło,
- zgłaszanie i wygłaszanie pracowników do ZUS,
- sporządzanie niezbędnych deklaracji rozliczeniowych dla ZUS i Urzędu Skarbowego,
- przygotowywanie zaświadczeń Rp-7,
- przygotowywanie wypłat diet za pełnienie czynności społecznych i obywatelskich,
- realizacja ubezpieczeń pracowniczych, funduszy i innych wydatków pracowniczych,
- prowadzenie obsługi finansowej funduszu socjalnego i mieszkaniowego Urzędu,
- wydawanie zaświadczeń o zarobkach.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Pępek Weronika
- Data udostępnienia w BIP: 2003-06-25 10:44:38
- Informacja zaktualizowana przez: Roman Wajdzik
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-02-13 17:00:10
- Liczba odsłon: 5636
- Historia dokumentu: