REFERAT ORGANIZACYJNY
Do Referatu Organizacyjnego należą w szczególności sprawy:
- Z zakresu obsługi sekretariatu Wójta i dziennika podawczego , w tym:
- wykonywanie czynności związanych z funkcją reprezentacyjną Wójta,
- organizowanie spotkań Wójta z mieszkańcami,
- współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
- związane z funkcjonowaniem OSP W zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie Gminy, W tym rozliczanie wykonanych czynności konserwacyjnych W samochodach pożarniczych i wyjazdów tych samochodów, rozliczanie paliwa, ubezpieczenia osób,
- rejestrowanie i dokonywanie rozdziału, zgodnie z adnotacją, korespondencji wpływającej do Urzędu, rejestrowanie i wysyłka korespondencji z Urzędu,
- prowadzenie obsługi centrali telefonicznej,
- prowadzenie spraw związanych z transportem własnym i transportem obcym wykorzystywanym na cele Urzędu,
- zabezpieczenie i aktualizacja informacji W Urzędzie.
- Współpracy z organizacjami pozarządowymi, społecznymi oraz osobami fizycznymi działającymi na terenie Gminy W zakresie wynikającym z ustawy o działalności organizacji pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Z zakresu organizacji, w tym:
- zamawianie pieczęci i tablic urzędowych na potrzeby Urzędu oraz prowadzenie ich ewidencji,
- prowadzenie archiwum zakładowego oraz współpraca z archiwum państwowym,
- organizowanie zaopatrzenia materiałowo-technicznego Urzędu.
- Z zakresu oświaty, w tym:
- współpraca z Kuratorium Oświaty i Wychowania w zakresie wykonywania zadań własnych Gminy w dziedzinie oświaty,
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem młodocianych,
- prowadzenia dowozu dzieci do szkół,
- prowadzenia postępowania W sprawie awansu zawodowego nauczycieli,
- nadzoru nad realizacją obowiązku szkolnego,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy materialnej uczniom tj. przyjmowanie wniosków, sprawdzanie ich kompletności, występowanie o konieczne uzgodnienia i opinie, sporządzanie projektu decyzji w sprawie przyznania pomocy materialnej, rozliczenie przyznanej pomocy pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- nadzoru nad działalnością szkół i przedszkoli, w tym:
współpracy w zakresie opiniowania arkuszy organizacyjnych placówek,
prowadzenia Systemu Informacji Oświatowej,
współpracy z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie organizacji
dowozu dzieci do szkół (harmonogramy dowozu, opieki, wyjazdy autobusów
inne niż dowóz dzieci).
- Z zakresu obsługi technicznej Urzędu:
- bieżąca naprawa i konserwacja sprzętu biurowego,
- zapewnienie czystości i porządku na terenie Urzędu,
- oflagowanie budynku Urzędu z okazji świąt państwowych.
- Z zakresu obrony cywilnej:
- przygotowanie i prowadzenie akcji kurierskiej,
- tworzenie bazy danych, gromadzenie i przetwarzanie aktualnych informacji o potencjalnych źródłach zagrożenia ludności,
- realizowanie programów wynikających z polityki województwa w zakresie obrony cywilnej,
- określenie i planowanie zadań obrony cywilnej na terenie Gminy,
- sporządzanie i aktualizacja lokalnych planów obrony,
- upowszechnianie zagadnień obrony cywilnej wśród ludności,
- organizowanie i prowadzenie ćwiczeń ludności,
- wydawanie zaświadczeń w sprawie powszechnego obowiązku obrony,
- przygotowanie warunków do tworzenia formacji obrony cywilnej,
- organizacja i utrzymywanie systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń,
- prowadzenie magazynu sprzętu i środków obrony cywilnej.
- Z zakresu zadań obronnych, W tym związanych z nakładaniem i realizacją świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony.
- Prowadzenia księgi kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Urzędzie.
- Z zakresu wykonywania zadań Pełnomocnika ds. Informacji Niejawnych określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 201or. o ochronie informacji niejawnych, a w szczególności:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych zgodnie z obowiązkiem nałożonym na Urząd,
- przeprowadzanie postępowania sprawdzające osób na stanowiskach pracy związanych z dostępem do informacji niejawnych,
- wydawanie lub odmawianie wydania poświadczeń bezpieczeństwa osobom sprawdzanym,
- prowadzenie wykazu stanowisk prac zleconych, osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych,
- podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,
- prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych,
- współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami służb ochrony państwa,
- opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych
stanowiących tajemnicę służbową - oznaczonych klauzulą "zastrzeżone" - uzyskując
ich zatwierdzenie przez Wójta,
- Z zakresu prowadzenia spraw kadrowych , w tym:
- prowadzenie rejestru pełnomocnictw - upoważnień udzielonych przez Wójta,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników Urzędu,
- prowadzenie spraw urlopowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek, organizacyjnych Gminy,
- prowadzenie spraw podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników planowanie, organizowanie oraz prowadzenie ewidencji szkoleń pracowników w różnych formach,
- opracowanie wniosków o nadanie pracownikom odznaczeń i wyróżnień,
- opracowanie wniosków o pociągnięcie pracowników do odpowiedzialności porządkowej,
- nadzór nad gospodarką etatami,
- organizowanie prac związanych z przeprowadzeniem ocen kwalifikacyjnych pracowników,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawowego obowiązku składania oświadczeń majątkowych oraz innych oświadczeń, o których mowa w ustawie o samorządzie gminnym i innych ustawach, przez pracowników samorządowych,
- prowadzenia postępowania konkursowego na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
- rozliczanie czasu pracy pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek
organizacyjnych.
- dbałość o przestrzeganie przez pracowników dyscypliny pracy oraz informowanie Wójta o przypadkach jej naruszenia.
- prowadzenie spraw BHP, z wyjątkiem przeprowadzania szkoleń pracowników, przestrzegania Regulaminu Pracy w Urzędzie Gminy.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Roman Wajdzik
- Data udostępnienia w BIP: 2013-02-13 17:17:38
- Informacja zaktualizowana przez: Roman Wajdzik
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-02-13 17:17:38
- Liczba odsłon: 2113
- Historia dokumentu: