Samodzielne stanowisko z zakresu budownictwa i gospodarki komunalnej
-
Z zakresu realizowania zadań dotyczących dróg, w tym:
-
przygotowanie projektów opinii w sprawie przebiegu oraz zaliczania dróg do kategorii wojewódzkich, powiatowych, gminnych i wewnętrznych,
-
planowanie zarządzanie i orzekanie w sprawach budowy i modernizacji dróg i chodników w Gminie, lokalizacji w pasie drogowym obiektów oraz wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej,
-
nadzór nad bezpieczeństwem mchu na drogach gminnych i przejazdach kolejowych wraz z oznakowaniem,
-
budowy dróg, mostów, przepustów, itp.
-
-
Z zakresu urbanistyki i architektury, w tym w szczególności sprawy:
-
przygotowania materiałów i spraw dotyczących projektów uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań przestrzennego kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,
-
opracowania i przedkładania Wójtowi i właściwym Komisjom Rady ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy,
-
przeprowadzania procedury formalno-prawnej związanej z opracowaniem projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
-
prowadzenia rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
-
prowadzenia rejestru wniosków (wraz z rejestrem graficznym) do zmiany planu miejscowego,
-
przygotowania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla terenów nieobjętych planem zagospodarowania przestrzennego,
-
przygotowania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla obszarów innych gmin jako wyznaczony organ zastępczy,
-
przygotowania decyzji o wygaśnięciu decyzji warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
-
prowadzenia rejestru (w tym graficznego) wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
-
przygotowania opinii w sprawie opracowania miejscowych planów obszarów funkcjonalnych wykraczających poza obszar jednostki podziału administracyjnego,
-
opracowania założeń do planu miejscowego wykraczającego poza obszar Gminy,
-
przygotowania decyzji o ustaleniu opłaty jednorazowej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości,
-
wydawania wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
-
przygotowania i wydawania postanowień opiniujących wstępny projekt podziału działki oraz decyzji o warunkach zabudowy,
-
planowania miejsc pochówku dla zwierząt chorych i padłych w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń (np. epidemii),
-
-
Z zakresu robót związanych z utrzymaniem i zarządzaniem cmentarzami komunalnymi, w tym:
-
zakładanie i rozszerzanie cmentarzy komunalnych,
-
decydowanie o zamknięciu cmentarza oraz wydawanie decyzji o przeznaczeniu terenu cmentarnego na inny cel,
-
organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi.
-
-
Z zakresu inwestycji i pozyskiwania środków unijnych: w tym:
-
sporządzanie wniosków W sprawie pozyskania środków z funduszy pomocowych oraz ich rozliczanie,
-
koordynacja i nadzór nad zadaniami inwestycyjnymi realizowanymi w imieniu Gminy, w tym:
-
przygotowanie i prowadzenie dokumentacji oraz wdrażanie inwestycji,
-
remonty i modernizacja obiektów infrastruktury gospodarczej, nadzorowanie wykonywania budów, modernizacji i remontów zleconych przez Wójta,
-
udział w naradach i komisjach dotyczących realizowanych inwestycji,
-
opracowanie i upowszechnianie informacji o możliwościach i warunkach inwestowania w Gminie.
-
-
prowadzenie, konserwacja i naprawa oświetlenia ulicznego.
-
-
Z zakresu zamówień publicznych, w tym:
-
koordynowanie spraw związanych z realizacją zamówień publicznych,
-
przygotowanie oraz organizowanie i przeprowadzanie procedur w ramach zamówień publicznych,
-
prowadzenie całości dokumentacji związanej z udzielaniem zamówień publicznych,
-
udzielanie pomocy kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie realizacji zamówień publicznych,
-
prowadzenie rejestru zmówień publicznych, prowadzenie centralnego rejestru umów
-
-
Z zakresu geodezji i gospodarki nieruchomościami, w tym w szczególności sprawy:
-
nabywania i zbywania nieruchomości i lokali, dzierżawa, najem, użyczenie nieruchomości, zamiana nieruchomości i przyjmowanie darowizn, tworzenie zasobów gruntów,
-
oddawania gruntów w użytkowanie wieczyste, użytkowanie i trwały zarząd, prowadzenie spraw związanych z wyceną, opłatami i rozliczeniami za nieruchomości,
-
przekształcania prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
-
prowadzenia postępowań związanych z korzystaniem z prawa pierwokupu,
-
podziałów, scalania i rozgraniczania nieruchomości,
-
nadawania nazw i numerów porządkowych nieruchomościom,
-
nabywania mienia komunalnego oraz wywłaszczania z nieruchomości,
-
wyrażania zgody na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomościach Gminy przewodów, urządzeń przesyłowych płynów, gazów i energii elektrycznej, ciągów drenażowych oraz łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń,
-
powoływania biegłych do spraw dotyczących mienia gminnego, zmian w księgach wieczystych oraz w rejestrze gruntu, związanych z wyceną nieruchomości w celu obliczenia opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości terenu, wynikającego z jego wyposażenia w urządzenia infrastruktury (w szczególności wodociąg, kanalizacja, utwardzenie drogi), związanych z wyceną nieruchomości w celu obliczenia tzw. renty planistycznej z tytułu wzrostu wartości gruntu, wynikającego ze zmiany jego przeznaczenia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
-
-
Prowadzenie spraw związanych z dodatkami mieszkaniowymi.
-
Z zakresu ochrony środowiska i rolnictwa, leśnictwa, ochrony przyrody, w tym w szczególności sprawy:
-
przyjmowania, rozpatrywania wniosków i przygotowywania decyzji w sprawie zwrotu części podatku akcyzowego dla rolników oraz współpraca z Referatem Finansowym w sprawie rozliczenia dotacji na ten cel,
-
rozpatrywania interwencji, wniosków i naruszeń w zakresie ochrony środowiska,
-
tworzenia terenów zieleni, konserwacja drzewostanu,
-
współdziałania ze służbami ochrony przyrody i zabytków w zakresie sprawowania opieki nad pomnikami przyrody i ochroną krajobrazu,
-
wydawania zezwoleń w zakresie usuwania drzew i krzewów, wymierzania kar pieniężnych za niszczenie terenów zieleni lub samowolne usuwanie drzew, naliczania opłat z tytułu wycinki,
-
prowadzenia uzgodnień w sprawie ustanowienia parków, określania jego granic oraz sposobu ochrony,
-
przygotowania zarządzeń dotyczących potrzeby wykonania niektórych prac na rzecz przyrody,
-
nadzoru nad właściwą realizacją uchwały porządkowej,
-
wydawania zezwoleń dla podmiotów gospodarczych prowadzących działalność w zakresie odbierania i transportu odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych,
-
realizacji zadań wynikających z ustawy prawo geologiczne i górnicze,
-
propagowania proekologicznych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska,
-
realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo łowieckie,
-
wydawania zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne, prowadzenie rejestru psów,
-
współpracy z służbami weterynaryjnymi w zakresie profilaktyki i lecznictwa zwierząt,
-
współpracy z jednostkami specjalistycznymi w zakresie produkcji roślinnej,
-
opiniowania programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
-
przygotowania wniosków w sprawie pozyskiwania środków na cele ochrony przyrody,
-
prowadzenia spraw związanych z melioracją i gospodarką wodną w zakresie kompetencyjnym,
-
prowadzenie rejestru spółek wodnych i nadzór nad ich działalnością,
-
prowadzenia rejestru szamb i oczyszczalni przydomowych,
-
wydawania zaświadczeń w sprawie posiadania gospodarstwa rolnego, pracy w gospodarstwie oraz przygotowywanie dokumentów w sprawie zeznań świadków o pracy w gospodarstwie,
-
organizowania i przeprowadzania spisów rolnych w Gminie.
-
-
Zarządzania budynkami komunalnymi, gospodarowanie lokalami w tych budynkach, prowadzenia okresowych przeglądów stanu technicznego obiektów komunalnych i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie oraz dbałość o właściwy stan techniczny tych budynków, nadzór nad remontami wykonywanymi W budynkach stanowiących własność gminy lub przekazanych w trwały zarząd.
-
Zabezpieczenia lokali na rzecz osób pozbawionych mieszkań na skutek klęski żywiołowej.
-
Zapewnienia ochrony budynków i ubezpieczenia mienia gminnego, w tym pojazdów stanowiących własność Gminy z wyjątkiem ubezpieczenia samochodów OSP.
-
Prowadzenia zagadnień związanych z ewidencją działalności gospodarczej, funkcjonowaniem handlu, gastronomii i usług.
-
Prowadzenia kontroli działalności gospodarczych pod względem zgodności z obowiązującym prawem.
-
Udzielania koncesji na działalność w zakresie przewozów pasażerskich na terenie Gminy, w tym przygotowywania opinii w sprawie utworzenia lub zmian W przebiegu linii komunikacyjnych przebiegających przez teren Gminy.
-
Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wraz z naliczaniem opłat za korzystanie z tych zezwoleń.
-
Z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym wykonywanie, prowadzenie, aktualizowanie, przechowywanie dokumentacji Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego ( GZRK) i uczestniczenie w pracach Zespołu.
-
Z zakresu promocji:
-
współpraca z prasa i innymi mediami, przygotowywanie materiałów promocyjnych o działalności gminy i jej jednostek organizacyjnych,
-
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Roman Wajdzik
- Data udostępnienia w BIP: 2013-02-14 09:59:15
- Informacja zaktualizowana przez: Czernek Krzysztof
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-07-23 11:28:15
- Liczba odsłon: 2383
- Historia dokumentu: