OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Na
„Wykonywanie czynności
Inwestora Zastępczego ( nadzór inwestorski) dla zadania inwestycyjnego pn:„
Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni
ścieków w Gminie Ślemień- etap I zadanie
Projekt współfinansowany
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego
Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Priorytet V
Środowisko, Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa.
Znak
sprawy: Fz-UG-3410-I- ( 16 / 2009)
Postępowanie o udzielenie
zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o
wartości powyżej 14 000 euro a poniżej kwot określonych na podstawie art.
11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./
Publikacja
ogłoszenia:
-
Biuletyn Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 21 grudnia 2009 r. – Nr:
437030-2009
-
Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Ślemień w dniu 21 grudnia 2009 r.
-
Siedziba Zamawiającego – Urząd Gminy Ślemień – tablica ogłoszeń na parterze
budynku w dniu: 21 grudnia 2009 r.
- Nazwa i adres Zamawiającego:
GMINA ŚLEMIEŃ
34- 323
ŚLEMIEŃ
TEL. (033)
865-40-84
FAX (033) 865-40-84
www.slemien.pl
godziny pracy Urzędu Gminy : poniedziałek -
czwartek w godz. 700-1500
piątek w godz. 800-1600
- Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na
podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./ i przepisów
wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia.
- Adres strony internetowej na której
zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać
bezpłatnie również w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 18 w godz. poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500 , piątek w godz. 800-1600
- Określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkość
i zakres zamówienia , z podaniem informacji o możliwości składania ofert
częściowych – zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Przedmiotem zamówienia
jest Wykonywanie czynności Inwestora Zastępczego ( nadzór inwestorski) dla zadania inwestycyjnego pn:„ Rozbudowa
kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni ścieków w
Gminie Ślemień- etap I zadanie
Zakres zamówienia obejmuje Wykonywanie
czynności Inwestora Zastępczego podczas realizacji zadania jw., na które składa
się:
a. kanalizacja sanitarna grawitacyjna wraz
z przyłączami dla gminy Ślemień w tym:
·
Ø
·
Ø
·
Ø
·
przyłącza
kanalizacyjne Ø
b. sieć wodociągowa wraz z przyłączami dla
Gminy Ślemień, w tym:
·
Ø
·
Ø
·
Ø 63
mm 1355,00 mb,
·
przyłącza
wodociągowe Ø 40 - 237 szt – 1292 mb.
c. rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków
do parametrów wydajności Q=400 m3/d obejmująca:
·
Dostawę
i montaż automatycznej stacji odbioru ścieków dowożonych dla 50 RLM.
·
Wymianę
pomp w pompowni ścieków surowych – o wydajności łącznej około 17 m3/h.
·
Wykonanie
bloku technologicznego – bioreaktor nr 2 i 3 o wydajności łącznej 266 m3/d z
wyposażeniem technologicznym. W skład bioreaktora wchodzą: komora
denitryfikacji, komora asynoktyczna, komory nitryfikacji wraz z systemem
napowietrzania, osadnik wtórny, pompownie osadów: nadmiernego i recyrkulowanego.
·
Dostawę
i montaż stacji dmuchaw dla wykonanego bloku technologicznego.
·
Dostawę
i montaż stacji PIX-u.
·
Wykonanie
budynku zaplecza technicznego.
·
Dostawę
wyposażenia
d.
Prace towarzyszące i roboty tymczasowe, w tym m.in.:
· Zlecenie
nadzorów do właścicieli sieci uzbrojenia terenu,
· Dokonanie
ewentualnych uzgodnień z właścicielem w związku
z prowadzeniem robót w pasie drogowym, łącznie z opłatą za zajęcie
terenu,
· Odtworzenie
zniszczonych nawierzchni ciągów komunikacyjnych, oraz poniesienie konsekwencji
ewentualnych innych szkód powstałych w trakcie robót.
· Wykonanie
badań powykonawczych (szczelności sieci kanalizacyjnej, jej płukanie i filmowanie, pomiary skuteczności
zerowania, ochrony przeciwporażeniowej instalacji elektrycznych, badania
stopnia zagęszczenia gruntu, itp.),
· Roboty
tymczasowe (zorganizowanie zaplecza dla potrzeb budowy, w tym wydzielenie
pomieszczenia dla inspektora nadzoru, doprowadzenie wody, energii elektrycznej,
odprowadzenie ścieków, zabezpieczenie zaplecza i budowy przed dostępem osób
postronnych),
· Przeszkolenie
osób wskazanych przez użytkownika w zakresie obsługi zainstalowanych urządzeń.
Inwestor Zastępczy wykonuje czynności
zastępstwa inwestycyjnego w imieniu i na rzecz Zamawiającego tj. Gminy Ślemień.
W ramach realizacji zamówienia Inwestor Zastępczy będzie prowadził monitoring,
nadzór i kontrolę oraz sprawozdawczość dla projektu, w tym pełnienie funkcji
inspektora nadzoru.
Inwestor
Zastępczy jest zobowiązany do samodzielnego zorganizowania w miejscu wykonywania
czynności będących przedmiotem niniejszego zamówienia biura do wykonywania obowiązków Inwestora
Zastępczego oraz innych niezbędnych środków i urządzeń biurowych, urządzeń
komunikowania się, itp., które zabezpieczy na własny koszt.
3.
Do podstawowych obowiązków Inwestora Zastępczego należy:
1) Uzyskanie niezbędnych danych do
realizacji i nadzorowania zadania.
2) Kontrolowanie wykonywania robót pod
kątem zgodności z umową o dofinansowanie projektu i obowiązującymi przepisami.
3) Uczestnictwo w imieniu Inwestora właściwego
wraz z Wykonawcą robót w procedurze uzyskania koniecznych pozwoleń uzgodnień
oraz innych decyzji administracyjnych.
4) Opracowanie oraz przekazanie
Inwestorowi właściwemu dokumentów niezbędnych do uruchomienia finansowania w
tym finansowania uzupełniającego dla zadania, (jeżeli taka możliwość wystąpi).
5) Nawiązanie kontaktów oraz współpraca z
wszystkimi instytucjami współfinansującymi inwestycję, (jeżeli takie instytucje
wystąpią).
6) Współpraca z instytucjami
dofinansowującymi,
7) Udział w negocjacjach dotyczących
warunków dofinansowania, oceny umowy określającej sposób korzystania z
przyznanych środków finansowych.
8)
Pełnienie
nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie zgodnie z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane (jednolity tekst: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z pózn.
zmianami), a w szczególności:
·
reprezentowanie
inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z
dokumentacją techniczną, pozwoleniem na budowę, przepisami prawa i Polskimi
Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
·
sprawdzenie
jakości wykonanych robót, wbudowanych materiałów budowlanych, zapobieganie
zastosowaniu materiałów wadliwych, nie dopuszczonych do obrotu i stosowania na
budowie,
·
regularne
sprawdzanie postępu robót na budowie oraz jakości ich wykonania, a także
wszystkich innych działań Wykonawcy robót w aspekcie jego zobowiązań
wynikających z kontraktu,
·
kontrolowanie
przestrzegania przez Wykonawcę robót przepisów BHP, przeciwpożarowych i
ochrony środowiska naturalnego,
·
uzgadnianie
lokalizacji baz, warsztatów, magazynów, składowisk ukopów i dróg
dojazdowych na terenie
i wokół terenu
budowy,
·
współdziałanie
z władzami lokalnymi i użytkownikami urządzeń podziemnych w przypadku
uszkodzenia przez wykonawcę robót nie
uwzględnionych
w dokumentacji urządzeń
podziemnych,
·
sprawdzenie
i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających,
uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń
technicznych,
·
dostarczanie
kompetentnym organom sprawozdań z wyników wszelkich prób i odbiorów wykonanych
zgodnie z wymaganiami, warunkami umowy oraz obowiązującymi w Polsce przepisami
Prawa Budowlanego
·
przygotowanie
i udział w czynnościach odbioru obiektów budowlanych i przekazaniu ich do
użytkowania,
·
prowadzenie
bieżących rozliczeń budowy,
·
wydawanie
kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do
dziennika budowy dotyczących:
a) usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń,
b) wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia
robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących
prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w
budownictwie wyrobów budowlanych oaz urządzeń technicznych,
·
żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania
poprawek, bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także
wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła
wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem
lub z pozwoleniem na budowę,
·
prawo wstrzymania robót jeśli jest to konieczne dla ich
prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca nie wypełnia swych
obowiązków z należytą starannością, wiedzą techniczną i postanowieniami
zawartej z nim umowy,
·
kontrolę jakości używanych materiałów zgodnie z prawem
żądania dodatkowych badań jakościowych, a w szczególności obowiązkowy odbiór
przedstawionych przez Wykonawcę certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów
przed ich wbudowaniem,
·
badanie usunięcia przez Wykonawcę ujawnionych wad w jakości
prac oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy kar umownych w przypadku nie usunięcia tych
wad,
·
udział w czynnościach odbioru końcowego, gwarancyjnego i pogwarancyjnego. W ramach tych czynności Inspektor
zobowiązany jest do:
a)stwierdzenia gotowości do odbioru,
b) przekazania
Zamawiającemu protokołów odbioru oraz dokumentacji powykonawczej
·
dbanie o interesy Zamawiającego oraz podejmowanie czynności zapewniających
techniczną poprawność realizowanej inwestycji,
·
cotygodniowy pobyt na terenie realizowanej inwestycji
inspektorów nadzoru nad branżami, które aktualnie są realizowane, oraz bieżące
reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli
zgodności, jej realizacji z przepisami prawa, umowy oraz projektu,
·
potwierdzanie faktyczne wykonywanych robót oraz usunięcia
wad,
·
przedkładanie na żądanie zamawiającego pisemnych okresowych
raportów dla Zamawiającego z postępu prac i o zgodności postępu prac z
ustalonym harmonogramem,
·
sprawdzanie obmiarów robót oraz potwierdzanie ilości i
jakości wykonywanych robót jako podstawy do zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy
robót,
·
kontrolowanie rozliczeń zadania, w tym ilości i jakości
użytych materiałów,
·
weryfikacja kosztów i sprawdzanie faktur,
·
sygnalizowanie Zamawiającemu o wszelkich okolicznościach
mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych robót
budowlanych oraz o wystąpieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji
projektowej,
·
udział w czynnościach przekazania Wykonawcy zadania terenu
budowy i udział w
naradach technicznych,
·
sprawdzanie objęcia ubezpieczeniem Wykonawcy przez cały okres
budowy,
·
zabezpieczenie nadzoru w zakresie stanowiącym części
inwestycji, w których nie posiada on uprawnień do nadzorowania odpowiadając za
efekt tak ustanowionego nadzoru lub jego zaniechanie jak za własne działanie,
·
reprezentowanie interesów zamawiającego.
9)
Ustalenie
wraz z Wykonawcą robót oraz bieżące nadzorowanie i ewentualne korygowanie
harmonogramu prac.
10) Przygotowanie wszelkich materiałów do
umożliwienia dokonania odbioru końcowego, powiadomienie wszystkich uczestników
procesu inwestycyjnego o terminie tego odbioru.
11) Przeprowadzenie odbioru końcowego
zadania.
12) Sprawdzanie zakresów robót, protokołów
odbioru oraz faktur wystawianych przez Wykonawcę robót.
13) Sporządzanie protokołów
potwierdzających prawidłowość wykonania robót przez Wykonawcę robót,
stanowiących załącznik do wystawionej faktury.
14) Dokonywanie pełnej sprawozdawczości finansowej,
zarówno dla Inwestora właściwego, jak i wszelkich instytucji uczestniczących w
finansowaniu zadania, (jeżeli takie wystąpią i jeżeli sprawozdawczości takiej
będą wymagały). Sprawozdania finansowe mają być dokonywane przez Inwestora
Zastępczego w okresach uzgodnionych z Inwestorem właściwym, bez wezwania.
15) Prowadzenie pełnych rozliczeń
inwestycji z instytucjami dofinansowującymi w zakresie prac objętych inwestycją
pn. „Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni
ścieków w Gminie Ślemień – etap I zadanie
·
systematyczne
monitorowanie przebiegu realizacji zadania oraz niezwłoczne informowanie o
zaistniałych nieprawidłowościach,
·
pomiar
wartości wskaźników osiągniętych dzięki realizacji zadania ze względu na specyfikę
poszczególnych produktów i rezultatów projektu, wskaźniki monitorowane będą
zgodnie z wytycznymi instytucji dofinansowujących projekt,
·
przygotowywanie
i przekazywanie sprawozdań z realizacji zadania, Inwestorowi właściwemu jak
również Instytucjom dofinansowującym projekt,
·
przekazywanie
do instytucji finansujących wszystkich dokumentów i informacji związanych z
realizacją projektu, których instytucje finansujące bądź Inwestor właściwy
zażądają w okresie realizacji zadania.
·
kontrola rozliczeń finansowych w tym :
- kontrola prawidłowości wystawienia faktur, zakresów prac i
kwot w zakresie zgodności z zawartą umową z Wykonawcą ,
- sprawdzanie faktur częściowych przedkładanych przez
wykonawcę kwalifikowanie ich do zapłaty i przekazanie ich zamawiającemu do
zapłaty
- sprawdzanie kalkulacji ewentualnych robót dodatkowych lub
zamiennych
- przygotowanie materiałów związanych z rozliczeniem
ewentualnych kar umownych oraz odszkodowań obciążających wykonawcę za
nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez niego zobowiązań umownych
- rozliczenie końcowe inwestycji (włącznie z rozliczeniem
dotacji pozyskanych przez Zamawiającego ze źródeł zewnętrznych.
16) Weryfikacja pod względem formalnym i
merytorycznym, akceptacja,
i przekazywanie do zatwierdzenia przez Inwestora właściwego dokumentów
wystawianych przez Wykonawców dotyczących realizowanej inwestycji.
17) Po skończeniu robót budowlanych,
podczas okresu gwarancyjnego, Inwestor zastępczy będzie uczestniczył w
nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu
sporów. W szczególności będzie
przeprowadzał regularne inspekcje, zgłaszał wady oraz kontrolował ich usuwanie
przez Wykonawcę robót oraz będzie uczestniczył w ewentualnym rozwiązywaniu
sporów pomiędzy Inwestorem właściwym a Wykonawcą robót.
18) Specjalistyczny nadzór inwestorski
budowlany winien obejmować następujące specjalizacje:
·
konstrukcyjno – budowlana
·
sieci,
urządzenia i instalacje sanitarne kanalizacyjne
·
sieci
i instalacje elektroenergetyczne, w słaboprądowe
·
budowa
dróg.
19) Zamawiający zastrzega, że jeżeli wystąpią roboty dodatkowe,
wykonawca wykonywać będzie czynności Inwestora Zastępczego oraz nadzór nad nimi
bez dodatkowego wynagrodzenia z
uwzględnieniem odpowiednich zapisów projektu umowy, odnośnie przedłużenia
terminu realizacji. Jeżeli wystąpią roboty dodatkowe, objęte dodatkowym
dofinansowaniem, wykonywanie czynności nadzoru inwestorskiego objęte będzie
umową dodatkową na pełnienie nadzoru inwestorskiego. Pozostałe czynności
inwestora zastępczego wykonywane będą w ramach niniejszego zamówienia.
3.Nomenklatura wg. Wspólnego
Słownika Zamówień (CPV):
CPV 71.52.00.00.-9 Usługi nadzoru budowlanego
CPV 71.24.50.00 -1 Nadzór nad robotami budowlanymi
- Informacja o możliwości złożenia oferty
wariantowej:.
Zamawiający nie dopuszcza składania
ofert wariantowych.
- Termin wykonania zamówienia:. Od dnia podpisania umowy do całkowitego
rozliczenia zadania tj. do 31.01.2011 r.
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis
sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:.
Wykonawca przystępujący do przetargu
powinien spełniać następujące wymagania:
1. Posiadanie uprawnień do wykonywania
określonej działalności lub czynności oraz nie podleganie wykluczeniu z
postępowania.
Podstawy prawne wykluczenia z
postępowania określają art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W
przypadku podmiotów działających wspólnie warunek dotyczący niepodleganiu
wykluczeniu zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2, o którym mowa powyżej, muszą spełniać
łącznie wszystkie podmioty działające wspólnie.
2. Potencjał
kadrowy:
Wykonawca winien
wykazać poprzez przedstawienie w załączniku określonym w pkt IV.1.2.4), że
dysponuje odpowiednio wykwalifikowanymi osobami w celu zabezpieczenia nadzorów
we wszystkich branżach wyszczególnionych w pkt. I.2.18), tj. posiadającymi
uprawnienia do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w rozumieniu ustawy
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (jt.. Dz. U. z 2003 r., Nr 207 poz.
2016 z późn, zm.), w specjalności:
·
instalacyjno
– sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i
kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie sieci
wodociągowych i kanalizacyjnych, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę
właściwej izby samorządu zawodowego – 1 osoba. Osoba ta winna posiadać
doświadczenie w sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad technologią budowy co
najmniej 4 oczyszczalni ścieków o wydajności min.180- 400 m3/dobę, a
także legitymować się co najmniej 10-letnim stażem zawodowym i 5-letnim
doświadczeniem w sprawowaniu nadzoru inwestorskiego lub funkcji kierownika
budowy lub robót, z udokumentowanym przebiegiem pracy,
·
instalacyjno
– sanitarnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych, dla pełnienia funkcji
inspektora nadzoru w tej branży, z uprawnieniami bez ograniczeń w specjalności
sieci i urządzeń wodno – kanalizacyjnych oraz aktualnym wpisem na listę
członków właściwej izby samorządu zawodowego – 1 osoba, legitymującą się co
najmniej 5 ‑ letnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji inspektora
nadzoru nad realizacją minimum pięciu zadań z zakresu budowy kanalizacji
sanitarnej, i co najmniej trzech zadań z zakresu budowy wodociągu.
·
konstrukcyjno
– budowlanej bez ograniczeń, dla pełnienia funkcji inspektora nadzoru
w tej branży, oraz aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby
samorządu zawodowego – 1 osoba, legitymująca się co najmniej 10 - letnim
doświadczeniem w pełnieniu funkcji jw. oraz posiadającą doświadczenie w
zakresie nadzoru nad realizacją co najmniej 2 inwestycji dotyczących obiektów
kubaturowych oczyszczalni.
·
drogowej,
dla pełnienia funkcji inspektora nadzoru, oraz aktualnym wpisem na listę
członków właściwej izby samorządu zawodowego – 1 osoba, legitymująca się co
najmniej 5 - letnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji jw. oraz posiadającą
doświadczenie w zakresie nadzoru nad realizacją co najmniej 2 inwestycji
drogowych.
·
instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych, do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o
wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego, dla pełnienia funkcji inspektora
nadzoru w branży instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych
i energetycznych – 1 osoba, która powinna legitymować się co najmniej
5-letnim doświadczeniem zawodowym przy pełnieniu samodzielnych funkcji
technicznych (kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru) na
budowie tj. doświadczeniem w zakresie gospodarki wodno-ściekowej w nadzorowaniu
robót elektrycznych lub kierowaniu robotami elektrycznymi, oraz posiadającą
doświadczenie w zakresie nadzoru nad realizacją co najmniej 2 inwestycji z
zakresu gospodarki wodno – ściekowej, w tym zawierającą AKPiA oczyszczalni
ścieków,
a nadto dysponować:
·
jedną
osobą posiadającą doświadczenie w zakresie rozliczania sprawozdawczości i
kontroli realizacji projektów inwestycyjnych z zewnętrznych środków pomocowych
na łączną kwotę co najmniej 15.000.000,00 PLN ( brutto);
3. Doświadczenie zawodowe:
Wykonawca musi udowodnić poprzez
przedstawienie w załączniku określonym w pkt. IV.1.2.5/ oraz dołączenie
dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.5/, potwierdzających pełnienie w okresie
ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania funkcji Inwestora
Zastępczego (Inżyniera Kontraktu) lub nadzoru inwestorskiego nad co najmniej
dwoma zadaniami odpowiadającymi swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym
przedmiot zamówienia.
Jako usługę odpowiadającą swoim rodzajem i
wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie
pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego (Inżyniera Kontraktu) lub nadzoru
inwestorskiego dla dwóch zadań w zakresie realizacji robót budowlanych, o
wartości nie niższej niż 6 000 000,00 zł a dotyczących budowy kanalizacji
o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum
12 000 mb. każda, w tym co najmniej jedną realizację zawierającą dodatkowo
w swym zakresie budowę minimum 12 000 mb. sieci wodociągowej wraz z
przyłączami , nadto dla co najmniej 4 zadań w zakresie budowy lub rozbudowy
oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak 180-
·
w
przypadku usług zrealizowanych dotyczą usług jw., których realizacja miała
miejsce nie wcześniej jak 10 lat przed dniem wszczęcia postępowania,
·
w
przypadku usług realizowanych dotyczą usług jw., których realizacja trwała do
dnia wszczęcia postępowania, a zrealizowany do tego czasu zakres objętych
nadzorem inwestorskim robót budowlanych wyniósł co najmniej 6 000 000,00
PLN.
4. Obowiązującą formą
zapłaty za przedmiot zamówienia będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
·
Złożenie oferty jest jednoznaczne z
akceptacją w całości warunków zawartych w niniejszej specyfikacji jako
wyłącznej podstawy przetargu.
·
Od uczestników oczekuje się starannego
zapoznania się z projektem, dostarczoną specyfikacją istotnych warunków
zamówienia, a także dokonania wizji lokalnej na terenie przyszłej budowy,
której dotyczyć będą czynności zastępstwa inwestycyjnego będącego przedmiotem
niniejszego postępowania oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być
konieczne do przygotowania oferty i
podpisania umowy.
·
Zamawiający odrzuci oferty zgodnie z
art. 89 i art. 90 ustawy Prawo zamówień publicznych,
·
Zamawiający dokona wykluczenia wykonawców
zgodnie z treścią art. 24 ust 1 i
·
Oferty wykonawców, którzy zostali
wykluczeni traktowane będą jako odrzucone.
·
Wykonawca ponosi wszelkie koszty
związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty.
VI.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
I SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ
1.Wypełniony szczegółowo formularz
oferty, część A SIWZ
2.Dane dotyczące wiarygodności prawnej,
finansowej i technicznej Wykonawcy:
1)
Oświadczenie
z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz, że wykonawca nie
podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień
publicznych z dnia 29.01.2004 r. na załączniku nr I.
2)
Aktualny
odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3)
Aktualne
zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych, lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające
odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek
na ubezpieczenie zdrowotne i
społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonywania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4)
Wykaz
osób i podmiotów, którymi dysponuje, lub będzie dysponował wykonawca i które
będą uczestniczyć w realizacji zamówienia wraz z informacjami potwierdzającymi
spełnienie warunku udziału w postępowaniu, oraz pisemne zobowiązania innych
podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w
wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, a także z
określeniem zakresu wykonywanych przez nie czynności z uwzględnieniem
spełnienia wymogów pkt. III.2, na załączniku nr II.
5)
Wykaz
wykonanych, lub wykonywanych usług w okresie ostatnich 10 lat przed dniem
wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i
wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości
oraz daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem co najmniej 2 referencji
(innych dokumentów) od poprzednich zamawiających (inwestorów) zgodnie z
wymaganiami pkt. III.3, potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie
na załączniku nr III.
6)
OC działalności firmy w wysokości co najmniej
500 000,00 zł .
7)
Zaświadczenie z banku o posiadaniu środków
finansowych w wysokości co najmniej 300 000,00 zł
3. Zaparafowany na
dowód akceptacji przez osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy projekt umowy.
UWAGI:
·
dokumenty z pkt. 1.2.1) - 1.2.5), mogą
być przedstawione w formie oryginałów albo czytelnych kopii poświadczonych za
zgodność z oryginałem przez wykonawcę,
·
złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub
stwierdzających nieprawdę dokumentów albo nierzetelnych oświadczeń zagrożone
jest karą pozbawienia wolności (art. 297 ustawy z dnia 6.06.1997 roku - Kodeks
Karny (Dz. U. z 1997 roku, nr 88, poz. 553 z późn. zm.) i zgodnie z przepisami
ustawy Prawo Zamówień Publicznych powoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
4.1. zamiast dokumentów, o których mowa w pkt
1.2.1, 1.2.3 składa odpowiedni dokument, lub dokumenty wystawione zgodnie z
prawem kraju, w którym ma siedzibę, lub miejsce zamieszkania potwierdzające,
że:
·
nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
·
nie
zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
4.2. Jeżeli w kraju, w
którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w pkt. 4.1. można je zastąpić dokumentem
zawierającym oświadczenie złożonym przed notariuszem, właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego,
odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania.
4.3. Dokumenty i
oświadczenia, o których mowa w pkt. 4., sporządzone w języku obcym są składane
wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
5. Oferta składana przez dwa lub więcej
podmiotów gospodarczych musi spełniać następujące warunki:
5.1.
Spełniać warunki określone w pkt. III przy uwzględnieniu zsumowania danych od
wszystkich podmiotów;
5.2.
Zawierać dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. od 1.2.2) do 1.2.3)
dotyczące każdego podmiotu; pozostałe dokumenty winny dotyczyć wykonawcy
(konsorcjum, lub spółki cywilnej) tj. w ofercie muszą być złożone przedmiotowe
dokumenty, przez tego/tych wykonawcę/wykonawców, który/którzy spełnia/spełniają
warunek.
5.3.
Musi być podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie Strony;
5.4. Zawierać
pełnomocnictwo w rozumieniu art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6.
Każdy Wykonawca przedłoży tylko jedną ofertę,
sam lub jako reprezentant spółki cywilnej lub konsorcjum. Oferty wykonawcy,
który przedłoży więcej niż jedną ofertę zostaną odrzucone.
7.
Oferta musi obejmować całość zamówienia.
8. Wykonawcy przedstawią oferty zgodnie z
wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Alternatywy nie będą
brane pod uwagę. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
9. Oferta będzie napisana w języku polskim
na maszynie, komputerze lub nieścieralnym atramentem oraz będzie podpisana
przez upełnomocnionego przedstawiciela
(przedstawicieli) Wykonawcy, trwale połączona (zszyta dowolną techniką
biurową), celem uniemożliwienia samoczynnej dekompletacji podczas pracy komisji.
Cenę oferty należy ustalić w PLN.
·
Winny
być podpisane wszystkie strony formularza oferty, a także wszystkie załączniki
do oferty, przez osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji wykonawcy. Miejsca,
w których zostaną dokonane poprawki lub korekty błędów będą parafowane przez
osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji wykonawcy. Upoważnienie do
podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika z innych
dokumentów załączonych przez wykonawcę.
·
Zaleca
się, aby wszystkie strony oferty wraz z załącznikami i wymaganymi dokumentami
kolejno ponumerować i zaparafować niezależnie od składanych wyżej określonych
podpisów.
W przypadku składania oferty przez dwa
lub więcej podmioty gospodarcze, włączone do oferty kopie dokumentów wszystkich
podmiotów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę w tym
wypadku przez upoważnionego do reprezentacji przedstawiciela konsorcjum lub
spółki.
8. Informacja na temat wadium: Zamawiający nie
wymaga wniesienia wadium.
9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Przy wyborze
Wykonawcy Zamawiający będzie się
kierował następującymi kryteriami: cena /brutto/- 100%
10. Miejsce i termin składa ofert:
Ofertę należy złożyć w siedzibie
Zamawiającego: Urząd Gminy w Ślemieniu
,34- 323 Ślemień 430 w Sekretariacie, nie później niż do dnia 29.12.2009 roku do godz. 1100.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29.12.2009
roku o godzinie 1130,
w sali konferencyjnej Urzędu Gminy
Ślemień pok. 11.
11. Termin związania ofertą:
Termin
związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. Bieg terminu
związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
12. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia
umowy ramowej.
13. Informacja o zamiarze ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów : nie dotyczy niniejszego przetargu.
14. Informacja o wyborze najkorzystniejszej
oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej:
Zamawiający nie przewiduje wyboru
najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
15.
Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających :
Zamawiający
nie przewiduje zamówień uzupełniających.
16. Informacja o przewidywanych zmianach
postanowień umowy :
1.
Istotne postanowienia umowy
określa projekt umowy stanowiący załącznik B. do niniejszej specyfikacji
istotnych warunków zamówienia.
2.
Zmiany do umowy możliwe są
jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uzgodnienia w tym
zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez zamawiającego, a zmiana
umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach:
·
ustawowej
zmiany przepisów podatkowych,
·
działania
siły wyższej,
·
wystąpienia przyczyn zależnych od zamawiającego, w tym
np. w przypadku wydłużenia cyklu realizacji zamówienia, wówczas zmianie ulegnie
termin realizacji usług oraz wysokość wynagrodzenia proporcjonalnie do okresu
wydłużenia terminu realizacji umowy (nie dotyczy przypadków, gdy wydłużenie
cyklu realizacji nastąpiło z przyczyn zależnych od wykonawcy),
·
rezygnacji z wykonania części robót, z jednoczesnym
ograniczeniem (obniżeniem) wynagrodzenia wykonawcy,
·
zmiany są korzystne dla zamawiającego,
·
konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności,
których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
Wójt Gminy Ślemień
mgr
Małgorzata Pępek
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-12-21 14:44:25
- Liczba odsłon: 213
- Historia dokumentu: