Wersja archiwalna 2009-11-23 10:11:49
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Na Rozbudowę kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową
oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – etap I zadanie
Znak sprawy: FZ-UG-.3410- I- / 12 / 09
Postępowanie o udzielenie
zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o
wartości powyżej 14 000 euro a poniżej kwot określonych na podstawie art.
11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./
- Biuletyn Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 05 listopada 2009 Nr: 199093-2009
- Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Ślemień w dniu 05 listopada 2009 r.
- Siedziba Zamawiającego – Urząd Gminy Ślemień – tablica ogłoszeń
na parterze budynku w dniu: 05 listopada
2009 r.
I. 1. Nazwa i adres Zamawiającego:
GMINA ŚLEMIEŃ
34- 323
ŚLEMIEŃ
TEL. (033)
865-40-84
FAX (033) 865-40-84
www.slemien.pl
godziny pracy Urzędu Gminy : poniedziałek -
czwartek w godz. 700-1500
piątek w godz. 800-1600
2.
Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na
podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./ i przepisów wykonawczych
wydanych na jej podstawie oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia.
3.
Adres strony
internetowej na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.slemien.pl
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać
bezpłatnie również w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 18 w godz. poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500 , piątek w godz. 800-1600
II.
Określenie
przedmiotu zamówienia oraz wielkość i zakres zamówienia , z podaniem informacji
o możliwości składania ofert częściowych – zamawiający nie dopuszcza składania
ofert częściowych.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja
zadania: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową
oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – Etap I zadanie
1.Nomenklatura wg. Wspólnego
Słownika Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7 - roboty budowlane
45.25.21.27-4 – roboty
budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
45.31.00.00-3 – roboty
w zakresie instalacji elektrycznych
45.11.12.00-0
– roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45.11.12.00-0-
roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45.23.24.40-8 - roboty budowlane w zakresie
budowy rurociągów do odprowadzania
ścieków,
45.23.31.40-2 - roboty
drogowe
45.23.11.00-6 – ogólne
roboty budowlane związane z budowa rurociągów
2.
Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:.
Zamawiający nie dopuszcza składania
ofert wariantowych.
3.Termin
wykonania zamówienia:. 31 grudnia 2010
r.
III.
Opis warunków
udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych
warunków:.
Wykonawca przystępujący do przetargu
powinien spełniać następujące wymagania:
- Posiadanie uprawnień
do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz niepodleganie
wykluczeniu z postępowania
Podstawy prawne wykluczenia z
postępowania określają art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W
przypadku podmiotów działających wspólnie warunek dotyczący niepodleganiu
wykluczeniu zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2, o którym mowa powyżej, muszą spełniać
łącznie wszystkie podmioty działające wspólnie.
2. Sytuacja finansowa:
2.1. wykonawca musi mieć
dostęp lub dysponować środkami finansowymi wystarczającymi do realizacji przedmiotu zamówienia, określonymi
na sumę 1 500 000 zł, co winno
jednoznacznie wynikać z dokumentu określonego w pkt. IV. 1.2.10/,
2.2.wykonawca musi
posiadać średnioroczny obrót w ciągu ostatnich trzech lat w zakresie wykonawstwa
robót w wysokości 8 000 000 zł, potwierdzony
jak w pkt. IV-1.2.9/,
2.3.Wykonawca powinien
być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 2 000 000 zł, co powinno wynikać
z dokumentu określonego w pkt. IV.1.2.11/. Wykonawca, który nie dysponuje
polisą obejmującą pełny okres realizacji zamówienia, winien złożyć
oświadczenie, iż zobowiązuje się do wznowienia polisy jw. na cały okres
realizacji zamówienia przed wygaśnięciem posiadanej polisy.
3. Potencjał
kadrowy:
3.1. Dysponować
odpowiednio wykwalifikowanymi osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności: konstrukcyjno – budowlanej, wraz z
zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 1
osoba,
-
instalacyjno
– sanitarnej, wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby
inżynierów budownictwa - 2 osoby,
-
drogowej
wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów
budownictwa – 1 osoba,
-
elektrycznej,
w tym w zakresie AKPiA wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej
izby inżynierów budownictwa - 1 osoba,
3.2. Dysponować
odpowiednio wykwalifikowanymi osobami posiadającymi: uprawnienia geodezyjne – 1
osoba
aktualne uprawnienia SEP dla robót elektroenergetycznych – 1 osoba
Powyższe wymagania muszą być udokumentowane
jak w pkt IV 1.2.6/,
4. Doświadczenie
zawodowe:
Wykonawca musi udowodnić poprzez
przedstawienie w załączniku określonym
w pkt. IV.1.2.8/, oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt.
IV.1.2.8/, potwierdzających zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co
najmniej trzech zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom
budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem
i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający
rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie
niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb.
każda, a co najmniej jedną realizację zawierającą w swym zakresie budowę
minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej wraz z przyłączami, a także jedno
zadania dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie
niższej jak
- Jako referencje
(inne dokumenty) dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem
wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji
zadań, których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5
lat przed dniem wszczęcia postępowania.
5. Potencjał
sprzętowy:
Wykonawca
musi dysponować sprzętem budowlanym i środkami transportowymi niezbędnymi do
wykonywania robót.
Wymagane jest posiadanie następujących narzędzi i urządzeń: koparki
(gąsienicowa o poj. łyżki pow.
6. Gwarancja:
Oferent musi zaoferować minimum 60 miesięcy
gwarancji na przedmiot zamówienia licząc od dnia odbioru końcowego.
7.
Obowiązującą formą zapłaty za przedmiot zamówienia będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
·
Złożenie oferty jest jednoznaczne z
akceptacją w całości warunków zawartych w niniejszej specyfikacji jako
wyłącznej podstawy przetargu.
·
Od uczestników oczekuje się starannego
zapoznania się z projektem, dostarczoną specyfikacją istotnych warunków
zamówienia, a także dokonania wizji lokalnej na terenie przyszłej budowy oraz
zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty
i podpisania umowy.
·
Zamawiający odrzuci oferty zgodnie z
art. 89 i art. 90 ustawy Prawo zamówień publicznych,
·
Zamawiający dokona wykluczenia
wykonawców zgodnie z treścią art. 24 ust 1 i 2
a w szczególności tych, którzy nie złożyli wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów
określonych w pkt. IV.1. po uprzednim wyczerpaniu procedury określonej w art.
26 ust. 3 oraz art. 87 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
·
Oferty wykonawców, którzy zostali
wykluczeni traktowane będą jako odrzucone.
·
Wykonawca ponosi wszelkie koszty
związane ze sporządzeniem i
złożeniem oferty.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców
zostanie dokonana wg formuły „spełnia –
nie spełnia”.
Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować
będzie wykluczeniem wykonawcy.
IV. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie maja dostarczyć wykonawcy
w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i składających
się na ofertę
1.1. Wypełniony szczegółowo formularz
oferty, część A SIWZ
1.2. Dane dotyczące wiarygodności prawnej,
finansowej i technicznej Wykonawcy:
1) Oświadczenie z art. 22 ust 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych oraz, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania
na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004 r. na
załączniku nr I.
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo
aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika
Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie
zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonywania decyzji właściwego organu - wystawionych nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego
albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego
kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8
ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert.
5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru
Karnego w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6) Wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje,
lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w realizacji
zamówienia wraz z informacjami potwierdzającymi spełnienie warunku udziału w
postępowaniu, oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób
zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby,
którymi będzie dysponował, a także z określeniem zakresu wykonywanych przez nie
czynności z uwzględnieniem spełnienia wymogów pkt. III – 3, na załączniku nr
II.
7) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia
narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje Wykonawca na załączniku nr III, z
uwzględnieniem wymogu pkt. III – 5.
8) Wykaz wykonanych
robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym
stanowiącym przedmiot zamówienia, z
podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem co
najmniej 3 referencji (innych dokumentów) od poprzednich zamawiających
(inwestorów) zgodnie z wymaganiami pkt. III – 4, potwierdzających, że roboty
zostały wykonane należycie, na załączniku nr IV.
9) Bilans z rachunkiem zysków i strat, albo w
przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania
finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności
– za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy – za ten okres, udokumentowane jak w pkt III – 2.2).
10) Informacja banku, lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo – kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek bankowy,
potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
wykonawcy; dokument jest aktualny, jeżeli został wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed terminem składania ofert, udokumentowane jak w pkt III – 2.1).
11) Polisa lub inny dokument ubezpieczenia
potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności, udokumentowane jak w punkcie III – 2.3.
1.3. Kosztorys ofertowy, który winien być zgodny
wartościowo z wynagrodzeniem ryczałtowym zaoferowanym przez wykonawcę, w ramach
oferty.
1.4.
Harmonogram realizacji umowy w ujęciu rzeczowo-finansowym, zgodny z kosztorysem
ofertowym oraz ramowym harmonogramem realizacji inwestycji stanowiącym część
[D1] niniejszej siwz, zawierający zestawienie kosztów elementów robót bez
podatku VAT. Będzie on podstawą do wystawienia faktur częściowych, obejmujących
wykazane w harmonogramie elementy robót jako przedmioty oddzielnych odbiorów
zgodnie z umową. Zamawiający
wymaga, aby harmonogram rzeczowo – finansowy realizacji inwestycji dostarczony
przez zamawiającego nie był zmieniony co do podziału na elementy rozliczeniowe
wykazane przez zamawiającego, niemniej jednak dopuszcza wyodrębnienie w ramach
tych elementów rozliczeniowych, mniejszych elementów rozliczeniowych,
stanowiących skończone elementy robót budowlanych umożliwiające ich odbiór i
fakturowanie.
1.5.
Zaparafowany
na dowód akceptacji przez osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy
projekt umowy.
UWAGI:
·
dokumenty z pkt. 1.2.1) - 1.2.11), mogą być
przedstawione w formie oryginałów albo czytelnych kopii poświadczonych za
zgodność z oryginałem przez wykonawcę,
·
złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub
stwierdzających nieprawdę dokumentów albo nierzetelnych oświadczeń zagrożone
jest karą pozbawienia wolności (art. 297 ustawy z dnia 6.06.1997 roku - Kodeks
Karny (Dz. U. z 1997 roku, nr 88, poz. 553 z późn. zm.) i zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień
Publicznych powoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
2.1.Zamiast
dokumentów, o których mowa w pkt 1.2.1), 1.2.3), 1.2.5) składa odpowiedni
dokument, lub dokumenty wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma
siedzibę, lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że:
·
nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
·
nie
orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
·
nie
zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne, albo ze uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu.
2.2. Zamiast dokumentów, o
których mowa w pkt. 1.2.4) składa oświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty
dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8 ustawy.
2.3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
pkt. 2.1. można je zastąpić dokumentem zawierającym oświadczenie złożonym przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w
którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2.4. Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w
pkt. 2., sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język
polski, poświadczonym przez wykonawcę.
V. Informacja na temat wadium:
Wykonawca zapewni
jako część swojej oferty wadium w wysokości 100 000,00 zł. Wadium może być wniesione w pieniądzu przelewem na
konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Gilowicach Nr: 21 8141 0008 0000
1661 2000 0040., z dopiskiem „Wadium – „Rozbudowa
kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni ścieków w
Gminie Ślemień – Etap I Zadanie
Jeżeli wadium
wnoszone jest w formie innej niż pieniądz (poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości), oryginały dokumentów
należy złożyć w kasie Urzędu Gminy Ślemień adres: Gmina Ślemień z siedzibą w
Ślemieniu 34-323 Ślemień 430 - w godz. 8 – 14, , wg instrukcji jn..
Wadium należy wnieść w terminie do dnia 26 listopada
2009r. do godz. 1000.
Poręczenie lub gwarancja, o którym mowa
powyżej powinno być ważne przez okres ważności oferty, powinno dotyczyć
konkretnego zamówienia i zawierać klauzulę o dostępności środków przez
Zamawiającego w okresie trwania procedury udzielania zamówienia, bez spełnienia
jakichkolwiek dodatkowych warunków.
W
przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz odpowiednie dokumenty
winny być złożone w kasie Zamawiającego Urzędu Gminy Ślemień adres: Gmina Ślemień
z siedzibą w Ślemieniu 34-323 Ślemień
430 - w godz. 8 – 14, uzyskując
potwierdzenie złożenia na kserokopii
dokumentów, w terminie wyznaczonym dla
złożenia oferty. Wadium uważać się będzie za wniesione wtedy, kiedy znajdować
się będzie ono na rachunku Zamawiającego, lub zostanie zdeponowane w kasie
Zamawiającego (w razie wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz).
Wykonawca, którego oferta nie będzie
zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony
z postępowania. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo
zamówień publicznych.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z
odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
·
odmówił
podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w
ofercie,
·
nie
wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach
określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego,
·
zawarcie
umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z
odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi
na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że
udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
VI. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Przy wyborze
Wykonawcy Zamawiający będzie się
kierował następującymi kryteriami: cena /brutto/- 100%
VII. Miejsce i termin składa ofert:
Ofertę należy złożyć w siedzibie
Zamawiającego: Urząd Gminy w Ślemieniu
,34- 323 Ślemień 430 w Sekretariacie lub pokój nr 18, nie później niż do dnia 26.11.2009
roku do godz. 1000.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 26.11.2009
roku o godzinie 1030,
w sali konferencyjnej Urzędu Gminy
Ślemień pok. 11.
VIII. Termin związania ofertą:
Termin
związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. Bieg terminu
związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
IX. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia
umowy ramowej.
X. Informacja o zamiarze ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów : nie dotyczy niniejszego przetargu.
XI. Informacja o wyborze najkorzystniejszej
oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej:
Zamawiający nie przewiduje wyboru
najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
XII.
Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających :
Zamawiający
nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
XIII. Informacja o przewidywanych zmianach
postanowień umowy :
Zmiany
do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień
publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności
zatwierdzenia przez Wójta Gminy Ślemień, a zmiana umowy może nastąpić jedynie
na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. Zamawiający dopuszcza
możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach:
·
ustawowej zmiany przepisów podatkowych,
·
zmiany zakresu prac powierzonych podwykonawcom,
·
działania siły wyższej,
·
wystąpienia przyczyn zależnych od zamawiającego,
·
rezygnacji z wykonania części robót, z jednoczesnym
ograniczeniem (obniżeniem) wynagrodzenia wykonawcy,
·
wystąpienia zamówień dodatkowych niezbędnych do
prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia podstawowego, których wykonanie
stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia,
wówczas zmiana umowy może nastąpić w zakresie terminu realizacji.
·
zmiany technologii wykonania robót, lub zmiany
materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla zamawiającego, przy
zachowaniu niepogorszonych standardów jakościowych,
·
zmiany są korzystne dla zamawiającego,
·
konieczność wprowadzenia zmian wynika z
okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
·
zmiany
czasokresu finansowania inwestycji w uzgodnieniu z jednostką finansującą,
wówczas może nastąpić zmiana terminu realizacji (wydłużenie), stosownie do
uzgodnionego a tą jednostką przez zamawiającego nowego czasokresu finansowania,
Wójt Gminy Ślemień
mgr Małgorzata Pępek
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW
ZAMÓWIENIA
Zamieszczonego w Biuletynie Zamówień
Publicznych nr : 401796-2009
Ślemień dnia 20 listopada 2009 r.
Na podstawie
art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2009 r. – Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity
: Dz. U. z 2007 r. Nr. 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058)
Zamawiający dokonuje zmiany treści ogłoszenia oraz
specyfikacji istotnych warunków zamówienia w pkt. III 4 Doświadczenie zawodowe:
W
SIWZ i ogłoszeniu jest:”
Wykonawca
musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym w
pkt. IV.1.2.8/, oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.8/,
potwierdzających zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej
trzech zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym
stanowiącym przedmiot zamówienia.
Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym
stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie dwie realizacje dotyczące
budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł
i łącznej długości minimum 12 000 mb. każda, a co najmniej jedną
realizację zawierającą w swym zakresie budowę minimum 6 000 mb. sieci
wodociągowej wraz z przyłączami, a także jedno zadania dotyczące budowy lub
rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak
- Jako referencje
(inne dokumenty) dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem
wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji
zadań, których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5
lat przed dniem wszczęcia postępowania.
W SIWZ i ogłoszeniu powinno być:
Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku
określonym w pkt. IV.1.2.8, oraz
dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.8, potwierdzających
zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej czterech zadań
odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym
przedmiot zamówienia.
Jako zadania odpowiadające
swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia
Zamawiający rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o
wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb,
jedno zadanie dotyczące budowy minimum 6 000 mb. sieci
wodociągowej
wraz z przyłączami, a także
jedno zadanie dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności
nie niższej jak
Jako referencje inne
dokumenty dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia
postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji zadań, których
rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem
wszczęcia postępowania.
Zamawiający przedłuża termin
składania ofert do dnia 27 listopada 2009 r. do godziny 10:00
siwz_kanalizacja_-_2009-ii.doc
harmonogram_wykonania_robot_2009_nowy..doc
Przedmiary i projekty Oczyszczalnia ścieków:
-_budynek_socjalny_z_garazem_2009.pdf
-_instalacje_elektryczne_2009.pdf
-_instalacje_technologiczne_2009.pdf
Oczyszczalnia specyfikacja:
sst-089-00-00-specyfikacja_ogolna.pdf
sst-089-01-01-_przygotowanie_terenu_pod_budowe.pdf
sst-089-01-02-_przylacza_wodociagowe_..pdf
sst-089-01-03-_przylacza_kanalizacji_sanitarnej_i_deszczowej.pdf
sst-089-01-04-_ksztaltowanie_terenow_zielonych.pdf
sst-089-02-01-_roboty_betonowe.pdf
sst-089-02-02-roboty_murarskie.pdf
sst-089-02-04-_konstrukcje_drewniane_dachowe.pdf
sst-089-02-06_-izolacje_termiczne.pdf
sst-089-03-02-technologia_oczyszczalni_sciekow.pdf
sst-089-04-02-okladziny_z_plyt_gipsowo-_kartonowych.pdf
sst-089-04-03-plytkowanie..pdf
kt-089_slemien_pw_ko_nr_7_-_blok_technologiczny_-_rzut_pomostow.pdf
kt-089_slemien_pw_ko_nr_9_-_blok_technologiczny_-_pomosty_p3.pdf
kt-089_slemien_pw_ko_nr_10_-_blok_technologiczny_-_pomosty_p4.pdf
kt-089_slemien_pw_ko_nr_11_-_blok_technologiczny_-_balustrady.pdf
kt-089_slemien_pw_ko_nr_12_-_blok_technologiczny_-_rzut_krat_pomostowych.pdf
kt_038_slemien_pw_ko___opis_techniczny.pdf
kt_038_slemien_pw_ko_nr_1_1_2__budynek_-_rzut_i_przekroje_fundamentow.pdf
kt_038_slemien_pw_ko_nr_1_2_2___budynek_-_stopy_fundamentowe.pdf
kt_038_slemien_pw_ko_nr_2_1_2___budynek_-_wience.pdf
kt_038_slemien_pw_ko_nr_2_2_2___budynek_-_rama_i_belka_zelbetowa.pdf
kt_038_slemien_pw_ko_nr_3___budynek_-_stropy.pdf
kt_038_slemien_pw_ko_nr_3__blok_technologiczny_-_rysunek_zbrojeniowy_-_plyty_i_slupy_zelbetowe.pdf
kt_038_slemien_pw_ko_nr_4_1_3__blok_technologiczny_-_rysunek_szalunkowy_-_rzut.pdf
kt_038_slemien_pw_ko_nr_4_2_3__blok_technologiczny_-_rysunek_szalunkowy_-_przekroje_aa_dd.pdf
kt_038_slemien_pw_ko_-_zestawienie_stali_zbrojeniowej.pd
kt-089_slemien_sz_pw_rys_1.pdf
kt-089_slemien_sz_pw_rys_2.pdf
kt-089_slemien_sz_pw_rys_3.pdf
kt-089_slemien_co_pw_rys_1.pdf
kt-089_slemien_is_pw_rys_1.pdf
kt-089_slemien_is_pw_rys_2.pdf
kt-089_slemien_is_pw_rys_3.pdf
kt-089_slemien_is_pw_rys_4.pdf
kt-089_slemien_is_pw_rys_5.pdf
kt-089_slemien_is_pw_rys_6.pdf
kt-089_slemien_is_pw_rys_7.pdf
OCZYSZCZALNIA - wod-kan.
kt-089_slemien_wk_jw_pw_opis_techniczny.pdf
kt-089_slemien_wk_jw_pw_rys_1.pdf
kt-089_slemien_wk_jw_pw_rys_2.pdf
kt-089_slemien_wk_jw_pw_rys_3.pdf
kt-089_slemien_wk_jw_pw_rys_4.pdf
OCZYSZCZALNIA - zagospodarowanie terenu:
kto-89_ab_2_projekt_zagospod.terenu.pdf
kto-89_ab_opis_zagospod.terenu.pdf
OCZYSZCZALNIA - elektryka
kt-038_slemien_pw_el_opis_techniczny.pdf
kt0-89_ab_4-elewacja_frontowa.pdf
kt0-89_ab_5-elewacja_tylna.pdf
kt0-89_ab_6-elewacje_boczne.pdf
kt0-89_ab_7-zestawienie_stolarki_okiennej.pdf
kt0-89_ab_8-zestawienie_stolarki_drzwiowej.pdf
kt0-89_ab_9-kolorystyka_lazienki.pdf
SIEĆ sanitarno - wodociągowa:
przedmiar_-_przylacza_sanitarne_2009.pdf
przedmiar_-_przylacza_wodociagowe_2009.pdf
przedmiar_-siec_wodociagowa_2009.pdf
przedmiar-kanaly_sanitarne_2009.pdf
czesc__technologiczna_projekt_budowlany_2009.pdf
SPECYFIKACJE :
specyfikacja_techniczna_kanalizacja_2009.doc
specyfikacja_techniczna_wodociag_2009.doc
PZREDMIAR I PROJEKTY "CERETNIK"
ceretnik_kanalizacja_sanitarna_-_kolektor_a-przedmiar.pdf
ceretnik_kanalizacja_sanitarna_-_kolektor_b-przedmiar.pdf
ceretnik-wodociag-kolektor_a_-_przedmiar.pdf
ceretnik-wodociag-kolektor_b-_przedmiar-1.pdf
ceretnik_-_profil_-_projekt_-2009.pdf
ceretnik_-_profil_-_projekt_-2009.pdf
PROFILE-kanały:
PROFILE - woda
woda_1-18_hydrant_41-43_boczny_20-34_hydrant_79-.pdf
woda_2-32-h93-73_45-33_h74-78.pdf
woda_12-12ac-h58_22e-22e1_14-24-h59_15-25-h60_9-.pdf
woda_21-11_hydrant_52-54____woda_22-13_hyd_55-57.pdf
woda_21-11_hydrant_52-54____woda_22-13_hyd_55-57.pdf
woda____15d-5_hydranty_10-19.pdf
MAPY SYT-WYSOKOŚCIOWE:
przedmiar_wodociag_slemien_dodatkowe.pdf
przejscie_nad_potokiem_nr_1.pdf
przejscie_nad_potokiem_nr_8.pdf
przejscie_pod_potokiem_nr4.pdf
przejscie_pod_potokiem_nr_2.pdf
przejscie_pod_potokiem_nr_3.pdf
przejscie_pod_potokiem_nr_5.pdf
przejscie_pod_potokiem_nr_7.pdf
przejscie_pod_potokiem_nr_10.pdf
przejscie_pod_potokiem_nr_11.pdf
przejsie_nad_potokiem_nr_6.pdf
studzienka_odpowietrzajaca.pdf
studzienka_odpowietrzajaca.pdf
EWIDENCJA GRUNTÓW:
Zestawienie przyłączy:
Zamawiający informuje o możliwości wglądu do map i projektów niezbędnych do sporządzenia oferty przetargowej - w siedzibie Zamawiającego
Urząd Gminy Ślemień , pok. Nr. 19.
Ślemień , 16 listopada 2009 r.
Odpowiedzi na zapytania wykonawców
Dotyczy: przetargu
nieograniczonego na realizację zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i
wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – Etap I
Zadanie
W związku z wnioskami wykonawców w sprawie udzielenia
odpowiedzi na ich pytania, zamawiający w załączeniu przesyła treść pytań oraz
udziela wyjaśnień w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Pytanie 1
W pkt. 4
SIWZ – Doświadczenie zawodowe – Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę
realizacji dwóch robót polegających na budowie kanalizacji sanitarnej o
wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum
12 000 mb. każda, a co najmniej jedna realizację zawierająca w swym zakresie
budowę minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej wraz z przyłączami.
Czy wartość
6 000 000 zł dotyczy każdego zadania osobno czy ma być to kwota
łączna ?
Odpowiedź na pytanie 1:
Zamawiający
wyjaśnia, że w pkt 4 „Doświadczenie
zawodowe” wartość 6 000 000 zł dotyczy każdego zadania osobno.
Pytanie
2
Specyfikacja
w brzmieniu jaki Państwo przedstawili na stronie całkowicie eliminuje firmy
nowopowstałe. Z czego to wynika ?
Odpowiedź na pytanie 2
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia nie eliminuje firm nowopowstałych, gdyż w tejże siwz zamawiający dopuścił, co zresztą wynika z samej ustawy Prawo zamówień publicznych, udział podwykonawców w realizacji zamówienia, a także istnieje możliwość składania przez te podmioty ofert wspólnych z podmiotami bardziej doświadczonymi.
Ślemień, 18.11.2009 roku
ODPOWIEDZI NA
ZAPYTANIA WYKONAWCÓW
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na realizację
zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z
rozbudową oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – Etap I Zadanie
W związku z wnioskami wykonawców w sprawie udzielenia
odpowiedzi na ich pytania, zamawiający w załączeniu przesyła treść pytań oraz
udziela wyjaśnień w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
1.
Czy zgodnie z cywilistyczną zasadą równości stron
Zamawiający akceptuje zrównanie wysokości kar umownych dla Zamawiającego z
karami dla Wykonawcy ? W § 9 ust. 2 wzoru umowy proponujemy wpisanie
analogiczne do § 9 ust. 1 kar w
wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki.
Odpowiedź na pytanie 1:
Zamawiający podtrzymuje zapis § 9 ust.
2 wzoru umowy.
2.
Czy Zamawiający akceptuje nie przedłożenie
oświadczenia o którym mowa w § 10 ust. 3 H wzoru umowy w wypadku obiektywnej
niemożności uzyskania takiego oświadczenia, np.: nieobecność właściciela lub
brak woli podpisania takiego oświadczenia ?
Odpowiedź na pytanie 2
Zamawiający
dopuści w przypadkach, o których mowa w pytaniu, za wyjątkiem braku woli właściciela, że oświadczenie w imieniu
właściciela złoży pełnomocnik, opiekun prawny, kurator, spadkobierca itp. Ciężar
udowodnienia, że oświadczenia nie mógł złożyć właściciel, a składający je jest
właściwie umocowany leży po stronie wykonawcy.
3. Czy Zamawiający akceptuje usunięcie z § 10
ust. 5 wzoru umowy sformułowania
Odpowiedź na pytanie 3:
Zamawiający
podtrzymuje zapis §. 10 ust. 5 wzoru umowy.
4.
Czy Zamawiający zgodzi się na rozszerzenie zakresu
prac przewidzianego dla
Odpowiedź
na pytanie 4:
Zamawiający dopuści rozszerzenie zakresu prac przewidzianego dla
podwykonawców na uzasadniony wniosek wykonawcy
z zachowaniem zapisów §. 7 i 12 wzoru umowy.
5.
W związku z treścią punktu 2 Instrukcji dla Wykonawców
zapytujemy o
możliwość wykreślenia terminów i pozostawienie do uzupełnienia na
etapie podpisania umowy. Wykonawca wskazuje, jak to wielokrotnie podkreślano w
orzecznictwie , iż zamawiający nie może wymagać od wykonawcy aby na etapie
składania ofert przyjął sztywne daty np.: zakończenia robót , wykonania
przedmiotu Umowy, zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego , skoro jest to od
niego niezależne . Na etapie składania ofert nie można bowiem przewidzieć kiedy
dojdzie do podpisania umowy oraz kiedy nastąpi przekazanie placu budowy. Sam
zamawiający nie jest bowiem w stanie dokładnie określić bowiem kiedy zakończy
się procedura postępowania o zamówienie publiczne.
Odpowiedź na
pytanie 5:
Zamawiający podtrzymuje zapis pkt. II Instrukcji dla
wykonawców. W związku ze zbliżającym się okresem zimowym, zamawiający spodziewa
się, że realne rozpoczęcie robót nastąpi w przyszłym roku wraz z nastaniem
sprzyjających warunków atmosferycznych.
6. Czy
Zamawiający akceptuje ograniczenia wysokości kar umownych do wysokości 10 %
wartości umowy łącznie z wszystkich tytułów ?
Odpowiedź na
pytanie 6:
Zamawiający podtrzymuje zapisy §. 9 wzoru umowy.
7. W
związku z treścią § 12ust. 1 i 2 wzoru umowy zapytujemy Zamawiającego czy
zgodzi się w trakcie wykonywania przedmiotu umowy na dołączenia nowych
podwykonawców do robót rzeczowo nie przewidzianych do wykonania przez
podwykonawców ?
Odpowiedź na
pytanie 7:
Zamawiający dopuści dołączenie nowych podwykonawców na
uzasadniony wniosek wykonawcy z zachowaniem zapisów §. 7 i 12 wzoru umowy.
8.
Zapisy § 12 ust. 4 zdanie drugie skutkować będą tym ,
iż Wykonawca utraci możliwość skutecznej kontroli i nadzoru jakości wykonanych
robót. Zwracający się do Zamawiającego o usunięcie zapisów § 12 ust. 4
zdanie drugie i zastąpienie ich poniższą treścią :
„ W wypadku podzlecenia robót podwykonawcom , Wykonawca przekaże
Zamawiającemu oświadczenia podwykonawców o uregulowaniu wymagalnych zobowiązań
wobec nich za wykonane roboty na przedmiotowej inwestycji”
Odpowiedź na
pytanie 8:
Zamawiający podtrzymuje zapis §. 12 ust. 4 wzoru umowy.
Ślemień, 18.11.2009 roku
Uczestnicy
postępowania
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na realizację
zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z
rozbudową oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – Etap I Zadanie
W związku z wnioskami wykonawców w sprawie udzielenia
odpowiedzi na ich pytania, zamawiający w załączeniu przesyła treść pytań oraz
udziela wyjaśnień w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Pytanie 1.
W projekcie i specyfikacji technicznej na wykonanie
kanalizacji wskazano producenta studni tworzywowych z PE Elplast.
Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie studni
kanalizacyjnych innego producenta np.
Kaczmarek o parametrach równoważnych ale z PP?
Odpowiedź na
pytanie 1.
W projekcie
specyfikacji technicznej dla studni fi 1000kompletna wzmocniona należy przyjąć
studnie z tworzyw sztucznych PE Elplast+ lub równoważne – innych producentów z
PE o niegorszych parametrach . Na przyłączach studnie PE fi 425 kompletne z
włazami np. Wawin lub równoważne.
Pytanie 2.
Czy w ofercie należy ująć koszty zajęcia pasa
drogowego i umieszczenia urządzeń na czas prowadzenia robót czy też są one po
stronie Zamawiającego?
Odpowiedź na
pytanie 2.
W ofercie
należy uwzględnić koszty zajęcia pasa drogowego.
Pytanie 3.
W projekcie i specyfikacji technicznej na wykonanie
kanalizacji wskazano rury PCV SN 12. Nazwa handlowa SL W60 wskazuje producenta
Funke co stanowi czyn nieuczciwej konkurencji . Czy zamawiający dopuszcza
zastosowanie innego producenta rur SN 12?
Pytanie 4.
Proszę o jednoznaczne określenie czy rury winny być SN
12 czy SN 8. W specyfikacji technicznej zapis SN 12 i SDR 34 jest niespójny.
Oznaczenie SDR 34 posiadają rury SN 8, natomiast rura SN 12 ma SDR 29?
Odpowiedź na
pytanie nr 3 i 4.
Zamawiający wymaga stosowania rur łączonych na złączki dwukielichowe i kształtek kanalizacyjnych produkowanych metoda wtrysku od Dn 160 do Dn 315 kielichowych o sztywności obwodowej nie mniejszej niż SN 12 SDR 34 z uszczelkami zintegrowanymi na stałe w kielichu kształtki , ze wzmocnieniem z PP, olejoodpornych i szczelnością 2,5 bara posiadających Aprobatę techniczną ITB, wyprodukowanych przez jednego producenta ( z uwagi na różnice w tolerancji wymiarów).
PYTANIE 1
Czy zgodnie z projektem , Zamawiający wymaga
zastosowania rur łączonych na złączki dwukielichowe oraz kształtek
kanalizacyjnych produkowanych metoda wtrysku od DN 160 do DN 315, kielichowych
o sztywności obwodowej nie mniejszej niż SN 12SDR 34 z uszczelkami
zintegrowanymi na stałe w kielichu kształtki , ze wzmocnieniem z PP,
olejoodpornych i szczelnością 2,5 bara posiadających Aprobatę Techniczną ITB,
wyprodukowanych przez jednego producenta ( z uwagi na różnice w tolerancji
wymiarów).
Odpowiedź 1.
Zamawiający wymaga stosowania rur łączonych na złączki
dwukielichowe i kształtek kanalizacyjnych produkowanych metodą wtrysku od Dn
160 do Dn 315 kielichowych o sztywności obwodowej nie mniejszej niż SN 12 SDR
34 z uszczelkami zintegrowanymi na stałe w kielichu kształtki, ze wzmocnieniem
z PP, olejoodpornych i szczelnością 2,5 bara posiadających Aprobatę techniczną ITB, wyprodukowanych przez jednego producenta (
z uwagi na różnicę w tolerancji wymiarów).
PYTANIE 2
Czy Zamawiający wymaga, aby układanie systemu rur i
kształtek SN 12 SDR 34 w ramach zaprojektowanego materiałowego , było możliwe w
temperaturze –
Zamawiający wymaga aby układanie systemu rur było
możliwe w temperaturze do –
Warunki wykonawstwa robót w tym temperatury w jakich mogą być wykonywane roboty budowlane określają :
Warunki techniczne wykonania i odbioru sieci kanalizacyjnych – wymagania techniczne COBRTI INSTAL – Zeszyt 9.
Warunki techniczne wykonania i odbioru sieci wodociągowych – wymagania techniczne COBRTI INSTAL – Zeszyt 3.
oraz dokumenty odniesienia przywołane w w/w opracowaniach a w szczególności:
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. 97 Nr 129; poz. 844, 02 Nr 91; poz.811)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury a dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. 03 Nr 47; poz. 401).
Pytanie 1.
Czy 60 miesięczną gwarancją mają być
objęte również materiały eksploatacyjne określone w DTR urządzeń, czy też
koszty materiałów eksploatacyjnych poniesie użytkownik ?
Odpowiedź na pytanie 1.
Gwarancja nie dotyczy materiałów eksploatacyjnych,
jeżeli ich zużycie nastąpiło w normatywnym czasie przy prawidłowej
eksploatacji.
Pytanie 2.
Dotyczy przedmiaru :” Oczyszczalnia
ścieków Ślemień – instalacje technologiczne „:
pozycja 5.001- prosimy o
wyszczególnienie wyposażenia biura oczyszczalni ( brak dokumentacji)
pozycja 5.001 – prosimy o
wyszczególnienie wyposażenia technicznego oczyszczalni
( brak dokumentacji)
W pozycji 3.007 – montaż mieszadła –
obmiar wynosi 2 kpl. A w poz. 3.008 – dostawa mieszadła – obmiar wynosi 1 kpl.;
prosimy o wyjaśnienie czy ilości są poprawne?
W dziale 2- „ stacja zlewna ścieków” są
pozycje dot. dostawy i montażu kontenerowej stacji zlewnej. Z dokumentacji
wynika, że stacja zlewna jest obiektem istniejącym. Prosimy o wyjaśnienie i
ewentualne wykreślenie tych pozycji.
Odpowiedź na pytanie 2.
Poz. 5.001 przedmiaru wyposażenie biura oczyszczalni - Wyposażenie biura
biurko - 1 szt.
krzesło obrotowe - 1 szt
lampka biurowa - 1 szt.
regał na segregatory - 1 szt
zestaw komputerowy
do zastosowań biurowych - 1 kpl
drukarka kolorowa - 1 szt.
Poz. 5.002 przedmiaru wyposażenie techniczne oczyszczalni - Oferent powinien wycenić:
Sprzęt laboratoryjny
- termometr max – min do pomiaru temp. powietrza
termometr do pomiaru wody
pH -metr
lej Imhoffa w statywie
zestaw filtracyjny, pompka wodna
membranowa pompa próżniowa
suszarka laboratoryjna lub kuchenka mikrofalowa
waga analityczna z ochroną przeciw-wstrząsową z dokładnością do 1 mg
zestaw do analiz z błękitem metylenowym
cieplarka
spektrofotometr do analiz fizykochemicznychścieków CHZT, azot ogólny, azot amonowy,
azotany, fosfor)
- zestaw do oznaczania BZT5 wraz z wyposażeniem ( szafa termostatyczną Oxi Top lub Oxi Direct)
- termoreaktor ( do wstępnego przygotowania próby przy oznaczaniu CHZT)
- płyta grzewcza ( do ozn. fosforu)
- mineralizator( do ozn. azotu ogólnego)
mikroskop
szkło laboratoryjne ( kolby miarowe, kolby Erlenmeyra, zlewki, cylindry, pipety automatyczne,
eksykator,
Wyposażenie laboratorium
wyciąg laboratoryjny (dygestorium)
2 kwasoodporne zlewy z ciepłą i zimną wodą
lodówka
stół laboratoryjny z płytką kwasoodporną
stół wagowy
szafy do przechowywania odczynników chemicznych i sprzętu laboratoryjnego - 2 szt
krzesła laboratoryjne – 2 szt.
Sprzęt BHP
pas bezpieczeństwa wraz z liną do ubezpieczania przy zejściach do studzienek
kamizelki ratunkowe - 2 szt.
koło ratunkowe - 2 szt.
miernik gazu - 1 kpl.
apteczka I – pomocy
latarka z zabezpieczeniem przeciwwybuchowym
hełm ochronny - 6 szt.
fartuch - 6 szt.
rekawice gumowe - 6 par.
buty gumowe - 6 par
okrycia przeciwdeszczowe - 6 kpl.
Sprzęt p.poż
koc azbestowy - 1 szt.
gaśnice proszkowe - 3 szt.
Poz. 3.008 przedmiaru należy uwzględnić montaż mieszadła – 2 kpl.
Na terenie oczyszczalni znajduje się prosta stację zlewcza ścieków dowożonych składająca się z podziemnego zbiornika żelbetowego oraz z rury z końcówką kamlok.
W ramach rozbudowy stację należ doposażyć w następujące elementy:
- zadaszenie
- panel identyfikacji z czytnikiem transponderowym
- przepływomierz
- moduł pomiarowy wraz z panelem pomiarowym
- panel sterowania
PYTANIE 1.
Element 5
przedmiaru na oczyszczalnię to wyposażenie w sprzęt laboratoryjny , bhp, p-poż.
techniczny i umeblowanie. W poprzedniej specyfikacji SST 089/03.02 nie jest
wymienione żadne dodatkowe wyposażenie oczyszczalni. Prosimy o podanie zestawienia
wyposażenia, jakie ma być uwzględnione w ofercie, łącznie z ich parametrami.
Odpowiedź na
pytanie 1.
Oferent powinien wycenić:
Sprzęt laboratoryjny
termometr max – min do pomiaru temp. powietrza
termometr do pomiaru wody
pH -metr
lej Imhoffa w statywie
zestaw filtracyjny, pompka wodna
membranowa pompa próżniowa
suszarka laboratoryjna lub kuchenka mikrofalowa
waga analityczna z ochroną przeciw-wstrząsową z dokładnością do 1 mg
zestaw do analiz z błękitem metylenowym
cieplarka
spektrofotometr do analiz fizykochemicznychścieków CHZT, azot ogólny, azot amonowy,
azotany, fosfor)
zestaw do oznaczania BZT5 wraz z wyposażeniem ( szafa termostatyczną Oxi Top lub Oxi Direct)
termoreaktor ( do wstępnego przygotowania próby przy oznaczaniu CHZT)
płyta grzewcza ( do ozn. fosforu)
mineralizator( do ozn. azotu ogólnego)
mikroskop
szkło laboratoryjne ( kolby miarowe, kolby Erlenmeyra, zlewki, cylindry, pipety automatyczne,
eksykator,
Wyposażenie laboratorium
wyciąg laboratoryjny (dygestorium)
2 kwasoodporne zlewy z ciepłą i zimną wodą
lodówka
stół laboratoryjny z płytką kwasoodporną
stół wagowy
szafy do przechowywania odczynników chemicznych i sprzętu laboratoryjnego - 2 szt
krzesła laboratoryjne – 2 szt.
Sprzęt BHP
pas bezpieczeństwa wraz z liną do ubezpieczania przy zejściach do studzienek
kamizelki ratunkowe - 2 szt.
koło ratunkowe - 2 szt.
miernik gazu - 1 kpl.
apteczka I – pomocy
latarka z zabezpieczeniem przeciwwybuchowym
hełm ochronny - 6 szt.
fartuch - 6 szt.
rekawice gumowe - 6 par.
buty gumowe - 6 par
okrycia przeciwdeszczowe - 6 kpl.
Sprzęt p.poż
koc azbestowy - 1 szt.
gaśnice proszkowe - 3 szt.
Wyposażenie biura
biurko - 1 szt.
krzesło obrotowe - 1 szt
lampka biurowa - 1 szt.
regał na segregatory - 1 szt
zestaw komputerowy
do zastosowań biurowych - 1 kpl
drukarka kolorowa - 1 szt.
PYTANIE 2.
Zgodnie z
ustawą PZP , rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 października 2008
r. ( Dz. U. z 2008 Nr. 188 poz. 1154) oraz z wydanym przez Urząd Zamówień Publicznych
„ Komentarzem do ustawy Prawo Zamówień Publicznych „ pod redakcją Tomasza
Czajkowskiego ( wyd. III z 2007 r.) w odniesieniu do art. 96 zwracamy się z
prośbą do Zamawiającego o ujawnienie wartości szacunkowej netto na w/w zadanie.
Zamawiający nie ujawnia wartości szacunkowej zamówienia,
ponieważ zgodnie z rozporządzeniem powołanym w zapytaniu, w instrukcji
wypełniania druku ZP2 (protokół postępowania o wartości poniżej progu
określonego w art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych) zapisano w
pozycji Wartość zamówienia: „można wypełnić
po otwarciu ofert”.
Pytanie
1.
1. Czy jedna
osoba posiadająca zarówno uprawnienia do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej w tym AKPiA jak i
aktualne uprawnienia SEP dla robót elektroenergetycznych spełni wymagania SIWZ
, pkt. 3 dotyczący potencjału kadrowego?
Odpowiedź 1
Zamawiający
nie dopuszcza łączenia uprawnień przez jedną osobę.
PYTANIE 2
2. Dotyczy
Przedmiaru robót: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Ślemieniu :
Instalacje
technologiczne – poz. 2 Stacja zlewcza ścieków.
Brak
dokumentacji technicznej dotyczącej obiektu.
Odpowiedź na
pytanie 2
Na terenie oczyszczalni znajduje się prosta stację zlewcza ścieków dowożonych składająca się z podziemnego zbiornika żelbetowego oraz z rury z końcówką kamlok.
W ramach rozbudowy stację należ doposażyć w następujące elementy:
zadaszenie
panel identyfikacji z czytnikiem transponderowym
przepływomierz
moduł pomiarowy wraz z panelem pomiarowym
panel sterowania
Pytanie 1.
W odpowiedzi
udzielonej na zapytanie dotyczące wyposażenia technicznego oczyszczalni ścieków
wykazano sprzęt laboratoryjny , bhp, p-poż, natomiast materiałów dołączonych do
przedmiaru robót na oczyszczalnię występują urządzenia t.j.
Agregat
spalinowy prądotwórczy
Beczkowóz o
pojemności
Ciągnik Massem-Ferguson
390 T
Koparko- ładowarka
CAT 432: o poj. łyżki 0,25m3
Pług wirnikowy
do odśnieżania
Przyczepa
skrzyniowa do 3,5 t
Czy ren sprzęt też należy ująć w ofercie ?
Odpowiedz na
pytanie 1.
Sprzęt wyżej wymieniony należy umieścić w ofercie.
PYTANIE 1.
1.
Zamawiający zamieścił w SIWZ – instrukcja dla Wykonawców w pkt. III 4. Doświadczenie
zawodowe następującą treść:
„ Wykonawca
musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym w pkt. IV.1.2.8/
oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV 1.2.8/, potwierdzających zrealizowanie
w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej trzech zadań odpowiadającym swoim
rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem
i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Zamawiający
rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie
niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb. każda, a co najmniej
jedną realizację zawierającą w swym zakresie minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej
wraz z przyłączami, a także jedno zadanie dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni
ścieków o wydajności nie niższej jak 400m3 na dobę.
·
Jako referencje
( inne dokumenty) dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem
wszczęciem postępowania , Zamawiający uzna takie , które dotyczą realizacji
zadań , których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat
przed dniem wszczęcia postępowania”
Prosimy o wyjaśnienie naszych wątpliwości
co do przytoczonego zapisu. Mianowicie , czy Zamawiający żąda wykazaniem się 3
zadaniami odpowiadającymi przedmiotowi zamówienia , a każde z tych zadań ma
obejmować:
·
2 budowy
kanalizacji sanitarnej o długości po 12 000 mb. każda i o wartości 6 mln. zł
każda , oraz
·
1 budowę wodociągu o długości 6000 mb, oraz
·
1 budowę / rozbudowę oczyszczalni ścieków o wydajności
minimum 400m3/dobę.
Czy łącznie 6
kanalizacji , 3 wodociągi i 3 kanalizacje ?
Odpowiedź na pytanie 1.
Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku
określonym w pkt. IV.1.2.8, oraz
dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.8, potwierdzających
zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej czterech zadań
odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym
przedmiot zamówienia
jedno zadanie dotyczące budowy minimum 6 000 mb. sieci
wodociągowej
wraz z przyłączami, a także
jedno zadanie dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności
nie niższej jak
Jako referencje inne dokumenty dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji zadań, których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania.
PYTANIE 2.
Zamawiający zamieścił
w SIWZ – instrukcja dla Wykonawców w pkt. III 4. Doświadczenie zawodowe następującą
treść:
„ Wykonawca
musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym w pkt. IV.1.2.8/
oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV 1.2.8/, potwierdzających zrealizowanie
w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej trzech zadań odpowiadającym swoim
rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem
i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Zamawiający
rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie
niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb. każda, a co najmniej
jedną realizację zawierającą w swym zakresie minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej
wraz z przyłączami, a także jedno zadanie dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni
ścieków o wydajności nie niższej jak 400m3 na dobę.
·
Jako referencje
( inne dokumenty) dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem
wszczęciem postępowania , Zamawiający uzna takie , które dotyczą realizacji
zadań , których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat
przed dniem wszczęcia postępowania”
Prosimy o wyjaśnienia naszych
wątpliwości co do przytoczonego zapisu. Mianowicie , czy Zamawiający żąda
wykazaniem się 4 robotami:
·
2 budowy kanalizacji sanitarnej o długości po 12 000
mb. każda i o wartości 6 mln zł każda , oraz
·
1 budowę wodociągu o długości 6000 mb, oraz
·
1 budowę / rozbudowę oczyszczalni ścieków o wydajności
minimum 400m3/dobę
Które zawrą się w minimum 3 zadaniach ?
Odpowiedź na pytanie 2.
jedno zadanie dotyczące budowy minimum 6 000 mb. sieci
wodociągowej
wraz z przyłączami, a także
jedno zadanie dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności
nie niższej jak
Jako referencje inne dokumenty dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji zadań, których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania.
PYTANIE 3.
Ze względu na
zapisy SIWZ dotyczące treści gwarancji wadialnej tj. „ Poręczenie i gwarancja,
o którym mowa powyżej powinno być ważne przez okres ważności oferty, powinno
dotyczyć konkretnego zamówienia o zawierać klauzulę o dostępności środków przez
Zamawiającego w okresie trwania procedury udzielania zamówienia.
Wykonawca pragnie zwrócić uwagę , iż jest
to treść , która może mieć odniesienie do gwarancji w formie pieniędzy zatrzymanych
na koncie Zamawiającego lub gwarancji bankowej . Prosimy zatem o możliwość
zniesienia tego zapisu w przypadku wniesienia gwarancji ubezpieczeniowej gdyż
nie ma możliwości pozyskania wadium o takiej treści.
Wniesiona gwarancja ubezpieczeniowa byłaby
, zgodnie z wymogami Zamawiającego , bezwarunkowa , a wezwanie do zapłaty
mogłoby być wniesione w terminie związania z ofertą.
Odpowiedź na
pytanie 3
Chodzi deklarację bezwarunkowego przekazania środków przez instytucje udzielającą poręczenia lub gwarancji, na pierwsze żądanie Zamawiającego, stwierdzające, że wystąpiła jedna z okoliczności, o których mowa w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Pytanie 1.
W dokumentacji dostępnej na stronie internetowej brak przedmiaru instalacji c.o. w budynku biurowo-garażowym . Prosimy o uzupełnienie.
oczyszczalnia-przedmiar-ogrzewanie.pdf
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Józefiak Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2009-11-23
- Informacja zaktualizowana przez: Józefiak Tomasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-11-23 10:11:49
- Liczba odsłon: 3448
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: 2009-11-05 17:15:50 2009-11-16 12:12:14 2009-11-18 11:36:32 2009-11-18 17:20:51 2009-11-19 11:28:57 2009-11-19 11:54:29 2009-11-19 11:59:23 2009-11-19 12:25:55 2009-11-19 16:15:06 2009-11-19 16:24:18 2009-11-19 17:03:05 2009-11-20 11:29:01 2009-11-20 12:37:46 2009-11-20 12:46:37 2009-11-20 13:02:04 2009-11-20 16:40:14 2009-11-20 17:17:51 2009-11-20 17:59:03 2009-11-20 18:22:47 2009-11-23 10:11:49 2009-11-23 10:48:31 2009-11-23 11:26:38 2009-11-23 11:29:58 2009-11-23 12:06:00 2009-11-23 12:13:40 2009-11-23 14:56:50 2009-11-23 15:05:05 2009-11-23 16:31:24 2009-11-23 16:38:51 2009-11-23 17:13:46 2009-11-24 12:05:40