OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 

Na Rozbudowę kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – etap I zadanie 2”

 

Znak sprawy:  FZ-UG-.3410- I- / 12 / 09

 

Postępowanie  o udzielenie zamówienia  prowadzone jest  w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej 14 000 euro a poniżej kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./

- Biuletyn Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 05  listopada  2009 Nr: 199093-2009

- Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Ślemień w dniu 05  listopada 2009 r.

- Siedziba Zamawiającego – Urząd Gminy Ślemień – tablica ogłoszeń na parterze budynku w dniu: 05  listopada 2009 r.

 

I. 1.  Nazwa i adres Zamawiającego:

GMINA ŚLEMIEŃ

34- 323 ŚLEMIEŃ

TEL. (033) 865-40-84

FAX  (033) 865-40-84

www.slemien.pl

godziny pracy Urzędu Gminy : poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500

piątek w godz. 800-1600

2. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie  o udzielenie zamówienia  prowadzone jest  w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych / Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058./ i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

 

3.       Adres strony internetowej na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać bezpłatnie również w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 18 w godz. poniedziałek - czwartek w godz. 700-1500 , piątek w godz. 800-1600

 

II.       Określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkość i zakres zamówienia , z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych – zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – Etap I zadanie 2” na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez przedsiębiorstwo „ FWP –WODPOL” Sp. z o.o., 44-100 Gliwice, ul. Chorzowska 50 „ Kanalizacja i wodociąg w Gminie Ślemień” zaktualizowana przez Zakład Usług Budowlanych Projektowanie i Nadzór Inwestycji, Żywiec ul. Jodłowa 26, oraz „ MWM”  Sp. z o.o. , 44-100 Gliwice , ul. Grottgera 35 „ Oczyszczalnia ścieków komunalnych w Ślemieniu” , zawierająca w szczególności : projekt budowlany wraz z pozwoleniem na budowę, przedmiar robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz całą pozostałą dokumentację projektową.

1.Nomenklatura wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

            45.00.00.00-7 - roboty budowlane

45.25.21.27-4 – roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków

45.31.00.00-3 – roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45.11.12.00-0 – roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45.11.12.00-0- roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45.23.24.40-8 - roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do     odprowadzania ścieków,

45.23.31.40-2 - roboty drogowe

45.23.11.00-6 – ogólne roboty budowlane związane z budowa rurociągów

 

2. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

3.Termin wykonania zamówienia:.  31 grudnia 2010 r.

 

III.     Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:.

       Wykonawca przystępujący do przetargu powinien spełniać następujące wymagania:

 

  1. Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz niepodleganie wykluczeniu z postępowania

Podstawy prawne wykluczenia z postępowania określają art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek dotyczący niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2, o którym mowa powyżej, muszą spełniać łącznie wszystkie podmioty działające wspólnie.

 

2. Sytuacja finansowa:

2.1. wykonawca musi mieć dostęp lub dysponować środkami finansowymi wystarczającymi do   realizacji przedmiotu zamówienia, określonymi na sumę 1 500 000 zł, co winno jednoznacznie wynikać z dokumentu określonego w pkt. IV. 1.2.10/,

2.2.wykonawca musi posiadać średnioroczny obrót w ciągu ostatnich trzech lat w zakresie wykonawstwa robót w wysokości 8 000 000 zł, potwierdzony jak w pkt. IV-1.2.9/,

2.3.Wykonawca powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej              w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 2 000 000 zł, co powinno wynikać z dokumentu określonego w pkt. IV.1.2.11/. Wykonawca, który nie dysponuje polisą obejmującą pełny okres realizacji zamówienia, winien złożyć oświadczenie, iż zobowiązuje się do wznowienia polisy jw. na cały okres realizacji zamówienia przed wygaśnięciem posiadanej polisy.

 

3.   Potencjał kadrowy:

3.1. Dysponować odpowiednio wykwalifikowanymi osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: konstrukcyjno – budowlanej, wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 1 osoba,

-    instalacyjno – sanitarnej, wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 2 osoby,

-    drogowej wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa – 1 osoba,

-    elektrycznej, w tym w zakresie AKPiA wraz z zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa - 1 osoba,

 

3.2. Dysponować odpowiednio wykwalifikowanymi osobami posiadającymi: uprawnienia geodezyjne – 1 osoba

         aktualne uprawnienia SEP  dla robót elektroenergetycznych – 1 osoba

 

       Powyższe wymagania muszą być udokumentowane jak w pkt IV 1.2.6/,

4.   Doświadczenie zawodowe:

    Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym   w pkt. IV.1.2.8/, oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.8/, potwierdzających zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej trzech zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.

     Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb. każda, a co najmniej jedną realizację zawierającą w swym zakresie budowę minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej wraz z przyłączami, a także jedno zadania dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak 400 m3 na dobę.

  • Jako referencje (inne dokumenty) dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji zadań, których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania.

 

5.   Potencjał sprzętowy:

Wykonawca musi dysponować sprzętem budowlanym i środkami transportowymi niezbędnymi do wykonywania robót.

Wymagane jest posiadanie następujących narzędzi i urządzeń: koparki (gąsienicowa o poj. łyżki pow. 0,6 m3 – 2 szt)., kop.-ładowarki o poj. łyżki 0,25 m3 – 4 szt., dźwigi, spycharki, samochody ciężarowe 5 - 10 t. – 4 szt., w tym wywrotki , sprzęt do zabezpieczenia wykopów (obudowy – 100 m2 ), co należy udokumentować jak pkt IV 1.2. 7/.

    

6. Gwarancja:

    Oferent musi zaoferować minimum 60 miesięcy gwarancji na przedmiot zamówienia licząc od dnia odbioru końcowego.

 

7. Obowiązującą formą zapłaty za przedmiot zamówienia będzie wynagrodzenie ryczałtowe.

 

·          Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją w całości warunków zawartych w niniejszej specyfikacji jako wyłącznej podstawy przetargu.

·          Od uczestników oczekuje się starannego zapoznania się z projektem, dostarczoną specyfikacją istotnych warunków zamówienia, a także dokonania wizji lokalnej na terenie przyszłej budowy oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy.

·          Zamawiający odrzuci oferty zgodnie z art. 89 i art. 90 ustawy Prawo zamówień publicznych,

·          Zamawiający dokona wykluczenia wykonawców zgodnie z treścią art. 24 ust 1 i 2
a w szczególności tych, którzy nie złożyli wraz z ofertą oświadczeń                                i dokumentów określonych w pkt. IV.1. po uprzednim wyczerpaniu procedury określonej w art. 26 ust. 3 oraz art. 87 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

·          Oferty wykonawców, którzy zostali wykluczeni traktowane będą jako odrzucone.

·          Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane ze sporządzeniem              i złożeniem oferty.

 

 

Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia”.

Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy.

 

IV. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i składających się na ofertę

1.1. Wypełniony szczegółowo formularz oferty, część A SIWZ

1.2. Dane dotyczące wiarygodności prawnej, finansowej i technicznej Wykonawcy:

1)    Oświadczenie z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004 r. na załączniku nr I.

2)    Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3)    Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonywania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4)    Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5)    Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym                  w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

6)    Wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje, lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia wraz z informacjami potwierdzającymi spełnienie warunku udziału w postępowaniu, oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, a także z określeniem zakresu wykonywanych przez nie czynności z uwzględnieniem spełnienia wymogów pkt. III – 3, na załączniku nr II.

7)    Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje Wykonawca na załączniku nr III, z uwzględnieniem wymogu pkt. III – 5.

8)    Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem  wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia,  z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem co najmniej 3 referencji (innych dokumentów) od poprzednich zamawiających (inwestorów) zgodnie z wymaganiami pkt. III – 4, potwierdzających, że roboty zostały wykonane należycie, na załączniku nr IV.

9)    Bilans z rachunkiem zysków i strat, albo w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres, udokumentowane jak w pkt III – 2.2).

10)     Informacja banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy; dokument jest aktualny, jeżeli został wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, udokumentowane jak w pkt III – 2.1).

11)     Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, udokumentowane jak w punkcie III – 2.3.

1.3.  Kosztorys ofertowy, który winien być zgodny wartościowo z wynagrodzeniem ryczałtowym zaoferowanym przez wykonawcę, w ramach oferty.

1.4. Harmonogram realizacji umowy w ujęciu rzeczowo-finansowym, zgodny z kosztorysem ofertowym oraz ramowym harmonogramem realizacji inwestycji stanowiącym część [D1] niniejszej siwz, zawierający zestawienie kosztów elementów robót bez podatku VAT. Będzie on podstawą do wystawienia faktur częściowych, obejmujących wykazane w harmonogramie elementy robót jako przedmioty oddzielnych odbiorów zgodnie z umową. Zamawiający wymaga, aby harmonogram rzeczowo – finansowy realizacji inwestycji dostarczony przez zamawiającego nie był zmieniony co do podziału na elementy rozliczeniowe wykazane przez zamawiającego, niemniej jednak dopuszcza wyodrębnienie w ramach tych elementów rozliczeniowych, mniejszych elementów rozliczeniowych, stanowiących skończone elementy robót budowlanych umożliwiające ich odbiór i fakturowanie.

1.5.        Zaparafowany na dowód akceptacji przez osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy projekt umowy.

 

UWAGI:

·      dokumenty z pkt. 1.2.1) - 1.2.11), mogą być przedstawione w formie oryginałów albo czytelnych kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę,

·      złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów albo nierzetelnych oświadczeń zagrożone jest karą pozbawienia wolności (art. 297 ustawy z dnia 6.06.1997 roku - Kodeks Karny (Dz. U. z 1997 roku, nr 88, poz. 553 z późn. zm.) i zgodnie  z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych powoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

 

2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

2.1.Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1.2.1), 1.2.3), 1.2.5) składa odpowiedni dokument, lub dokumenty wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę, lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że:

·      nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

·      nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,

·      nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo ze uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

2.2. Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1.2.4) składa oświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8 ustawy.

2.3.  Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2.1. można je zastąpić dokumentem zawierającym oświadczenie złożonym przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

2.4.  Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. 2., sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

 

V.     Informacja na temat wadium:

Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości 100 000,00 zł. Wadium może być wniesione w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Gilowicach Nr: 21 8141 0008 0000 1661 2000 0040., z dopiskiem „Wadium – „Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – Etap I Zadanie 2.

 

Jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz (poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości), oryginały dokumentów należy złożyć w kasie Urzędu Gminy Ślemień adres: Gmina Ślemień z siedzibą w Ślemieniu   34-323 Ślemień 430 -   w godz. 8 – 14, , wg instrukcji jn..

Wadium należy wnieść w terminie do dnia 26 listopada 2009r. do godz. 1000.

Poręczenie lub gwarancja, o którym mowa powyżej powinno być ważne przez okres ważności oferty, powinno dotyczyć konkretnego zamówienia i zawierać klauzulę o dostępności środków przez Zamawiającego w okresie trwania procedury udzielania zamówienia, bez spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków.

W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz odpowiednie dokumenty winny być złożone w kasie Zamawiającego Urzędu Gminy Ślemień adres: Gmina Ślemień z siedzibą w Ślemieniu   34-323 Ślemień 430 -   w godz. 8 – 14, uzyskując potwierdzenie złożenia na    kserokopii dokumentów,  w terminie wyznaczonym dla złożenia oferty. Wadium uważać się będzie za wniesione wtedy, kiedy znajdować się będzie ono na rachunku Zamawiającego, lub zostanie zdeponowane w kasie Zamawiającego (w razie wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz).

Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

·          odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,

·          nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego,

·          zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe,   z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa  w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

 

VI.      Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Przy wyborze Wykonawcy  Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: cena /brutto/- 100%

 

VII.    Miejsce i termin składa ofert:

             Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:   Urząd Gminy w Ślemieniu ,34- 323 Ślemień 430 w Sekretariacie lub pokój nr 18,  nie później niż do dnia  26.11.2009 roku do godz. 1000.

               Otwarcie ofert nastąpi w dniu 26.11.2009 roku o godzinie 1030, w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Ślemień pok. 11.

 

VIII.    Termin związania ofertą:

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

IX.   Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 

X.   Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów : nie dotyczy niniejszego przetargu.

 

XI.   Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej:

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 

    XII.    Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających :

 Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.

 

    XIII.  Informacja o przewidywanych zmianach postanowień umowy :

 

Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Wójta Gminy Ślemień, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach:

·        ustawowej zmiany przepisów podatkowych,

·        zmiany zakresu prac powierzonych podwykonawcom,

·        działania siły wyższej,

·        wystąpienia przyczyn zależnych od zamawiającego,

·        rezygnacji z wykonania części robót, z jednoczesnym ograniczeniem (obniżeniem) wynagrodzenia wykonawcy,

·        wystąpienia zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, wówczas zmiana umowy może nastąpić w zakresie terminu realizacji.

·        zmiany technologii wykonania robót, lub zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla zamawiającego, przy zachowaniu niepogorszonych standardów jakościowych,

·        zmiany są korzystne dla zamawiającego,

·        konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

·        zmiany czasokresu finansowania inwestycji w uzgodnieniu z jednostką finansującą, wówczas może nastąpić zmiana terminu realizacji (wydłużenie), stosownie do uzgodnionego a tą jednostką przez zamawiającego nowego czasokresu finansowania,

 

 

 

                                                                                                     Wójt Gminy Ślemień

                                                                                                    mgr Małgorzata Pępek



ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych nr : 401796-2009

Ślemień dnia 20 listopada 2009 r.

 

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2009 r.  – Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity : Dz. U. z 2007 r. Nr. 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr. 171, poz. 1058)

 

Zamawiający dokonuje zmiany treści ogłoszenia oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia  w pkt. III 4 Doświadczenie zawodowe:

W SIWZ i ogłoszeniu jest:” Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym   w pkt. IV.1.2.8/, oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.8/, potwierdzających zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej trzech zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.

     Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb. każda, a co najmniej jedną realizację zawierającą w swym zakresie budowę minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej wraz z przyłączami, a także jedno zadania dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak 400 m3 na dobę.

  • Jako referencje (inne dokumenty) dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji zadań, których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania.

 

 

W SIWZ i ogłoszeniu powinno być:

 

Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym   w pkt. IV.1.2.8, oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.8, potwierdzających zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej czterech zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.

 

     Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb,

jedno zadanie dotyczące budowy minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej 

 wraz z przyłączami, a także jedno zadanie dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak 400 m3 na dobę.

 

     Jako referencje inne dokumenty dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji zadań, których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania.

 

Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 27 listopada 2009 r. do godziny 10:00



siwz_kanalizacja_-_2009-ii.doc


harmonogram_wykonania_robot_2009_nowy..doc

harmonogram_rzeczowy_12-2.pdf


Przedmiary i projekty Oczyszczalnia ścieków:

-_blok_technologiczny.pdf

-_budynek_socjalny_z_garazem_2009.pdf

-_hydraulika_2009.pdf

-_instalacje_elektryczne_2009.pdf

-_instalacje_technologiczne_2009.pdf

-_zagospodarowanie_terenu.pdf

przylacza_wod..pdf

Oczyszczalnia specyfikacja:

sst-089-00-00-specyfikacja_ogolna.pdf

sst-089-01-01-_przygotowanie_terenu_pod_budowe.pdf

sst-089-01-02-_przylacza_wodociagowe_..pdf

sst-089-01-03-_przylacza_kanalizacji_sanitarnej_i_deszczowej.pdf

sst-089-01-04-_ksztaltowanie_terenow_zielonych.pdf

sst-089-02-01-_roboty_betonowe.pdf

sst-089-02-02-roboty_murarskie.pdf

roboty_rynny.pdf

sst-089-02-04-_konstrukcje_drewniane_dachowe.pdf

pomosty.pdf

sst-089-02-06_-izolacje_termiczne.pdf

sst-089-03-01-_wod-kan..pdf

sst-089-03-02-technologia_oczyszczalni_sciekow.pdf

instalacje_elektr..pdf

sst-089-04-01-stolarka_.pdf

sst-089-04-02-okladziny_z_plyt_gipsowo-_kartonowych.pdf

sst-089-04-03-plytkowanie..pdf

tynkowanie.pdf

izolacje_wod..pdf


Oczyszcalnia Konstrukcja:

kt-089_slemien_pw_ko_nr_7_-_blok_technologiczny_-_rzut_pomostow.pdf

kt-089_slemien_pw_ko_nr_9_-_blok_technologiczny_-_pomosty_p3.pdf

kt-089_slemien_pw_ko_nr_10_-_blok_technologiczny_-_pomosty_p4.pdf

kt-089_slemien_pw_ko_nr_11_-_blok_technologiczny_-_balustrady.pdf

kt-089_slemien_pw_ko_nr_12_-_blok_technologiczny_-_rzut_krat_pomostowych.pdf

kt_038_slemien_pw_ko___opis_techniczny.pdf

kt_038_slemien_pw_ko_nr_1_1_2__budynek_-_rzut_i_przekroje_fundamentow.pdf

kt_038_slemien_pw_ko_nr_1_2_2___budynek_-_stopy_fundamentowe.pdf

kt_038_slemien_pw_ko_nr_2_1_2___budynek_-_wience.pdf

kt_038_slemien_pw_ko_nr_2_2_2___budynek_-_rama_i_belka_zelbetowa.pdf

kt_038_slemien_pw_ko_nr_3___budynek_-_stropy.pdf

kt_038_slemien_pw_ko_nr_3__blok_technologiczny_-_rysunek_zbrojeniowy_-_plyty_i_slupy_zelbetowe.pdf

kt_038_slemien_pw_ko_nr_4_1_3__blok_technologiczny_-_rysunek_szalunkowy_-_rzut.pdf

kt_038_slemien_pw_ko_nr_4_2_3__blok_technologiczny_-_rysunek_szalunkowy_-_przekroje_aa_dd.pdf


kt_038_slemien_pw_ko_-_zestawienie_stali_zbrojeniowej.pd

rys.nr_8.pdf

rys.nr_9.pdf

rys.nr_10.pdf

rys.nr_11.pdf


OCZYSZCALNIA przyłącza:


kt-089_slemien_sz_pw_opis.pdf

kt-089_slemien_sz_pw_rys_1.pdf

kt-089_slemien_sz_pw_rys_2.pdf

kt-089_slemien_sz_pw_rys_3.pdf


kt-089_slemien_co_pw_opis.pdf

kt-089_slemien_co_pw_rys_1.pdf


OCZYSZCALNIA - TECHNOLOGIA:


kt-089_slemien_is_pw_opis.pdf

kt-089_slemien_is_pw_rys_1.pdf

kt-089_slemien_is_pw_rys_2.pdf

kt-089_slemien_is_pw_rys_3.pdf

kt-089_slemien_is_pw_rys_4.pdf

kt-089_slemien_is_pw_rys_5.pdf

kt-089_slemien_is_pw_rys_6.pdf

kt-089_slemien_is_pw_rys_7.pdf


OCZYSZCZALNIA - wod-kan.

kt-089_slemien_wk_jw_pw_opis_techniczny.pdf

kt-089_slemien_wk_jw_pw_rys_1.pdf

kt-089_slemien_wk_jw_pw_rys_2.pdf

kt-089_slemien_wk_jw_pw_rys_3.pdf

kt-089_slemien_wk_jw_pw_rys_4.pdf


OCZYSZCZALNIA - zagospodarowanie terenu:


kto-89_ab_2_projekt_zagospod.terenu.pdf

kto-89_ab_opis_zagospod.terenu.pdf


OCZYSZCZALNIA - elektryka

kt-038_slemien_pw_el_opis_techniczny.pdf

kt-083_slemien_pw_el.pdf


OCZYSZCZALNIA - Projekt.

kt0-89_ab_1-rzut_parteru.pdf

kt0-89_ab_2-rzut_dachu.pdf

kt0-89_ab_3-przekroj_a-a.pdf

kt0-89_ab_4-elewacja_frontowa.pdf

kt0-89_ab_5-elewacja_tylna.pdf

kt0-89_ab_6-elewacje_boczne.pdf

kt0-89_ab_7-zestawienie_stolarki_okiennej.pdf

kt0-89_ab_8-zestawienie_stolarki_drzwiowej.pdf

kt0-89_ab_9-kolorystyka_lazienki.pdf

kt0-89_ab_opis_arch..pdf


SIEĆ sanitarno - wodociągowa:

przedmiar_-_przylacza_sanitarne_2009.pdf

przedmiar_-_przylacza_wodociagowe_2009.pdf

przedmiar_-siec_wodociagowa_2009.pdf

przedmiar-kanaly_sanitarne_2009.pdf


czesc__technologiczna_projekt_budowlany_2009.pdf


SPECYFIKACJE :

specyfikacja_techniczna_kanalizacja_2009.doc

specyfikacja_techniczna_wodociag_2009.doc


PZREDMIAR I PROJEKTY "CERETNIK"

ceretnik_kanalizacja_sanitarna_-_kolektor_a-przedmiar.pdf

ceretnik_kanalizacja_sanitarna_-_kolektor_b-przedmiar.pdf

ceretnik-wodociag-kolektor_a_-_przedmiar.pdf

ceretnik-wodociag-kolektor_b-_przedmiar-1.pdf

ceretnik_-_profil_-_projekt_-2009.pdf

ceretnik_-_profil_-_projekt_-2009.pdf



PROFILE-kanały:

boczne_a_63-130.pdf

boczne_a_2-63.pdf

kanal_boczne_h_2-16.pdf

kanal_boczne_h_22-37.pdf

kanal_boczne_h_26.pdf

kolektor_a_1-83.pdf

kolektor_a_83-139.pdf

kolektor_f_boczny.pdf

kolektor_g_boczne_2-_15.pdf

kolektor_h_1-37.pdf


PROFILE - woda

woda_1-18_hydrant_41-43_boczny_20-34_hydrant_79-.pdf

woda_2-32-h93-73_45-33_h74-78.pdf

woda_3-36_hydrant_32-40.pdf

woda_3-36_hydrant_32-40.pdf

woda_10-8_hydranty_23-31.pdf

woda_12-12ac-h58_22e-22e1_14-24-h59_15-25-h60_9-.pdf

woda_19-42_hydrant_44-50.pdf

woda_21-11_hydrant_52-54____woda_22-13_hyd_55-57.pdf

woda_21-11_hydrant_52-54____woda_22-13_hyd_55-57.pdf

woda__16-15d_hydranty_1-9.pdf

woda____15d-5_hydranty_10-19.pdf


MAPY SYT-WYSOKOŚCIOWE:

111.pdf

mapa_073.pdf

mapa_112.pdf

mapa_113.pdf

mapa_114.pdf

mapa_121.pdf

mapa_123.pdf

mapa_154.pdf

mapa_161.pdf

mapa_202.pdf

orientacja_i_uklad_map.pdf


PRZYŁĄCZA WODY:

073.pdf

111.pdf

112.pdf

113.pdf

114.pdf

121.pdf

123.pdf

161.pdf

opis_techniczny.pdf

orientacja_slemien.pdf

przedmiar_wodociag_slemien_dodatkowe.pdf

schemat_wodomierza.pdf

zestawienie_wodociagow.pdf


hydrant.pdf

komora_redukcyjna.pdf

nawiertka.pdf

odwodnienie_wodociagu.pdf

przejscie_nad_potokiem_nr_1.pdf

przejscie_nad_potokiem_nr_8.pdf

przejscie_pod_potokiem_nr4.pdf

przejscie_pod_potokiem_nr_2.pdf

przejscie_pod_potokiem_nr_3.pdf

przejscie_pod_potokiem_nr_5.pdf

przejscie_pod_potokiem_nr_7.pdf

przejscie_pod_potokiem_nr_10.pdf

przejscie_pod_potokiem_nr_11.pdf

przejsie_nad_potokiem_nr_6.pdf

reduktor_cisnienia.pdf

schemat_wodomierza.pdf

studzienka_odpowietrzajaca.pdf

studzienka_odpowietrzajaca.pdf

szczegol_studzienek.pdf


EWIDENCJA GRUNTÓW:

ewidencja_gr.1.pdf

ewidencja_gr._2.pdf

ewidencja_gr._3.pdf

ewidencja_gr._4.pdf

ewidencja_gr._5.pdf

ewidencja_gr._6.pdf

ewidencja_gr._7.pdf

ewidencja_gr._8.pdf


ewidencja_gruntow_1.pdf

ewidencja_gruntow_2.pdf

ewidencja_gruntow_3.pdf


Zestawienie przyłączy:

zestawienie_przylaczy_8.pdf

zestawienie_przylaczy_1.pdf

zestawienie_przylaczy_2.pdf

zestawienie_przylaczy_3.pdf

zestawienie_przylaczy_4.pdf

zestawienie_przylaczy_5.pdf

zestawienie_przylaczy_6.pdf

zestawienie_przylaczy_7.pdf

zestawienie_przylaczy_10.pdf

zestawienie_przylaczy_11.pdf

zestawienie_przylaczy_12.pdf

zestawienie_przylaczy_13.pdf


Zestawienie rzędnych:

zestawienie_2.pdf

zestawienie_1.pdf

zestawienie_3.pdf

zestawienie_4.pdf

zestawienie_5.pdf

zestawienie_6.pdf

zestawienie_7.pdf

zestawienie_8.pdf

zestawienie_9.pdf

zestawienie_10.pdf

zestawienie_11.pdf

zestawienie_12.pdf

zestawienie_13.pdf

zestawienie_14.pdf



zestawienie_11.pdf

zestawienie_22.pdf

zestawienie_33.pdf

zestawienie_44.pdf

zestawienie_55.pdf

zestawienie_66.pdf

zestawienie_77.pdf

zestawienie_88.pdf

zestawienie_99.pdf

zestawienie_1010.pdf

zestawienie_1111.pdf

zestawienie_1212.pdf

zestawienie_1313.pdf



Zamawiający informuje o możliwości wglądu do map i projektów niezbędnych do sporządzenia oferty przetargowej - w siedzibie Zamawiającego

Urząd Gminy Ślemień , pok. Nr. 19.




                                                                                      Ślemień , 16 listopada 2009 r.

 

 

Odpowiedzi na zapytania wykonawców

 

                                                                                              

Dotyczy:  przetargu nieograniczonego na realizację zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – Etap I Zadanie 2”

 

W związku z wnioskami wykonawców w sprawie udzielenia odpowiedzi na ich pytania, zamawiający w załączeniu przesyła treść pytań oraz udziela wyjaśnień w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

Pytanie 1

W pkt. 4 SIWZ – Doświadczenie zawodowe – Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę realizacji dwóch robót polegających na budowie kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb. każda, a co najmniej jedna realizację zawierająca w swym zakresie budowę minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej wraz z przyłączami.

Czy wartość 6 000 000 zł dotyczy każdego zadania osobno czy ma być to kwota łączna ?

 

Odpowiedź na pytanie 1:

Zamawiający wyjaśnia, że w pkt  4 „Doświadczenie zawodowe” wartość 6 000 000 zł dotyczy każdego zadania osobno.

 

Pytanie 2

Specyfikacja w brzmieniu jaki Państwo przedstawili na stronie całkowicie eliminuje firmy nowopowstałe. Z czego to wynika ?

 

Odpowiedź na pytanie 2

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia nie eliminuje firm nowopowstałych, gdyż w tejże siwz  zamawiający dopuścił, co zresztą wynika z samej ustawy Prawo zamówień publicznych, udział podwykonawców w realizacji zamówienia, a także istnieje możliwość składania przez te podmioty ofert wspólnych z podmiotami bardziej doświadczonymi.



Ślemień, 18.11.2009 roku

 

                            ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA WYKONAWCÓW

 

Dotyczy:  przetargu nieograniczonego na realizację zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – Etap I Zadanie 2”

 

W związku z wnioskami wykonawców w sprawie udzielenia odpowiedzi na ich pytania, zamawiający w załączeniu przesyła treść pytań oraz udziela wyjaśnień w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

1.      Czy zgodnie z cywilistyczną zasadą równości stron Zamawiający akceptuje zrównanie wysokości kar umownych dla Zamawiającego z karami dla Wykonawcy ? W § 9 ust. 2 wzoru umowy proponujemy wpisanie analogiczne do § 9 ust. 1 kar w     wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki.

 

           Odpowiedź na pytanie 1:

           Zamawiający podtrzymuje zapis § 9 ust. 2 wzoru umowy.

 

2.      Czy Zamawiający akceptuje nie przedłożenie oświadczenia o którym mowa w § 10 ust. 3 H wzoru umowy w wypadku obiektywnej niemożności uzyskania takiego oświadczenia, np.: nieobecność właściciela lub brak woli podpisania takiego oświadczenia ?

 

           Odpowiedź na pytanie 2

            Zamawiający dopuści w przypadkach, o których mowa w pytaniu, za wyjątkiem braku  woli właściciela, że oświadczenie w imieniu właściciela złoży pełnomocnik, opiekun prawny, kurator, spadkobierca itp. Ciężar udowodnienia, że oświadczenia nie mógł złożyć właściciel, a składający je jest właściwie umocowany leży po stronie wykonawcy.

 

       3.  Czy Zamawiający akceptuje usunięcie z § 10 ust. 5 wzoru umowy sformułowania o treści „ lub zażądać wykonanie przedmiotu umowy po raz drugi” ponieważ interes Zamawiającego zabezpieczą instytucje odstąpienia od umowy i kar umownych ?

 

            Odpowiedź na pytanie 3:

             Zamawiający podtrzymuje zapis §. 10 ust. 5 wzoru umowy.

 

4.      Czy Zamawiający zgodzi się na rozszerzenie zakresu prac przewidzianego dla podwykonawców ?

 

            Odpowiedź na pytanie 4:

           Zamawiający dopuści rozszerzenie zakresu prac przewidzianego dla podwykonawców  na uzasadniony wniosek wykonawcy z zachowaniem zapisów §. 7 i 12 wzoru umowy.

 

 

 

5.      W związku z treścią punktu 2 Instrukcji dla Wykonawców zapytujemy o

możliwość wykreślenia terminów i pozostawienie do uzupełnienia na etapie podpisania umowy. Wykonawca wskazuje, jak to wielokrotnie podkreślano w orzecznictwie , iż zamawiający nie może wymagać od wykonawcy aby na etapie składania ofert przyjął sztywne daty np.: zakończenia robót , wykonania przedmiotu Umowy, zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego , skoro jest to od niego niezależne . Na etapie składania ofert nie można bowiem przewidzieć kiedy dojdzie do podpisania umowy oraz kiedy nastąpi przekazanie placu budowy. Sam zamawiający nie jest bowiem w stanie dokładnie określić bowiem kiedy zakończy się procedura postępowania o zamówienie publiczne.

 

Odpowiedź na pytanie 5:

Zamawiający podtrzymuje zapis pkt. II Instrukcji dla wykonawców. W związku ze zbliżającym się okresem zimowym, zamawiający spodziewa się, że realne rozpoczęcie robót nastąpi w przyszłym roku wraz z nastaniem sprzyjających warunków atmosferycznych.

 

    6.  Czy Zamawiający akceptuje ograniczenia wysokości kar umownych do wysokości 10 % wartości umowy łącznie z wszystkich tytułów ?

 

Odpowiedź na pytanie 6:

Zamawiający podtrzymuje zapisy §. 9 wzoru umowy.

 

    7.  W związku z treścią § 12ust. 1 i 2 wzoru umowy zapytujemy Zamawiającego czy zgodzi się w trakcie wykonywania przedmiotu umowy na dołączenia nowych podwykonawców do robót rzeczowo nie przewidzianych do wykonania przez podwykonawców ?

 

Odpowiedź na pytanie 7:

Zamawiający dopuści dołączenie nowych podwykonawców na uzasadniony wniosek wykonawcy z zachowaniem zapisów §. 7 i 12 wzoru umowy.

 

8.           Zapisy § 12 ust. 4 zdanie drugie skutkować będą tym , iż Wykonawca utraci możliwość skutecznej kontroli i nadzoru jakości wykonanych robót. Zwracający się do Zamawiającego o usunięcie zapisów § 12 ust. 4 zdanie drugie i zastąpienie ich poniższą treścią :

„ W wypadku podzlecenia robót podwykonawcom , Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenia podwykonawców o uregulowaniu wymagalnych zobowiązań wobec nich za wykonane roboty na przedmiotowej inwestycji”

 

Odpowiedź na pytanie 8:

Zamawiający podtrzymuje zapis §. 12 ust. 4 wzoru umowy.




Ślemień, 18.11.2009 roku

 

 

Uczestnicy postępowania

 

Dotyczy:  przetargu nieograniczonego na realizację zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu wraz z rozbudową oczyszczalni ścieków w Gminie Ślemień – Etap I Zadanie 2”

 

W związku z wnioskami wykonawców w sprawie udzielenia odpowiedzi na ich pytania, zamawiający w załączeniu przesyła treść pytań oraz udziela wyjaśnień w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

 

Pytanie 1.

W projekcie i specyfikacji technicznej na wykonanie kanalizacji wskazano producenta studni tworzywowych z PE Elplast.

Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie studni kanalizacyjnych innego producenta  np. Kaczmarek o parametrach równoważnych ale z PP?

 

Odpowiedź na pytanie 1.

W projekcie specyfikacji technicznej dla studni fi 1000kompletna wzmocniona należy przyjąć studnie z tworzyw sztucznych PE Elplast+ lub równoważne – innych producentów z PE o niegorszych parametrach . Na przyłączach studnie PE fi 425 kompletne z włazami np. Wawin lub równoważne.

 

Pytanie 2.

Czy w ofercie należy ująć koszty zajęcia pasa drogowego i umieszczenia urządzeń na czas prowadzenia robót czy też są one po stronie Zamawiającego?

 

Odpowiedź na pytanie 2.

W ofercie należy uwzględnić koszty zajęcia pasa drogowego.

 

Pytanie 3.

W projekcie i specyfikacji technicznej na wykonanie kanalizacji wskazano rury PCV SN 12. Nazwa handlowa SL W60 wskazuje producenta Funke co stanowi czyn nieuczciwej konkurencji . Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie innego producenta rur SN 12?

 

 

 

Pytanie 4.

Proszę o jednoznaczne określenie czy rury winny być SN 12 czy SN 8. W specyfikacji technicznej zapis SN 12 i SDR 34 jest niespójny. Oznaczenie SDR 34 posiadają rury SN 8, natomiast rura SN 12 ma SDR 29?

 

 

Odpowiedź na pytanie nr  3 i 4.

Zamawiający wymaga stosowania rur łączonych na złączki dwukielichowe i kształtek kanalizacyjnych produkowanych metoda wtrysku od Dn 160 do Dn 315 kielichowych o sztywności obwodowej nie mniejszej niż SN 12 SDR 34 z uszczelkami zintegrowanymi na stałe w kielichu kształtki , ze wzmocnieniem z PP, olejoodpornych i szczelnością 2,5 bara posiadających Aprobatę techniczną ITB, wyprodukowanych przez jednego producenta ( z uwagi na różnice w tolerancji wymiarów).



PYTANIE 1

Czy zgodnie z projektem , Zamawiający wymaga zastosowania rur łączonych na złączki dwukielichowe oraz kształtek kanalizacyjnych produkowanych metoda wtrysku od DN 160 do DN 315, kielichowych o sztywności obwodowej nie mniejszej niż SN 12SDR 34 z uszczelkami zintegrowanymi na stałe w kielichu kształtki , ze wzmocnieniem z PP, olejoodpornych i szczelnością 2,5 bara posiadających Aprobatę Techniczną ITB, wyprodukowanych przez jednego producenta ( z uwagi na różnice w tolerancji wymiarów).

 

Odpowiedź 1.

 

Zamawiający wymaga stosowania rur łączonych na złączki dwukielichowe i kształtek kanalizacyjnych produkowanych metodą wtrysku od Dn 160 do Dn 315 kielichowych o sztywności obwodowej nie mniejszej niż SN 12 SDR 34 z uszczelkami zintegrowanymi na stałe w kielichu kształtki, ze wzmocnieniem z PP, olejoodpornych i szczelnością 2,5 bara posiadających Aprobatę techniczną ITB, wyprodukowanych przez jednego producenta ( z uwagi na różnicę w tolerancji wymiarów).

 

PYTANIE 2

Czy Zamawiający wymaga, aby układanie systemu rur i kształtek SN 12 SDR 34 w ramach zaprojektowanego materiałowego , było możliwe w temperaturze – 10 stopni Celsjusza ?

Zamawiający wymaga aby układanie systemu rur było możliwe w temperaturze do – 10 stopni Celsjusza.

Warunki wykonawstwa robót  w tym temperatury w jakich mogą być wykonywane roboty budowlane określają :

Warunki techniczne wykonania i odbioru sieci kanalizacyjnych – wymagania techniczne COBRTI INSTAL – Zeszyt 9.

Warunki techniczne wykonania i odbioru sieci wodociągowych – wymagania techniczne COBRTI INSTAL – Zeszyt 3.

 

oraz dokumenty odniesienia przywołane w w/w opracowaniach a w szczególności:

 

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. 97 Nr 129; poz. 844, 02 Nr 91; poz.811)

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury a dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. 03 Nr 47; poz. 401). 


 



Pytanie 1.

Czy 60 miesięczną gwarancją mają być objęte również materiały eksploatacyjne określone w DTR urządzeń, czy też koszty materiałów eksploatacyjnych poniesie użytkownik ?

 

Odpowiedź na pytanie 1.

Gwarancja nie dotyczy materiałów eksploatacyjnych, jeżeli ich zużycie nastąpiło w normatywnym czasie przy prawidłowej eksploatacji.

 

Pytanie 2.

Dotyczy przedmiaru :” Oczyszczalnia ścieków Ślemień – instalacje technologiczne „:

 

pozycja 5.001- prosimy o wyszczególnienie wyposażenia biura oczyszczalni ( brak dokumentacji)

 

pozycja 5.001 – prosimy o wyszczególnienie wyposażenia technicznego oczyszczalni

( brak dokumentacji)

 

W pozycji 3.007 – montaż mieszadła – obmiar wynosi 2 kpl. A w poz. 3.008 – dostawa mieszadła – obmiar wynosi 1 kpl.; prosimy o wyjaśnienie czy ilości są poprawne?

 

W dziale 2- „ stacja zlewna ścieków” są pozycje dot. dostawy i montażu kontenerowej stacji zlewnej. Z dokumentacji wynika, że stacja zlewna jest obiektem istniejącym. Prosimy o wyjaśnienie i ewentualne wykreślenie tych pozycji.

 

 

Odpowiedź na pytanie 2.

 

 

Poz. 5.001 przedmiaru wyposażenie biura oczyszczalni - Wyposażenie biura

biurko                                     - 1 szt.

krzesło obrotowe                                - 1 szt

lampka biurowa                                   - 1 szt.

regał na segregatory                 - 1 szt

zestaw komputerowy

do zastosowań biurowych               - 1 kpl

drukarka kolorowa                  - 1 szt.

 

 

 

Poz. 5.002 przedmiaru wyposażenie techniczne oczyszczalni - Oferent powinien wycenić:

 

Sprzęt laboratoryjny

- termometr max – min do pomiaru temp. powietrza

termometr do pomiaru wody

pH -metr

lej Imhoffa w statywie

zestaw filtracyjny, pompka wodna

membranowa pompa próżniowa

suszarka laboratoryjna lub  kuchenka mikrofalowa

waga analityczna z ochroną przeciw-wstrząsową  z dokładnością do 1 mg

zestaw do analiz z błękitem metylenowym

cieplarka

spektrofotometr do analiz  fizykochemicznychścieków  CHZT, azot ogólny, azot amonowy,

azotany, fosfor)

- zestaw do oznaczania BZT5 wraz z wyposażeniem ( szafa termostatyczną Oxi Top lub Oxi Direct) 

- termoreaktor ( do wstępnego przygotowania próby przy oznaczaniu CHZT)

- płyta grzewcza ( do ozn. fosforu)

- mineralizator( do ozn.  azotu ogólnego)

mikroskop

szkło laboratoryjne ( kolby miarowe, kolby Erlenmeyra, zlewki, cylindry, pipety automatyczne,

eksykator,                 

 

Wyposażenie laboratorium

wyciąg laboratoryjny  (dygestorium)

2 kwasoodporne zlewy  z ciepłą i zimną wodą

lodówka

stół laboratoryjny z płytką kwasoodporną

stół  wagowy

szafy do przechowywania odczynników chemicznych i sprzętu laboratoryjnego  - 2 szt

krzesła laboratoryjne – 2 szt.

 

Sprzęt BHP

pas bezpieczeństwa wraz z liną do ubezpieczania przy zejściach do studzienek

kamizelki ratunkowe                - 2 szt.

koło ratunkowe                                   - 2 szt.

miernik gazu                            - 1 kpl.

apteczka I – pomocy

latarka  z zabezpieczeniem przeciwwybuchowym

hełm ochronny                         - 6 szt.

fartuch                                     - 6 szt.

rekawice gumowe                               - 6 par.

buty gumowe                           - 6 par

okrycia przeciwdeszczowe       - 6 kpl.

 

Sprzęt p.poż

koc azbestowy                        - 1 szt.

gaśnice proszkowe                  - 3 szt.

 

Poz. 3.008 przedmiaru  należy uwzględnić montaż mieszadła – 2 kpl.

 

Na terenie oczyszczalni znajduje się prosta stację zlewcza ścieków dowożonych składająca się z podziemnego zbiornika żelbetowego oraz z rury z końcówką kamlok.

W ramach rozbudowy stację należ doposażyć w następujące elementy:

- zadaszenie

- panel identyfikacji z czytnikiem transponderowym

- przepływomierz

- moduł pomiarowy wraz z panelem pomiarowym

- panel sterowania

 


PYTANIE 1.

 

Element 5 przedmiaru na oczyszczalnię to wyposażenie w sprzęt laboratoryjny , bhp, p-poż. techniczny i umeblowanie. W poprzedniej specyfikacji SST 089/03.02 nie jest wymienione żadne dodatkowe wyposażenie oczyszczalni. Prosimy o podanie zestawienia wyposażenia, jakie ma być uwzględnione w ofercie, łącznie z ich parametrami.

 

Odpowiedź na pytanie 1.

 

Oferent powinien wycenić:

 

Sprzęt laboratoryjny

termometr max – min do pomiaru temp. powietrza

termometr do pomiaru wody

pH -metr

lej Imhoffa w statywie

zestaw filtracyjny, pompka wodna

membranowa pompa próżniowa

suszarka laboratoryjna lub  kuchenka mikrofalowa

waga analityczna z ochroną przeciw-wstrząsową  z dokładnością do 1 mg

zestaw do analiz z błękitem metylenowym

cieplarka

spektrofotometr do analiz  fizykochemicznychścieków  CHZT, azot ogólny, azot amonowy,

azotany, fosfor)

zestaw do oznaczania BZT5 wraz z wyposażeniem ( szafa termostatyczną Oxi Top lub Oxi Direct) 

termoreaktor ( do wstępnego przygotowania próby przy oznaczaniu CHZT)

płyta grzewcza ( do ozn. fosforu)

mineralizator( do ozn.  azotu ogólnego)

mikroskop

szkło laboratoryjne ( kolby miarowe, kolby Erlenmeyra, zlewki, cylindry, pipety automatyczne,

eksykator,                 

 

Wyposażenie laboratorium

wyciąg laboratoryjny  (dygestorium)

2 kwasoodporne zlewy  z ciepłą i zimną wodą

lodówka

stół laboratoryjny z płytką kwasoodporną

stół  wagowy

szafy do przechowywania odczynników chemicznych i sprzętu laboratoryjnego  - 2 szt

krzesła laboratoryjne – 2 szt.

 

Sprzęt BHP

pas bezpieczeństwa wraz z liną do ubezpieczania przy zejściach do studzienek

kamizelki ratunkowe                - 2 szt.

koło ratunkowe                                   - 2 szt.

miernik gazu                            - 1 kpl.

apteczka I – pomocy

latarka  z zabezpieczeniem przeciwwybuchowym

hełm ochronny                         - 6 szt.

fartuch                                     - 6 szt.

rekawice gumowe                               - 6 par.

buty gumowe                           - 6 par

okrycia przeciwdeszczowe       - 6 kpl.

 

Sprzęt p.poż

koc azbestowy                        - 1 szt.

gaśnice proszkowe                  - 3 szt.

 

Wyposażenie biura

biurko                                     - 1 szt.

krzesło obrotowe                                - 1 szt

lampka biurowa                                   - 1 szt.

regał na segregatory                 - 1 szt

zestaw komputerowy

do zastosowań biurowych               - 1 kpl

drukarka kolorowa                  - 1 szt.

 

PYTANIE 2.

 

Zgodnie z ustawą PZP , rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 października 2008 r. ( Dz. U. z 2008 Nr. 188 poz. 1154) oraz z wydanym przez Urząd Zamówień Publicznych „ Komentarzem do ustawy Prawo Zamówień Publicznych „ pod redakcją Tomasza Czajkowskiego ( wyd. III z 2007 r.) w odniesieniu do art. 96 zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o ujawnienie wartości szacunkowej netto na w/w zadanie.

 

 

Zamawiający nie ujawnia wartości szacunkowej zamówienia, ponieważ zgodnie z rozporządzeniem powołanym w zapytaniu, w instrukcji wypełniania druku ZP2 (protokół postępowania o wartości poniżej progu określonego w art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych) zapisano w pozycji Wartość zamówienia:  „można wypełnić po otwarciu ofert”.

 

Pytanie


Proszę o zamieszczenie mapy  przebiegu sieci kanalizacyjnej i wodociągowej na  Przysiółku "Ceretnik."


ceretnik_mapa_model.pdf

 



Pytanie 1.

1. Czy jedna osoba posiadająca zarówno uprawnienia  do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej w tym AKPiA jak i aktualne uprawnienia SEP dla robót elektroenergetycznych spełni wymagania SIWZ , pkt. 3 dotyczący potencjału kadrowego?

 

Odpowiedź 1

 

Zamawiający nie dopuszcza łączenia uprawnień przez jedną osobę.

 

 

PYTANIE 2

2. Dotyczy Przedmiaru robót: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Ślemieniu :

Instalacje technologiczne – poz. 2 Stacja zlewcza ścieków.

Brak dokumentacji technicznej dotyczącej obiektu.

 

Odpowiedź na pytanie 2

Na terenie oczyszczalni znajduje się prosta stację zlewcza ścieków dowożonych składająca się z podziemnego zbiornika żelbetowego oraz z rury z końcówką kamlok.

W ramach rozbudowy stację należ doposażyć w następujące elementy:

zadaszenie

panel identyfikacji z czytnikiem transponderowym

przepływomierz

moduł pomiarowy wraz z panelem pomiarowym

panel sterowania

                                  


pomost_rysunek_8.pdf  


                    

Pytanie 1.

 

W odpowiedzi udzielonej na zapytanie dotyczące wyposażenia technicznego oczyszczalni ścieków wykazano sprzęt laboratoryjny , bhp, p-poż, natomiast materiałów dołączonych do przedmiaru robót na oczyszczalnię występują urządzenia t.j.

 

Agregat spalinowy prądotwórczy


Beczkowóz o pojemności 3000 l -

Ciągnik Massem-Ferguson 390 T 

Koparko- ładowarka CAT 432: o poj. łyżki 0,25m3

Pług wirnikowy do odśnieżania z

Przyczepa skrzyniowa do 3,5 t

 

Czy ren  sprzęt też należy ująć w ofercie ?

 

 

Odpowiedz na pytanie 1.

 

Sprzęt wyżej wymieniony należy umieścić w ofercie.

Beczkowóz o pojemności 3000 l - do współpracy z ciągnikiem

Ciągnik Massem-Ferguson 390 T -lub równoważne

Koparko- ładowarka CAT 432: o poj. łyżki 0,25m3

Pług wirnikowy do odśnieżania -przystosowany do współpracy z ciągnikiem , za pomocą wałka odbioru mocy - szerokość robocza 2,00 m, waga 450 kg, średnica wirnika 800 mm, odległość odrzutu śniegu 30 m

Przyczepa skrzyniowa do 3,5 t
lub równoważne
Zamówienie obejmuje sprzęt fabrycznie nowy.


PYTANIE 1.

1. Zamawiający zamieścił w SIWZ – instrukcja dla Wykonawców w pkt. III 4. Doświadczenie zawodowe następującą treść:

„ Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym w pkt. IV.1.2.8/ oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV 1.2.8/, potwierdzających zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej trzech zadań odpowiadającym swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.

      Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Zamawiający rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości  minimum 12 000 mb. każda, a co najmniej jedną realizację zawierającą w swym zakresie minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej wraz z przyłączami, a także jedno zadanie dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak 400m3 na dobę.

·        Jako referencje  ( inne dokumenty) dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania , Zamawiający uzna takie , które dotyczą realizacji zadań , których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania”

 

Prosimy o wyjaśnienie naszych wątpliwości co do przytoczonego zapisu. Mianowicie , czy Zamawiający żąda wykazaniem się 3 zadaniami odpowiadającymi przedmiotowi zamówienia , a każde z tych zadań ma obejmować:

·        2  budowy kanalizacji sanitarnej o długości po 12 000 mb. każda i o wartości 6 mln. zł każda , oraz

·        1 budowę wodociągu o długości 6000  mb, oraz

·        1 budowę / rozbudowę oczyszczalni ścieków o wydajności minimum 400m3/dobę.

 

 

 


Czy łącznie 6 kanalizacji , 3 wodociągi i 3 kanalizacje ?

 

Odpowiedź na pytanie 1.

Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym   w pkt. IV.1.2.8, oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.8, potwierdzających zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej czterech zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia

  Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb,

jedno zadanie dotyczące budowy minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej 

 wraz z przyłączami, a także jedno zadanie dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak 400 m3 na dobę.

 

     Jako referencje inne dokumenty dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji zadań, których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania.


 

 

PYTANIE 2.

Zamawiający zamieścił w SIWZ – instrukcja dla Wykonawców w pkt. III 4. Doświadczenie zawodowe następującą treść:

„ Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym w pkt. IV.1.2.8/ oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV 1.2.8/, potwierdzających zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej trzech zadań odpowiadającym swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.

      Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Zamawiający rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości  minimum 12 000 mb. każda, a co najmniej jedną realizację zawierającą w swym zakresie minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej wraz z przyłączami, a także jedno zadanie dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak 400m3 na dobę.

·        Jako referencje  ( inne dokumenty) dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania , Zamawiający uzna takie , które dotyczą realizacji zadań , których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania”

 

Prosimy o wyjaśnienia naszych wątpliwości co do przytoczonego zapisu. Mianowicie , czy Zamawiający żąda wykazaniem się 4 robotami:

·        2 budowy kanalizacji sanitarnej o długości po 12 000 mb. każda i o wartości 6 mln zł każda , oraz

·        1 budowę wodociągu o długości 6000 mb, oraz

·        1 budowę / rozbudowę oczyszczalni ścieków o wydajności minimum 400m3/dobę

 

Które zawrą się w minimum 3 zadaniach ?

 

 

Odpowiedź na pytanie 2.

 

Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym   w pkt. IV.1.2.8, oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.8, potwierdzających zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej czterech zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.  Jako zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie dwie realizacje dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb,

jedno zadanie dotyczące budowy minimum 6 000 mb. sieci wodociągowej 

 wraz z przyłączami, a także jedno zadanie dotyczące budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak 400 m3 na dobę.

 

     Jako referencje inne dokumenty dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą realizacji zadań, których rozpoczęcie i zakończenie miało miejsce nie wcześniej jak 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania.

 

PYTANIE 3.

Ze względu na zapisy SIWZ dotyczące treści gwarancji wadialnej tj. „ Poręczenie i gwarancja, o którym mowa powyżej powinno być ważne przez okres ważności oferty, powinno dotyczyć konkretnego zamówienia o zawierać klauzulę o dostępności środków przez Zamawiającego w okresie trwania procedury udzielania zamówienia.

      Wykonawca pragnie zwrócić uwagę , iż jest to treść , która może mieć odniesienie do gwarancji w formie pieniędzy zatrzymanych na koncie Zamawiającego lub gwarancji bankowej . Prosimy zatem o możliwość zniesienia tego zapisu w przypadku wniesienia gwarancji ubezpieczeniowej gdyż nie ma możliwości pozyskania wadium o takiej treści.

      Wniesiona gwarancja ubezpieczeniowa byłaby , zgodnie z wymogami Zamawiającego , bezwarunkowa , a wezwanie do zapłaty mogłoby być wniesione w terminie związania z ofertą.

 

 

Odpowiedź na pytanie 3

Chodzi deklarację bezwarunkowego przekazania środków przez instytucje udzielającą poręczenia lub gwarancji, na pierwsze żądanie Zamawiającego, stwierdzające, że wystąpiła jedna z okoliczności, o których mowa w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.


Pytanie 1.

W dokumentacji dostępnej na stronie internetowej brak przedmiaru instalacji c.o. w budynku biurowo-garażowym . Prosimy o uzupełnienie.

oczyszczalnia-przedmiar-ogrzewanie.pdf

 


Pytanie :

Prosimy o udostępnienie dokumentacji budowlanej oraz wykonawczej zbiornika dwukomorowego radialnego V=160m3 zgodnie z poz. 6.10 przedmiaru robót - " wodociąg kolektor A fi 110 - Ceretnik.


zbiornk-_kanalizacja_2009.pdf

 

 PYTANIE 1

 

Pragnę poinformować , że oprócz braku map dotyczących kolektora grawitacyjnego fi 250 mm Ceretnik B studnie S2.35 do S2.69 do S1.38 nie ma w dokumentacji jeszcze informacji NT. hydroforni kontenerowej wraz z  zasilaczem elektrycznym.

 

 

Odpowiedź na pytanie 1.

Zamawiający w załączeniu zamieszcza zestaw hydroforowy. Dodatkowo zasilanie zestawu oraz kontenera kabel typu YKY5*6 mm2 długość 250 mb.

Zestaw HYDROFOROWY umieszczony będzie w kontenerze technicznym wykonanym z ramy z profili stalowych z narożnikami kontenerowymi ( typowy kontener biurowy lub techniczny) wyłożony z zewnątrz ocynkowaną blachą profilową izolowany izolacją cieplną z wełny mineralnej gr 10 cm lub styropian 10 cm drzwi stalowe zamykane na klucz wyposażony w okno z roletą antywłamaniową , wewnątrz oświetlenie elektryczne oraz ogrzewanie elektryczne 2 kW.

WYMIARY WEWNĘTRZNE: 4690 mm   *2240 mm    * 2340mm   (  długość      szerokość   wysokość )

 

hydrofor___zasilanie-_kanalizacja_2009.pdf



 

Pytanie 1

Prosimy o wyjaśnienie czy w zakres przetargu wchodzi zbiornik terenowy nr 1 ujęty w przedmiarze robót: Obiekt: Wodociągi fi 110 mm – kolektor A; element 6,7 i 8.

Jeżeli tak to prosimy o dołączenie do materiałów przetargowych i zamieszczenie na stronie internetowej projektu budowlanego wykonania tego zbiornika . Prosimy o podanie parametrów technicznych i fizycznych wykonania zbiornika V-160m3 oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót

 

Odpowiedź na pytanie 1.

 

Zamawiający zamieścił projekt zbiornika na stronie ogłoszenia o przetargu..

 

Pytanie 2.

Prosimy o dołączenie do materiałów przetargowych i zamieszczenie na stronie internetowej projektu budowlanego wykonania kontenerowej hydroforni. Prosimy o podanie parametrów technicznych wykonania kontenerowej hydroforni oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.

 

 

Odpowiedź na pytanie 2.

 

Zamawiający w załączeniu zamieszcza zestaw hydroforowy. Dodatkowo zasilanie zestawu oraz kontenera kabel typu YKY5*6 mm2 długość 250 mb.

Zestaw HYDROFOROWY umieszczony będzie w kontenerze technicznym wykonanym z ramy z profili stalowych z narożnikami kontenerowymi ( typowy kontener biurowy lub techniczny) wyłożony z zewnątrz ocynkowaną blachą profilową izolowany izolacją cieplną z wełny mineralnej gr 10 cm lub styropian 10 cm drzwi stalowe zamykane na klucz wyposażony w okno z roletą antywłamaniową , wewnątrz oświetlenie elektryczne oraz ogrzewanie elektryczne 2 kW.

WYMIARY WEWNĘTRZNE: 4690 mm   *2240 mm    * 2340mm   (  długość      szerokość   wysokość )

 

Pytanie 3.

Prosimy o dołączenie do materiałów przetargowych i zamieszczenie na stronie internetowej warunków przyłączenia kontenerowej hydroforni do linii energetycznej oraz projektu przyłącza energetycznego kontenerowej hydroforni do linii energetycznej.

 

Odpowiedź na pytanie 3.

 

Zamawiający przesyła opis hydroforowi i zamieścił stosowne wyjaśnienia na stronie ogłoszenia o przetargu.

 

Pytanie 4.

Jakie są wymagane ilości sztuk sprzętu : dźwig, spycharek , samochodów  ciężarowych  5-10 t, wywrotki, sprzęt do zabezpieczenia wykopów ( obudowy – 100 m2)

 

Odpowiedź na pytanie 4.

 

Zamawiający podtrzymuje wymagania odnośnie sprzętu w SIWZ. Określenie „dźwigi”, „spycharki”, „wywrotki”, należy rozumieć, że chodzi o co najmniej 2 jednostki.

 

Pytanie 5

W dokumentacji dostępnej na stronie internetowej brak przedmiaru c.o. w budynku biurowo- garażowym . Prosimy o uzupełnienie.

 

Odpowiedź na pytanie 5

 

Przedmiar dotyczący c.o. w budynku biurowo-garażowym został zamieszczony na stronie internetowej ( załącznik do ogłoszenia o przetargu ).

 

Pytanie 6.

W dokumentacji dostępnej na stronie internetowej brak rysunku konstrukcyjnego pomostów 1 i 2 nr rys.  KT-089 PW KO 8. Prosimy o uzupełnienie.

 

Odpowiedz na pytanie 6.

Rysunek konstrukcyjny zamieszczony został na stronie ogłoszenia o przetargu.

 

Pytanie 7.

Jaki jest termin zakończenia prac ? Ponieważ w załączonej umowie jest data 15.12.2010 roku, a w SIWZ 31.12.2010 roku. Która data jest prawidłowa?

 

Zamawiający przewiduje zakończenie prac 31.12.2010.



Pytanie 1.

Proszę o wytłumaczenie wyszczególnionego pogrubionym drukiem zapisu SIWZ dot. wadium:

 

Poręczenie lub gwarancja, o której mowa powyżej powinno być ważne przez okres ważności oferty, powinno dotyczyć konkretnego zamówienia i zawierać klauzulę o dostępności środków przez Zamawiającego w okresie trwania procedury udzielenia zamówienia , bez spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków.

 

Odpowiedz na pytanie 1.

Chodzi deklarację bezwarunkowego przekazania środków przez instytucje udzielającą poręczenia lub gwarancji, na pierwsze żądanie Zamawiającego, stwierdzające, że wystąpiła jedna z okoliczności, o których mowa w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

Pytanie 2.

W kosztorysie Kanalizacja sanitarna – Przysiółek Czeretnik , Kolektor B w poz. 1.003 przyjeto cięcie nawierzchni asfaltowej , piłą do asfaltu podając ilości robót w m2. Praca tego typu SA ujęte w KNNR5/721/1 i obmiarowane w mb.

Prosimy o podanie ilości w mb oraz właściwej podstawy wyceny w celu prawidłowej kalkulacji dla pozycji 1.003.

 

Odpowiedź na pytanie 2.

 

Ilość w mb. – 1254 mb. Oferent może wycenić pozycję indywidualnie zgodnie z przedmiarem lub posłużyć się stosowną podstawą wyceny.

 

Pytanie 3.

W pliku sieć sanitarno-wodociągowa jest kosztorys Pt. Przyłącza wodociągowe 2009 , który jest identyczny jak kosztorys w pliku Przyłącza wody Pt. Przedmiar wodociągu Ślemień roboty budowlane. Proszę o wyjaśnienie czy jest to pomyłka

Czy należy przygotować obydwa kosztorysy, czy któryś z nich jest zamieszczony omyłkowo.

 

Odpowiedź  na pytanie 3.

Oferent nie powinien wyceniać przedmiaru na roboty dodatkowe.

 

Pytanie 4

W przedmiarze Technologii i oczyszczania ścieków aktualizacja 05.2009 w pozycji 4.003 Zamawiający wymienia dwa komplety dmuchaw powietrza przystosowanych do pracy z falownikiem.

Natomiast w pkt. 8 Opisu technicznego, cześć elektryczna Zamawiający podaje , że dmuchawy zasilane będą przez falowniki , których brak jest w przedmiarze. Prosimy o uzupełnienie.

 

Odpowiedź na pytanie 4.

W dostawie dmuchaw należy wycenić szafę istniejącą wraz z falownikami.

 

Pytanie 5

Czy spełnieniem wymagań Zamawiającego , w zakresie doświadczenia zawodowego będzie: Budowa kanalizacji o wartości 6 000 000 zł, a długości 11 540 mb? Czy          Zamawiający uzna jako drugie referencje z podanymi danymi?

 

Odpowiedź na pytanie 5.

Zamawiający podtrzymuje zapisy w SIWZ i ogłoszeniu, co oznacza, że nie uzna doświadczenia opisanego w pytaniu, jako spełnienie warunku udziału w postępowaniu

 

Pytanie 6

Czy wartość robót 6 000 000 zł na budowę kanalizacji to wartość wymagana w kwocie brutto czy netto?

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 6.

 

Wymagana wartość robót dotyczy kwoty brutto.


 dnia 23 listopada


Pytanie 1

W załączonych przedmiarach elektrycznych brak jest pozycji dot. AKPiA. W szczegółowej Specyfikacji Technicznej nr SST 089/03.02 w pkt. 2.2.9 wymienione są urządzenia AKPiA, które należy dostarczyć i zamontować. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru.

 

Odpowiedź na pytanie nr 1

Zamawiający dołączył przedmiar AKPiA do ogłoszenia o zamówieniu.

 

 

Pytanie 2

W opisie technicznym części elektrycznej w pkt. 8 Zasilanie i sterowanie urządzeniami technologicznymi , Zamawiający powołuje się na projekt AKPiA  wg. którego zaprojektowane jest sterowanie urządzeniami technologicznymi za pomocą centralnego sterownika. Brak w/w projektu w załączniku na stronie Gminy Ślemień . Prosimy o uzupełnienie przedmiarów robót o część AKPiA.

 

Odpowiedź na pytanie 2

Zamawiający dołączył opis techniczny AKPiA do ogłoszenia o zamówieniu


akpia_-_przedmiar_2009.pdf


ZMIANA DO Przedmiaru  Rozbudowa oczyszczalni - technologia wprowadza się nstępujace zmiany:

USUWA się pozycję 3.015

USUWA się pozycję 4.005

 

akpia-_rozbudowa_ukladu.doc


 

Pytanie 1.

Proszę o potwierdzenie , że w zestawieniu materiałów do przedmiaru poz. 87 tablica TOZ nastąpiła pomyłka i powinna być wyceniona tablica TZ1. Jeżeli to nie pomyłka to proszę o udostępnienie dokumentacji do ww. tablicy i określenie w której pozycji przedmiaru należy wycenić tablicę TZ1.

 

 

Odpowiedź na pytanie 1.

 

„W poz. 87 przedmiaru robót elektrycznych powinna być wyceniona tablica TZ1”


Pytanie 1. Zwracamy się prośba o podanie parametrów technicznych :

Przedmiar robót Ceretnik wodociąg kolektor A punkt. 8.1 dostawa i montaż hydroforni kontenerowej, punkt 8.2 montaż zasilania elektrycznego hydroforni.

 

Odpowiedź na pytanie nr. 1.

Zamawiający kwestie związane z hydrofornią kontenerową zamieścił na stronie ogłoszenia o przetargu.

 

Pytanie 1. Przedmiar robót Ceretnik kolektor A wodociąg:

6.10 Wycena własna – dostawa zbiornika prefabryk. dwukomorowego radialnego V=160 m3, prefabrykaty ścian pionowe, ściągane linami stalowymi odpornymi na korozje, z dociepleniem styropianem gr. 20 cm, przykrycie prefabrykowane lekkie.

Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający zaakceptuje analogiczny zbiornik trzykomorowy z PE.

 

 

Odpowiedź na pytanie nr. 1.

Zamawiający dopuszcza zastosowanie zamiennych zbiorników trzykomorowych z PE.

 

 

 

Pytanie 1.

 

w związku z zamiarem przystąpienia do przetargów, o którym mowa powyżej zwracamy się z prośbą o udzielenie wyjaśnień na następujące zapytanie:

W związku z modyfikacją SIWZ odnośnie potwierdzenia zrealizowania w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej czterech zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający uzna za spełnienie warunku udziału w postępowaniu jeżeli Wykonawca wykaże się:

- jedną referencją obejmującą budowę kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6.000.000 zł i łącznej długości minimum 12.000 mb,

- jedną referencję, która zawiera w swoim zakresie budowę kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6.000.000 zł i łącznej długości minimum 12.000 mb oraz budowę wodociągu o długości minimum 6.000 mb,

- jedną referencję dotyczącą budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak 400 m3 na dobę?

Jeżeli tak to prosimy o zmianę zapisu SIWZ na możliwość wykazania się minimum trzema referencjami potwierdzającymi spełnianie wymaganego doświadczenia.

 

Odpowiedź na pytanie nr 1.

 

Zamawiający wyjaśnia iż zapis w pkt. IV.1.2.8 należy rozumieć w ten sposób że jako spełnienie wymogu zamawiający uzna dwie realizacje ( umowy) dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż 6 000 000 zł i łącznej długości minimum 12 000 mb każda , oraz 1 zadanie dotyczące budowy minimum 6000 mb. sieci wodociągowej wraz z przyłączami a także 1 zadanie dotyczące budowy i rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności nie niższej jak 400 m3 na dobę , przy czym każde z dwóch ostatnio wymienionych zadań może występować łącznie w dwóch pierwszych realizacjach ( umowach) lub oddzielnie jako odrębne realizacje.














[Liczba odsłon: 2969439]

przewiń do góry